abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:29:43 #126
62419 CherryLips
chocoholic
pi_81304768
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:11 schreef Purdey het volgende:

[..]

Cherrylips toch,wat klote zeg.Ook ik heb weleens van zulke lessen,en dat is zó ontzettend frustrerend
Was je er niet helemaal bij vandaag?
Ik had m'n kop er niet bij nee, ik ben nog altijd zo druk voor de rijles, met werk en opschieten, alles moet snel snel snel, ik begin bijna nooit ontspannen een de les.
Tap tap tap
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:30:16 #127
62419 CherryLips
chocoholic
pi_81304792
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:17 schreef Joosterd het volgende:
Geslaaaagd voor Auto Praktijk-Examen..!!!!

Ging het echt goed met rijden en ik was totaal niet zenuwachtig of nerveus
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:29 schreef Andyy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Ik heb vrijstelling gekregen voor bijzondere manoeuvres
gefeliciteerd
Tap tap tap
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:32:25 #128
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_81304875
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik had m'n kop er niet bij nee, ik ben nog altijd zo druk voor de rijles, met werk en opschieten, alles moet snel snel snel, ik begin bijna nooit ontspannen een de les.
Zorg dan eens dat je dat wél doet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:33:26 #129
62419 CherryLips
chocoholic
pi_81304920
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zorg dan eens dat je dat wél doet.
ja, papa
Tap tap tap
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:39:27 #130
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_81305135
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ja, papa
Ik bedoel maar, zorg gewoon dat je een half uurtje voor je rijles ff rusting kan zitten. Kopje thee, koekje, stuk choco. Muziekje, mind-numbing tv. Dat soort dingen

Werkt beter dan struikelend van de haast de voordeur uitkomen onderwijl je vest nog dicht knopend (of zoiets ) .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:40:43 #131
62419 CherryLips
chocoholic
pi_81305177
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik bedoel maar, zorg gewoon dat je een half uurtje voor je rijles ff rusting kan zitten. Kopje thee, koekje, stuk choco. Muziekje, mind-numbing tv. Dat soort dingen

Werkt beter dan struikelend van de haast de voordeur uitkomen onderwijl je vest nog dicht knopend (of zoiets ) .
en er dan na de rijles achterkomen dat ik m'n vest scheef heb geknoopt .

Tap tap tap
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:53:51 #132
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81305661
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

en er dan na de rijles achterkomen dat ik m'n vest scheef heb geknoopt .

Haha klinkt herkenbaar,laatst twee verschillende oorbellen ingedaan

Ik vind het ook moeilijk om te ontspannen hoor,voor een rijles.Ik probeer het wel,muziekje op,meedansen (Op m'n kamer,mijn huisgenoten wil ik mijn moves niet aandoen ) en vooral niks meer drinken.Als ik zenuwachtig ben ga ik plassen,dus de uren voor ik rij drink ik helemaal niks.Het idee dat ik ergens bij een pomp moet gaan plassen

Bij een stoplicht stond er een auto links naast me,waarvan ik zeker wist dat ie 'm er voor zou zetten,en ja hoor..Licht naar groen,en hij reed me haast van de weg af Hij kon nog net door groen,maar ik mocht weer stoppen voor oranje,wat een fucker Instructeur zei 'Ja,dat kon je verwachten.Maar wat doe je eraan hé?' Dus ik zei heel droog 'Afschieten.' Ik zag in m'n ooghoek mn instructeur vol verbazing kijken
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:00:29 #133
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81305910
quote:
Maar wat doe je eraan hé?' Dus ik zei heel droog 'Afschieten.' Ik zag in m'n ooghoek mn instructeur vol verbazing kijken

Vrijdag weer rijles, misschien laatste rijles voor tussentijdse toets (of ik heb op de dag zelf ook nog, weet ik nog niet).

Heb een nieuwe avatar gemaakt!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:03:29 #134
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81306042
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:00 schreef jacobras het volgende:

[..]

Vrijdag weer rijles, misschien laatste rijles voor tussentijdse toets (of ik heb op de dag zelf ook nog, weet ik nog niet).

Heb een nieuwe avatar gemaakt!
Gaat het allemaal een beetje met rijles?
Gave avatar trouwens!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:06:32 #135
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81306169
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:03 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gaat het allemaal een beetje met rijles?
Gave avatar trouwens!
Dank Grotere versie hier

Rijles gaat wel goed, moet alleen veel meer vooruit kijken. Nu rij ik maar wat rond, en zie ik wel wat er gebeurt (doe ik niet bewust, maar gaat vanzelf ). Vorige week ook, als hij niets zegt moet ik rechtdoor rijden. Ik reed recht op een doodlopende straat af, bord had ik al een halve kilometer aan kunnen zien komen. Bord zag ik pas toen ik die straat bijna in was, dus dan geef ik snel een ram aan de richtingstok, en gooi ik 't stuur om. Schijnt niet veilig te zijn .
pi_81308849
@ house_is_a_feeling: balen dat je alweer gezakt bent! Volgens mij heb je niet veel geluk met rijexamens.
@Joosterd&Andyy: gefeliciteerd!
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik zei al: 'Hopelijk heb ik nu alle domme acties gehad in één les, om het af te leren.'
De volgende les kan het dan alleen maar beter gaan. Je hebt niet voor niets een examen ingepland, dus je kunt het wel
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 15:47 schreef Purdey het volgende:
Joosterd! Wat goed hé Gefeliciteerd! (En ik ga even met mn neus in de hoek staan.Wat jij in een week hebt gedaan,heb ik in 26 weken nog niet eens voor elkaar )

Mijn rijles ging mwah mwah.Moest proefexamen doen en ik kreeg lijst(je) mee met wat er mis ging.
-Ik ging op het parkeerterrein te dicht langs een aanhangwagen
-Te lang gewacht bij een rotonde
-Te lage snelheid bij het invoegen
-Nacontrole (kwam een keer of 10 terug..)
-Ik heb de velgen van de rechterkant langs de stoeprand gerost (Gaf een enorm Krggg geluid )
-Te laat geremd bij een zebrapad
-Te laat voorgesorteerd voor de derde stoplichten die ik tegen zou komen
-Onnodig de boel geblokkeerd bij terugkomst CBR

*Zucht,kreun,steun* Ik ga op zoek naar een touw
Purdey, kop op! Nog niet opgeven, he! Ik ken iemand die 100+ uren rijles heeft gehad, veel examens en die heeft uiteindelijk ook d'r rijbewijs gehaald, dus dan kun jij het ook!

En dat 'wat-er-mis-is-gegaan-lijstje' valt wel mee. De meeste punten op het lijstje kun je na een paar lesjes goed doen (mijn ervaring).
pi_81310637
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:20 schreef CherryLips het volgende:
Ik was echt zwaar over de zeik, zat zowat te janken zo dom voelde ik me. Nu weer, kan wel janken, alles ging fout. Hij had z'n dag ook niet, ik ook niet, het was heel gezellig in de auto
Oh dit is zo herkenbaar. Maar op een dag...heb jij ook je rijbewijs.
Ik deed er een tijd over en dacht dat ik het nooit zou halen. Heb nu sinds nov. mijn rijbewijs en kan er nog niet goed tegen als er iemand naast me zit. Kwam gister mijn rij-instructeur tegen in zijn auto en ik was echt bang dat ik toen iets fout zou doen en hij het zou zien.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:07:28 #138
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_81310943
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 09:33 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Erg goed, mijn Ouwe Rooie heeft me vanochtend lekker snel naar school gebracht (in Arnhem). Dat was wel even slikken dat ik in m'n eentje nu toch echt moest rijden. Ik heb altijd wel iemand naast me gehad voor morele steun

Enne Monsterd, geen zorgen over het misschakelen. Mijn auto valt steeds uit omdat ik de koppeling te snel op laat komen (vanochtend 1x midden op die gigantische rotonde bij de Beemd in Arnhem gehad). Ook schakel ik nog niet echt perfect. Gister ging ik even boodschappen doen, werd ik in Warnsveld door één of andere malloot ingehaald vlak voor het bordje die de bebouwde kom aangeeft.
Haha, naja gelukkig ben ik niet de enige die niet goed met een nieuwe auto om kan gaan . Ik heb vandaag zelf getankt, jemig wat is die slang zwaar; had ik eigenlijk niet gedacht. Maargoed het is gelukt! ga nu even kijken hoeveel km ik op 1 tank kan rijden ongeveer.

@House_is_a_feeling: Jammer, balen zeg. vooral als je denkt dat het wel goed gegaan is. Is het geen optie om misschien wat geld te lenen bij je ouders of iets dergelijks voor een nieuw examen, want als je het heeeeel erg lang uitstelt dan raak je ook wel uit het ritme. Zou erg jammer zijn. Maargoed, aan de andere kant begrijp ik je situatie ook heel er goed, en het blijft natuurlijk last als je geen financiele middelen meer over zijn (we moeten allemaal toegeven, het zijn echt geldeters )

@purdey: misschien maak je je te druk voor rijlessen? Ik had er ook wel last van.. Ging op een gegeven moment 5 minuten voor rijles gewoon heeel diep adem halen en dat hielp op zich, Voor de rest kun je misschien wat positiever over je zelf denken toch? Je weet dat je iig rijden kan, het perfectioneren (lees als: ervoor zorgen dat het goed genoeg is voor het examen) duurt gewoon lang en kan slopend zijn als niet alles gaat zoals je zou willen. Maar de tijd nemen is belangrijk, anders ga je het alleen maar overhaasten. Boeiend dat je er dan langer over doet, als je dat blijkbaar nodig hebt is er niets aan de hand toch. Ik heb ook 50 lessen gehad ofzo, mensen kijken me dan ook raar aan. So what. Ik heb iig mijn rijbewijs, dat vind ik het belangrijkste
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_81320020
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:07 schreef monsterd. het volgende:
@House_is_a_feeling: Jammer, balen zeg. vooral als je denkt dat het wel goed gegaan is. Is het geen optie om misschien wat geld te lenen bij je ouders of iets dergelijks voor een nieuw examen, want als je het heeeeel erg lang uitstelt dan raak je ook wel uit het ritme. Zou erg jammer zijn. Maargoed, aan de andere kant begrijp ik je situatie ook heel er goed, en het blijft natuurlijk last als je geen financiele middelen meer over zijn (we moeten allemaal toegeven, het zijn echt geldeters )
Ja dat is meer het probleem, voor de afgelopen twee her's heb ik al geleend van thuis uit! Dat en nog wat andere tegenvallers waardoor het er niet makkelijker op gemaakt wordt . Nou had ik hier net het een en ander besproken en mams zit me te pushen om gewoon nogmaals een her te doen, op d'r kosten . Alleen heb ik het voorlopig zo'n beetje er helemaal mee gehad, ben na vandaag totaal gedemotiveerd.. vooral omdat ik er nu gewoon écht zeker van was!! En ja als ik weer faal straks voelt al helemaal als een enorme verspilling..

enorm dilemma nu om meteen door te gaan (stomme 14 dagen pauze regel) of er even tussenuit en over een x aantal maanden wat lessen te gaan nemen en het nog eens te proberen..
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:55:28 #140
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_81320200
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja dat is meer het probleem, voor de afgelopen twee her's heb ik al geleend van thuis uit! Dat en nog wat andere tegenvallers waardoor het er niet makkelijker op gemaakt wordt . Nou had ik hier net het een en ander besproken en mams zit me te pushen om gewoon nogmaals een her te doen, op d'r kosten . Alleen heb ik het voorlopig zo'n beetje er helemaal mee gehad, ben na vandaag totaal gedemotiveerd.. vooral omdat ik er nu gewoon écht zeker van was!! En ja als ik weer faal straks voelt al helemaal als een enorme verspilling..

enorm dilemma nu om meteen door te gaan (stomme 14 dagen pauze regel) of er even tussenuit en over een x aantal maanden wat lessen te gaan nemen en het nog eens te proberen..
14 dagen regel? Je kunt morgen alweer aanvragen voor over een maandje ongeveer. Dan heb je iig nog even rust. Les je de komende 2 weken gewoon niet, en dan neem je daarna nog even wat lesjes. iig lief van je moeder dat ze wil inspringen toch!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_81320603
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:55 schreef monsterd. het volgende:

[..]

14 dagen regel? Je kunt morgen alweer aanvragen voor over een maandje ongeveer. Dan heb je iig nog even rust. Les je de komende 2 weken gewoon niet, en dan neem je daarna nog even wat lesjes. iig lief van je moeder dat ze wil inspringen toch!
Ja precies, maar dat had ik nu dus ook he. Maand later pas, en enkele lessen ervoor. Vind het gewoon echt een enorme gok, vooral omdat ik gewoon niet meer weet hoe ik kan verbeteren. Ga het morgen in ieder geval wel weer aanvragen maar ben op dit moment echt zo hard gedemotiveerd.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:04:44 #142
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_81320796
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja precies, maar dat had ik nu dus ook he. Maand later pas, en enkele lessen ervoor. Vind het gewoon echt een enorme gok, vooral omdat ik gewoon niet meer weet hoe ik kan verbeteren. Ga het morgen in ieder geval wel weer aanvragen maar ben op dit moment echt zo hard gedemotiveerd.
Dat gevoel had ik toen ook. Maarja, blijkbaar was je probleem dus vlotheid? Je rijinstructeur kan je daar heus wel wat meer over vertellen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:05:08 #143
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_81320820
Het blijft trouwens sowieso een gok, of je het over een maand doet of over een half jaar.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:09:36 #144
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_81321054
Ja die examens lijken me echt zoooo'n loterij he. Ik heb het met het rijlessen al. De ene keer zegt hij "optrekken heeft geen zin want je kunt daar al het bord bebouwde kom zien" en twee seconden later zegt hij "maar als je een examinator uit de stad hebt dan willen ze wel dat je doorrijdt". Ja wat de fuck moet ik nou?! De ene keer moet je goed kijken en nacontrole doen en de volgende keer doe je hetzelfde en kom je opeens te onzeker over. Geen peil (pijl?) uit te trekken.

Ik moet morgen weer en heb er geen zin in. Twee weken niet gereden en ik voel aan mezelf al dat ik morgen alle beginnersfouten weer ga maken. Misschien maar even een bijzondere maneouvreles vragen, waarin ik ze allemaal oefen. Dan zit ik de rest van het verkeer iig niet in de weg.

Voor de les moet ik met het OV en in het OV voel ik me altijd gehaast, dat is wel vervelend voor een les, maar eenmaal in de auto neem ik even 1 minuut extra de tijd. Ik wil ff een minuutje 'settlen' en zeker zijn dat ik geen grote fouten bega. Vergeet nog wel eens de richtingaanwijzer bij het wegrijden, dan schaam ik me altijd dood
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_81321454
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:04 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik toen ook. Maarja, blijkbaar was je probleem dus vlotheid? Je rijinstructeur kan je daar heus wel wat meer over vertellen.
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:05 schreef monsterd. het volgende:
Het blijft trouwens sowieso een gok, of je het over een maand doet of over een half jaar.
Deze keer was het dus dat ik te veel nacontrole deed. M'n instructeur zei precies hetzelfde dan.. je kon gewoon doorrijden! Ik zorgde alleen voor een net iets veiligere situatie in mijn ogen! Een gok blijft het sowieso.. als ik de volgende niet haal dan wordt 't examen bij BNOR toch?

Ik doe trouwens nu heel erg mn best om van de instelling af te komen dat ik het niet ga halen maar het is gewoon moeilijk! Normaal gesproken heb ik ook nooit zulke issues maar vandaag, vooral net eigenlijk, kwam het echt even aan als een klap in het gezicht.

@twiFight inderdaad dat gevoel heb ik soms ook! Hele grote tegenstrijdigheden, al had ik dat niet meer met de lessen maar nu vooral met de examens.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:52:27 #146
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81323231
Die tegenstrijdigheden herken ik inderdaad ook ja, de ene keer moet ik vlotter optrekken voor een goede doorstroming, de andere keer verspil ik te veel brandstof met gas geven. Terwijl ik voor m'n gevoel 2 keer hetzelfde optrek. De ene keer moet ik nog wel net van z'n 2 naar zn 3 schakelen voor een rotonde, de andere keer is dat de moeite niet meer (op dezelfde weg). Ze moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben lijkt het wel.

Echt kut dat je ook zo'n zeiksnor naast je had, house

Duurt het een maand voor je weer op mag, als je gezakt bent? Das nog best lang ook.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81323398
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:52 schreef 08gnoT. het volgende:

Echt kut dat je ook zo'n zeiksnor naast je had, house

Duurt het een maand voor je weer op mag, als je gezakt bent? Das nog best lang ook.
Zeiksnor? Een leuk vrouwtje met naar alter ego na afloop! haha
Nja er is 14 dagen 'afkoeling', in die periode mag je geen examen doen. Wel meteen aanvragen, dat mag natuurlijk wel maar de eerste dag moet 14 dagen later zijn.. dan hangt het nog van de wachtlijst af
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:56:55 #148
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81323465
Bedankt voor de felicitaties

Ben ook echt blij alles ging eigenlijk perfect wat in de lessen nog wel is fout ging. Heb alleen een tractor niet voorgelaten die van rechts kwam op een ventweg maar ik zag dat hij al stopte omdat hij zag dat het een leswagen was. Dus maar gewoon doorgereden.

Verder had ik bijna elke dag een vast ochtendritueel met rijden

Uur van te voren opstaan:
- Douchen ( Lekker wakker worden)
- Goed eten:
Wat zoets eten op brood (Hagelslag,stroop) (Zeggen dat je hersens er actiever van worden)
Banaan eten ( zeggen dat er rustgevende stoffen inzitten)
- Eventueel energiedrank. ( Word je niet rustig van wel alert)

En dan gewoon 20 min rustig voor de tijd zitten totdat je word opgehaald

Weet niet of het veel geholpen heeft , maar rustig aan de les beginnen vind ik sowieso fijn.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  woensdag 12 mei 2010 @ 01:57:24 #149
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_81326330
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:56 schreef Joosterd het volgende:
Bedankt voor de felicitaties

Ben ook echt blij alles ging eigenlijk perfect wat in de lessen nog wel is fout ging. Heb alleen een tractor niet voorgelaten die van rechts kwam op een ventweg maar ik zag dat hij al stopte omdat hij zag dat het een leswagen was. Dus maar gewoon doorgereden.

Verder had ik bijna elke dag een vast ochtendritueel met rijden

Uur van te voren opstaan:
- Douchen ( Lekker wakker worden)
- Goed eten:
Wat zoets eten op brood (Hagelslag,stroop) (Zeggen dat je hersens er actiever van worden)
Banaan eten ( zeggen dat er rustgevende stoffen inzitten)
- Eventueel energiedrank. ( Word je niet rustig van wel alert)

En dan gewoon 20 min rustig voor de tijd zitten totdat je word opgehaald

Weet niet of het veel geholpen heeft , maar rustig aan de les beginnen vind ik sowieso fijn.
Jouw voorbereiding lijkt veel op de mijne, minus de energiedrank (niet te zuipen haha, geef mij maar koffie!) En inderdaad, het is echt een loterij, je kan t treffen of niet met je examinator. Ik had er een die niet veel in deze regio reed, dus mn instructeur kende m niet zo goed. Dan weet je al helemaal niet waar je aan toe bent..
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:52:26 #150
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81329693
@Lammetje: Ik probeer echt wel positief te blijven hoor.Maar soms is dat best moeilijk.Ik heb nu nog zes blokken over en ik had verwacht dat ik het daar weleens mee kon gaan doen.Toen ik gisteren vroeg of hij het een goed idee vond om een examen datum te prikken voor half juli zei hij dat dat goed was.Om er daarna aan toe te voegen 'Maar vind je dat je er klaar voor bent?' Ja en nee.Maar half juli is nog best ver weg.Ik weet dat ik geen ster ben,maar niet alles hoeft toch perfect te gaan? Het grootste punt is het vooruit denken/kijken.Maar daar wil ik ook echt intensief aan gaan werken.Ook financieel begint het allemaal moeilijk te worden.Ik koop er elke keer een pakket van 10 blokken bij,maar kost toch 520,-

@Monsterd: Ik maak me ongelofelijk druk.In de auto merkte ik vorige week bij het stoplicht dat mn hart gewoon in mn keel klopte,en hard ook.Ik probeer indd al te relaxen voor het rijden,ga vanmiddag het ademhalen is proberen (Doe ik normaal ook wel,trouwens ) Het is momenteel meer dat ik me druk maak om het feit dat ik al zoveel lessen heb gehad,en dat mn instructeur geen examen aan wil vragen.Teminste,hij wil wel,maar raad het me af.

Wat zouden jullie doen? Je hebt al ruim 80 lessen weg,en er zijn nog een aantal puntjes van verbetering,maar niet schokkend.Is het dan eigenwijs/voorbarig om toch voor juli een examen te willen prikken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')