abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121333014
Tony Visconti over het nieuwe album:

Tony liep al zo'n 2 jaar met dit nummer rond in New York... rest van het album is meer een rock album.
Ze deden steeds 1 of 2 nummers per 3 weken en namen dan 2 maanden vrij.

Meer hier:

http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-20953094

Album bevat "klassieke Bowie, innovatieve Bowie, nieuwe wegen"
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121333799
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:59:39 #183
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_121334332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:21 schreef Jaxto het volgende:
Hier
Weet iemand trouwens al wat voor muzikanten er meespelen op het album. Ik dacht begin vorig jaar iets gelezen te hebben over Robert Fripp die in New York met Bowie gesproken had.

http://www.dgmlive.com/diaries.htm?entry=20499

Robert Fripp's Diary
Saturday, 15th October 2011

Dropping off along to way to visit David Bowie, and it gradually appeared that David had some remarkable new ideas in process, not yet public. These he presented indirectly, to allow the penny to drop without prompting. Eno also got involved, and what a flowering of ideas!
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_121334391
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:24 schreef Arn0 het volgende:
Vind het een prima cover, maar al die uitleg had van mij niet gehoeven nee. Ach ja, we moeten het toch ergens over hebben :P
Zonder de info stond de hoes ook al op zichzelf. Maar ik heb het idee dat ik de artwork al ooit eens eerder zo had gezien als fanmateriaal een aantal jaar geleden.
pi_121336896
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:24 schreef Arn0 het volgende:
Vind het een prima cover, maar al die uitleg had van mij niet gehoeven nee. Ach ja, we moeten het toch ergens over hebben :P
Die uitleg maakt het juist leuk. En het is extra informatie, het is niet zo dat het met koeienletters over de hoes gedrukt staat.
pi_121337018
Voor hen die het willen weten: de dame in de video is de vrouw van de videomaker :)
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:02:36 #187
159761 Arn0
Abbey Road
pi_121337232
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die uitleg maakt het juist leuk. En het is extra informatie, het is niet zo dat het met koeienletters over de hoes gedrukt staat.
Het is iets persoonlijks hoor, maar ik interpreteer het liever op mijn eigen manier dan dat de maker het van a tot z precies uitlegt. Bij songteksten heb ik ook altijd mijn eigen idee, en als dan de songwriter het uitlegt en het een totaal andere uitleg is, vind ik dat ook jammer :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_121337284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:02 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Het is iets persoonlijks hoor, maar ik interpreteer het liever op mijn eigen manier dan dat de maker het van a tot z precies uitlegt. Bij songteksten heb ik ook altijd mijn eigen idee, en als dan de songwriter het uitlegt en het een totaal andere uitleg is, vind ik dat ook jammer :P
Oh, ik vind het altijd leuk om te weten wat het idee er achter is. Ongeacht wat ik er zelf voor beeld bij heb, dat kan prima samen bestaan.
pi_121343095
Geweldig dat Bowie zich met nieuw materiaal meldt. Hij heeft niks meer te bewijzen en ook zijn bankrekening is geen motief. Dit is gewoon passie voor muziek; iemand die nog steeds iets te melden heeft en zich wil uiten. Ik vind het nieuwe nummer erg geslaagd.
pi_121343256
Ik vind het idee achter de cover mooi, slim bedacht.
Maar mooi? Nee. Ik vind het niet mooi. Maar dat hoeft ook niet. :)
Er is een hele hoop kunst die ik prachtig vind in idee, maar dat voor mij niet mooi is.
pi_121343269
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:48 schreef Murdera het volgende:
Ik vind het idee achter de cover mooi, slim bedacht.
Maar mooi? Nee. Ik vind het niet mooi. Maar dat hoeft ook niet. :)
Er is een hele hoop kunst die ik prachtig vind in idee, maar dat voor mij niet mooi is.
Murmur snapt 'm
pi_121359423
Whaa, waarom kom ik hier nu pas achter? Ik had een behoorlijk kut humeur de laatste tijd maar mijn dag kan nu niet meer stuk.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 17:29:36 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121359670
Toch leuk een nieuwe bowie plaat :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_121359748
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch leuk een nieuwe bowie plaat :)
Inderdaad, ik had het om heel eerlijk te zijn ondertussen echt totaal niet meer verwacht.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_121362895
Ik was gisteren heel erg gelukkig. Vandaag het nummer rond geneuriet de hele dag door :)
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:14:55 #196
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121363608
Robert Moog died for our synths
pi_121363701
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:14 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is nou je punt? :P
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:17:37 #198
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121363735
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is nou je punt? :P
Dat ga ik niet zeggen, dan is het geen kunst meer :P
Robert Moog died for our synths
pi_121363760
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat ga ik niet zeggen, dan is het geen kunst meer :P
Aha. Afgezien van dat dat statement onzin is snap ik 'm niet.
pi_121363830
Ik begrijp hem ook niet echt.
Is je intentie om te laten zien hoe makkelijk iets in elkaar te zetten is?
pi_121363887
Het is vast een soort kritiek op de nieuwe hoes, dat iets afschuwelijks kunst is als je er een wit blok overheen zet ofzo? Ik heb geen idee.
pi_121364089
Wat een gezeur om de hoes :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121364112
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:24 schreef Spezza19 het volgende:
Wat een gezeur om de hoes :')
Vind je dit al erg? :')
pi_121364157
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vind je dit al erg? :')
Enorm
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:28:31 #205
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121364239
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:19 schreef Deckard het volgende:
Ik begrijp hem ook niet echt.
Is je intentie om te laten zien hoe makkelijk iets in elkaar te zetten is?
haha ook, maar dat is niet zo erg (met popart) natuurlijk :P

het was meer dat als een Bowie zoiets uitbrengt dat veel mensen het nog steeds prachtig vinden, maar als een random pop-artiestje het zou doen dat er vooral deze reactie komt: :')

Ik snap het idee van de hoes best hoor en vind die wel tof, maar hij blijft spuuglelijk

Neu! deed dat in de jaren '70 toch veel leuker imho, gewoon even met een spuitbusje over je vorige hoes heen :D
Robert Moog died for our synths
pi_121364318
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:28 schreef Gehenna het volgende:

[..]

haha ook, maar dat is niet zo erg (met popart) natuurlijk :P

het was meer dat als een Bowie zoiets uitbrengt dat veel mensen het nog steeds prachtig vinden, maar als een random pop-artiestje het zou doen dat er vooral deze reactie komt: :')
Zoals hier al meermalen gezegd is gaat het niet om of het mooi is. Het gaat om het idee er achter en de betekenis, wat in jouw voorbeeld geheel niet aanwezig is. Tenzij jij natuurlijk Justin Bieber net zo goed vindt als Bowie's legendarische ''Heroes'', in welk geval ik je alleen maar hard uit kan lachen.
pi_121364319
Ach genoeg andere artiesten die uren laten besteden aan een hoes en dan nog met een spuuglelijk hoesje kwamen
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121364479
Maar dat iets simpel is en geen complex intrigerend kunstwerk wil niet zeggen dat het geen briljant ontwerp kan zijn.

pi_121364509
Lelijkheid, ja ik zou mij er niet meer druk om maken als je een 25e studioplaat uit kan brengen. De meeste studioalbums van hem hebben een vaste kwaliteit en er zijn maar weinig artiesten met meer dan 10 die hetzelfde kunnen zeggen.
Zolang het artwork er maar niet suf uit ziet.
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:46:55 #210
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121365103
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:33 schreef Tchock het volgende:
Maar dat iets simpel is en geen complex intrigerend kunstwerk wil niet zeggen dat het geen briljant ontwerp kan zijn.

[ afbeelding ]
Dat sowieso ^O^ Ik vind die minimalistische hoezen vaak er mooi, maar deze van Bowie vind ik gewoon de plank nogal mis slaan :)
Robert Moog died for our synths
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:19:25 #211
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_121366726
Oh, we gaan het nu zelfs al kunst noemen. Ok.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_121366988
Ik vind het ook maar een lelijke hoes. Het concept is zeker gaaf, maar waarom niet gewoon de foto gebruiken die als achtergrond op z'n website wordt gebruikt:



Maar goed, kopen doe ik het toch wel :D
Nee.
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:50:28 #213
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_121372013
Jeetje, hebben mensen het nu nog altijd over die hoes? Dat is toch zoooo gisteren :D
Als er al zo veel discussies over een hoesje zijn, dan ben ik benieuwd wat de muziek voor een discussies gaat losmaken.

Ook ik dacht eerst dat dit een tijdelijke hoes zou zijn, maar goed, het is niet zo en blijkbaar is er een reden waarom het er zo uit ziet. Leuk. Het is in ieder geval iets anders. Zoiets heb ik iig nog niet in de verzameling dus dat maakt het weer speciaal. Ik vraag me alleen af hoe zoiets op vinyl gaat uitzien straks, als het album op 12" vinyl uitkomt natuurlijk.
pi_121372205
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:50 schreef RonB79 het volgende:
Jeetje, hebben mensen het nu nog altijd over die hoes? Dat is toch zoooo gisteren :D
Als er al zo veel discussies over een hoesje zijn, dan ben ik benieuwd wat de muziek voor een discussies gaat losmaken.

Ook ik dacht eerst dat dit een tijdelijke hoes zou zijn, maar goed, het is niet zo en blijkbaar is er een reden waarom het er zo uit ziet. Leuk. Het is in ieder geval iets anders. Zoiets heb ik iig nog niet in de verzameling dus dat maakt het weer speciaal. Ik vraag me alleen af hoe zoiets op vinyl gaat uitzien straks, als het album op 12" vinyl uitkomt natuurlijk.
Vinyl is te bestellen via amazon.com :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121372326
Ik hoop dat er een duopack komt waar je zowel de cd als vinyl kan kopen.
Had gelezen dat de andere nummers op het album anders zullen klinken dan deze, dus ik ben benieuwd.
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:01:52 #216
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121372614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:55 schreef Deckard het volgende:
Ik hoop dat er een duopack komt waar je zowel de cd als vinyl kan kopen.
Had gelezen dat de andere nummers op het album anders zullen klinken dan deze, dus ik ben benieuwd.
Oh dat maakt mij ook wat meer benieuwd, ik vond dat nummer maar saai :X
Robert Moog died for our synths
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 22:03:57 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121372721
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:01 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh dat maakt mij ook wat meer benieuwd, ik vond dat nummer maar saai :X
jij bent dan ook bowie fan nummer 1 of niet :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_121372758
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

jij bent dan ook bowie fan nummer 1 of niet :D
_O-
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 22:06:13 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121372870
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:04 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

_O-
Nouja als het over de low plaat gaat misschien wel :P _O_ low _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:10:40 #220
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_121373098
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_121373140
Ben wel benieuwd hoe Lodger had geklonken als die was "afgemaakt"....
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:28:57 #222
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121374217
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

jij bent dan ook bowie fan nummer 1 of niet :D
Ik vond de beste man altijd vreselijk op O+ Low O+ na idd :P

maar ik ben inmiddels wel bijgetrokken, ik vind Hunky Dory, Station to Station en Heroes ook geweldig :D

Ik was ooit begonnen bij Ziggy, maar die vond (en vind) ik gewoon niet zo bijzonder :P
Robert Moog died for our synths
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:34:49 #223
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_121374558
Hmz. Vreemd.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_121374599
Je kan de hele LP nog niet reserveren ?
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_121374620
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:35 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Je kan de hele LP nog niet reserveren ?
De vinyl versie?

Amazon.com :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121374725
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:35 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

De vinyl versie?

Amazon.com :)
http://www.amazon.com/s/r(...)d+bowie+the+next+day audio cd krijg ik alleen maar te zien
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_121374860
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121375024
quote:
Dank u :)
Bij de vinly is er geen (Deluxe Edition) ?
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_121375078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:43 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Dank u :)
Bij de vinly is er geen (Deluxe Edition) ?
Denk dat dat niet de moeite is, 1 extra LP voor 3 liedjes :P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121375097
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:44 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Denk dat dat niet de moeite is, 1 extra LP voor 3 liedjes :P
Daar heb je gelijk aan
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_121375474
Heeft 1 van jullie hem al besteld ?
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_121375526
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:52 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Heeft 1 van jullie hem al besteld ?
Ikzelf nog niet, maar een aantal mensen die ik ken wel.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121375641
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:53 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ikzelf nog niet, maar een aantal mensen die ik ken wel.
Ga jij het ook doen?

Ik ga het binnenkort doen denk ik
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_121375693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:56 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Ga jij het ook doen?

Ik ga het binnenkort doen denk ik
Ik ga hem zeker wel bestellen :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121379204
Foto van gister

Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121381820
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:52 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Heeft 1 van jullie hem al besteld ?
Moi
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_121389300
Leuk interview met Earl Slick over het nieuwe album

quote:
Earl Slick needs no introduction. A killer rhythm guitarist and long-time David Bowie collaborator, the 60-year-old played on John Lennon’s ‘Double Fantasy,’ has recorded with Ian Hunter and played in the post-Stray Cats group Phantom, Rocker & Slick.

In recent years, the Staten Island native toured with the New York Dolls (including the summer 2011 tour with Motley Crue) and started designing a line of hand-painted guitar straps called Slick Straps. He also regularly visits School Of Rock outposts all over the U.S., jamming and speaking with the students.

Slick is already having quite a busy 2013: He has plans to make a record with Austin guitarist Rosie Flores, and he’s in the works of setting up some of his own tour dates sometime before the end of the year—“depending on what happens with the other guy that just put a record out [Tuesday] for the first time in 10 years,” he laughs dryly.

That “other guy,” of course, is Bowie, who released a new single, ‘Where Are We Now?’ and announced a new album, ‘The Next Day,’ on his birthday, Jan. 8. Slick has played with Bowie off and on for better part of the last 40 years, both on tour (including Bowie’s last round of concerts, in the early ’00s) and on classic albums such as ‘Young Americans’ and ‘Station To Station.’ During a 45-minute interview, Slick was clearly happy to finally be talking about the new Bowie album — for which he recorded parts in summer 2012.

“I’ve had a gag on since last May,” he says. “David got in touch with me out of the blue, and he said, ‘I’m ready to go back in. What are you doing? Are you around? Are you touring?’ I said, ‘No, just get me some dates.’ We started banging dates around — and he was already recording — and I went in and did all my stuff in July. But do you have any idea how many interviews I’ve done since May, with this under my belt, which I couldn’t say anything about? It was horrible!” Slick laughs.

‘The Next Day’ also features contributions from an impressive lineup of musicians in addition to Slick, including familiar Bowie collaborators such as drummers Sterling Campbell and Zachary Alford, guitarists Gerry Leonard and David Torn, and bassist Gail Ann Dorsey. Tony Visconti, who also produced ‘The Next Day,’ contributes bass, as does Tony Levin, who’s known for his work with Peter Gabriel.

Slick gave UCR some insights into ‘The Next Day,’ talking about his contributions and how the rest of the album shaped up.

Were you surprised when Bowie called you to do some recording?

Nothing he ever does surprises me. It doesn’t surprise me when he shows up; it doesn’t surprise me when he disappears. It’s just DB.

I was really impressed by the secrecy. That’s almost unheard of, for no news to leak about something like this.

Oh, I know. And especially because I had the cover for the Christmas issue of ‘Guitar Player’ magazine. That was the hardest one — it’s a double issue and it stays on the stands longer, and they did a 14-page spread on me, and I’m thinking, “Christ, and I can’t even say anything.” Anyway, he appreciated that — and I got a nice thank you for keeping my big mouth shut.

Was the secrecy built in from the start?

Oh yeah, right from the beginning. Because he didn’t know when it was going to be done.

You did all your parts last summer. How much of the record was done when you came in?

It was weird; I’m not really sure, because he had been cutting tracks. And then I went in and I cut three from scratch with me and David and Sterling Campbell on drums, and Tony Visconti playing bass. And then he had other tracks that were already done, that were missing some guitars he needed from me, and I did those.

Do you even know what the entire album sounds like? Have you heard the entire record?

Yes, I have. I don’t want to give too much away, but it’s really, really, really good. And it’s a bit eclectic, so it’s not all like what you heard.

Tony Visconti did an interview with the BBC earlier this week, and he said that the single is very different in tone from the rest of the record.

It is. Okay, so he’s let the cat out of the bag a little bit, then — good. It’s rocking. There’s a lot of rockers on there, I can tell you that.

That’s what he said: “It’s quite a rock album, the rest of the songs.”

Yeah, it is. I mean, there’s a few kind of really cool mid-tempo ones in there as well, but I’m the go-to guy for the rock stuff with David. And that’s why I’m always there.

What was your methodology when you were adding your music? How did you motivate the performance you wanted to get? How much direction did you get?

You know, we’ve been doing this since day one, and what we’ll do is, we’ll sit down and we’ll listen to the stuff. And he’ll ask me how it hits me — how does this hit you, how does that hit you? Or he’ll go, “This one you gotta be on.” And we’ll sit down, we’ll listen to the song — well, we’ll sit in the control room with a couple of acoustic guitars and then we just bang ideas around. I’ll go, “What do you think about this?” He goes, “What do you think about that?” It’s not like taking direction as a session player would take direction, because that’s why I don’t do sessions—cause I can’t take direction. [Laughs.]

What he’s done since day one — and still continues to do — is, he knows exactly what it is that I bring to the table, and that’s what he wants. He doesn’t want me to sound like anybody but me. So we just sit there and we just hash through ideas until something hits one of us, and then we record it. It’s real casual — you know, you throw a couple cups of coffee on the table and you pick up a few guitars and we listen through some tracks. And he already knows pretty much what he wants me on, but then I’ll say, “Well, let me play you these and see if these hit you. If they do, let’s work out some parts.” It’s really casual. And that’s why it gets done quickly and efficiently, because it’s all done organically.

The music I really like tends to be the more spontaneous music — not very meticulous. There’s a time and a place for that, but it can sound so airless and stuffy.

It’s really funny, as sophisticated as some of his records sound, he’s not anal about this stuff. And neither am I, and that’s why we get along so well. I’ll do a take that’s really not perfect, but it is perfect, because it feels great. Therein lies the perfection: It lies in what it feels like and what it does to you emotionally, not the exact notes. I can play a note that’s a little bit on the outside — like, “What the hell was that?” — and then we listen back to it and we go, “Wow, that felt really good.” And we just leave it alone. Whereas some guys will sit there and they’ll try to fix a weird note. Those weird notes, to me, is what really makes it happen. Of course—listen to the Stones. Keith Richards is my hero. In my mind, he’s the best guitar player ever. And Keith’s stuff has definitely got some urgency to it, and it’s definitely not perfect. But boy, when it comes to feel, it doesn’t get any more perfect than Keith.

I think the term is “loose.”

It is — it’s loose, and it’s emotional. That’s what it is. And that’s, to me, what rock and roll is supposed to be about. If you want perfection, go see a symphony orchestra.

How was the studio atmosphere? People might be surprised to hear that it might be relaxed.

That’s what it is. It’s just a really relaxed, casual, hanging out… I wouldn’t liken it any different than if we were just sitting in my living room, only there happened to be a recording machine in here. That’s what it feels like.

When you were collaborating, did you get any inkling as to why now finally it was time for Bowie to put out a new record?

You know, I don’t even bother asking. Obviously, it was time.

There are some things you don’t question.

No, you know, you really don’t. I don’t question much of anything like that; it’s not in my nature. I don’t need to know why — I just need to be there, that’s all. [Laughs.]

When you guys were bouncing ideas off of each other, were there any specific influences you wanted to bring? Or any that stood out to you that ended up happening?

Well, I can tell you that there’s a couple of the rock songs…cause, you know, admittedly — and it’s not any big mystery — my rhythm guitar playing is very likened to Keith [Richards]. Because he’s the guy I’ve been listening to — and still do every single day — since I’ve been 12 years old. You’ll be getting some of that on some of the rock tracks from me. He would say, “Do that you-know-what.” [Laughs.] You know somebody that long, and if he says “you-know-what,” you completely get it. [Laughs.] And you know what, not only is it awesome—it’s priceless.

When you’re playing with someone for so long…

Almost 40 years!

How did this experience compare to some of the other times you guys have recorded in the past? Was there anything that stood out to you?

The only thing was is that this one had a lot more secrecy going on. [Laughs.] I mean, one day I went out to have a cigarette in front of the studio, and something felt weird. Cause I would hang out in the doorway, in a little alcove; I didn’t even walk into the street. And something felt weird, and I peered across the street, and there was a guy there with a camera on a tripod. So I put my cigarette out and went back inside. [Laughs.] Cause if they see me, they can put two and two together.

That’s kind of fun to think you’re making a record and nobody knows about it. It’s like you’re on a spy mission or something.

It was fun for a little while, but then when I started doing interviews — and after I got all excited after I finished doing the tracks and I was bursting — it wasn’t fun anymore.

Are there any thematic things that really stand out to you on the album? Everyone has said the lead single is very introspective and inward-looking and looking backward…

It’s not all like that. Some of them, the lyrics are as straight ahead as David can write a lyric — cause he’s not known for writing straight-ahead lyrics. He hadn’t finished the lyrics when we were in there, either. The way he writes is, we’ll get a basic thing down, and he’ll have a basic melody going on, but it’s done so much organically and off-the-cuff, that he will go back later and finish the lyrics. You get an inkling when you’re in there, but you’re not quite sure what it’s going to be until later. There’s a bit of mystery that we even have, because I left the studio thinking…I mean, I played on it, and I’m going, “Boy, I’m curious to hear what this is going to sound like!” [Laughs.]

Is Bowie going to be touring? I think that’s what everyone wants to know.

We don’t know. Obviously, we want him to. But right now, that’s a big if. Like I said before, sometimes he shows up and sometimes he doesn’t. I could get a phone call tomorrow saying, “Hey, you know what? Here’s the setlist.” I don’t know. I can’t speak for him or the organization. Obviously, the band would love to go out. Even if it’s not a huge tour, we would like to go out and do some gigs. But that’s yet to be seen.

NEXT: TOP DAVID BOWIE '70S ALBUM TRACKS
http://ultimateclassicroc(...)new-album-interview/
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121390258
Earl Slick _O_ alleen al de solo van Stay.
Mooi om te lezen dat iedereen het zo geheim heeft gehouden en niets hebben "gelekt"
pi_121392384
David ziet er goed uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')