v Baalen is natuurlijk volstrekt irrelevant daar in Brussel. Het ging me eigenlijk meer om de inzichten van die hoogleraar die ik interessant vond.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:52 schreef HiZ het volgende:
Van Baalen vond ik anders flink irritant; om de analogie maar weer eens te gebruiken. Als het huis in brand staat moet je niet gaan discussieren over of de nooduitgang wel goed ontworpen is, dan moet je blussen.
Ik heb daar net zo weinig mee als dat clubje autisten dat zonodig om de week in Karlsruhe een klacht indient.
Landbouwsubsidies moeten sowieso weg, maar ik denk niet dat je erg veel druk op de Fransen kunt gaan uitoefenen in dit kader; zij dragen veel meer bij dan Nederland.quote:Op maandag 10 mei 2010 07:00 schreef Bruno25 het volgende:
Maar we moeten nu niet terug naar de Gulden, dat is voorbij.
Nu is het zaak als Duitsland en Nederland het binnen de EU en de ECB voor het zeggen te krijgen, in ruil voor steun.
Dus weg met landbouwsubsidies die zowat allemaal naar Frankrijk gaan en Straatsburg weg en stevige controle op begrotingen van lidstaten en anders eruit.
Dus een totaal nieuw verdrag (grondwet mag je niet meer zeggen he)
Interessant. Je zou ook kunnen stellen dat de juistheid van de voorspelingen bijdraagt aan hun eigen rating door andere ratingsbureaus. Om het geheel maar te projecteren in de betekenis van je ondertitelquote:Op maandag 10 mei 2010 01:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Daarnaast is het natuurlijk ook raar dat die rating gratis beschikbaar zijn, zoiets kan gewoon geen degelijk advies zijn over de kredietwaardigheid. Dat zie je ook bij de tussenpersonen die allerlei leuke polisjes verkochten, met 'gratis' advies is de kans groot dat je opgelicht wordt. Goed advies kost gewoon een enorme bak met geld.
waar is die bron?quote:Op maandag 10 mei 2010 01:03 schreef quePutada het volgende:
[..]
DJ: 1.4% hoger
FTSE: 0.7% hoger
DAX 1.4% hoger
CAC: 1.7% hoger
Boot zegt dat nu ook. Anders is het einde euro.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Politiek is verdomde ingewikkeld. Zeker als je met 17 nationale banken te maken hebt die dezelfde munt gebruiken en 17 regeringen die allemaal hun kiezers tevreden willen houden. Daarom moeten we ook van die nationale banken af en alle beslissingen door Frankfurt laten maken.
Tuurlijk moet dat centraal geregeld worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:49 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Boot zegt dat nu ook. Anders is het einde euro.
Ja en nu brengen we een triljoente of 1 naar die landen, maar aan het systeem verandert weinig.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk moet dat centraal geregeld worden.
Maar het is Europa hè...dus pas 5 voor 12 zien we dat in en nemen we maatregelen...
Dat zou ik toch erg onverstandig vinden. De Euro is gebaat bij een gematigde centrale bank, een effectief middel om dat te bereiken is een opzet waarbij het presidenten van de nationale centrale banken zijn die het beleid van de ECB gezamenlijk bepalen (de resultante der meningen is altijd gematigder). Zeker zolang er Zuid-Europese landen in de Euro zitten (en er dus ook kans is dat zij een bankpresident gaan leveren) zou ik nooit afstappen van het consensusmodel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:49 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Boot zegt dat nu ook. Anders is het einde euro.
Maar dan nog zou de ECB wel eens wat meer macht mogen krijgen, democratisch bepaald, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou ik toch erg onverstandig vinden. De Euro is gebaat bij een gematigde centrale bank, een effectief middel om dat te bereiken is een opzet waarbij het presidenten van de nationale centrale banken zijn die het beleid van de ECB gezamenlijk bepalen (de resultante der meningen is altijd gematigder). Zeker zolang er Zuid-Europese landen in de Euro zitten (en er dus ook kans is dat zij een bankpresident gaan leveren) zou ik nooit afstappen van het consensusmodel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |