quote:De oud-VVD-politicus Hans Dijkstal is
in .......... op 67-jarige leeftijd
overleden.Hij was al geruime tijd ziek.
Dijkstal was een van de architecten van
de paarse coalitie van PvdA,VVD en D66.
In het eerste kabinet-Kok dat in 1994
aantrad was Dijkstal vice-premier en
minister van Binnenlandse Zaken.
In Kok-2 werd hij fractievoorzitter als
opvolger van politiek leider Bolkestein
van de VVD.Dijkstal verliet de politiek
na de verkiezingsnederlaag in 2002,het
jaar van Pim Fortuyn.
Dijkstal stond links in de VVD en nam
later afstand van het partijstandpunt
over de multiculturele samenleving.
quote:Dijkstal nog nix mee doen!!!!!!!!
Update: maandag 10 mei 2010, 13:07
De oud-VVD-politicus Hans Dijkstal is in .......... op 67-jarige leeftijd overleden. Hij was al geruime tijd ziek. Dijkstal was een van de architecten van de paarse coalitie van PvdA, VVD en D66. In het eerste kabinet-Kok dat in 1994 aantrad was Dijkstal vice-premier en minister van Binnenlandse Zaken.
In Kok-2 werd hij fractievoorzitter als opvolger van politiek leider Bolkestein van de VVD. Dijkstal verliet de politiek na de verkiezingsnederlaag in 2002,het jaar van Pim Fortuyn.
Dijkstal stond links in de VVD en nam later afstand van het partijstandpunt over de multiculturele samenleving.
Alsof ze alle mensen van boven de 65 al klaar hebben staan iddquote:Op maandag 10 mei 2010 13:14 schreef kawotski het volgende:
wat een slordige manier van redactie bij de NOS
[..]
Ja, wist niet dat-ie ziek was...quote:Op maandag 10 mei 2010 13:14 schreef remlof het volgende:
Sympathieke man
Inderdaad beetje vage titel jaquote:Op maandag 10 mei 2010 13:14 schreef kawotski het volgende:
wat een slordige manier van redactie bij de NOS
[..]
(off-topic) het geeft een inkijkje in de eigenlijke daling van niveau tegenwoordig bij de bedrijven waar je het niet zou verwachten.quote:
Bedankt spuit 11.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:26 schreef raptorix het volgende:
Anders faalt de NOS ff keihard: http://screencast.com/t/ZTI1Mjk1YWUt
Was een bug van het teletekstsysteem zei Hans Laroes net op twitterquote:Op maandag 10 mei 2010 13:26 schreef raptorix het volgende:
Anders faalt de NOS ff keihard: http://screencast.com/t/ZTI1Mjk1YWUt
Ehm, mwa, het is vrij gebruikelijk dat journalistieke bedrijven al vast zulke nieuwtjes klaarzetten om zo snel mogelijk online te gaan als het gebeurt. Nu schijnbaar iets te vroeg op publiceren gedrukt, of in het CMS het vinkje bij de verkeerde versie gezet. Foutje, kan gebeurenquote:Op maandag 10 mei 2010 13:22 schreef kawotski het volgende:
[..]
(off-topic) het geeft een inkijkje in de eigenlijke daling van niveau tegenwoordig bij de bedrijven waar je het niet zou verwachten.
Een bug had die zin geschreven?:')quote:Op maandag 10 mei 2010 13:28 schreef themauster het volgende:
Was een bug van het teletekstsysteem zei Hans Laroes net op twitter
Nee dat de tekst al gepubliceerd werd was een bugquote:
Crewbash. 2 weken.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:39 schreef Sander het volgende:
Wat een blunder bij de nos. Ze lijken de FOK! Frontpage wel
En van Mierlo overleed toen D66 het goed deed in de peilingen, Dijkstal overleed toen VVD het goed deed in de peilingen.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ironisch dat van Mierlo en Dijkstal overlijden wanneer de kansen op een paars kabinet groter worden.
Ohja dat was van mierlo ik dacht goh die is toch al dood.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ironisch dat van Mierlo en Dijkstal overlijden wanneer de kansen op een paars kabinet groter worden.
Nee, want de SP doet het dus juist niet goed in de peilingen...quote:Op maandag 10 mei 2010 13:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
En van Mierlo overleed toen D66 het goed deed in de peilingen, Dijkstal overleed toen VVD het goed deed in de peilingen.
Ik zou me als ik Van Agt of Marijnissen was maar alvast zorgen beginnen te maken.
sluit ik me bij aanquote:Op maandag 10 mei 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:
Triest, een respectabel en bekwaam (oud)politicus overleden.
RIP
oh, dan bedoel ik Kokquote:Op maandag 10 mei 2010 13:53 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Nee, want de SP doet het dus juist niet goed in de peilingen...
Mooi gezegd en maar al te waarquote:Op maandag 10 mei 2010 13:14 schreef remlof het volgende:
Sympathieke man, ben hem nog steeds dankbaar voor Paars.
Rust in vrede Hans.
Idd.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
RIP Hans. Diep respect voor deze eervolle VVD'er.
RIP.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:29 schreef TNA het volgende:
VVD'er van het goede soort. Jong gestorven.
quote:Op maandag 10 mei 2010 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
RIP Hans. Diep respect voor deze eervolle VVD'er.
Hij kon ook prima bij D66 zitten. Zeker in het einde van zijn loopbaan.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:16 schreef Hexagon het volgende:
Komt dat even onverwacht.
Heb nog op mn gestemd in 2002 toen ik nog niet bij D66 zat.
Het is redelijk normaal dat ze al rekening houden met het overlijden van mensen. Bij Dijkstal was het (dus) ook al een tijdje bekend dat die ernstig ziek was.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:22 schreef kawotski het volgende:
[..]
(off-topic) het geeft een inkijkje in de eigenlijke daling van niveau tegenwoordig bij de bedrijven waar je het niet zou verwachten.
quote:Op maandag 10 mei 2010 19:50 schreef Monidique het volgende:
Zonde. Te jong, en dan nog een van de weinige zinnige VVD-ers ook.
Jawel, anders hadden ze het wel in correct Nederlands geschreven.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:06 schreef VancouverFan het volgende:
Gatver....
[..]
Geen daling van niveau.
Leg eens uitquote:
Hij valt nog onder de oude regeling, stoppen met 65. Hij is al veel eerder gestopt en heeft al die tijd wachttijd ontvangen, hij heeft een hele lange tijd van zijn vrije tijd kunnen genieten.quote:
Eigenlijk wel jaquote:Op maandag 10 mei 2010 13:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat ben jij toch ook een naargeestig menswezen.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:24 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Hij valt nog onder de oude regeling, stoppen met 65. Hij is al veel eerder gestopt en heeft al die tijd wachttijd ontvangen, hij heeft een hele lange tijd van zijn vrije tijd kunnen genieten.
Helemaal mijn gedachte. Van Mierlo domineerde min of meer het dagelijkse nieuws bij zijn overlijden, Hans Dijkstal die wordt ergens achterin het Achtuurjournaal weggepropt, tussen berichtjes over de Giro in Middelburg en stakende vuilnismannen. Nu was van Mierlo ook nog eens de oprichter van een partij maar dat maakt hem niet belangrijker dan Dijkstal, allebei belangrijke politici, ook nog eens in dezelfde periode, Paars.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:26 schreef Adelante het volgende:
Ik hoorde het ergens achterin het 20 uur NOS journaal, beetje meer aandacht had de man wel verdiend.
Jouw reactie is een monument voor Dijkstalquote:Op maandag 10 mei 2010 22:28 schreef Ringo het volgende:
In historisch perspectief begrijp ik de stilte rondom hem wel. Dijkstal was in wezen een tussenpaus. Een sympathiek mens maar niet iemand met een grootse politieke visie en ook niet iemand met een wereldschokkend charisma. Eigenlijk zat ie klem tussen twee ijle tijdgeesten. Een van de laatste, op 't eind doodvermoeide apologeten van Paars, eentje die zelfs door Fortuyn te licht werd bevonden. Tegelijkertijd lid en fractievoorzitter van de partij die zich het snelst van alle (buiten het CDA) wist aan te passen aan het post-fortuynistische populisme. Met die gedaanteverwisseling van de VVD kon Dijkstal niet omgaan. Dat gaf hij ook eerlijk toe. Hij trok zich terug, gaapte nog één keer, zwaaide naar de zaal als een beschaafd liberaal en dook weg in de coulissen. Vanaf dan is het land hem allengs beginnen te vergeten.
In politiek opzicht vond ik Dijkstal een van de meest tragische figuren van het nieuwe millennium. Een man die nooit te boven is gekomen dat het politieke ideaal waarvoor hij zonder vuisten wilde vechten, zo nietsontziend in ettelijke maanden bittere volkswoede te gronde werd gericht. Hij was te trots voor een revanche. Te zachtaardig ook, voor het politieke steekspel dat volgde. Blies liever op de sax dan hoog van de toren.
Geen monument, maar een marking point. Van een goede tijd. Goodbye Porkpie Hat.
Mooie reactie.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:28 schreef Ringo het volgende:
In historisch perspectief begrijp ik de stilte rondom hem wel. Dijkstal was in wezen een tussenpaus. Een sympathiek mens maar niet iemand met een grootse politieke visie en ook niet iemand met een wereldschokkend charisma. Eigenlijk zat ie klem tussen twee ijle tijdgeesten. Een van de laatste, op 't eind doodvermoeide apologeten van Paars, eentje die zelfs door Fortuyn te licht werd bevonden. Tegelijkertijd lid en fractievoorzitter van de partij die zich het snelst van alle partijen (buiten het CDA) wist aan te passen aan het post-fortuynistische populisme. Met die gedaanteverwisseling van de VVD kon Dijkstal niet omgaan. Dat gaf hij ook eerlijk toe. Hij trok zich terug, gaapte nog één keer, zwaaide naar de zaal als een beschaafd liberaal en dook weg in de coulissen. Vanaf dan is het land hem allengs beginnen te vergeten.
In politiek opzicht vond ik Dijkstal een van de meest tragische figuren van het nieuwe millennium. Een man die nooit te boven is gekomen dat het politieke ideaal waarvoor hij zonder vuisten wilde vechten, zo nietsontziend in ettelijke maanden van bittere volkswoede te gronde werd gericht. Hij was te trots voor een revanche. Te zachtaardig ook, voor het politieke steekspel dat volgde. Blies liever op de sax dan hoog van de toren.
Ach, geld of je leven, ik zou het wel weten. Verder lichtelijk ongepast.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:24 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Hij valt nog onder de oude regeling, stoppen met 65. Hij is al veel eerder gestopt en heeft al die tijd wachttijd ontvangen, hij heeft een hele lange tijd van zijn vrije tijd kunnen genieten.
quote:Op maandag 10 mei 2010 22:28 schreef Ringo het volgende:
In historisch perspectief begrijp ik de stilte rondom hem wel. Dijkstal was in wezen een tussenpaus. Een sympathiek mens maar niet iemand met een grootse politieke visie en ook niet iemand met een wereldschokkend charisma. Eigenlijk zat ie klem tussen twee ijle tijdgeesten. Een van de laatste, op 't eind doodvermoeide apologeten van Paars, eentje die zelfs door Fortuyn te licht werd bevonden. Tegelijkertijd lid en fractievoorzitter van de partij die zich het snelst van alle partijen (buiten het CDA) wist aan te passen aan het post-fortuynistische populisme. Met die gedaanteverwisseling van de VVD kon Dijkstal niet omgaan. Dat gaf hij ook eerlijk toe. Hij trok zich terug, gaapte nog één keer, zwaaide naar de zaal als een beschaafd liberaal en dook weg in de coulissen. Vanaf dan is het land hem allengs beginnen te vergeten.
In politiek opzicht vond ik Dijkstal een van de meest tragische figuren van het nieuwe millennium. Een man die nooit te boven is gekomen dat het politieke ideaal waarvoor hij zonder vuisten wilde vechten, zo nietsontziend in ettelijke maanden van bittere volkswoede te gronde werd gericht. Hij was te trots voor een revanche. Te zachtaardig ook, voor het politieke steekspel dat volgde. Blies liever op de sax dan hoog van de toren.
De Zeitgeist heeft inderdaad weinig op met grote geesten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 01:07 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat overlijden dijkstal zo licht wordt beschreven geeft wel huidig tijdsbeeld weer.
wie heeft nog vijanden nodig met collega's als jou, die geen moment voorbij laten gaan met je medecrew te kloten hè?quote:Op maandag 10 mei 2010 13:39 schreef Sander het volgende:
Wat een blunder bij de nos. Ze lijken de FOK! Frontpage wel
Het is wel zwaar uitgedund met die vriendelijke en sociale VVD-ers. Wat er nu zit....quote:Op dinsdag 11 mei 2010 01:46 schreef Paginabeheerder het volgende:
Hans Dijkstal, het vriendelijke en sociale gezicht van de VVD. Hij was een van die groep VVD'ers ten tijde van Paars, die lieten zien dat de VVD ook een heel menselijke kant had en niet alleen maar voor het grote geld gingen.
Rust in Vrede, beste Hans!
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is wel zwaar uitgedund met die vriendelijke en sociale VVD-ers. Wat er nu zit....
Alleen maar linkse users? Selectief aan het lezen blijkbaar?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:27 schreef huhggh het volgende:
Het feit dat hier alleen maar linkse users (die voornamelijk wat hebben met de pvda, d66 en groenlinks) met lof spreken over Dijkstal gaf al aan dat Dijjkstal eigenlijk de verkeerde man was bij de VVD.
Deze vind ik zeker OKquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:20 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Winsemius
[ afbeelding ]
Voorhoeve
Waarom?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:27 schreef huhggh het volgende:
Het feit dat hier alleen maar linkse users (die voornamelijk wat hebben met de pvda, d66 en groenlinks) met lof spreken over Dijkstal gaf al aan dat Dijjkstal eigenlijk de verkeerde man was bij de VVD.
Hirsch Ballin een integer en uitstekend politicus noemenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom?
Dijkstal was een uitstekend en integer VVD politicus. Net zo goed als dat bv Hirsch Ballin dat is voor het CDA. Zou nooit op hem stemmen en ben het meestal niet met hem eens, maar het is een vakbekwaam man.
Nee hoor, gewoon weten wie je voor je hebt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:08 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Alleen maar linkse users? Selectief aan het lezen blijkbaar?
Man hou toch eens op met alles wat niet zo rechts denkt als jij als "linkse user" neer te zetten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon weten wie je voor je hebt.
Wat een krokodillentranen toch weer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Man hou toch eens op met alles wat niet zo rechts denkt als jij als "linkse user" neer te zetten.
Ik erger me in andere topics al aan het feit dat je domheid zo onverbloemd etaleert, maar dat je zelfs niet het fatsoen hebt om na te laten een topic over het overlijden van Hans Dijkstal tot een linkse user bashtopic te verbouwen geeft vooral aan hoe smakeloos je bent, en over het algemeen staat de VVD niet voor smakeloos, dus wellicht dat je je bij de nog rechtsere PVV meer op je plek voelt.
Godzijdank zijn niet alle VVD'ers zo rechts dat het tegen het onbehoorlijke aanhangt, maar doe jij je best om dat wel zo te laten overkomen.
Oh ja??quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:01 schreef huhggh het volgende:
Maar goed, je bekent in ieder geval met deze post wel je kleur, die tevens erg voorspelbaar is.
Je bewijst mijn punt er alleen maar mee.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef huhggh het volgende:
Hij behoort tot de vleugel van VVD'ers die door iedereen "gezellig" gevonden wil worden, waar een groot gedeelte van VVD'ers onder vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |