abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81239398
Van Baalen vond ik anders flink irritant; om de analogie maar weer eens te gebruiken. Als het huis in brand staat moet je niet gaan discussieren over of de nooduitgang wel goed ontworpen is, dan moet je blussen.

Ik heb daar net zo weinig mee als dat clubje autisten dat zonodig om de week in Karlsruhe een klacht indient.
pi_81239587
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:52 schreef HiZ het volgende:
Van Baalen vond ik anders flink irritant; om de analogie maar weer eens te gebruiken. Als het huis in brand staat moet je niet gaan discussieren over of de nooduitgang wel goed ontworpen is, dan moet je blussen.

Ik heb daar net zo weinig mee als dat clubje autisten dat zonodig om de week in Karlsruhe een klacht indient.
v Baalen is natuurlijk volstrekt irrelevant daar in Brussel. Het ging me eigenlijk meer om de inzichten van die hoogleraar die ik interessant vond.
  maandag 10 mei 2010 @ 07:00:26 #123
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81240972
Maar we moeten nu niet terug naar de Gulden, dat is voorbij.

Nu is het zaak als Duitsland en Nederland het binnen de EU en de ECB voor het zeggen te krijgen, in ruil voor steun.

Dus weg met landbouwsubsidies die zowat allemaal naar Frankrijk gaan en Straatsburg weg en stevige controle op begrotingen van lidstaten en anders eruit.

Dus een totaal nieuw verdrag (grondwet mag je niet meer zeggen he)
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81243130
quote:
Op maandag 10 mei 2010 07:00 schreef Bruno25 het volgende:
Maar we moeten nu niet terug naar de Gulden, dat is voorbij.

Nu is het zaak als Duitsland en Nederland het binnen de EU en de ECB voor het zeggen te krijgen, in ruil voor steun.

Dus weg met landbouwsubsidies die zowat allemaal naar Frankrijk gaan en Straatsburg weg en stevige controle op begrotingen van lidstaten en anders eruit.

Dus een totaal nieuw verdrag (grondwet mag je niet meer zeggen he)
Landbouwsubsidies moeten sowieso weg, maar ik denk niet dat je erg veel druk op de Fransen kunt gaan uitoefenen in dit kader; zij dragen veel meer bij dan Nederland.
pi_81243397
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Daarnaast is het natuurlijk ook raar dat die rating gratis beschikbaar zijn, zoiets kan gewoon geen degelijk advies zijn over de kredietwaardigheid. Dat zie je ook bij de tussenpersonen die allerlei leuke polisjes verkochten, met 'gratis' advies is de kans groot dat je opgelicht wordt. Goed advies kost gewoon een enorme bak met geld.
Interessant. Je zou ook kunnen stellen dat de juistheid van de voorspelingen bijdraagt aan hun eigen rating door andere ratingsbureaus. Om het geheel maar te projecteren in de betekenis van je ondertitel
Aan de andere kant hoeft een rating maar eenmalig heel veel werk te kosten om daarna regelmatig bijgewerkt te worden met allerlei variabelen. Die eenmalige grote investering zou je dan ook kunnen zien als een investering in de eigen geloofwaardigheid.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 10 mei 2010 @ 17:49:25 #126
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81260474
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_81260695
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:03 schreef quePutada het volgende:

[..]

DJ: 1.4% hoger
FTSE: 0.7% hoger
DAX 1.4% hoger
CAC: 1.7% hoger
waar is die bron?
pi_81270254
De verwachte stijging van de euro valt een beetje tegen na de drastische ingrepen van de ECB en de EU.
Komende tijd zal moeten blijken of de euro een harde of zwakke munt wordt. Dat zal pas duidelijk zijn indien er een nieuw Maastricht verdrag komt. Als dat ook weer een tandeloze tijger blijkt is de euro een zwakke munt. Staan er wel harde afdwingbare sancties en limietkaders in dan zal het een harde munt zijn. Op dit moment is het geen van beide en hoe langer er onduidelijkheid heerst des te navenanter de politieke meningsverschillen en dus hoe zwakker de euro. Mijn verwachting is dan ook dat als niet op korte termijn hier duidelijkheid over komt des te meer de koers weer zal dalen.
In feite dwingt "de markt" de EU tot een duidelijke keuze aan de vooravond van de pensioenbom die komen gaat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:49:46 #129
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81281074
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 00:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Politiek is verdomde ingewikkeld. Zeker als je met 17 nationale banken te maken hebt die dezelfde munt gebruiken en 17 regeringen die allemaal hun kiezers tevreden willen houden. Daarom moeten we ook van die nationale banken af en alle beslissingen door Frankfurt laten maken.
Boot zegt dat nu ook. Anders is het einde euro.
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 00:52:09 #130
236264 crew  capricia
pi_81281138
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:49 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Tuurlijk moet dat centraal geregeld worden.
Maar het is Europa hè...dus pas 5 voor 12 zien we dat in en nemen we maatregelen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:53:21 #131
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81281163
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Tuurlijk moet dat centraal geregeld worden.
Maar het is Europa hè...dus pas 5 voor 12 zien we dat in en nemen we maatregelen...
Ja en nu brengen we een triljoente of 1 naar die landen, maar aan het systeem verandert weinig.
pi_81281257
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:49 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Dat zou ik toch erg onverstandig vinden. De Euro is gebaat bij een gematigde centrale bank, een effectief middel om dat te bereiken is een opzet waarbij het presidenten van de nationale centrale banken zijn die het beleid van de ECB gezamenlijk bepalen (de resultante der meningen is altijd gematigder). Zeker zolang er Zuid-Europese landen in de Euro zitten (en er dus ook kans is dat zij een bankpresident gaan leveren) zou ik nooit afstappen van het consensusmodel.
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 00:58:08 #133
236264 crew  capricia
pi_81281297
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zou ik toch erg onverstandig vinden. De Euro is gebaat bij een gematigde centrale bank, een effectief middel om dat te bereiken is een opzet waarbij het presidenten van de nationale centrale banken zijn die het beleid van de ECB gezamenlijk bepalen (de resultante der meningen is altijd gematigder). Zeker zolang er Zuid-Europese landen in de Euro zitten (en er dus ook kans is dat zij een bankpresident gaan leveren) zou ik nooit afstappen van het consensusmodel.
Maar dan nog zou de ECB wel eens wat meer macht mogen krijgen, democratisch bepaald, dat dan weer wel.
Ergens moet je toch dwingende maatregelen aan landen zoals Griekenland kunnen opleggen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 mei 2010 @ 07:19:16 #134
178314 dramatiek
dramatiek
pi_81283732
Topje zakt toch wel weer vrij snel in....

btw is het volgende nog nadelig voor de toekomst? De FED gooit de swap lines open voor het Europese pakket >>

A Primer on the Fed’s Swap Lines With Europe
The Fed reopened this program Sunday to help alleviate financial pressure growing out of Europe’s fiscal crisis. Here are some helpful nuggets from the Fed primer, which was published before Sunday’s decision:

http://blogs.wsj.com/econ(...)p-lines-with-europe/

Hoe, wat en vooral waarom doen we dit zo? Starks maar eens even induiken. Jetz aan het werk

[ Bericht 38% gewijzigd door dramatiek op 11-05-2010 07:29:41 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')