Heb je nergens voor nodig. Waarom zou je in vredesnaam 2 deuren in je achtergevel willen hebben? Inbraaktechnisch ook niet zo handig.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:47 schreef error_404 het volgende:
Ik zou zo veel mogelijk glas in de achtergevel toepassen. Schuifdeur is natuurlijk prima, maar ik zou iig altijd een normale loopdeur nemen (apart of in combinatie met een bepaalde pui), zodat je altijd enven naar buiten kan lopen.
2 deuren....?quote:Op maandag 10 mei 2010 14:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heb je nergens voor nodig. Waarom zou je in vredesnaam 2 deuren in je achtergevel willen hebben? Inbraaktechnisch ook niet zo handig.
Een losse deur is zeer onpraktisch, die moet je gelijk vastzetten voordat hij uit z'n scharnieren valt!quote:Op maandag 10 mei 2010 16:32 schreef Jose24 het volgende:
Gewoon keurig politiekeurmerk deurbeslag..
Denk toch wel dat een losse achterdeur praktisch is
Openslaand...quote:Openslaande deuren of schuifpui?
Waarom heb je een loopdeur nodig als je 1 van de openslaande deuren kunt openen om je woning binnen of buiten te gaan?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:00 schreef error_404 het volgende:
[..]
2 deuren....?Ik heb het over een loopdeur....
En wat inbraak betreft, ligt het natuurlijk aan het soort beslag dat je hebt, niet hoeveel deuren...
De meesten zijn wel van buitenaf te openen en als ik die tekening zo zie, dan is het welgeteld 4 of 5 meter. Openslaande deuren zijn ook makkelijker met buggies/verhuizingen etc etc omdat ze beiden open kunnen, voordeel dat je met een schuifpui niet hebt.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Staan je kliko's achter? Dan is een deur bij de keuken sowieso handig. Anders moet je door de kamer om je afval weg te gooien. Een losse achterdeur is toch wel handig denk ik, openslaande deuren zijn meestal niet van buitenaf te openen.
zat deuren die van buiten te openen zijn. dat lijkt me ideaal in deze situatie. de deur die van buiten open kan op de plaats van de losse deur. met dan daarnaast dus de extra (van binnen te openen) deur. en daarnaast misschien nog een raam tot op de grond voor nog meer licht. maar dat laatste zou ik alleen doen als het 1 geheel is. niet nog een los raam ernaast.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Staan je kliko's achter? Dan is een deur bij de keuken sowieso handig. Anders moet je door de kamer om je afval weg te gooien. Een losse achterdeur is toch wel handig denk ik, openslaande deuren zijn meestal niet van buitenaf te openen.
waarom in de winter prettiger? bij tuindeuren kan je ook gewoon 1 deur open doen(=normale deur) en de ander dichtlaten.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:36 schreef aegor102 het volgende:
de tuindeuren en de keukendeur, lijkt me in de winter ook prettiger.
Gewoon, als je even snel naar buiten wil lijkt mij dat makkelijker via de keukendeur, hoef je niet elke keer via de woonkamer. b.v even wat in de groenbak gooien tenminste als je die gebruikt.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:09 schreef loecje het volgende:
[..]
waarom in de winter prettiger? bij tuindeuren kan je ook gewoon 1 deur open doen(=normale deur) en de ander dichtlaten.
het gaat dacht ik om de muur in de keuken, niet die in de woonkamer... zie plaatje op de 1ste pagina.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:13 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Gewoon, als je even snel naar buiten wil lijkt mij dat makkelijker via de keukendeur, hoef je niet elke keer via de woonkamer. b.v even wat in de groenbak gooien tenminste als je die gebruikt.
Even twee dingen over een schuifpui:quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:22 schreef Jose24 het volgende:
Vriendjelief wil het liefst een schuifpui en achterdeur..
Ik twijfel nog over openslaande deuren..
Zucht!
Dat wordt nog wat met de keuken en badkamer uitzoeken![]()
Gelukkig hebben we daar nog een geruime tijd voor!
Hoe breed is de opening? Als ik het goed zie is je kamer 4,85m breed. Hoeveel hou je over voor de schuifpui / openslaande deuren? En welke doorloop heb je dan als je schuifpui /deuren open staan? Als je kiest voor een schuifpui moet je zeker een aparte keukendeur hebben of graag RSI willen hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:22 schreef Jose24 het volgende:
Vriendjelief wil het liefst een schuifpui en achterdeur..
Ik twijfel nog over openslaande deuren..
Zucht!
Dat wordt nog wat met de keuken en badkamer uitzoeken![]()
Gelukkig hebben we daar nog een geruime tijd voor!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |