Maar ook meer licht.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:19 schreef ueberduitser het volgende:
Nadeel van een schuifpui vindt ik altijd dat je een groot gat maakt, wat eigenlijk nog maar voor de helft open kan! Vandaar, openslaande deuren!
Convectorput. Ik heb het destijds inclusief convectorput laten doen voor ¤5500. Maar dat was in 2004.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:27 schreef AlphaOmega het volgende:
TS, denk om de radiator, die waarschijnlijk voor dat raam langs gepland zit waar jullie de openslaande deuren in willen hebben. Dat zijn vaak radiatoren met flink wat vermogen, en alternatieven daarvoor kunnen ook nog eens stevig in de papieren lopen. Tenzij je natuurlijk een andere vorm van verwarming in huis krijgt, of hier reeds rekening mee hebt gehouden.
Dat is een idee. Je kunt ook ergens op een stukje muur een smalle hoge hoog rendement design radiator laten plaatsen. Dat was bij ons de oplossing.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Convectorput. Ik heb het destijds inclusief convectorput laten doen voor ¤5500. Maar dat was in 2004.
dat hangt maar net af van de plaats van de nieuwe deur en hoe vaak je daardoor naar buiten wilt gaan.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:43 schreef Jose24 het volgende:
Het is bij ons een ruwbouw optie. Dus de mogelijkheid is er.
Ik heb eerlijk gezegd niet aan de radiator gedacht.
Daar hebben jullie wel een goed punt! Haha!
Zou het op de tekening nog even bekijken..
Maar zou een losse achterdeur onmisbaar zijn?
Modern... maar niet tè..quote:Op maandag 10 mei 2010 11:38 schreef Seven. het volgende:
TS, hoe is je interieur? Modern (schuifpui) of niet (tuindeuren)? Ik zou het vooral daar vanaf laten hangen.
Het is ook van belang hoe jullie het meeste binnen komen, kom je achter langs dan lijkt me een aparte deur makkelijker dan steeds door een van de dubbele tuindeuren of schuifpuiquote:Op maandag 10 mei 2010 11:13 schreef Jose24 het volgende:
Of doen we er goed aan de achterdeur gewoon te behouden.
Nee hoor.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:43 schreef Jose24 het volgende:
Het is bij ons een ruwbouw optie. Dus de mogelijkheid is er.
Ik heb eerlijk gezegd niet aan de radiator gedacht.
Daar hebben jullie wel een goed punt! Haha!
Zou het op de tekening nog even bekijken..
Maar zou een losse achterdeur onmisbaar zijn?
Ik loop altijd door een van de dubbele tuindeuren naar binnen.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:55 schreef exlurker het volgende:
[..]
Het is ook van belang hoe jullie het meeste binnen komen, kom je achter langs dan lijkt me een aparte deur makkelijker dan steeds door een van de dubbele tuindeuren of schuifpui
Die dingen zijn toch ook gemaakt om er eventueel ook alleen één van open te doen, en de ander gewoon vast blijft zitten?quote:Op maandag 10 mei 2010 12:14 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ik loop altijd door een van de dubbele tuindeuren naar binnen.
Niks geks aan.
Inderdaad, doorgaans met een driepuntsslot.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:41 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Die dingen zijn toch ook gemaakt om er eventueel ook alleen één van open te doen, en de ander gewoon vast blijft zitten?
quote:Op maandag 10 mei 2010 12:52 schreef _VoiD_ het volgende:
ideetje, een harmonicawand uit glas?
Heb je nergens voor nodig. Waarom zou je in vredesnaam 2 deuren in je achtergevel willen hebben? Inbraaktechnisch ook niet zo handig.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:47 schreef error_404 het volgende:
Ik zou zo veel mogelijk glas in de achtergevel toepassen. Schuifdeur is natuurlijk prima, maar ik zou iig altijd een normale loopdeur nemen (apart of in combinatie met een bepaalde pui), zodat je altijd enven naar buiten kan lopen.
2 deuren....?quote:Op maandag 10 mei 2010 14:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heb je nergens voor nodig. Waarom zou je in vredesnaam 2 deuren in je achtergevel willen hebben? Inbraaktechnisch ook niet zo handig.
Een losse deur is zeer onpraktisch, die moet je gelijk vastzetten voordat hij uit z'n scharnieren valt!quote:Op maandag 10 mei 2010 16:32 schreef Jose24 het volgende:
Gewoon keurig politiekeurmerk deurbeslag..
Denk toch wel dat een losse achterdeur praktisch is
Openslaand...quote:Openslaande deuren of schuifpui?
Waarom heb je een loopdeur nodig als je 1 van de openslaande deuren kunt openen om je woning binnen of buiten te gaan?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:00 schreef error_404 het volgende:
[..]
2 deuren....?Ik heb het over een loopdeur....
En wat inbraak betreft, ligt het natuurlijk aan het soort beslag dat je hebt, niet hoeveel deuren...
De meesten zijn wel van buitenaf te openen en als ik die tekening zo zie, dan is het welgeteld 4 of 5 meter. Openslaande deuren zijn ook makkelijker met buggies/verhuizingen etc etc omdat ze beiden open kunnen, voordeel dat je met een schuifpui niet hebt.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Staan je kliko's achter? Dan is een deur bij de keuken sowieso handig. Anders moet je door de kamer om je afval weg te gooien. Een losse achterdeur is toch wel handig denk ik, openslaande deuren zijn meestal niet van buitenaf te openen.
zat deuren die van buiten te openen zijn. dat lijkt me ideaal in deze situatie. de deur die van buiten open kan op de plaats van de losse deur. met dan daarnaast dus de extra (van binnen te openen) deur. en daarnaast misschien nog een raam tot op de grond voor nog meer licht. maar dat laatste zou ik alleen doen als het 1 geheel is. niet nog een los raam ernaast.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Staan je kliko's achter? Dan is een deur bij de keuken sowieso handig. Anders moet je door de kamer om je afval weg te gooien. Een losse achterdeur is toch wel handig denk ik, openslaande deuren zijn meestal niet van buitenaf te openen.
waarom in de winter prettiger? bij tuindeuren kan je ook gewoon 1 deur open doen(=normale deur) en de ander dichtlaten.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:36 schreef aegor102 het volgende:
de tuindeuren en de keukendeur, lijkt me in de winter ook prettiger.
Gewoon, als je even snel naar buiten wil lijkt mij dat makkelijker via de keukendeur, hoef je niet elke keer via de woonkamer. b.v even wat in de groenbak gooien tenminste als je die gebruikt.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:09 schreef loecje het volgende:
[..]
waarom in de winter prettiger? bij tuindeuren kan je ook gewoon 1 deur open doen(=normale deur) en de ander dichtlaten.
het gaat dacht ik om de muur in de keuken, niet die in de woonkamer... zie plaatje op de 1ste pagina.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:13 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Gewoon, als je even snel naar buiten wil lijkt mij dat makkelijker via de keukendeur, hoef je niet elke keer via de woonkamer. b.v even wat in de groenbak gooien tenminste als je die gebruikt.
Even twee dingen over een schuifpui:quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:22 schreef Jose24 het volgende:
Vriendjelief wil het liefst een schuifpui en achterdeur..
Ik twijfel nog over openslaande deuren..
Zucht!
Dat wordt nog wat met de keuken en badkamer uitzoeken![]()
Gelukkig hebben we daar nog een geruime tijd voor!
Hoe breed is de opening? Als ik het goed zie is je kamer 4,85m breed. Hoeveel hou je over voor de schuifpui / openslaande deuren? En welke doorloop heb je dan als je schuifpui /deuren open staan? Als je kiest voor een schuifpui moet je zeker een aparte keukendeur hebben of graag RSI willen hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:22 schreef Jose24 het volgende:
Vriendjelief wil het liefst een schuifpui en achterdeur..
Ik twijfel nog over openslaande deuren..
Zucht!
Dat wordt nog wat met de keuken en badkamer uitzoeken![]()
Gelukkig hebben we daar nog een geruime tijd voor!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |