Vond Firefly en Dollhouse dramatischer eigenlijkquote:Op maandag 10 mei 2010 19:42 schreef peaceman het volgende:
Oz, Lost... het zijn series die eigenlijk niet horen te eindigen...
Carnivale niet te vergetenquote:Op maandag 10 mei 2010 20:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vond Firefly en Dollhouse dramatischer eigenlijk
Die ook inderdaad, dat was in eerste instantie ook bedoeld voor 7 seizoenenquote:
Als LOST maar niet net als OZ eindigt met dat ze zeggen dat ze terug zullen komen, maar dat wij weten dat dat toch niet gaat gebeurenquote:Op maandag 10 mei 2010 19:42 schreef peaceman het volgende:
Oz, Lost... het zijn series die eigenlijk niet horen te eindigen...![]()
Ik wel, voordat seizoen 6 is begonnen, heb ik 1 t/m 5 helemaal opnieuw gekeken. Tuurlijk weet je wat er gaat gebeuren, maar toch is het leuk om alles nog een keer te zien, ergens dat gevoel van seizoen 1 weer te voelen. Ik vond het wel de moeite waard om alles nog een keer te kijken. Al moet ik wel zeggen dat het je heul veul tijd gaat kosten, maar dat spreekt voor zich.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een rewatch gedaan. Is dat niet een stuk minder leuk dan iets voor de eerste keer kijken? Je weet immers precies wat er met alle verhaallijnen gaat gebeuren.
Ik zou me dan vooral gaan ergeren denk ik. "Oh ja, die verhaallijn is later ook niks mee gedaan"
Wel geweldig dat ze in navolging van Firefly nog die film hebben gemaaktquote:Op maandag 10 mei 2010 20:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vond Firefly en Dollhouse dramatischer eigenlijk
Ja, ben ook benieuwd.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:14 schreef Rossdale het volgende:
Het is mij niet helemaal duidelijk of Frank nu wel of niet levend uit de sub is gekomen... Was dat te zien? Ik moest vorige week direct na het kijken richting het vliegveld dus ik heb het einde niet perfect meegekregen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:43 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, ben ook benieuwd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Zit wat in.quote:Twice, the audience has been led to believe that Jin has drowned. Once when the raft was blown up at the end of Season 1. Only to have him wash up alive on the TAILies beach. And then at the end of Season 4 when the Kahana was blown up. Only to wash up alive on the beach where young Danielle and her science team landed. And now we have the heartbreaking scene with Sun and Jin holding hands as they drown
My money is on Jin being alive - that's why we saw his hand leave Sun's - and that he will wind up alive on the beach. But I don't think we'll actually see him until the Finale when we'll see some surprise entrance by Jin. Maybe a surprise ambush to save the remaining LOSTies from FLocke or Widmore? Besides, someone needs to be alive to take care of Ji Yeon
As an added bonus, although I don't think that Lapidus will survive to the end of the show, because as I noted on 5/3/10, Pilots don't usually survive on the island. But it could be possible that Lapidus survived being knocked down by the door. He was standing right next to the First Aid box that Hurley couldn't find, putting Lapidus in the role of Lifeguard. He could have actually pulled Jin to safety. And that would be two characters that could perform a surprise ambush!
Why did Sun die? The only reason I can think for Sun's death is that she was so single minded in the Role of Star Crossed Lover (a bad role) throughout all of Season 6. She was never really acting for 'The Greater Good'. All she was interested in was finding Jin. I mean com'on, how much more selfish can you get than a Mom of a small child wanting her husband, her baby's father, to stay and die with her? What, she had no thoughts of Ji Yeon at all?
Mensen hebben geleerd van Battlestar Galactica:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
En nog steeds zijn er mensen op forums die denken dat Lapidus niet dood is, zelfs niet als dit in een interview met de acteur zelf wordt bevestigd![]()
Sommige kijkers nemen Lost veel te serieus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Welk interview? Ben wel benieuwd wat ie van zijn eigen rol vind/vond.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
En nog steeds zijn er mensen op forums die denken dat Lapidus niet dood is, zelfs niet als dit in een interview met de acteur zelf wordt bevestigd![]()
Sommige kijkers nemen Lost veel te serieus.
Er staat een kort stukje op DarkUfo.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:24 schreef Symer het volgende:
[..]
Welk interview? Ben wel benieuwd wat ie van zijn eigen rol vind/vond.
Lost zou ook genoeg verhaal bieden voor 8 seizoenen van 24 afleveringen. Alleen begonnen kijkers af te haken omdat er halverwege het seizoen bijna standaard het klad in begon te komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die ook inderdaad, dat was in eerste instantie ook bedoeld voor 7 seizoenen
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er staat een kort stukje op DarkUfo.
Ik dacht, pff wat een lang intro tot het filmpje. En toen klikte ik weg.quote:
verLost?quote:Op maandag 10 mei 2010 12:24 schreef Young_David het volgende:
[..]
Binnen 2 weken ben je verlost, en hoef je nooit meer Lost te kijken
quote:Here's a link to a Long Island (New York) based newspaper article, about a TV satellite that has somehow been knocked off course and
potentially into the path of a second satellite (owned by different companies). Short story, they won't crash, but they may pass relatively close to each other and cause some kind of signal disruption. The bigger issue? The timeframe predicts that the signal disruption, if it occurs, would happen around May 23. I don't think I need to tell you why that might get some people a bit worried lol.
Just figured I throw it out there -- the article says that no one has confirmed what channels or providers may be affected, but still...
First ABC and Cablevision fight, now the satellites are off course?
Maybe Jacob/MIB have some grand scheme in place to prevent the show from ending lol.
Zou het niet ook eerder kunnen zijn? American Idol wordt vanavond gewoon uitgezonden en zou in Canada dan toch net als eerder moeten conflicteren met Lost in het uitzendschema?quote:
En qua verhaal dan?quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:14 schreef Rnie het volgende:
Net gezien....qua acteerwerk was het een beetje 'flauw'.
Dus smokey is niet MIB? MIB ligt in de cave met moeder....maar is het een soort van splitsing ofzo? Al het slechte in MIB is smokey?
Frozen donkey wheel gemaakt door MIB...wel verassend..
Overal was het wel een leuke ep....een 7tje
Het eerste wat ik dacht was "Fuck, not this again!".quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:29 schreef Bragi het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Weer zo'n lange Ab Aeterno-achtige aflevering. Wel leuk, maar nu hebben we veertig minuten lang niks van het hedendaagse on-island-verhaal gezien.
Anyway, wel genoeg antwoorden op oude, prangende vragen.
- FDW is gemaakt door MIB, die nog steeds geen naam heeft en ook nooit een naam zal krijgen denk ik.
- Adam & Eve zijn, zoals door sommigen op diverse blogs en fora al voorspeld, MIB en zijn moeder.
- Het witte licht dat Locke ooit had gezien, zou wel eens het licht van het eiland kunnen zijn dat we deze aflevering zagen.
- Ik ben nog benieuwd hoe dat nou precies zit met de MIB en zijn rookgedaante, als MIB nu dood in de caves ligt. MIB-als-Smokey heeft natuurlijk sinds die tijd de gedaante van zijn eigen gestorven ik aangenomen...
quote:My problems with this episode:
1. We have believed that finding out about Jacob/MIB's origin would tell us the origin of the Island. So now where does their mother come from? Who is she? I feel like we need another episode just on her. We are exactly where we started.
2. We have been led to believe the Island, the losties deaths, the candidates, etc. etc. had a PURPOSE. It isn't clear that there will be a real, important, world-saving purpose at all now. And I am not sure there will be underlying message either
3. The good/evil thing annoys me now. With good vs. evil we as viewers had something to pull and root for. They sort of stripped that with the making MIB "not so bad". That would be fine and all, but we are really left confused. Maybe MIB "got screwed" and isn't so bad. But no matter what, in the present day, he still murders by the dozens, lies, cheats, and manipulates. Just because he wasn't "so bad" a few hundred years, doesn't mean he isn't an evil piece of shit now. I am sure Hitler got fucked over when he was 10 too.
4. Speaking of time, we have thought this Island and its inhabitants were old as shit with the Temple and all. But Jacob's real mom and crew didn't look "caveman old", they looked a few hundred years old at worst. Maybe no older that Richard.
5. No info about the 108 candidates, how they are chosen, or anything? At all?
6. As far as I can tell, Jacob isn't all-knowing..in fact he knows nothing. He knows what Desmond new about the hatch. How is Jacob gonna convince Jack his job is important? And even if he convinces Jack, will he convince us?
Gebeurt vaker (in films).quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:46 schreef larry_flynt het volgende:
Waarom gaan ze opeens Engels praten die twee vrouwen? Eerst spreken ze spaans ofzo en dan opeens Engels....
Kwam door dat magische muziekjequote:Op woensdag 12 mei 2010 09:46 schreef larry_flynt het volgende:
Waarom gaan ze opeens Engels praten die twee vrouwen? Eerst spreken ze spaans ofzo en dan opeens Engels....
Tsja, Jacob wist gewoon niet beter. Zijn 'moeder' was zijn enige bron van informatie. Ik bedoel, heck, de tweeling wist op hun achtste/negende niet eens wat 'dood' of 'schip' betekende.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Na al die vragen nu toch eindelijk....vage referenties en wazige verwijzingen naar ongespecifieerde evenementen en de onduidelijke redenen waarom deze schimmige voorvallen misschien wel plaats zouden hebben kunnen gevonden waardoor die hebben gezorgd voor niet nader bepaalde verwikkelingen.
Zelfs de Jacob heeft nu een hoog-gehalte, die doet allerlei warrige dingen omdat een bizar wijf hem ooit wat zweverige onzin over een vreemd licht heeft verteld. De enige die ik nog kan waarderen is MIB, die heeft tenminste ook iets van "Wat is dat nu allemaal voor flauwekul, ik ben hier weg."
Slechte opvoeding! Maar het levert meer vragen op dan het beantwoord... Wordt leuk nog maar 2 afleveringen...quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:56 schreef Bragi het volgende:
[..]
Tsja, Jacob wist gewoon niet beter. Zijn 'moeder' was zijn enige bron van informatie. Ik bedoel, heck, de tweeling wist op hun achtste/negende niet eens wat 'dood' of 'schip' betekende.
Whatever, het klonk buitenlands.quote:
Ho, ho, dat van die 40 jaar is iets wat Jack beweerde. En Jack lijkt me nou niet een expert op dat gebied.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:26 schreef Symer het volgende:
waarom lagen Adam & Eve in seizoen 1 nog maar 40 jaar in de grot terwijl we hier zagen dat ze er al sinds Viking-tijden liggen
Zoiets zal nooit beantwoord worden, lijkt me. En dat hoeft van mij ook niet. Dat het eiland er is en een soort van speciale krachten/eigenschappen heeft is iets wat je gewoon voor waarheid moet aannemen. Dát is de basis van de basis van het verhaal. Dat hoeft niet verder uitgediept te worden.quote:hoe komt dat licht op het eiland en waarom is het verbonden met 'het licht in elk mens'
Een skelet van 1000 jaar oud ziet er ongeveer net zo uit als een skelet van 40 jaar oud dacht je?quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:31 schreef Bragi het volgende:
[..]
Ho, ho, dat van die 40 jaar is iets wat Jack beweerde. En Jack lijkt me nou niet een expert op dat gebied.En daarbij, zó lang geleden speelt deze aflevering zich toch niet af? Ik denk dat het wellicht een aantal decennia voordat Richard aanspoelde is gebeurd.
DIe nep moeder vertelde dat je niet dood ging maar dat het nog erger was als je naar onder ging. Ik denk MiB idd smokey is geworden en van het eiland wil. Doordat Jacob dat niet toelaat wil hij Jacob dood hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:43 schreef Bragi het volgende:
Ik denk dat MiB naar het licht ging en als Smokey eruit kwam, daarbij zijn eigen lichaam 'afstotend'. Doordat hij Smokey werd was 'ie zijn eigen lichaam kwijt, maar kon 'ie wel die gedaante (of die van een andere overleden persoon (Locke)) aannemen. Een beetje als de geest van Aladdin.
Denk ik ook. Dat zijn gedrag en motivatie (van het eiland afkomen) nog steeds hetzelfde is spreekt wel voor het feit dat het in essentie nog dezelfde persoon is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:43 schreef Bragi het volgende:
Ik denk dat MiB naar het licht ging en als Smokey eruit kwam, daarbij zijn eigen lichaam 'afstotend'. Doordat hij Smokey werd was 'ie zijn eigen lichaam kwijt, maar kon 'ie wel die gedaante (of die van een andere overleden persoon (Locke)) aannemen. Een beetje als de geest van Aladdin.
Heb ik ook. En de schrijvers maar zeggen dat ze Sun, Jin en Sayid hebben vermoord om ons ervan te overtuigen dat Smokey slecht is. Daar falen ze dan behoorlijk in.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:47 schreef larry_flynt het volgende:
Ik was al voor MiB maarn u al helemaal!
Ja.. Maar ik weet niet in hoeverre Smokey nu nog MiB is... Kan ook geloven dat schrijvers nu kunnen zeggen: "Ja, maar het is nooit MiB geweest. Deze vorm heeft hij alleen aan het begin aangenomen!"quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:50 schreef Symer het volgende:
[..]
Heb ik ook. En de schrijvers maar zeggen dat ze Sun, Jin en Sayid hebben vermoord om ons ervan te overtuigen dat Smokey slecht is. Daar falen ze dan behoorlijk in.
Net zoals ze zeiden dat de onthulling van Adam en Eve ons duidelijk zou maken dat ze altijd al wisten wat het verhaal was, terwijl ik nu juist begin te denken dat ze achteraf pas verklaringen verzinnen
Ik ook niet meer...quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:07 schreef chroestjov het volgende:
Ik denk dat we hier het eerste definitieve grote open einde hebben op een specifiek onderwerp... wie was de "moeder" van Jacob en MiB en wat was dan precies haar kennis over het eiland en de "source" , waarom ze deed wat ze deed en wat is dus eigenlijk de herkomst van de "protector" van het eiland.
Ik zie dat eerlijk gezegd niet meer verder verklaard worden.
Iedereen doet maar wat omdat een ander dat ooit heeft gezegd, niemand weet waarom. Waarschijnlijk heeft die moederfiguur zelf ook ooit een wazige uitleg gekregen van een ander die het ook niet helemaal wist. Als er niets meer komt, dan vind ik het qua ultieme verklaring van een mystery reeks nogal flauw. Dan kun je niet meer spreken over een "open" verklaring die een eigen invulling/interpretatie toelaat, dan zit het gewoon zwak in elkaar.quote:This story starts with a cage containing five gorillas and a large bunch of bananas hanging above some stairs in the center of the cage. Before long, a gorilla goes to the stairs and starts to climb toward the bananas. As soon as he touches the stairs, all the gorillas are sprayed with cold water. After a while, another gorilla makes an attempt and gets the same result—all the gorillas are sprayed with cold water. Every time a gorilla attempts to retrieve the bananas, the others are sprayed. Eventually, they quit trying and leave the bananas alone.
One of the original gorillas is removed from the cage and replaced with a new one. The new gorilla sees the bananas and starts to climb the stairs. To his horror, all the other gorillas attack him. After another attempt and attack, he knows that if he tries to climb the stairs he will be assaulted. Next, the second of the original five gorillas is replaced with a new one. The newcomer goes to the stairs and is attacked. The previous newcomer takes part in the punishment with enthusiasm.
Next the third original gorilla is replaced with a new one. The new one goes for the stairs and is attacked as well. Two of the four gorillas that beat him have no idea why they were not permitted to climb the stairs or why they are participating in the beating of the newest gorilla. After the fourth and fifth original gorillas have been replaced, all the gorillas that were sprayed with cold water are gone. Nevertheless, no gorilla will ever again approach the stairs. Why not?
“Because that’s the way it has always been done.”
Ik ben toch benieuwd naar het vervolg nu.. als dat dan al dan niet wordt uitgelegd..bijvoorbeeld de reactie van Jacob of de reincarnatie van MIB, wanneer die scene tussen Jacob en MIB op het strand dan plaats vind bijvoorbeeld en hoe 'dit spel' is ontstaan bijvoorbeeld, wie de spelregels heeft verzonnen (Jacob, aangezien MIB vertelde in deze aflevering dat hij ook maar een spel moest gaan verzinnen zodat hij zijn eigen regels kon toepassen). Al met al sluit ik mij aan bij wat hierboven al gezegd werd, ik had enigszins hetzelfde als Symer verwacht....quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:43 schreef Bragi het volgende:
Daar had ik dus op gehoopt... Vond Dharma zeer interessant en is naar mijn idee maar weinig mee gedaan in de serie...quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begin steeds meer te denken dat ze Jacob/MIB nooit hadden mogen introduceren en seizoen 6 hadden moeten focussen op de Widmore/Linus - Dharma/Others en nog wat spelen met tijdreizen en de flashsideways, zonder gedoe rond candidates.
Nou ja, sinds de Romus&Remulus afbeeldingen tevoorschijn kwamen is daar toch wel flink over gespeculeerd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:21 schreef Ereinion het volgende:
Uiteindelijk beantwoord deze aflevering vooral vragen die niemand ooit stelde (ze zijn blijkbaar broers, tja).
Dat denk ik dus ook. Verklaart ook waarom hij Jacob dood wil hebben en Jacob het over het kwaad heeft (fles wijn). Het is zijn broer niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef Godspeed. het volgende:
Ik heb juist eerder het idee dat er een vorm van 'het kwaad' opgesloten zat in de grot en dat die juist is bevrijd door MiB erin te tossen. MiB sterft waarna 'het kwaad' zijn gedaante overneemt, net zoals we nu Flocke hebben rondhuppelen.
Zo moeilijk is het niet inderdaad.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef Godspeed. het volgende:
Ik heb juist eerder het idee dat er een vorm van 'het kwaad' opgesloten zat in de grot en dat die juist is bevrijd door MiB erin te tossen. MiB sterft waarna 'het kwaad' zijn gedaante overneemt, net zoals we nu Flocke hebben rondhuppelen.
Ook dan blijft het onlogisch. Jacob is goed/braaf/eerlijk/puur en beschermer van de spaarlamp, zodat het kwaad er niet uit kan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef Godspeed. het volgende:
Eens. Ik vind sowieso cinematisch gezien seizoen 6 van Lost echt tegenvallen, soms zit ik echt bijna met een "quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:21 schreef Ereinion het volgende:
Een gemiste kans ja.Dat gedoe met die kinderen duurde veel te lang. Ik haat kinderen op tv, omdat ze op een enkele uitzondering na nooit kunnen acteren. 40 minuten Titus Welliver was een veel beter idee geweest.
Uiteindelijk beantwoord deze aflevering vooral vragen die niemand ooit stelde (ze zijn blijkbaar broers, tja). Ik krijg alleen maar meer respect voor de MIB, hoewel het wel compleet onduidelijk is waarom hij zo'n manipulerende sadist is geworden. Uiteindelijk weten we ook niets meer over de geschiedenis van het eiland (de tempel, het beeld etc.). Hoewel dat misschien niet een nadeel hoeft te zijn. Bij dat soort scènes uit de tijd van de Vikingen en Egyptenaren krijgen je toch al snel het Xena: The Warrior Princess gevoel.
Dat met die grot die verlicht is. Tja, ik kan me wel voorstellen dat je dat wat mysterieus wil houden, je hoeft niet alles tot in detail uit te leggen. Maar ik vond de hele locatie gewoon niet geslaagd. Een grot met een gele lamp, het zou wel mysterieus bedoeld zijn, maar het zag er vooral debiel uit.
Vooral die Adam en Eve scène vond ik slecht. Die flashback naar seizoen één, met zo'n lekkere wazige vaseline filter en een melodramatisch strijkorkestje, het lag er allemaal nogal dik op van 'Zie je wel, we hebben alles wel gepland!'. Van elke subtiliteit gespeend.
Ik vind het zesde seizoen nog steeds tof, en om eerlijk te zijn interesseren de meeste antwoorden mij niet zo heel veel, maar deze aflevering had toch echt een stuk beter gekund.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |