Njam! Wat is eigenlijk zo goed aan lijnzaad? ik wil het ook gaan gebruiken maar ik weet niet waarom het eigenlijk zo gezond is...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:58 schreef Blurred86 het volgende:
tvp met een lijstje:
O: havermout met banaan, pindakaas en lijnzaad
T: Egyptisch uhh snoepje oid
L: 4x allinson (2 x kaas tosti) +2x koffie met melk
T: peer (evt met yoghurt)
D: goedgevulde minestrone +rabarber puddingcake na + wijn
Volgens mij is het vooral goed om verstopping te voorkomen. En er zitten gezonde vetten in.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:01 schreef Perruche het volgende:
[..]
Njam! Wat is eigenlijk zo goed aan lijnzaad? ik wil het ook gaan gebruiken maar ik weet niet waarom het eigenlijk zo gezond is...
Wel wat weinig voor een man. Heb je geen honger? En wat voor groente ga je eten?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:51 schreef Socios het volgende:
O: 225 ml sinaasappelsap, 4 boterhammen, 1 halverine, 1 hagelslag, 150 ml halfvolle melk.
L: 1 appel, 1 roggebrood met halverine en kaas, 2 boterhammen met halverine en magere rookvlees, 150 ml melk
D: nog niet genuttigd.
Jup, er zitten veel vezels in en omega 3 vetzuren. Verder ook een hoog gehalte aan lignans, waarvan gedacht wordt dat ze het risico op verschillende soorten kanker verlagen (o.a. borst- en prostaatkanker), insuline-resistentie tegengaan en anti-oxiderende effecten hebben.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij is het vooral goed om verstopping te voorkomen. En er zitten gezonde vetten in.
Omega's! En vezels.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:01 schreef Perruche het volgende:
[..]
Njam! Wat is eigenlijk zo goed aan lijnzaad? ik wil het ook gaan gebruiken maar ik weet niet waarom het eigenlijk zo gezond is...
Heeft trouwens iemand nog een lekker recept voor aspergesoep? Had het laatst gemaakt maar de bouillon was een beetje flauwtjes...
Hmmm.. ik zoek iets wat goed is voro de darmen enzo. Klinkt wel goed dit. Je kan geloof ik ook gewoon lijnzaad nemen en dat een macht laten weken in water toch? Heb ik ergens gelezen tenimnste.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:15 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Jup, er zitten veel vezels in en omega 3 vetzuren. Verder ook een hoog gehalte aan lignans, waarvan gedacht wordt dat ze het risico op verschillende soorten kanker verlagen (o.a. borst- en prostaatkanker), insuline-resistentie tegengaan en anti-oxiderende effecten hebben.
Wel gebroken lijnzaad nemen anders heb je er alsnog niets aan..
ik zou zeggen italiaanse pizza mat dunne bodem en groente zonder extra kaasquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is gezonder?
Chinees of pizza of shoarmaschotel???
In achterhoofd houden dat ik alles opvreet.
Als je vooral groentegerechten neemt zonder hele vette sauzen is chinees volgens mij het gezondst.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is gezonder?
Chinees of pizza of shoarmaschotel???
In achterhoofd houden dat ik alles opvreet.
Tjap tjoyquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je vooral groentegerechten neemt zonder hele vette sauzen is chinees volgens mij het gezondst.
Ja duh. Als je zo weinig eet ga je compenseren en dan meestal met de verkeerde voedingsmiddelen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:40 schreef Socios het volgende:
Net twee gevulde koeken naar binnen gewerkt. [ afbeelding ]
Dat was niet de bedoeling. [ afbeelding ]
Neemt niet weg dat twee gevulde koeken wegkrijgen in korte tijd best een prestatie is! Ik word al misselijk bij het ideequote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja duh. Als je zo weinig eet ga je compenseren en dan meestal met de verkeerde voedingsmiddelen.
echt? appeltje eitje. 3 ook wel. Maar, ik ben dan ook een bodemloos vat.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat twee gevulde koeken wegkrijgen in korte tijd best een prestatie is! Ik word al misselijk bij het idee
QFT.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja duh. Als je zo weinig eet ga je compenseren en dan meestal met de verkeerde voedingsmiddelen.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:49 schreef AKnynke het volgende:
[..]
echt? appeltje eitje. 3 ook wel. Maar, ik ben dan ook een bodemloos vat.
tvp, dus.
Ik kan ook een bodemloos vat zijn hoor! Nouja sort ofquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:49 schreef AKnynke het volgende:
[..]
echt? appeltje eitje. 3 ook wel. Maar, ik ben dan ook een bodemloos vat.
tvp, dus.
2 pizza's lukt wel, dat deed ik wel eensquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:53 schreef Perruche het volgende:
[..]
![]()
3 big-macs,3 gevulde koeken.. njam.. alleen geen 3 pizza's
Wat is er met je darmen? Als je iets specifiek voor je darmen wilt nemen, bij Kruidvat verkopen ze potten "darmreiniger naturel", 's ochtends schepje in wat vruchtensap en zo snel mogelijk opdrinken (is goor). Perfect voor je darmen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:38 schreef Perruche het volgende:
Hmmm.. ik zoek iets wat goed is voro de darmen enzo. Klinkt wel goed dit. Je kan geloof ik ook gewoon lijnzaad nemen en dat een macht laten weken in water toch? Heb ik ergens gelezen tenimnste.
klinkt als laxeermiddel? wat zit er in en waarom zou je het willen nemen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat is er met je darmen? Als je iets specifiek voor je darmen wilt nemen, bij Kruidvat verkopen ze potten "darmreiniger naturel", 's ochtends schepje in wat vruchtensap en zo snel mogelijk opdrinken (is goor). Perfect voor je darmen.
Met m'n italiaanse ex gingen we wel eens naar de pizzaria, toen had ik er wel 1,5... maar die waren wel super dun. Maar goed, die waren zo lekker, en ik was op vakantiequote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:57 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
2 pizza's lukt wel, dat deed ik wel eens
Hm, ja ik weet niet wat het is, ze functioneren niet zo goed als moetquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat is er met je darmen? Als je iets specifiek voor je darmen wilt nemen, bij Kruidvat verkopen ze potten "darmreiniger naturel", 's ochtends schepje in wat vruchtensap en zo snel mogelijk opdrinken (is goor). Perfect voor je darmen.
3 big-macs weet ik dan weer niet zo goed. En sinds dat ik wat beter bezig ben met eten word de bodem van het bodemloze vat ook wat hoger...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:53 schreef Perruche het volgende:
[..]
![]()
3 big-macs,3 gevulde koeken.. njam.. alleen geen 3 pizza's
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Muts muts muts muts muts.. Ik werk zelf in een winkel, het is de normaalste zaak van de wereld om iets terug te willen brengen, en nu zit ik al de hele middag als een klein kind me er druk om te maken. Ik merk af en toe dat de onzekerheid in sociale situaties weer terug komt en dan voel ik me zo stom.
.
Zie het als een zakelijke situatiequote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Muts muts muts muts muts.. Ik werk zelf in een winkel, het is de normaalste zaak van de wereld om iets terug te willen brengen, en nu zit ik al de hele middag als een klein kind me er druk om te maken. Ik merk af en toe dat de onzekerheid in sociale situaties weer terug komt en dan voel ik me zo stom.
.
Noop. Is een combinatie van vezels en uhm.. vezels. Psylliumvezels reinigen en stimuleren je darmen en inulinevezels voeden je goede darmbacterien. Psuyllium is veel beter dan bv tarwevezels, die zijn ruw en beschadigen de darmen. Zo'n pot kost geen drol (nou ja, een kleintje, minder dan 3 euro en je doet er lang mee).quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:01 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
klinkt als laxeermiddel? wat zit er in en waarom zou je het willen nemen?
Als je je bij het zien van een gevulde koek al niet in kunt houden, eet je toch echt te weinig. Als je het puur van discipline moet hebben zal het afvallen op lange termijn nooit goed gaan.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:19 schreef Socios het volgende:
Komt puur door een huisgenoot die die koeken in de kast gelegd heeft. Als ik zelf boodschappen doe komen er alleen maar gezonde producten in huis en kom ik ook niet in de verleiding om dat te eten.
Nu zag ik ze liggen en werd ik ´getriggerd´ om ze op te vreten.
Bedenk wat je met dat geld kunt kopenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |