abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81183735
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:17 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hoi,

Ik wil niet te veel mee zeulen op vakantie omdat gebleken is dat veel van wat je mee neemt toch niet gebruikt.
Wat kan ik weg laten uit de lijst voor een zonnige vakantie?

zwembroek
bermuda's 2
lange broek voor in het vliegtuig

T-shirts 8
overhemden korte mouw 2
sandalen
zaklamp
wandelschoenen -> zwaar en groot misschien moet ik gympen nemen ipv
scheerschuim scheermes tandenborstel tandpasta kam gel aftershave
shampoo zeep bodylotion biotex
zonnebril
camera + toebehoren
reisstekker
mp3 speler
condooms
zakdoeken
mini EHBO kit
antimuggensprays
factor 40 en aftersun
petje tegen een zonnesteek

koffer om alles in te proppen
handtas voor in vliegtuig
portemonnee
paspoort rijbewijs bewijs inentingen
tickets
badhandoek
handdoek

bvd,

N.I.M.B.Y.
Graag gedaan.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 9 mei 2010 @ 12:39:07 #27
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81208165
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:33 schreef Knuffelzacht het volgende:
Meeste vliegtuigen hebben tandenborstels met tandpasta's in de toiletten liggen (niet letter ofcourse) tenzij je met transverlatia vliegt ofzo.
je neemt of condoms mee of sandalen.... die 2 gecombineerd gaat niet werken
Nog nooit tandeborstel setjes zien liggen in Economy van KLM, AF, Singapore Airlines, Malaysian, Delta, Continental, United, Thai Airways en god weet ik met welke andere maatschappijen ik ooit intercontinentale nachtvluchten gemaakt heb.

Maar die condooms heb je natuurlijk wel nodig wanneer je op je sandalen continue met een natte harde plasser rondloopt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:43:07 #28
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_81291453
Zoo he.. lichtgewicht en dan 8 tshirts meenemen voor 10 dagen En scheren, dat is toch niet nodig op vakantie? Geen denken aan dat ik me daar druk om ga maken als ik lichtgewicht ga rondtrekken.. Trouwens, waar gaat de reis eigenlijk naar toe? En hoe reis je? Dat scheelt namelijk nogal in je paklijst.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:55:24 #29
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81291957
8 shirts idd veel te veel. 3 shirts in wat gedempte tinten zijn ideaal. Handwassen met biotex, drogen 's nachts.

Neem scheerolie mee. Is zo groot als een nagellak/lensvloeistofflesje.

Ik zou wel een tubetje 60 factor oid voor je gezicht/oren meenemen als je snel verbrand.
De goedkopere/mindere koop je terplekke.

Als vrouw, aan deze tip heb jij dus geen bal, neem ik altijd een hele lichte luchtige sjaal mee. Als kussen, als sjaal, als zweetlap, als handdoek, als rok, als topje, als schouderbedekker, als hoofdbedekker. Mijn reiscompagnon voor vele reizen

Neem wél 1 langere broek mee. Tegen muggen 's avonds, vliegtuig, brommer, jungle trek etc. Lange broek is dan handig. Ik heb meestal 1 linnen broek en 1 afrits broek mee. In het vliegtuig draag ik de linnen onder de afrits voor warmte. Ter plekke kan ik afrits uitdoen. Afrits is een lelijk ding, maar ideaal voor het zwaardere/viezere werk. Snel schoon en droog.

Geen badhanddoek mee. Neem iets van een donker laken 2x2mtr. Die zijn veel en veel praktischer in het gebruik. Groter, lichter en sneller droog.

Verder 1 xenos handdoekje (van die quickdry dingen, formaatje 40x65 oid) zijn een paar euro en ideaal.

Persoonlijk neem ik altijd 1 paar lichte (!) hardloopschoenen mee. Ideaal voor fikse wandelingen/hikes. Wederom licht en snel droog. Lekker ook voor in het vliegtuig ofzo.
pi_81297993
Neem gewoon wat deodorant mee dan hoef je niet zoveel shirtjes mee te nemen en ook geen wasmiddel.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_97481300
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2010 16:39 schreef yvonne het volgende:
Waar ga je naartoe, expeditie ofzo?! Tering wat een hoop onzin neem je mee.
Inderdaad... TS, vertel eens, wat heb je uiteindelijk wel en niet meegenomen van je lijst?
  maandag 30 mei 2011 @ 00:52:26 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_97482527
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 mei 2010 16:17 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hoi,

Ik wil niet te veel mee zeulen op vakantie omdat gebleken is dat veel van wat je mee neemt toch niet gebruikt.

zwembroek
bermuda's 2
T-shirts 8
overhemden korte mouw 2
sandalen
zaklamp
wandelschoenen -> zwaar en groot misschien moet ik gympen nemen ipv :?
shampoo zeep bodylotion biotex :')
zonnebril
camera + toebehoren
reisstekker
mp3 speler
condooms
zakdoeken

mini EHBO kit
antimuggensprays
factor 40 en aftersun

koffer om alles in te proppen
portemonnee
tickets
badhandoek
handdoek

bvd,

N.I.M.B.Y.
Ter plekke kopen. En Biotex :') , je bent niet goed snik.
Resistance is futile.
  maandag 30 mei 2011 @ 01:29:03 #33
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_97483478
gewoon iedere dag met het zelfde setje kleren onder de douche ^O^
mits warm land natuurlijk.
pi_97485184
sjesus toen ik ging verhuizen nam ik minder mee zeg :o

waar ga je heen? kleren zou ik allee voor de eerste dag kopen; rest gewoon ter plekke (afhankelijk van locatie of de kans op goedkope kleren aanwezig is).

handdoeken/toiletspullen krijg je meestal in je hotel (behalve tandenborstel&scheermes)

en wat de fuk moet je nou weer met biotex? als je iets wilt wassen, gewoon tijdens het douchen met shampoo :)

gel en aftershave zou ik ook niet meenemen. Gel is niet nodig als je voor vertrek de tondeuse over je kop haalt.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_97485220
Koop een of twee sporthanddoeken. Die dingen wegen bijna niks, nemen bijna geen ruimte in, absorberen prima en zijn heel snel weer droog.
pi_97485278
Koop een fatsoenlijke koffer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 07:46:30 #37
9859 crew  Karina
Woman
pi_97485383
Als je in een hotel zit hoef je geen handdoek mee te nemen. Die hebben ze daar en wat DiegoArmandoMaradona zegt: grote koffer kopen. En 8 t-shirts voor 10 dagen! Als je naar het strand gaat kun je elke dag dezelfde aan, op het strand doe je dat ding toch weer uit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 30 mei 2011 @ 08:06:48 #38
52513 whosvegas
The Trickster
pi_97485519
Handig topic, binnenkort 3 weekjes backpacken
En dan ga je niet te veel zooi meenemen :)
Are you nuts??
  maandag 30 mei 2011 @ 08:09:34 #39
52513 whosvegas
The Trickster
pi_97485537
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2010 16:21 schreef MaskOfSanity het volgende:
Als je alleen al overweegt sandalen mee te nemen, dan hoef je echt niet bang te zijn dat je condooms nodig hebt hoor..
_O-
Are you nuts??
pi_97485545
Ts weet nog steeds niet waar hij naar toe gaat?
Voor een strand/club vakantie is het wat weinig. Voor een expeditie naar de noordkaap een beetje te luchtig, voor een wandelvakantie door de bergen is het wat veel, voor een stedentrip. tja ach...
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97486016
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:10 schreef seasushi het volgende:
Ts weet nog steeds niet waar hij naar toe gaat?
Voor een strand/club vakantie is het wat weinig. Voor een expeditie naar de noordkaap een beetje te luchtig, voor een wandelvakantie door de bergen is het wat veel, voor een stedentrip. tja ach...
Ik gok dat TS inmiddels al lang weer terug is van vakantie.
Blessed is the mind too small for doubt.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:07:00 #42
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_97492762
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 mei 2010 16:17 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hoi,

zwembroek
bermuda's 2
T-shirts 8 2
overhemden korte mouw 2 1
sandalen
zaklamp
wandelschoenen -> zwaar en groot misschien moet ik gympen nemen ipv :?
zonnebril
camera + toebehoren
reisstekker
mp3 speler
condooms
zakdoeken
mini EHBO kit
antimuggensprays DEET
factor 40 en aftersun
koffer om alles in te proppen backpack
portemonnee
tickets
badhandoek
handdoek

bvd,

N.I.M.B.Y.
:-)
pi_97493541
quote:
T-shirts 8
ACHT?? De helft is meer dan genoeg.

quote:
wandelschoenen -> zwaar en groot misschien moet ik gympen nemen ipv
Thuislaten, tenzij je echt veel gaat bergbeklimmen.

quote:
Neem geen scheerschuim mee maar een klein flesje scheerolie.

quote:
Shampoo kun je ook als zeep gebruiken, en ook als wasmiddel. Bovendien kun je ook gewoon in wasserettes wassen.
En bodylotion, je bent toch geen wijf?

quote:
badhandoek
handdoek
Neem alleen een klein reishanddoekje mee; een badhanddoek neemt veel te veel ruimte in. Als je echt aan het strand gaat liggen dan koop je desnoods ter plekke een el cheapo handdoek.
pi_97512803
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:06 schreef whosvegas het volgende:
Handig topic, binnenkort 3 weekjes backpacken
En dan ga je niet te veel zooi meenemen :)
Dan heb je weinig aan deze lijst....

Iedere reis/bestemming/manier van vervoer vraagt om z'n eigen paklijst.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:09:50 #45
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97547246
Sowieso geen spullen mee nemen die ruimte innemen en je ook eenvoudig op de vakantiebestemming kan kopen. Bijv. deo, gel en zakdoekjes enzo. Die kun je overal kopen. Waarom zou je daar je koffer mee volproppen?
En je vakantiebestemming, als dat een hotel is dan krijg je daar handdoeken. Deze kun je dus ook mooi thuislaten.

Controleer (indien mogelijk) of er iets van een wasserette aanwezig is. Veel hotel en appartementen hebben die faciliteiten. Dan hoef je ook niet zoveel t-shirt mee te nemen. Je wast ze gewoon en laat ze even wapperen in de wind.
(Un)masking for the greater good.
pi_97550130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:09 schreef Natalie het volgende:
Sowieso geen spullen mee nemen die ruimte innemen en je ook eenvoudig op de vakantiebestemming kan kopen. Bijv. deo, gel en zakdoekjes enzo. Die kun je overal kopen. Waarom zou je daar je koffer mee volproppen?
En je vakantiebestemming, als dat een hotel is dan krijg je daar handdoeken. Deze kun je dus ook mooi thuislaten.

Controleer (indien mogelijk) of er iets van een wasserette aanwezig is. Veel hotel en appartementen hebben die faciliteiten. Dan hoef je ook niet zoveel t-shirt mee te nemen. Je wast ze gewoon en laat ze even wapperen in de wind.
Makkelijk gezegd. Maar als je niet in de bewoonde wereld blijft, is het ook heel moeilijk aan deo, zeep, gel e.d. te komen. Heb je dan ook weer minder nodig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')