Maar heb je ook bewijzen?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:13 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd dat beide 1 pot nat zijn.
Punt is alleen dat niet overal in de islam de koran letterlijk wordt geinterpreteerd. Dus of steniging "één van de waarden van de islam is" zoals de man uit de OP is, dat maakt hij er zelf van. Een andere moslim ziet dit weer heel anders en ziet stenigen niet als iets wat bij zijn geloofsbeleving hoort.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:16 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat steniging niet bij de Islam hoort, dan liegen ze idd. Bewijzen heb ik al genoeg gegeven.
«Een gehuwde man van de stam van Bani Aslam had onwettige seksuele betrekkingen gehad en legde vier keer getuigenis af tegen zichzelf. Daarop droeg de profeet op hem te stenigen tot de dood.» (gemeld door Jabir bin Abdullah al-Ansari, in Bukhari - hadith No 8.805)
Zodra een betrouwbare, erkende geschrift, letterlijk aangeeft dat de profeet opdracht gaf tot steniging, is er sprake van steniging in de Islam.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
We hebben al meerdere keren gezegd dat de interpretaties van moslims verschillen. Wat wil je nou precies horen?
Volgens mij is dat gewoon discriminatie en staat ook nergens in de bijbel volgens mij. Dat zou dus gewoon niet moeten mogen.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, echt representatief ja![]()
Beetje alsof de christenen vinden dat vrouwen geen (stem-/beweeg-/teken-) rechten zouden moeten hebben omdat 1 dorpje in de bible belt dat vindt
Als groot kenner van de Koran zou je toch moeten weten dat joden en christenen ook tot gelovigen worden gerekend aan wie een andere weg is gegeven?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:05 schreef 0013379 het volgende:
Waarom zouden moslims trouwens de waarheid vertellen aan ongelovigen die rechtsreeds naar de hel gaan?
De vrouw is ondergeschikt in alles aan de man, zo zegt de Bijbel herhaaldelijk.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon discriminatie en staat ook nergens in de bijbel volgens mij. Dat zou dus gewoon niet mogen.
Maar Bijbeltechnisch gezien heeft hij gelijk.quote:En stenigen in de bijbel. Wanneer iemand zegt dat dit bij het christendom hoort? Zou die man gewoon aangeklaagd moeten worden. Is oproepen tot wat mij betreft.
quote:.Een mening moet kunnen, maar wanneer die mening tegen de wet indruist zou deze gewoon strafbaar gesteld moeten kunnen
Je hebt het gewoon onder je ctrl+v staan of niet?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Zodra een betrouwbare, erkende geschrift, letterlijk aangeeft dat de profeet opdracht gaf tot steniging, is er sprake van steniging in de Islam.
Ik snap niet hoe je dit op meerdere manieren kunt interpreteren. Het staat er letterlijk:
«Een gehuwde man van de stam van Bani Aslam had onwettige seksuele betrekkingen gehad en legde vier keer getuigenis af tegen zichzelf. Daarop droeg de profeet op hem te stenigen tot de dood.» (gemeld door Jabir bin Abdullah al-Ansari, in Bukhari - hadith No 8.805)
Er staat letterlijk in een betrouwbare, erkende geschrift dat de profeet opdracht gaf tot steniging.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Punt is alleen dat niet overal in de islam de koran letterlijk wordt geinterpreteerd. Dus of steniging "één van de waarden van de islam is" zoals de man uit de OP is, dat maakt hij er zelf van. Een andere moslim ziet dit weer heel anders en ziet stenigen niet als iets wat bij zijn geloofsbeleving hoort.
Het komt voor in de islam ja. Maar het zegt niets over iemands geloofsbeleving en wat hij van stenigen vindt.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Zodra een betrouwbare, erkende geschrift, letterlijk aangeeft dat de profeet opdracht gaf tot steniging, is er sprake van steniging in de Islam.
Je kunt het zien als iets wat in die tijd normaal was. In Europa waren wij in die tijd net zo gewelddadig.quote:Ik snap niet hoe je dit op meerdere manieren kunt interpreteren. Het staat er letterlijk:
Daarom is het ook terecht dat deze man tot de orde geroepen is en zijn woorden terug moet nemen.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon discriminatie en staat ook nergens in de bijbel volgens mij. Dat zou dus gewoon niet moeten mogen.
En stenigen in de bijbel. Wanneer iemand zegt dat dit bij het christendom hoort? Zou die man gewoon aangeklaagd moeten worden. Is oproepen tot wat mij betreft.
Ik zou de Nederlandse wet wel eens beschermd willen zien tegen dit soort uitwassen. Wetten/regels van sommige volgelingen van kerken en moskees.Een mening moet kunnen, maar wanneer die mening tegen de wet indruist zou deze gewoon strafbaar gesteld moeten kunnen worden. Voor je het weet zitten we in Nederland met 1000 man extreem rechts of een beweging als de KKK etc. Met 1000 leden nog niet een zwaar probleem, maar die leden planten zich ook voor met de voedingsbodem van de ouders. (helaas)
Er zijn blijkbaar landen die ook van die idioten aan de macht hebben zitten, vandaar dat we onze wet zouden moeten kunnen beschermen. Duitsland heeft dit volgens mij al gedaan.
Jullie willen niet erkennen dat de vers op slechts 1 manier interpreteerbaar is.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je hebt het gewoon onder je ctrl+v staan of niet?.
Hoevaak heb je het nou gepost in dit topic, minstens de helft van je posts..
Ik ben benieuwd op welke manier. In ieder geval niet dat we nu mensen moeten stenigen, dat blijkt er namelijk helemaal niet uit.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:26 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Er staat letterlijk in een betrouwbare, erkende geschrift dat de profeet opdracht gaf tot steniging.
Dat is maar op 1 manier interpreteerbaar.
jemig man je redeneert als een radicale moslimquote:Op maandag 10 mei 2010 11:28 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Jullie willen niet erkennen dat de vers op slechts 1 manier interpreteerbaar is.
De profeet geeft letterlijk de opdracht tot steniging.
Dat klopt ja, steniging komt in de islam voor, maar jij trekt dat ook gelijk door naar hoe iemand als individu de islam beleeft.quote:En dat is het bewijs dat er sprake is van steniging binnen de Islam.
quote:Op maandag 10 mei 2010 11:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
jemig man je redeneert als een radicale moslim
En Jezus zegt dat kinderen die hun ouders vervloeken ter dood gebracht moeten worden. Ook niet echt voor andere intepretaties vatbaar of wel?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:26 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Er staat letterlijk in een betrouwbare, erkende geschrift dat de profeet opdracht gaf tot steniging.
Dat is maar op 1 manier interpreteerbaar.
En als een moslim zegt dat hij de heilige geschriften niet erkend, dan neemt hij je goed in de maling.
Discriminatie is toch gewoon strafbaar?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De vrouw is ondergeschikt in alles aan de man, zo zegt de Bijbel herhaaldelijk.
[..]
Maar Bijbeltechnisch gezien heeft hij gelijk.
[..].
Zie je het potentieel tot misbruik hierin niet? Dan maken we bijvoorbeeld kritiek op de regering gewoon onwettig (zoals al is geweest in de VS).
Maar niemand ontkent dat. Wij zeggen alleen dat de meeste moslims dat niet meer van toepassing vinden daar er andere normen en wetten heersen.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:28 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Jullie willen niet erkennen dat de vers op slechts 1 manier interpreteerbaar is.
De profeet geeft letterlijk de opdracht tot steniging.
En dat is het bewijs dat er sprake is van steniging binnen de Islam.
En dus hoort het bij de Islam, dat is het enige wat ik duidelijk wou maken.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het komt voor in de islam ja. Maar het zegt niets over iemands geloofsbeleving en wat hij van stenigen vindt.
[..]
Je kunt het zien als iets wat in die tijd normaal was. In Europa waren wij in die tijd net zo gewelddadig.
Prima, verbied jij de Bijbel maar.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:32 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Discriminatie is toch gewoon strafbaar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |