Close, but no cigar. Een van de voorlopers van dit ding was wel het eerste wapen waar je patronen in deed in plaats van zakjes kruit en losse kogels.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:27 schreef Nobu het volgende:
Eerste wapen waar je patronen in kon laden?
Bingo!quote:Op zondag 9 mei 2010 23:28 schreef Andyy het volgende:
Eerste grendelgeweer?
Zo dichtbij! De correcte Duitse benaming is Zündnadelgewehr. Maar hij is inderdaad niet van Krupps, dit model heeft ook nog een andere naam dan alleen die vrij brede categoriequote:Op maandag 10 mei 2010 09:03 schreef Rave_NL het volgende:
Herstel, het eerste grendelgeweer was een needle gun ( weet de Nederlandse/duitse benaming niet) en werd voor het eerst ingezet in de Frans-Pruissische oorlog!
True, en je houd alleen jezelf voor de gek. Misschien is het beter dat je na verloop van tijd (als het item nog niet is gevonden) alsnog mag opzoeken maar dat je het dan wel moet vermelden. Nja ik ben nieuw en denk hard opquote:Op maandag 10 mei 2010 09:34 schreef Karrs het volgende:
Ik spreek voor mezelf als ik 't juist de sport vind om het zonder opzoeken te raden. Er zullen altijd cheaters tussen zitten, maar dan is 't juist extra lekker als jij 't wel raadt voor zij 't kunnen opzoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |