Wat niet?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je vindt alleen dat het niet zou moeten?
homoseksualiteit in de openbare ruimte. dat is zon beetje het poepverhaaltje van gilette, waar jij een innige band mee aan het opbouwen bent.quote:
Dat zal mij een zorg wezen. Ik vind alleen dat je bepaalde dingen niet moet overdrijven, je bent en blijft in de eerste plaats een mens. En dat is het uitgangspunt van Gillette ook. Alsof het nu "erger" is omdat het een homo betreft? Mens krijgt fixe tikken van ander mens bij beeldje. Dat is de kern van zijn betoog.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
homoseksualiteit in de openbare ruimte. dat is zon beetje het poepverhaaltje van gilette, waar jij een innige band mee aan het opbouwen bent.
ik vind de aanleiding overduidelijk in het nieuwsbericht staan. en die aanleiding baart mij zorgen. dit is juist niet een burger die zomaar door een andere burger geslagen wordt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal mij een zorg wezen. Ik vind alleen dat je bepaalde dingen niet moet overdrijven, je bent en blijft in de eerste plaats een mens. En dat is het uitgangspunt van Gillette ook. Alsof het nu "erger" is omdat het een homo betreft? Mens krijgt fixe tikken van ander mens bij beeldje. Dat is de kern van zijn betoog.
Jawel en dat is al per definitie onrechtmatig. De aanleiding is compleet irrelevant. De kern van het betoog van Gillette is dat mensen moeten zijn wie ze zijn en voor de rest met hun tengels van elkaar af moeten blijven. Daarbij is de vraag wat de geaardheid van die of wat de afkomst van de ander is, geheel irrelevant.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind de aanleiding overduidelijk in het nieuwsbericht staan. en die aanleiding baart mij zorgen. dit is juist niet een burger die zomaar door een andere burger geslagen wordt.
ik vind de aanleiding juist uitermate relevant om aan te geven dat er een groot probleem huist onder een bepaalde bevolkingsgroep.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel en dat is al per definitie onrechtmatig. De aanleiding is compleet irrelevant. De kern van het betoog van Gillette is dat mensen moeten zijn wie ze zijn en voor de rest met hun tengels van elkaar af moeten blijven. Daarbij is de vraag wat de geaardheid van die of wat de afkomst van de ander is, geheel irrelevant.
Daar verschillen we dus van mening. Mensen die dat uitermate relevant vinden blijven doorgaans hangen in een langspeelplaat (zoals ook Gillette aangaf).quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind de aanleiding juist uitermate relevant om aan te geven dat er een groot probleem huist onder een bepaalde bevolkingsgroep.
Een politieke overtuiging waar ook een religie aan vast zit bedoel je? Als jullie geen les over homosexualiteit willen kunnen jullie toch emigreren?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt met religieuzen te maken in dit land, en ik kan je vertellen dat we daar niet blij mee zijn.²
dan hoop ik maar dat mijn woorden ooit doordringen. tot over een paar generatiesquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar verschillen we dus van mening. Mensen die dat uitermate relevant vinden blijven doorgaans hangen in een langspeelplaat (zoals ook Gillette aangaf).
Welke woorden? Het is namelijk niet zo dat je iets nieuws zegt, of iets bijzonders ofzo. Hetgeen jij zegt wordt 10 jaar lang gezegd. Het zet toch geen zoden aan de dijk, tijd voor een nieuwe aanpak dus. Je bent blijven hangen in het tijdperk van benoemen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan hoop ik maar dat mijn woorden ooit doordringen. tot over een paar generaties
waar dacht je aan?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke woorden? Het is namelijk niet zo dat je iets nieuws zegt, of iets bijzonders ofzo. Hetgeen jij zegt wordt 10 jaar lang gezegd. Het zet toch geen zoden aan de dijk, tijd voor een nieuwe aanpak dus.
bewaking naast elke homo?quote:
Ik zou eerder zeggen: strengere straffen en 3 strikes and you're out.quote:
1 strike en terug naar de rif klinkt mij beter in de oren. denk dat mutant dat ook bedoelt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen: strengere straffen en 3 strikes and you're out.
Nee, gewoon bewaking op straat. De keren dat ik een agent zie, zit ie of achter een bureau of in z'n politiewagen te cruisen. Lopen is vrijwel taboe.quote:
Maar als ik dat zeg ben ik een racistquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
1 strike en terug naar de rif klinkt mij beter in de oren. denk dat mutant dat ook bedoelt.
Het is en blijft een Nederlands probleem zoalshetis. De 1e generatie die niet in Nederland is geboren, wat voor problemen hebben die veroorzaakt? Het is juist de generatie die hier geboren is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
1 strike en terug naar de rif klinkt mij beter in de oren. denk dat mutant dat ook bedoelt.
ik zag ze in rotterdam zelfs op een segway.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, gewoon bewaking op straat. De keren dat ik een agent zie, zit ie of achter een bureau of in z'n politiewagen te cruisen. Lopen is vrijwel taboe.
Ik zie de politie hier wel eens lopen hoor.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is en blijft een Nederlands probleem zoalshetis. De 1e generatie die niet in Nederland is geboren, wat voor problemen hebben die veroorzaakt? Het is juist de generatie die hier geboren is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
en opgevoed, als je dat kan zeggen, door wie dan? de nederlanders?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is en blijft een Nederlands probleem zoalshetis. De 1e generatie die niet in Nederland is geboren, wat voor problemen hebben die veroorzaakt? Het is juist de generatie die hier geboren is.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik zie de politie hier wel eens lopen hoor.Ik moet toegeven, ik zie ze hier ook regelmatig uitstappen om een patatje te halen bij de snackbar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allah Al Watan Al Malik
En jij denkt dat de 1e generatie bij het opvoeden het potenrammen heeft aangemoedigd of goedgekeurd?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en opgevoed, als je dat kan zeggen, door wie dan? de nederlanders?
ik vind deze stelling wel heel erg brutaal en ondankbaar voor alle mogelijkheden die mensen in hun schoot geworpen krijgen.
Het is wel lekker afschuiven, zoals je het zegt. Ik vind dat het Marokkanenprobleem dppr de zigeuners en de Hongaren komt, niet door ons.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
wel door er geen discussie over te voeren en eventueel door hun eigen hekel aan homo's duidelijk te laten blijken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de 1e generatie bij het opvoeden het potenrammen heeft aangemoedigd of goedgekeurd?
Ik denk eerder dat de islam dat gedaan heeft. Ze kwamen in een keer in een maatschappij waarin je openlijk homosexueel mag zijn, terwijl dat dus niet mag volgens hun. Of is dat door Nederlanders veroorzaakt?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de 1e generatie bij het opvoeden het potenrammen heeft aangemoedigd of goedgekeurd?
Wat hebben zigeuners en Hongaren er nou weer mee te maken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is wel lekker afschuiven, zoals je het zegt. Ik vind dat het Marokkanenprobleem dppr de zigeuners en de Hongaren komt, niet door ons.
Niks, net zoals de Nederlandersquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat hebben zigeuners en Hongaren er nou weer mee te maken.
precies evenveel als nederlanders met het marokkanenprobleem te maken hebben.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat hebben zigeuners en Hongaren er nou weer mee te maken.
De 1e generatie heeft juist die switch moetne maken. En laat dat nu juist de groep zijn die niet dit soort wandaden pleegt. Het afschuiven op de Islam vind ik juist een raar excuus, vooral omdat dit soort tuig doorgaans helemaal niets weet over de Koran of de Islam.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de islam dat gedaan heeft. Ze kwamen in een keer in een maatschappij waarin je openlijk homosexueel mag zijn, terwijl dat dus niet mag volgens hun. Of is dat door Nederlanders veroorzaakt?
ik schuif het dan ook helemaal en alleen af op de marokkaanse gemeenschap. op niemand anders.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De 1e generatie heeft juist die switch moetne maken. En laat dat nu juist de groep zijn die niet dit soort wandaden pleegt. Het afschuiven op de Islam vindt ik juist een raar excuus, vooral omdat dit soort tuig doorgaans helemaal niets weet over de Koran of de Islam.
Wat een rare vergelijking. Ergens mee te maken hebben of ergens schuld aan hebben zijn twee verschillende dingen. Lijkt mij handig om dat als eerste uit elkaar te houden.quote:
Je hoort toch wel van meer allochtonen uit moslimlanden, gelovig of alleen gelovig in naam, dat ze moslim zijn, gewoon om ergens bij te horen? En als daarbij een haat tegen homo's hoort dat ze die ook overnemen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De 1e generatie heeft juist die switch moetne maken. En laat dat nu juist de groep zijn die niet dit soort wandaden pleegt. Het afschuiven op de Islam vindt ik juist een raar excuus, vooral omdat dit soort tuig doorgaans helemaal niets weet over de Koran of de Islam.
We hebben er mee te maken ja, we zijn het slachtoffer. Zeker niets meer.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking. Ergens mee te maken hebben of ergens schuld aan hebben zijn twee verschillende dingen. Lijkt mij handig om dat als eerste uit elkaar te houden.
De moslimidentiteit is dan ook zo aanwezig als ze op straat zijn. Niet dus. Dat is nu nou juist het selectieve eraan. Er klopt dus niets van wat je zegt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je hoort toch wel van meer allochtonen uit moslimlanden, gelovig of alleen gelovig in naam, dat ze moslim zijn, gewoon om ergens bij te horen? En als daarbij een haat tegen homo's hoort dat ze die ook overnemen.
Wie is "we"? Volgens mij is niemand gebaat bij dit soort acties.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
We hebben er mee te maken ja, we zijn het slachtoffer. Zeker niets meer.
Nee, is dat niet zo? Mij lijkt wel dat als je zo opgevoed bent... Maarja, zou natuurlijk kunnen dat ik het niet goed heb. Vraag is dan waar het wel vandaan komt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De moslimidentiteit is dan ook zo aanwezig als ze op straat zijn. Niet dus. Dat is nu nou juist het selectieve eraan. Er klopt dus niets van wat je zegt.
We zijn iedereen die het slachtoffer is van het Marokkanenprobleem.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie is "we"? Volgens mij is niemand gebaat bij dit soort acties.
Waar komt het vandaan dat ze stelen, liegen, bedriegen, overvallen, neersteken etc? Ook de Islam zeker? Ik denk dat als je weet waarom ze het voorgaande doen, je ook weet waarom ze dit doen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, is dat niet zo? Mij lijkt wel dat als je zo opgevoed bent... Maarja, zou natuurlijk kunnen dat ik het niet goed heb. Vraag is dan waar het wel vandaan komt.
Nee, van dat soort dingen geloof ik niet dat het de islam is. Alleen van de homohaat denk ik van wel. Maar daar zullen het verder ff niet over hebbenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar komt het vandaan dat ze stelen, liegen, bedriegen, overvallen, neersteken etc? Ook de Islam zeker? Ik denk dat als je weet waarom ze het voorgaande doet, je ook weet waarom ze dit doen.
Dat er wat mis is wil niet zeggen dat je ze tikken moet gevenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:48 schreef Tarabass het volgende:
Ach, als je aan een homo kan zien dat hij homo is is er al wat mis in mijn ogen..
In een samenleving als deze heb je inderdaad gelijk, wel geloven wij dat belijders der homoïsme, mits ze geen afstand nemen van hun zondige leven, worden gestraft in het hiernamaals.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 03:45 schreef Boldface het volgende:
Hoe mensen ook proberen recht te praten wat krom is, NIETS rechtvaardigt het mishandelen van mensen om hun seksuele geaardheid.
Een reden om ze met rust te laten dus.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In een samenleving als deze heb je inderdaad gelijk, wel geloven wij dat belijders der homoïsme, mits ze geen afstand nemen van hun zondige leven, worden gestraft in het hiernamaals.²
Of we pakken het intellectueel aan en proberen hun te helpen bij het adjusten van levensstijl. Want je gaat voorbij aan het feit dat we het beste met hen voor hebben.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een reden om ze met rust te laten dus.
ja, het is idd wel redelijk lief om ze met hun hoofd eerst van een gebouw af te gooien, dan hoeven ze niet onnodig te lijden. wat zijn jullie toch een fantastisch soort mensen. petje af.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of we pakken het intellectueel aan en proberen hun te helpen bij het adjusten van levensstijl. Want je gaat voorbij aan het feit dat we het beste met hen voor hebben.²
Oh, neem me niet kwalijk, dat was niet wat ik bedoelde. Meer intellectueel aanpakken, debatteren, studiemateriaal, samenwerken en meer van dat soort zaken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, het is idd wel redelijk lief om ze met hun hoofd eerst van een gebouw af te gooien, dan hoeven ze niet onnodig te lijden. wat zijn jullie toch een fantastisch soort mensen. petje af.
Dat is ook weer waar. Echter het lijkt nu alsof het vaker gebeurt, dus dan is er het wel iets waarnaar gekeken moet worden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal mij een zorg wezen. Ik vind alleen dat je bepaalde dingen niet moet overdrijven, je bent en blijft in de eerste plaats een mens. En dat is het uitgangspunt van Gillette ook. Alsof het nu "erger" is omdat het een homo betreft? Mens krijgt fixe tikken van ander mens bij beeldje. Dat is de kern van zijn betoog.
waarom-bemoei-jij-je-met-andermans-leven?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, neem me niet kwalijk, dat was niet wat ik bedoelde. Meer intellectueel aanpakken, debatteren, studiemateriaal, samenwerken en meer van dat soort zaken.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |