Hypocriet. Wijs eens even aan welke reactie van jou dan serieus was.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:29 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
En nog steeds geen serieuze reactie. het enige wat jij in de verdediging gooit zijn wat smiles en oneliner als troll. Je hebt nog een lange weg te gaan. Succes! We lezen eventueel je gedraai later wel terug.

quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Met de aanklacht doodslag in het achterhoofd zou je kunnen concluderen dat haar dood een ongeluk was. En als je een klein meisje in je huis hebt dat 'per ongeluk' dood is, dan moet je het ergens kwijt.
Het was dus geen ongeluk. Weet niet of het met voorbedachte rade is, maar per ongeluk was het nietquote:De tijdens het misdrijf 26-jarige agent van het korps Rotterdam Rijnmond heeft het doden van het 12-jarige meisje toegegeven

Ik denk dat we uit die ene zin te weinig informatie kunnen halen om zeker te weten of het wel of geen ongeluk was.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:34 schreef dromelijn het volgende:
[..]
[..]
Het was dus geen ongeluk. Weet niet of het met voorbedachte rade is, maar per ongeluk was het niet

Als niet aangetoond kan worden dat het met voorbedachte rade is gebeurd, dan is het geen moord (in de rechtszaal). Daar gaat het eigenlijk om.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:34 schreef dromelijn het volgende:
[..]
[..]
Het was dus geen ongeluk. Weet niet of het met voorbedachte rade is, maar per ongeluk was het niet
http://nos.nl/artikel/155(...)nding-onderzoek.htmlquote:Update: zaterdag 8 mei 2010, 21:01
Het Openbaar Ministerie komt in de zaak-Milly Boele pas met een officiële aanklacht tegen Sander V. als het onderzoek is afgerond. Tot die tijd blijft het OM bij een aanklacht van doodslag tegen de politieman uit Dordrecht die een bekentenis heeft afgelegd.
Over de aanklacht ontstond vandaag onduidelijkheid, omdat de advocaat van de familie-Boele te horen had gekregen dat het OM zou gaan voor het "zwaarst mogelijke delict".
Het OM sluit niet uit dat na afronding van het onderzoek de aanklacht alsnog 'moord' wordt. Dat is van belang voor de strafmaat.

Het enige wat Vancouver doet is een verklaring zoeken voor doodslag i.p.v. moord als aanklacht. Een verklaring zoeken voor een actie van het OM heeft niets te maken met het vellen van een oordeel over de verdachte. Zo simpel is het, kijk maar of je beperkte verstandelijke vermogens er iets mee kunnen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:21 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
1. Er is wel zeker een 'we' aangezien er 3 verschillende users dit vinden. Dit betekend dat jij de definitie van we in deze context niet begrijpt. Is niet erg, vergissen is menselijk, en een ketel zet je maar op het fornuis als je behoefte hebt aan thee.
2. Vancouverfail is jouw medestander, niet zo gek dat je het voor zo'n faalhaas opneemt. Wat hij doet is de dader in principe verdedigen door datgene te stellen wat hij hier dus eerder deed en waar dit al is afgedaan als een troll. Wat begrijp jij niet aan die reactie? Dus jouw hele redenatie slaat inderdaad als kut op dirk, je kunt blijkbaar erg slecht lezen, je hebt moeite met begrijpend lezen. En gezien je selectieve verontwaardigdheid is het niet zo gek dat je probeert te ageren tegen mij. Helaas gaat je dit slecht af. Probeer het nog eens, en nu zonder te vervallen in ordinair gescheld als een tokkie. Je kunt het!
.

quote:De tijdens het misdrijf 26-jarige agent van het korps Rotterdam Rijnmond heeft het doden van het 12-jarige meisje toegegeven
Het gaat niet om die zin. Er zal vast een heel verhaal geweest zijn, maar hij heeft dus wel toegegeven haar gedood te hebben. Of heeft hij dat niet toegegeven/bekend?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik denk dat we uit die ene zin te weinig informatie kunnen halen om zeker te weten of het wel of geen ongeluk was.

Jawel, dat schijnt zo te zijn, maar 'ongeluk' wordt in zo'n verband ook nogal eens gebruikt wanneer er geen intentie was om te doden maar enkel om te dreigen bijv., het tegenovergestelde van 'met voorbedachten rade' om het zo maar eens te zeggen, ik denk dat Vancouver dat bedoelde.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:33 schreef paddy het volgende:
Teveel mensen op elkaar gereageerd. Wanneer ik nu ga editten is het hele verband weg.
Kappen met bashen op elkaar. Enorm belachelijk lezen.
Ontopic:
[..]
[..]
Het gaat niet om die zin. Er zal vast een heel verhaal geweest zijn, maar hij heeft dus wel toegegeven haar gedood te hebben. Of heeft hij dat niet toegegeven/bekend?

Mmm...dat met voorbedachte rade...ik wacht wel af. Ik heb wel een gevoel, maar er is al zoveel over gespeculeerd.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:46 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Jawel, dat schijnt zo te zijn, maar 'ongeluk' wordt in zo'n verband ook nogal eens gebruikt wanneer er geen intentie was om te doden maar enkel om te dreigen bijv., het tegenovergestelde van 'met voorbedachten rade' om het zo maar eens te zeggen, ik denk dat Vancouver dat bedoelde.

Hij heeft toegegeven dat die haar gedood heeft. Maar dat kan net zo goed per ongeluk als expres zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:33 schreef paddy het volgende:
Teveel mensen op elkaar gereageerd. Wanneer ik nu ga editten is het hele verband weg.
Kappen met bashen op elkaar. Enorm belachelijk lezen.
Ontopic:
[..]
[..]
Het gaat niet om die zin. Er zal vast een heel verhaal geweest zijn, maar hij heeft dus wel toegegeven haar gedood te hebben. Of heeft hij dat niet toegegeven/bekend?

En hoe stel jij je dat voor dan? Schets eens een voorbeeld.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hij heeft toegegeven dat die haar gedood heeft. Maar dat kan net zo goed per ongeluk als expres zijn.
Sowieso is niet duidelijk wat die heeft bekend. Dat zullen we pas horen tijdens de rechtszaak.

Wil je dat echt weten of krijg ik dan straks weer allerlei gezeik om m'n oren?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:07 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
En hoe stel jij je dat voor dan? Schets eens een voorbeeld.

Ik wil het echt weten. Ik heb best veel fantasie, maar hoe ik het probeer, ik kan echt geen geloofwaardig scenario bedenken waarin ik haar dood als een ongeluk zou beschouwen. Daarom neem ik ook aan dat je zit te trollen, alhoewel je ook gewoon ontzettend naief kan zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wil je dat echt weten of krijg ik dan straks weer allerlei gezeik om m'n oren?

Dan heb je toch niet veel fantasie.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:12 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Ik wil het echt weten. Ik heb best veel fantasie, maar hoe ik het probeer, ik kan echt geen geloofwaardig scenario bedenken waarin ik haar dood als een ongeluk zou beschouwen. Daarom neem ik ook aan dat je zit te trollen, alhoewel je ook gewoon ontzettend naief kan zijn.

Dat zijn natuurlijk geen ongelukken kerel. Geen moord ok, maar dat kan je echt geen ongelukken noemen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:17 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan heb je toch niet veel fantasie.
Want er is maar weinig nodig om te bedenken dat ze ook kan zijn overleden tijdens een gevecht met Sander V. Misschien dat ze probeerde te ontsnappen en daarbij hard met haar hoofd ergens tegenaan is gevallen bijvoorbeeld.
Dan is er dus geen sprake van moord. Want dat is met voorbedachte rade.

Hoe wil je het dan wel noemen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:20 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk geen ongelukken kerel. Geen moord ok, maar dat kan je echt geen ongelukken noemen.
Die snap ik niet.quote:Als er een ongeluk gebeurd is hoef je iemand ook niet in je achtertuin te begraven natuurlijk.

Wanneer het niet met voorbedachte rade is gebeurd, is het geen moord. Als zij tijdens het vluchten van de trap is gevallen bijvoorbeeld en levenloos bleef liggen, dan is het niet onvoorstelbaar dat hij haar alsnog begraaft.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:20 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk geen ongelukken kerel. Geen moord ok, maar dat kan je echt geen ongelukken noemen.
Als er een ongeluk gebeurd is hoef je iemand ook niet in je achtertuin te begraven natuurlijk.

Wat een pauper krant is het toch....quote:Dubbeldrama ouders Milly
Politie en openbaar ministerie in Dordrecht lijken een loopje te nemen met de gevoelens van de nabestaanden van het vermoorde meisje Milly Boele (12). Bracht de Dordtse politie de familie Boele zaterdag eerst hoopvol nieuws, enkele uren later ontkende het openbaar ministerie die uitspraken glashard. Een dubbel drama voor het toch al zwaar getroffen ouderpaar Fred en Tineke Boele en hun kinderen Tibby en Pascal

Die gevallen zouden doodslag zijn. Ik snap niet hoe jij de dood van een slachtoffer tijdens een misdrijf als ongeluk kunt beschouwen.quote:
Een ongeluk is niet strafbaar, waarom verbergen?quote:[..]
Die snap ik niet.
Als iemand ineens dood is (om wat voor reden dan ook) en je wilt niet dat dat bekend wordt, zul je toch iets met dat lijk moeten doen. En dan is begraven in de achtertuin toch echt wel een optie.
Ik zou niet weten waarom het begraven in de achtertuin uitsluit dat ze per ongeluk is gedood.

quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:32 schreef VancouverFan het volgende:
Pfff... De Telegraaf machin draait weer op volle toeren
In grote chocolade letters:
[..]
Wat een pauper krant is het toch....
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_Milly__.html?p=1,1

Als iemand doodgaat tijdens een misdrijf, dan is het al gauw doodslag.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:32 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Die gevallen zouden doodslag zijn. Ik snap niet hoe jij de dood van een slachtoffer tijdens een misdrijf als ongeluk kunt beschouwen.
Een ongeluk kan wel degelijk strafbaar zijn.quote:Een ongeluk is niet strafbaar, waarom verbergen?

Grappig dat je zegt dat ik me moet verdiepen in rechtspraak. Leg deze onzin eens voor aan een eerstejaars rechten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als iemand doodgaat tijdens een misdrijf, dan is het al gauw doodslag.
Of het per ongeluk of met voorbedachte rade gaat maakt het verschil tussen doodslag of moord. Dus misschien dat het jou te klinisch in de oren klinkt, maar als iemand doodgaat terwijl dat niet de bedoeling was, is dat toch echt een ongeluk.

Ik denk niet dat die veel anders zal zeggen dan ik.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:45 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Grappig dat je zegt dat ik me moet verdiepen in rechtspraak. Leg deze onzin eens voor aan een eerstejaars rechten.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |