Dan weet ik het niet, zover gaat mijn kennis over antieke wapens niet..quote:Op maandag 10 mei 2010 09:46 schreef Vortix het volgende:
[..]
Zo dichtbij! De correcte Duitse benaming is Zündnadelgewehr. Maar hij is inderdaad niet van Krupps, dit model heeft ook nog een andere naam dan alleen die vrij brede categorie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
Pruisisch Zündelnadelgewehr danquote:Op maandag 10 mei 2010 09:46 schreef Vortix het volgende:
[..]
Zo dichtbij! De correcte Duitse benaming is Zündnadelgewehr. Maar hij is inderdaad niet van Krupps, dit model heeft ook nog een andere naam dan alleen die vrij brede categorie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Fransen hadden zelfs de mitrailleusse maar wisten haar niet ten volste te benutten...quote:Op maandag 10 mei 2010 11:06 schreef Karrs het volgende:
Wacht es effe, als het een Pruisisch wapen is, dan is 't geen bolt-action maar een achterlader. Wel met een grendel maar zonder magazijn. De Pruisen schoten er de Oostenrijkers mee van het veld (die hadden voorladers) en later de Fransen. Die hadden de Chassepot achterlader (dat weet ik dan weer wél!), wat een beter wapen was.
Maar bij God ik kan niet meer op de naam komen
Klopt allemaalquote:Op maandag 10 mei 2010 11:06 schreef Karrs het volgende:
Wacht es effe, als het een Pruisisch wapen is, dan is 't geen bolt-action maar een achterlader. Wel met een grendel maar zonder magazijn. De Pruisen schoten er de Oostenrijkers mee van het veld (die hadden voorladers) en later de Fransen. Die hadden de Chassepot achterlader (dat weet ik dan weer wél!), wat een beter wapen was.
Maar bij God ik kan niet meer op de naam komen
quote:Op maandag 10 mei 2010 13:12 schreef Vortix het volgende:
Jep, dat is 'm. Dreyse Model 1865 om precies te zijn.
Tussenstand #8:
1 captain_chaos
1 Vortix
1 Karss Karrs
Haha, mijn excusesquote:
Yup. De eerste stalen getrokken achterlader, gebouwd door Krupp, geïntroduceerd in 1878. Nog gebruikt op de Grebbeberg...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |