Och, van een draai om de oren bij vervelend gedrag is nog nooit iemand slechter geworden.quote:
Mensen leren van slaan?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Och, van een draai om de oren bij vervelend gedrag is nog nooit iemand slechter geworden.
Dat is nou eenmaal de manier waarop mensen leren - goed gedrag belonen, slecht gedrag afstraffen
Dat is dus niet mijn ervaring, niet met mensen van Chinese afkomst hier, noch in China zelf. Homoseksualiteit is lang niet zo geaccepteerd als in Nederland, maar er kan over gesproken worden. Wat betreft seksualiteit in het algemeen zie je in Chinese steden bijvoorbeeld overal posters die waarschuwen over soa's en het belang van voorbehoedsmiddelen benadrukken. Ik raakte vaker juist met mensen in gesprek over het onderwerp door de grappige Chinglish vertalingen die op sommige van die posters staan.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb behoorlijk wat aziaten in mijn vriendenkring. Homoseksualiteit is daar extreem taboe, praten over seks is ook not done. Er is daar een behoorlijk verschil tussen "elite" en massa qua gebruiken natuurlijk.
Da's lekker makkelijk, gewoon altijd er vanuit gaan "dat jouw kind zoiets niet zal doen"quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zou dat inderdaad struisvogelpolitiek kunnen noemen. Maar het zijn dan wel oprechte struisvogels. Ze gaan er immers vanuit dat de normen op een correcte manier overgedragen zijn en dat hun kind dat dus nooit zal doen. Dit soort tuig zal thuis namelijk het lievelingetje zijn, omdat ze zich daar uitermate netjes gedragen.
Ik denk van welquote:
Ja doei kinderen praten altijd in hun eigen straatje dat weet elke ouder toch.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zou dat inderdaad struisvogelpolitiek kunnen noemen. Maar het zijn dan wel oprechte struisvogels. Ze gaan er immers vanuit dat de normen op een correcte manier overgedragen zijn en dat hun kind dat dus nooit zal doen. Dit soort tuig zal thuis namelijk het lievelingetje zijn, omdat ze zich daar uitermate netjes gedragen.
Precies. Dat heb ik in mijn jeugd ook vaak genoeg gehad als ik iets deed dat echt niet kon. Heeft geholpen inderdaad.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Och, van een draai om de oren bij vervelend gedrag is nog nooit iemand slechter geworden.
Dat is nou eenmaal de manier waarop mensen leren - goed gedrag belonen, slecht gedrag afstraffen
En maar klagen over raciesmequote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Da's lekker makkelijk, gewoon altijd er vanuit gaan "dat jouw kind zoiets niet zal doen"
Als er een volwassene aan je deur komt om over je kinderen te klagen en de eierdozen liggen notabene nog op je balkon terwijl je staat te ontkennen ben je een enorme struisvogel
Ja, men durft er gewoon niets meer van te zeggen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef _Led_ het volgende:
Weet je wat het ook is ?
Dat men elkaar tegenwoordig niet meer terecht 'kan; wijzen.
Als iemand een 'kind' iets ziet doen dat niet mag - een bushokje slopen, tegen iemands ruiten spugen - durft bijna niemand er meer iets van te zeggen, uit angst dat er een boze tokkie-vader verhaal komt halen, of een groep Achmed's elkaar met mobieltjes optrommelt.
Als ik vroeger op mijn gedrag werd aangesproken door een volwassene schaamde ik me.
Tegenwoordig is dat een reden om zo iemand 5 jaar lang het leven zuur te maken schijnt het.
Nee, mensen leren van een draai om hun oren.quote:
Ben ik het niet mee eens maar ja ieder zijn mening.En dan al helemaal niet van een vreemde.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, mensen leren van een draai om hun oren.
Honden en katten leren van een knauw / haal, mensen van een corrigerende tik.
Dat wil niet zeggen dat je iemand een trauma moet slaan, maar met een simpele draai om de oren is niks mis.
Het gaat niet om pijn doen, het gaat om het afschrikkende effect.
Nee geen tik wel straf.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:20 schreef Amos_ het volgende:
Jij zou ze zelf niet een tik om de oren geven als ze zoiets gedaan hebben als eieren gooien?
Wat _led_ zegt, het is geen afranseling maar een tik, een schok-effect.
En dan krijg ik te horen dat die van jou zoiets nooooit zou doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:19 schreef shomila het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens maar ja ieder zijn mening.En dan al helemaal niet van een vreemde.
Als mijn kinderen wat doen kunnen ze altijd aan de deur komen, maar ze moeten wel lekker hun handjes thuis houden.
Het is wel een extreem positief beeld wat jij schetst over China en de seksuele normen hoor. Ik heb in iedergeval duidelijk andere verhalen gehoord, waarbij de tegenstellingen tussen het traditionele platteland en de steden eens te meer naar voren kwam. Homo's die uitkomen voor hun seksuele geaardheid kunnen een rochel op hun hoofd verwachten en worden sociaal uitgesloten. Geen werk, geen familie, niets. Was laatst ook een mooie reportage over (over een homo-stel in China dan), op Ned 2 dacht ik.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:16 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Dat is dus niet mijn ervaring, niet met mensen van Chinese afkomst hier, noch in China zelf. Homoseksualiteit is lang niet zo geaccepteerd als in Nederland, maar er kan over gesproken worden. Wat betreft seksualiteit in het algemeen zie je in Chinese steden bijvoorbeeld overal posters die waarschuwen over soa's en het belang van voorbehoedsmiddelen benadrukken. Ik raakte vaker juist met mensen in gesprek over het onderwerp door de grappige Chinglish vertalingen die op sommige van die posters staan.
De sexuele moraal is daar gesloten, maar niet op een dogmatische manier. Het is moeilijk te verwoorden, maar daarmee bedoel ik dat het in mijn ervaring meer een cultureel taboe is dan een religieus taboe, en dat het dus flexibeler is.
Duh, natuurlijk - dat zeg ik toch ook of niet?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Da's lekker makkelijk, gewoon altijd er vanuit gaan "dat jouw kind zoiets niet zal doen"
Als er een volwassene aan je deur komt om over je kinderen te klagen en de eierdozen liggen notabene nog op je balkon terwijl je staat te ontkennen ben je een enorme struisvogel
Ik zeg niet dat mijn kind het niet doet, maar een tik vind ik niet nodig.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En dan krijg ik te horen dat die van jou zoiets nooooit zou doen.
Of je zegt gewoon - had je geen pets willen krijgen dan moet je je gewoon normaal gedragen.
Klaar, problem solved, kind opgevoed
Neuh, maar ik vind het dus lekker makkelijk om te zeggen "maar het zijn oprechte struisvogels !", want dat komt in essentie dan dus neer op slecht opvoeden, toch ?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Duh, natuurlijk - dat zeg ik toch ook of niet?
Dat soort ouders ken ik. Schreeuwend over huisarrest maar 'savonds zit zoon of dochterlief alweer beneden op de bank bij de tv, de ouder vergoeilijkend pratend over dat het toch stiekem wel een schatje is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:23 schreef shomila het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mijn kind het niet doet, maar een tik vind ik niet nodig.
De ramen schoonmaken, excuus aanbieden en dan naar binnen en 2 dagen voor straf binnen blijven.
Je hebt ook ouders die zich er wel aanhouden, als je de straf niet uitvoert hoef je hem ook niet te geven.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:25 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat soort ouders ken ik. Schreeuwend over huisarrest maar 'savonds zit zoon of dochterlief alweer beneden op de bank bij de tv, de ouder vergoeilijkend pratend over dat het toch stiekem wel een schatje is.
Als je spreekt over zeer jonge kinderen ja, maar je gaat mij niet vertellen dat dit een stel 8 jarigen waren die deze man hebben afgetuigd. En ik had het toch echt over jong-volwassenen....en de hiaten die ze bewust opzoeken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, maar ik vind het dus lekker makkelijk om te zeggen "maar het zijn oprechte struisvogels !", want dat komt in essentie dan dus neer op slecht opvoeden, toch ?
True, my bad.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je spreekt over zeer jonge kinderen ja, maar je gaat mij niet vertellen dat dit een stel 8 jarigen waren die deze man hebben afgetuigd. En ik had het toch echt over jong-volwassenen....en de hiaten die ze bewust opzoeken.
Dat, of ze hebben een echte haat tegen homo's en willen dat zo uiten. Dan heeft het niks te maken met het uitbuiten van hiaten maar gewoon dom gedrag in de basis.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je spreekt over zeer jonge kinderen ja, maar je gaat mij niet vertellen dat dit een stel 8 jarigen waren die deze man hebben afgetuigd. En ik had het toch echt over jong-volwassenen....en de hiaten die ze bewust opzoeken.
Ik denk eerder dat dat het is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat, of ze hebben een echte haat tegen homo's en willen dat zo uiten. Dan heeft het niks te maken met het uitbuiten van hiaten maar gewoon dom gedrag in de basis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |