abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81250155
harmonicawand
pi_81250611
Mooie deuren!

Maar helaas geen optie voor ons huisje.. kost binnen te veel ruimte..
  maandag 10 mei 2010 @ 13:47:09 #28
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_81251006
Ik zou zo veel mogelijk glas in de achtergevel toepassen. Schuifdeur is natuurlijk prima, maar ik zou iig altijd een normale loopdeur nemen (apart of in combinatie met een bepaalde pui), zodat je altijd enven naar buiten kan lopen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 10 mei 2010 @ 14:23:12 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_81252211
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:47 schreef error_404 het volgende:
Ik zou zo veel mogelijk glas in de achtergevel toepassen. Schuifdeur is natuurlijk prima, maar ik zou iig altijd een normale loopdeur nemen (apart of in combinatie met een bepaalde pui), zodat je altijd enven naar buiten kan lopen.
Heb je nergens voor nodig. Waarom zou je in vredesnaam 2 deuren in je achtergevel willen hebben? Inbraaktechnisch ook niet zo handig.
Resistance is futile.
  maandag 10 mei 2010 @ 15:00:54 #30
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_81253620
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je nergens voor nodig. Waarom zou je in vredesnaam 2 deuren in je achtergevel willen hebben? Inbraaktechnisch ook niet zo handig.
2 deuren....? Ik heb het over een loopdeur....
En wat inbraak betreft, ligt het natuurlijk aan het soort beslag dat je hebt, niet hoeveel deuren...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_81257393
Gewoon keurig politiekeurmerk deurbeslag..

Denk toch wel dat een losse achterdeur praktisch is.
Ook met oog op de toekomst. Kinderwagens, labradors en andere burgelijke zooi gaan makkelijker door de achterdeur, dan dat we ons langs de tafel moeten schuiven..

Nu vriendjelief overtuigen dat, dat het beste is

Dilemma blijft:

Openslaande deuren of schuifpui?
  maandag 10 mei 2010 @ 16:35:20 #32
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_81257500
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:32 schreef Jose24 het volgende:
Gewoon keurig politiekeurmerk deurbeslag..

Denk toch wel dat een losse achterdeur praktisch is
Een losse deur is zeer onpraktisch, die moet je gelijk vastzetten voordat hij uit z'n scharnieren valt!
quote:
Openslaande deuren of schuifpui?
Openslaand...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 mei 2010 @ 16:35:47 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81257518
Staan je kliko's achter? Dan is een deur bij de keuken sowieso handig. Anders moet je door de kamer om je afval weg te gooien. Een losse achterdeur is toch wel handig denk ik, openslaande deuren zijn meestal niet van buitenaf te openen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 17:02:49 #34
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81258549
Sowieso openslaand en als je portomonee het aankan een keukendeur.
Of regel dat je die er later zonder veel moeite bij kan plaatsen.
pi_81259523
qua kosten maakt het niet heel veel uit.
De achterdeur zit er standaard, maar als je die eruit laat is het minderwerk.
Maar goed, die laten we er waarschijnlijk toch wel zitten (inclusief schanieren @ueberduitser)

Op pagina 1 staat een situatietekening. Door de woonkamer met de afval hoeft nog niet, dat zou een paar passen richting de eetkamertafel zijn..
  maandag 10 mei 2010 @ 20:48:02 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_81268495
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:00 schreef error_404 het volgende:

[..]

2 deuren....? Ik heb het over een loopdeur....
En wat inbraak betreft, ligt het natuurlijk aan het soort beslag dat je hebt, niet hoeveel deuren...
Waarom heb je een loopdeur nodig als je 1 van de openslaande deuren kunt openen om je woning binnen of buiten te gaan?
Resistance is futile.
  maandag 10 mei 2010 @ 20:50:46 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_81268642
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Staan je kliko's achter? Dan is een deur bij de keuken sowieso handig. Anders moet je door de kamer om je afval weg te gooien. Een losse achterdeur is toch wel handig denk ik, openslaande deuren zijn meestal niet van buitenaf te openen.
De meesten zijn wel van buitenaf te openen en als ik die tekening zo zie, dan is het welgeteld 4 of 5 meter. Openslaande deuren zijn ook makkelijker met buggies/verhuizingen etc etc omdat ze beiden open kunnen, voordeel dat je met een schuifpui niet hebt.

En TS, vergeet niet dat je in plaats van die muur dus gewoon een muur krijgt, alwaar je kasten/schilderijen etc. op kwijt kunt. Ofwel kies voor beiden. Maar dus het dilemma blijft bestaan. Kun je geen foto van je huidige interieur plaatsen? En waar houden jullie zelf meer van, modern of toch eerder klassieker?
Resistance is futile.
pi_81269080
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:35 schreef Rewimo het volgende:
zat deuren die van buiten te openen zijn. dat lijkt me ideaal in deze situatie. de deur die van buiten open kan op de plaats van de losse deur. met dan daarnaast dus de extra (van binnen te openen) deur. en daarnaast misschien nog een raam tot op de grond voor nog meer licht. maar dat laatste zou ik alleen doen als het 1 geheel is. niet nog een los raam ernaast.

edit: http://www.vcbouwbedrijf.(...)0deuren/IMG_0947.jpg zoiets bedoel ik dan. 1 deur kan van buiten open, totaal onzinnig om daar nog een extra achterdeur bij te doen.
zijn in verschillende modellen te vinden, vast ook wel iets in de stijl van het huis

[ Bericht 6% gewijzigd door loecje op 10-05-2010 21:05:27 ]
pi_81269518
ik zou gaan voor tuindeuren en dan waar nu een loopdeur zit een lang raam zodat je ook daar licht doorheen krijgt in je keuken.Wij hebben het zelfde idee,maar inderdaad met een lang raam.
Ik zie totaal het nut niet van een loopdeur naast je tuindeuren,je maakt gewoon van je tuindeur een loopdeur. Als de afstand nu een paar meter was,had je er over na kunnen denken,maar ik zou het niet doen.Gewoon tuindeuren met 2 raampjes ernaast en dan gelijk de nieuwe hoogte van 2.31 cm heb je ook geen bovenlichten nodig.
succes.
pi_81271307
de tuindeuren en de keukendeur, lijkt me in de winter ook prettiger.
pi_81273602
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:36 schreef aegor102 het volgende:
de tuindeuren en de keukendeur, lijkt me in de winter ook prettiger.
waarom in de winter prettiger? bij tuindeuren kan je ook gewoon 1 deur open doen(=normale deur) en de ander dichtlaten.
pi_81273852
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:09 schreef loecje het volgende:

[..]

waarom in de winter prettiger? bij tuindeuren kan je ook gewoon 1 deur open doen(=normale deur) en de ander dichtlaten.
Gewoon, als je even snel naar buiten wil lijkt mij dat makkelijker via de keukendeur, hoef je niet elke keer via de woonkamer. b.v even wat in de groenbak gooien tenminste als je die gebruikt.
pi_81274460
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:13 schreef aegor102 het volgende:

[..]

Gewoon, als je even snel naar buiten wil lijkt mij dat makkelijker via de keukendeur, hoef je niet elke keer via de woonkamer. b.v even wat in de groenbak gooien tenminste als je die gebruikt.
het gaat dacht ik om de muur in de keuken, niet die in de woonkamer... zie plaatje op de 1ste pagina.

Jose24 verbeter mij ff als ik het fout doe, maar als ik het hele verhaal goed begrijp gaat het hierom: (simpel paint ik heb ff niet beter)

uitbouw = zwart.
schuifpui, openslaande tuindeuren en/of achterdeur = rood

[ Bericht 12% gewijzigd door loecje op 10-05-2010 22:30:02 ]
pi_81291014
Loecje, zo idd!

En onze meubels:

En zoals de eetkamertafel is, zo zijn ook de halfhoge kast, dressoir en salontafel

dinsdag 11 mei 2010 @ 13:36:37 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_81293790
Bij je interieur vind ik persoonlijk een schuifpui beter passen. Maar ook openslaande deuren zouden niet misstaan.
Resistance is futile.
pi_81343211
Vriendjelief wil het liefst een schuifpui en achterdeur..
Ik twijfel nog over openslaande deuren..

Zucht!

Dat wordt nog wat met de keuken en badkamer uitzoeken
Gelukkig hebben we daar nog een geruime tijd voor!
pi_81343613
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:22 schreef Jose24 het volgende:

Zucht!

Even twee dingen over een schuifpui:

- in vergelijking met dubbele deuren kost een hefschuifpui veel meer.
- een hefschuifpui is vaak alleen vanaf de binnenkant te bedienen. Let hier goed op.
pi_81344465
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:22 schreef Jose24 het volgende:

Zucht!

Hoe breed is de opening? Als ik het goed zie is je kamer 4,85m breed. Hoeveel hou je over voor de schuifpui / openslaande deuren? En welke doorloop heb je dan als je schuifpui /deuren open staan? Als je kiest voor een schuifpui moet je zeker een aparte keukendeur hebben of graag RSI willen hebben.
En een grote opening is handig als je de tafel/bank/enz buiten wil zetten ivm schoonmaak/behangen/feest.
pi_81480911
Gisteren het koop- en aannemingsovereenkomst getekend! Spanning en sensatie!
80 parafen en handtekeningen verder en hoezee! We zijn de trotse bezitters van.. euh niks nog eigenlijk..
Hebben nu 12 weken de tijd om de hypotheek rond te krijgen!

Ook de ruwbouw opties zijn gekozen;

Een achterdeur (althans, die laten we er gewoon in zitten dus, die was standaard) en een schuifpui!
Kwamen er achter dat de ruimte in de achtertuin dan toch wel erg beperkt wordt.
Ook zet je een schuifpui sneller even open, om te luchten.. (Althans, dat merk ik bij mijn ouders thuis)

Op naar de volgende topics over ons huis!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')