UPDATE

Nu 2 klusdagen er op zitten en het volgende gedaan
Het kliklaminaat weggesloopt, daar kwam, zoals verwacht, de houten ondervloer onder vandaan. In de gang, keuken en studeerkamer is dit nieuw hout en in de slaapkamer oud. Zo te zien ligt onder de lelijke tegelvloer van de woonkamer ook oud hout maar dat is nog even wafwachten.
![]()
![]()
![]()
Het afval
![]()
Klein probleempje dat we tegenkwamen in de studeerkamer
![]()
Kennelijk was de lekkage van de badkamer dus toch groter dan we gedacht hadden dus eerst maar eens de [toch al verschrikkelijke] douchebak er uit gesloopt
![]()
![]()
rotte steunbalk
![]()
![]()
Dit gaan we dus egaliseren en tegelen. Wilden we eigenlijk sowieso doen over een tijdje maar nu is het ineens nodig en het geld dat we uitsparen van de vloer komt hier mooi bij uit.
Het douchegedeelte is dus nu iets lager [en eigenlijk veel logischer] dan eerst en gaan we tegelen, plus meteen ook maar de rest van de vloer want die vinden we sowieso lelijk.
Heb de keukenkastjes geverfd [met schoolbordverf]
![]()
![]()
En achter de plinten in de slaapkamer kwam een zootje vandaan dus dat heb ik netjes opgelost
![]()
![]()
Oh en ik heb de radiatoren schoongepoetstvoor de eerste keer geverfd
![]()
[geen voor foto maar was heel bruin en smerig]
Verder hebben we ondertussen een leuk bankje voor de deur staan
![]()
En had ik jullie het toffe granito portiek nog helemaal niet laten zien
![]()
Oh en we hebben een afwasmachine opgehaald van familie die ook aan het verhuizen is

[vandaar dat 1 van de onderkeukenkastjes nu weg is zodat het past naast de koelkast]
Morgen ga ik naar de IKEA om de nieuwe handgreepjes en planken [zitten er nu niet in, heel raar. ook geen laatjes en dat gaat dus ook niet lukken door afvoer en aanvoer van water en gas] voor de keuken te kopen. Ik wil dan ook de slaapkamer witten zodat die [op het schuren van de vloer na] klaar is.
Verdere [grove] planning:
dinsdag: nieuw pinslot op de voordeur, badkamervloer egaliseren, studeerkamer schilderen
woensdag: muurtjes tussen woonkamer, keuken en gang slopen
donderdag: vloer uit woonkamer slopen
vrijdag: resterende rommel opruimen, plafond en muren van sloop afwerken, kieren in woonkamermuren vullen
zaterdag: vloer schuren, woonkamer schilderen, badkamer tegelen
zondag: uitloop
maandag: verhuizen
Vrij krappe planning

maar we moeten maar zien hoe ver we komen. Als al het sloopwerk, het schuren van de vloer en de badkamer maar op tijd klaar zijn kunnen we altijd nog schilderen e.d als we al verhuisd zijn.
Ik heb komende week eindbeoordelingen op school en dinsdagochtend komt mn lief thuis dus die kan dan ook meehelpen natuurlijk [werk nu met mn ouders].
Het isoleren van de vloeren [vanuit de kruipruimte] en de tochtgang wachten we voorlopig nog mee want dat is niet noodzakelijk in de zomer.