Vooral deze vind ik tof! Het wordt echt iets onwerkelijks, echt nice!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 23:38 schreef Pollewoppie het volgende:
Beetje een kick maar toch...
Hier wat probeersels van mij, zijn allen gisteravond geschoten in Dordrecht...
[ afbeelding ]
Ik weet het er is veel ruis in de eerste paar, heb toch nog te kort belicht...
1 van de minder overdreven HDR's, maar ik vind het nog steeds duidelijk: bijvoorbeeld het gras midden onderin op de voorgrondquote:Op woensdag 15 december 2010 12:54 schreef DrD00m het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind deze HDR (van NeoMullen) anders zelf heel erg mooi
Zat al te denken, waar ken ik deze foto toch van.. Blijk je gewoon een contact van mij te zijn op Flickr.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:10 schreef CompuMess het volgende:
En da's toch jammer, want Rotterdam in HDR kan erg mooi zijn!
afbeelding ]
Het zij je vergevenquote:Op woensdag 15 december 2010 16:36 schreef IceBeach het volgende:
[..]
Zat al te denken, waar ken ik deze foto toch van.. Blijk je gewoon een contact van mij te zijn op Flickr.![]()
Net alsnog maar ff gefaved.
ik vind 1 en 3 zo donkerquote:Op woensdag 26 januari 2011 12:01 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Ik wil graag de volgende foto's onder de aandacht brengen. Graag hoor ik van jullie wat je er van vindt. En eventueel wat je anders gedaan zou hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
yepquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Foto wel op 8 bit gezet en een beetje gespeeld met de sluitertijd-schuif enzo?
Hoe zien je histogrammen eruit?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
zeg, ik heb vanmiddag zo wat foto's geschoten, steeds 3 stuks, 2 stops onderbelicht, gewoon, 2 stops overbelicht.
als ik de boel open in photoshop en converteer naar HDR en aan wat schuifjes trek, krijg ik enkel maar 'meh' resultaten
steeds komt er een foto die vet overbelicht is, of wazig/mistig
kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?![]()
Nou ja,... je kunt op de gok goede HDR's maken, maar er zit toch wel een systeem in wat het je makkelijker maakt. En het begint allemaal met een set belichte foto's die je gehele dynamisch bereik van je plaatje beslaat.quote:
Zorg dat je photomatix (pro) krijgt. Daar heb je ten eerste al veel meer schuifjes, en ten tweede een hogere kwaliteit.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
zeg, ik heb vanmiddag zo wat foto's geschoten, steeds 3 stuks, 2 stops onderbelicht, gewoon, 2 stops overbelicht.
als ik de boel open in photoshop en converteer naar HDR en aan wat schuifjes trek, krijg ik enkel maar 'meh' resultaten
steeds komt er een foto die vet overbelicht is, of wazig/mistig
kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?![]()
Een overdaad die niet schaad. (Behalve de halo bij de auto en het water)quote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:24 schreef CompuMess het volgende:
Oké, ik weet het, overdaad kan schadelijk zijn... (maar 't geeft soms wel een leuk plaatje!)![]()
[ afbeelding ]
Ik vind hem toch leuk hoor, zoals boven me al gezegd, hier kan het welquote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:24 schreef CompuMess het volgende:
Oké, ik weet het, overdaad kan schadelijk zijn... (maar 't geeft soms wel een leuk plaatje!)![]()
[ afbeelding ]
Kijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:15 schreef Cool.Time het volgende:
Tijdje terug met HDR gespeeld:
[ foto's ]
Zeer gaaf! Vooral die met dat stuur vind ik erg vet.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:15 schreef Cool.Time het volgende:
Tijdje terug met HDR gespeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die van de rabo? VERSCHRIKKELIJK! Zelden zo iets lelijks gezien!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:59 schreef Doodkapje het volgende:
Ik zag laatst op tv voor het eerst een reclamespotje waar ze ook HDR in hadden verwerkt. Timelapse denk ik en daaroverheen acteurs heengeplakt. Was wel gaaf om te zien...
Ik wist eerst even niet welke jullie bedoelden, maar ik zie hem toevallig net langskomen op tv.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:44 schreef AceHighHugo het volgende:
[..]
Die van de rabo? VERSCHRIKKELIJK! Zelden zo iets lelijks gezien!
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:42 schreef Uncle het volgende:
dan ben ik benieuwd hoe bij jou een plaatje eruit ziet waarvan je denkt dat je het wel te gek gemaakt hebt...
Dat dus... Dát vind ik lelijkquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:37 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik wist eerst even niet welke jullie bedoelden, maar ik zie hem toevallig net langskomen op tv.
Afschuwelijk lelijk gedaan inderdaad... 't Is een reclame van ABN trouwens, 'starten anno nu':
Ja die, inderdaad... vond m eigenlijk wel leuk ja! ...een keer wat andersquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:37 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik wist eerst even niet welke jullie bedoelden, maar ik zie hem toevallig net langskomen op tv.
Afschuwelijk lelijk gedaan inderdaad... 't Is een reclame van ABN trouwens, 'starten anno nu':
In de theorie LET OP THEORIE, ga je tonemappen in 32bit, dat kan jij niet zien dus zet je hem om naar 16bit. 8bit is wel een beetje laag.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:59 schreef Mirjam het volgende:
hja, ik heb nu de photomatix tonemapping plugin voor photoshop, dus daart kan ik mooi mee rommelen.
alleen valt de afbeelding wel heel anders uit dan hij in het voorbeeldscherm staat.
kan het eraan liggen dat ik 'm eeerst omzet naar 8-bit voordat ik ga tonemappen? da's de bedoeling toch?
hebben jullie andere tips w.b. tonemapping?
Ik doe al een tijd geen HDR meer, maar ik héb er wel mee gewerkt ja... Why?quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:35 schreef Mirjam het volgende:
is er hier iemand die met de photomatix plugin voor photoshop werkt?
nou, het lukt me maar nietquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:58 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik doe al een tijd geen HDR meer, maar ik héb er wel mee gewerkt ja... Why?
Compumess, ben jij dit toevallig, moest meteen aan je denkenquote:Op maandag 22 november 2010 12:43 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Dank!
Nee, foto is niet gemaakt vanaf het viaduct, maar vanuit de bouwkraan, staand op een wat ielig laddertje
Had overigens toestemming om dat ding te beklimmen!
Heheh, in de SC werd ook al aan Compumess gedacht toevallig.quote:Op zondag 13 maart 2011 08:49 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Compumess, ben jij dit toevallig, moest meteen aan je denken![]()
http://frontpage.fok.nl/nieuws/434222/1/1/50/fotograaf-op-grote-hoogte-krijgt-prent.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |