abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2010 @ 09:50:27 #201
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_81204672
Als ik mij niet vergis moet er bij moord sprake zijn van voorbedachte rade. Het OM kan de eis van doodslag nog steeds ophogen naar moord. Maar dan moet het OM moord wel kunnen bewijzen.

Natuurlijk willen de mensen dat deze vent levenslang wordt opgesloten. Maar als de wet dit niet toelaat (dit moet nog blijken natuurlijk) dan is er niets wat het OM kan doen. Je kunt de wet niet per geval anders toepassen omdat mensen met een 'onderbuik' gevoel van klassenjustitie zitten. Als we ons rechtssysteem gaan baseren op de emoties van nabestaanden dan wordt het een chaos. Het OM en de rechterlijke macht dienen hier boven te staan.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  zondag 9 mei 2010 @ 14:11:53 #202
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81211541
quote:
Op zondag 9 mei 2010 08:47 schreef ANTI-ALLES het volgende:
De doodstraf is gewoon niet goed genoeg voor deze mongool........het is gewoon het minste wat hij zou moeten krijgen....
Het strafsysteem is er niet om wraak te nemen, maar om te straffen (en, indien nodig, te corrigeren).
Wie dit leest is alfabeet.
pi_81211621
Ik las dat de aanklacht na het onderzoek alsnog moord kan worden. Ik hoop van harte dat dit gaat gebeuren!
  zondag 9 mei 2010 @ 14:22:47 #204
301714 Sinofiel
Rollende steen
pi_81211926
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:11 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Het strafsysteem is er niet om wraak te nemen, maar om te straffen (en, indien nodig, te corrigeren).
Vergelding is wel degelijk een van de doelen van ons strafsysteem. Lees een boek.
pi_81212107
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:22 schreef Sinofiel het volgende:

[..]

Vergelding is wel degelijk een van de doelen van ons strafsysteem. Lees een boek.
Klopt, maar niet het enige doel...
  zondag 9 mei 2010 @ 14:34:55 #206
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81212371
quote:

[..]

Als dat de basis voor je rechtssysteem is, kun je net zo goed elke verdachte zonder proces ophangen/in een kerker gooien en de sleutels weggooien/laten lynchen door een woedende menigte/<insert random Telegraaf-reactie>.
pi_81212434
quote:

[..]

Wat raad je aan? Suske en Wiske en de Teleurgestelde Telegravers?

Vergelding is een onderdeel van de straf, niet de belangrijkste.
Leaf
  zondag 9 mei 2010 @ 14:36:59 #208
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81212450
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:34 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Als dat de basis voor je rechtssysteem is, kun je net zo goed elke verdachte zonder proces ophangen/in een kerker gooien en de sleutels weggooien/laten lynchen door een woedende menigte/<insert random Telegraaf-reactie>.
<insert random moslimstraf>

je weet wel, die mensen die jullie linkse poepertjes steeds beschermen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81213115
Kijk, kijk daar is er eentje bij het OM, die nattigheid voelt, nog wel op zondag.
(sarcastische vraag : mag dat wel van Rouvoet ?).

Blijft de indruk hangen : het ene OM weet niet wat het andere OM doet (ref. zaterdag 8 mei, gisteren).
In gewoon nederlands (van Dale) heet zoiets : klungelen. Maar dat woord krijgen ambtelijke kringen er niet uit. Toch maar eens vragen wie er allemaal mogen blijven zitten ?

De VK is duidelijk over de info van het OM vandaag. De krant noemt nu Spaans, persofficier als de bron van het bericht. Deze OM functionaris ontkent wat de "familie-rechercheur" een dag eerder "zou hebben gezegd" ; doet hij dat op instructies van boven ? Het zijn drukke tijden, zondags nog wel.

http://www.volkskrant.nl/(...)er_moord_of_doodslag

<cit. novum 9i mei 2010>
OM in gesprek met ouders Milly Boele
(Novum) - Het Openbaar Ministerie wil binnenkort in gesprek gaan met de ouders van de 12-jarige Milly Boele. Dat meldt een woordvoerder van het OM zondag. In het gesprek wordt onder meer aandacht besteed aan het misverstand rond de aanklacht tegen Sander V., die vastzit wegens de dood van het meisje.
Zaterdag meldde de advocaat van de ouders van het kind dat de aanklacht tegen V. was verzwaard van doodslag naar moord. Het OM ontkende dit even later en stelde dat advocaat Frank van Ardenne het mogelijk verkeerd heeft begrepen. - -
De woordvoerder van het OM stelt dat de aanklacht een van de zaken is die in het gesprek naar voren zal komen. Volgens de woordvoerder worden wel vaker gesprekken met nabestaanden gehouden bij dit soort zaken. De zaaksofficier van justitie praat de nabestaanden dan bij. De bedoeling is dat het gesprek 21 mei plaatsvindt.

[ Bericht 4% gewijzigd door quirigua op 09-05-2010 15:14:05 ]
pi_81213301
Ik denk dat het openbare ministerie het politieapparaat in nederland wil beschermen .......

Het blijft een politieagent en die plegen geen moorden....het blijft natuurlijk een afgang voor de rechtsorde in nederland dat uitgerekend een politieagent deze moord heeft gepleegd. Dus gaat ze maar van een lagere straf uit......dit kan alleen in Nederland natuurlijk...

Gewoon moord met voorbedachte rade....

Wat dacht deze politie man nou toen hij dit meisje meelokte inzijn huis, gewoon even neuken en dan gewoon haar weer naar huis brengen......hij wist al van te voren dat hij daar niet mee weg zou komen en moord was al iets wat in zijn hoofd zat......
pi_81213306
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:55 schreef quirigua het volgende:
Kijk, kijk daar is er eentje bij het OM, die nattigheid voelt, nog wel op zondag
(sarcastische vraag : mag dat wel van Rouvoet ?).
Blijft de indruk hangen dat het ene OM niet weet wat het andere OM doet (op zaterdag 8 mei, gisteren).
In gewoon nederlands heet dat : klungelen. >

<cit. novum 9i mei 2010>
OM in gesprek met ouders Milly Boele
(Novum) - Het Openbaar Ministerie wil binnenkort in gesprek gaan met de ouders van de 12-jarige Milly Boele. Dat meldt een woordvoerder van het OM zondag. In het gesprek wordt onder meer aandacht besteed aan het misverstand rond de aanklacht tegen Sander V., die vastzit wegens de dood van het meisje.
Zaterdag meldde de advocaat van de ouders van het kind dat de aanklacht tegen V. was verzwaard van doodslag naar moord. Het OM ontkende dit even later en stelde dat advocaat Frank van Ardenne het mogelijk verkeerd heeft begrepen.
Eerder die dag hadden de ouders in De Telegraaf nog hun ongenoegen geuit over de aanklacht tegen agent Sander V. Zij willen V. wordt vervolgd voor moord.
De woordvoerder van het OM stelt dat de aanklacht een van de zaken is die in het gesprek naar voren zal komen. Volgens de woordvoerder worden wel vaker gesprekken met nabestaanden gehouden bij dit soort zaken. De zaaksofficier van justitie praat de nabestaanden dan bij. De bedoeling is dat het gesprek 21 mei plaatsvindt.
Het ene OM wat gister een boel onrust heeft veroorzaakt was een rechercheur. Een contact persoon tussen politie en familie. En waarschijnlijk heeft die zijn mond voorbij gepraat.
En aangezien het OM geen directe controle heeft over alle rechercheurs, kan het wel eens gebeuren dat ze niet van elkaar weten wat er gebeurd.
Leaf
pi_81213372
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:00 schreef ANTI-ALLES het volgende:
Ik denk dat het openbare ministerie het politieapparaat in nederland wil beschermen .......

Het blijft een politieagent en die plegen geen moorden....het blijft natuurlijk een afgang voor de rechtsorde in nederland dat uitgerekend een politieagent deze moord heeft gepleegd. Dus gaat ze maar van een lagere straf uit......dit kan alleen in Nederland natuurlijk...

Wat dacht deze politie man nou toen hij dit meisje meelokte inzijn huis, gewoon even neuken en dan gewoon haar weer naar huis brengen......hij wist al van te voren dat hij daar niet mee weg zou komen en moord was al iets wat in zijn hoofd zat......
Dan ga je ervan uit dat psycho's redelijk denkende mensen zijn. Als die echt zo redelijk dacht als jij denkt, zou die ook wel kunnen bedenken dat die haar niet naar huis mee had moeten nemen.
Leaf
  zondag 9 mei 2010 @ 15:10:27 #213
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81213671
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef missziggy het volgende:

[..]

Dan zou het moord met voorbedachte rade zijn. Moord is op zich al een goed idee, dat is toch wat hij heeft gedaan, waarna hij haar begroef in zijn achtertuin? Blijft lastig om er iets over te zeggen inderdaad.
Hij zal wel bekend hebben dat het per ongeluk was gegaan ( ), anders zou het OM daar niet op komen toch? Of een deal gemaakt.

Of ik kijk teveel misdaadseries
moord = voorbedachte rade
gewoon vermoorden = doodslag
  zondag 9 mei 2010 @ 15:11:24 #214
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81213701
quote:

Als je het niet snapt hoef je niets te posten hoor
  zondag 9 mei 2010 @ 15:13:31 #215
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81213758
quote:

Knap dat je in zijn brein kunt meekijken. Doe iets met dat uitzonderlijke talent zou ik zeggen, daar kun je vast goud geld mee verdienen
pi_81213899
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:10 schreef fs180 het volgende:

[..]

moord = voorbedachte rade
gewoon vermoorden = doodslag
Resultaat : identiek.
Tweede resultaat : een ambtenaar die een vorige ambtenaar moet tegenspreken. Fraai uitzicht is dat.
Het gaat niet om een kapot achterlicht, toch ?

[ Bericht 7% gewijzigd door quirigua op 09-05-2010 15:27:54 ]
  zondag 9 mei 2010 @ 15:18:44 #217
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81213931
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:17 schreef quirigua het volgende:

[..]

Resultaat : dezelfde foute ellende.
Tweede resultaat : een ambtenaar die een vorige ambtenaar moet tegenspreken. Fraai uitzicht is dat.
pi_81214392
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:17 schreef quirigua het volgende:

[..]

Resultaat : identiek.
Het gaat niet om een kapot achterlicht, toch ?

Het is niks bijzonders dat ambtenaren elkaar tegenspreken.
En ook bij zaken die niet om een kapot achterlicht gaan worden menselijke fouten gemaakt.
Leaf
pi_81214405
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:13 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Knap dat je in zijn brein kunt meekijken. Doe iets met dat uitzonderlijke talent zou ik zeggen, daar kun je vast goud geld mee verdienen
ik verdien al goud geld......

Wat een debiele reacties weer op mij post....

Wat dacht deze man dan toen hij aanbelde???

Hij had waarschijnlijk al een tijdje dit meisje in zijn hoofd...

feiten
hij wist dat de ouders niet thuis waren op 1 of andere manier, waarschijnlijk het huis al uren in de gaten gehouden

Hij wist dat het meisje thuis was alleen......

Het bovenstaande wijst erop dat hij al met voorbedachte rade al van plan was om het meisje uit het huis te lokken en er vreselijke dingen mee te doen...

het kan nooit een impulsieve handeling zijn geweest gezien de eerder genoemde feiten hierboven die ik opsomde.....

wat zat er verder in zijn plan dan?

Meisje meenemen en er sexuele handelingen mee verichten....

Meisje verzet zich waarschijnlijk hevig, politieman raakt in paniek en vermoord het meisje? Hij wist bij voorbaat dat scenarie al zou kunnen plaatsvinden bij zijn daad . HIJ had er waarschijnlijk ook al over nagedacht wat hij zou moeten doen als dit scenario zich zou plaatsvinden waarvan de kans waarschijnlijk 99 procent was.

De moord op dit meisje was geen paniekactie maar een daad waarover hij al nagedacht had....

Ook zijn gedrag na de moord spreekt niet in zijn voordeel.....

DAn nog een belangrijk feit....

Niemand heeft hem d gat in de tuin zien graven na het verdwijnen van het meisje...

HAD HIJ DIT GAT NIET GEWOON AL VAN TE VOREN GEGRAVEN DAN??????

[ Bericht 2% gewijzigd door ANTI-ALLES op 09-05-2010 15:38:39 ]
pi_81214671
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:31 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is niks bijzonders dat ambtenaren elkaar tegenspreken.
En ook bij zaken die niet om een kapot achterlicht gaan worden menselijke fouten gemaakt.
Zoals in deze zaak. En inzake Lucia B, Deventer, Putten, Schiedam en nog zo wat, en nu weer in Zierikzee (6 mei jl) ; en toen, met die boems in Enschede.
pi_81214685
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:32 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

feiten
hij wist dat de ouders niet thuis waren op 1 of andere manier, waarschijnlijk het huis al uren in de gaten gehouden

Het bovenstaande wijst erop dat hij al met voorbedachte rade al van plan was om het meisje uit het huis te lokken en er vreselijke dingen mee te doen...

het kan nooit een impulsieve handeling zijn geweest gezien de eerder genoemde feiten hierboven die ik opsomde.....

Meisje verzet zich waarschijnlijk hevig, politieman raakt in paniek en vermoord het meisje? Hij wist bij voorbaat dat scenarie al zou kunnen plaatsvinden bij zijn daad . HIJ had er waarschijnlijk ook al over nagedacht wat hij zou moeten doen als dit scenario zich zou plaatsvinden waarvan de kans waarschijnlijk 99 procent was.

De moord op dit meisje was geen paniekactie maar een daad waarover hij al nagedacht had....

Niemand heeft hem dit gat in de tuin zien graven na het verdwijnen van het meisje...

Allemaal aannames en vermoedens.
Dat die iets met haar wilde toen die aanbelde is helemaal niet duidelijk. Misschien had die een kat die hulp nodig had.
Waaruit blijkt dat hij wist dat het meisje alleen was?
Dat hij vooraf al wist dat zij dood zou gaan is natuurlijk ook wel erg simpel gedacht.
En het is ook helemaal niet zeker dat er uberhaupt een gat gegraven is. Wat wel duidelijk is dat zij onder platen in de tuin lag en die platen lagen al een tijdje in zijn tuin. Dus dat die een gat heeft moeten graven is alleen maar een aanname.
Leaf
pi_81214707
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:39 schreef quirigua het volgende:

[..]

Zoals in deze zaak. En inzake Lucia B, Deventer, Putten, Schiedam en nog zo wat, en nu weer in Zierikzee (6 mei jl) ; en toen, met die boems in Enschede.
En zo kun je nog wel even doorgaan met zaken die wel goed gaan en geen problemen en onduidelijkheden opleveren.
Leaf
  zondag 9 mei 2010 @ 15:41:10 #223
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81214730
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:32 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

feiten

Niemand heeft hem d gat in de tuin zien graven na het verdwijnen van het meisje...

Kun je het ook bewijzen?
pi_81214777
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:40 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Allemaal aannames en vermoedens.
Dat die iets met haar wilde toen die aanbelde is helemaal niet duidelijk. Misschien had die een kat die hulp nodig had.
Waaruit blijkt dat hij wist dat het meisje alleen was?
Dat hij vooraf al wist dat zij dood zou gaan is natuurlijk ook wel erg simpel gedacht.
En het is ook helemaal niet zeker dat er uberhaupt een gat gegraven is. Wat wel duidelijk is dat zij onder platen in de tuin lag en die platen lagen al een tijdje in zijn tuin. Dus dat die een gat heeft moeten graven is alleen maar een aanname.

GELUKKIG LEEF IK IN DE REALITEIT EN JIJ IN EEN WAAnWERELDJE DIE BESTAAT UIT AANNAMES....

Dalijk ga je nog roepen dat hij er niks mee te maken heeft ....
pi_81214802
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:42 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

GELUKKIG LEEF IK IN DE REALITEIT EN JIJ IN EEN WAARWERELDJE DIE BESTAAT UIT AANNAMES....

Dalijk ga je nog roepen dat hij er niks mee te maken heeft ....
MET JE CAPS LOCK AAN KOM JE ECHT NIET OVERTUIGENDER OVER HOOR.

En Sander V heeft er wel degelijk wat mee te maken. Maar het is gewoon en feit dat jij met aannames en redenaties bezig bent.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')