abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81137758
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:54 schreef Sinofiel het volgende:

[..]

Misschien zijn die ook opgegroeid in gezinnen waar niet normaal over seksualiteit en gender gesproken kon worden?
Onder Chinezen wordt daar ook niet over gesproken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:02:22 #252
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_81137766
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ongelimiteerde vrijheid betekent doen en laten wat je wil, zonder dat er enige ratio in de buurt is om je tegen te houden. Er is geen grens. Derhalve is alles wat er in je hoofd omhoog komt borrelen een mogelijkheid.
Dat is waar bij een normaal mens de opvoeding zich bewijst.
zzz
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:02:30 #253
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81137777
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar er moet wel iemand zijn om die regels en wetten te enforcen. En dat is dus niet of nauwelijks het geval.
Daar heb je helemaal gelijk in. Als dit soort tuig gewoon duidelijk en hard wordt gestraft dan hadden we helemaal geen probleem met kutmarokkanen gehad.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:02:36 #254
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_81137781
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:00 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Je hebt een bevolking van 16 miljoen mensen van die 16 miljoen mensen is ongeveer 15 miljoen autochtoon en in Nederland wonen 349.270 Marokkanen.

Stel er worden 100.000 poten geramd.

50.000 zijn door autochtonen gepleegd op een bevolking van 15 Miljoen. 0,0033 procent van de autochtonen ramt een poot.

25.000 zijn er door Marokkanen gepleegd op een bevolking van 349.270. 13.98 procent van de Marokkanen ramt een poot.

Hmm....
Dit snapt niet iedereen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81137785
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar er moet wel iemand zijn om die regels en wetten te enforcen. En dat is dus niet of nauwelijks het geval.
Ja maar dan doel je op symptoombestrijding.
Pak het probleem in de wortels aan. De falende opvoeding van dit soort gasten.
Dat heeft niks met vrijheid te maken, maar met het er niet mee om kunnen gaan.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81137834
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:02 schreef shomila het volgende:

[..]

Wordt daar thuis niet over gesproken dan wat wel en niet kan?
Thuis wordt doorgaans gesproken over wat thuis wel en niet kan - die regels gelden volgens de ouders doorgaans ook buiten. In beginsel is dat niet zo erg, want die regels komen overeen. Ware het niet dat thuis er ouders aanwezig zijn om die regels te handhaven. Buiten is dat niet het geval.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81137883
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Thuis wordt doorgaans gesproken over wat thuis wel en niet kan - die regels gelden volgens de ouders doorgaans ook buiten. In beginsel is dat niet zo erg, want die regels komen overeen. Ware het niet dat thuis er ouders aanwezig zijn om die regels te handhaven. Buiten is dat niet het geval.
Buiten blijven de ouders ook gewoon verantwoordelijk voor het gedrag van de kinderen. Als daarin blijkt dat ze gefaald hebben, zoals bij deze gasten, dan is het probleem dat er geen vervolgactie is.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:05:31 #258
301714 Sinofiel
Rollende steen
pi_81137938
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onder Chinezen wordt daar ook niet over gesproken.
Het zal je verbazen denk ik. En ook in het openbaar en op het onderwijs wordt daar veel aan voorlichting gedaan. Alhoewel het anders is dan Nederland, natuurlijk.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:05:40 #259
31101 _Led_
pi_81137950
quote:

[..]

Toch raar, ik wist vroeger door mijn opvoeding donders goed wat wel en niet kon, en wat viel onder "kattekwaad" en wat onder zwaar crimineel gedrag.

Dat heeft niks te maken met het aan- of afwezig zijn van politie, dat heeft te maken met opvoeding en daaruit voortvloeiend moreel besef.
zzz
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:05:53 #260
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_81137966
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
Wellicht is dat zo omdat het tolerante landje zich slechts tolerant voordeed?
Tolerant wil niet zeggen dat we alles pikken he?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81137973
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:04 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Buiten blijven de ouders ook gewoon verantwoordelijk voor het gedrag van de kinderen. Als daarin blijkt dat ze gefaald hebben, zoals bij deze gasten, dan is het probleem dat er geen vervolgactie is.
Het is een excuus voor de jongeren. Ik vind een dergelijke redenering walgelijk - omdat je ze afschilderd als een soort van b0rgs die alleen doen wat de ouders willen. Was dat maar waar, dan waren dit soort problemen juist niet aanwezig.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:06:40 #262
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_81138007
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Toch raar, ik wist vroeger door mijn opvoeding donders goed wat wel en niet kon, en wat viel onder "kattekwaad" en wat onder zwaar crimineel gedrag.

Dat heeft niks te maken met het aan- of afwezig zijn van politie, dat heeft te maken met opvoeding en daaruit voortvloeiend moreel besef.
Het is makkelijker om Nederlanders de schuld te geven dan de fout bij jezelf te zoeken he?
pi_81138025
quote:

[..]

Nee ik bedoel niet wat thuis kan maar in zijn algemeen.
Lijkt me toch dat ze hun kinderen ook normen en waarden bijbrengen.
Hoe komt het dan dat er meer marokkaanse jongeren dan bijvoorbeeld turkse jongeren in de fout gaan.
pi_81138039
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef Sinofiel het volgende:

[..]

Het zal je verbazen denk ik. En ook in het openbaar en op het onderwijs wordt daar veel aan voorlichting gedaan.
Nee hoor, ik heb behoorlijk wat aziaten in mijn vriendenkring. Homoseksualiteit is daar extreem taboe, praten over seks is ook not done. Er is daar een behoorlijk verschil tussen "elite" en massa qua gebruiken natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81138103
quote:

[..]

Volledig mee eens!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:09:05 #266
31101 _Led_
pi_81138141
Weet je wat het ook is ?
Dat men elkaar tegenwoordig niet meer terecht 'kan; wijzen.

Als iemand een 'kind' iets ziet doen dat niet mag - een bushokje slopen, tegen iemands ruiten spugen - durft bijna niemand er meer iets van te zeggen, uit angst dat er een boze tokkie-vader verhaal komt halen, of een groep Achmed's elkaar met mobieltjes optrommelt.

Als ik vroeger op mijn gedrag werd aangesproken door een volwassene schaamde ik me.
Tegenwoordig is dat een reden om zo iemand 5 jaar lang het leven zuur te maken schijnt het.

Kritiek kunnen incasseren lijkt erg moeilijk voor jong-volwassenen tegenwoordig.
zzz
pi_81138186
quote:

[..]

Jij wist dat en dat weten deze mensen ook. Maar het verwachtingspatroon is anders en daar komen niet zozeer de ouders bij kijken, maar de mate waarop het kind weet om te gaan met het verwachtingspatroon. Feit is dat jij wist dat je ouders op de hoogte zouden geraken van wat jij al dan niet deed. Dit is niet, of amper het geval bij deze ouders. Daar kan je hen verantwoordelijk voor houden, maar ik vind dat onterecht. Het zijn doorgaans jong-volwassenen die deze "hiaten" BEWUST misbruiken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81138214
Dat niet alleen, ook in de opvoeding zie je steeds meer dat men "de dialoog" zoekt..de discussie

Nee, een kind moet je duidelijk straffen en grenzen stellen. Dan kan daarna de 'riem' wat losser. Maar eerst moet er een duidelijke afbakening zijn.
pi_81138249
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij wist dat en dat weten deze mensen ook. Maar het verwachtingspatroon is anders en daar komen niet zozeer de ouders bij kijken, maar de mate waarop het kind weet om te gaan met het verwachtingspatroon. Feit is dat jij wist dat je ouders op de hoogte zouden geraken van wat jij al dan niet deed. Dit is niet, of amper het geval bij deze ouders. Daar kan je hen verantwoordelijk voor houden, maar ik vind dat onterecht. Het zijn doorgaans jong-volwassenen die deze "hiaten" BEWUST misbruiken.
Als je deze "motivatie" zou volgen zou elke puber met justitie in aanraking zijn geweest ondertussen.
pi_81138276
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:10 schreef Amos_ het volgende:
Dat niet alleen, ook in de opvoeding zie je steeds meer dat men "de dialoog" zoekt..de discussie

Nee, een kind moet je duidelijk straffen en grenzen stellen. Dan kan daarna de 'riem' wat losser. Maar eerst moet er een duidelijke afbakening zijn.
Wellicht bij de "Nederlandse" opvoeding.

De Marokkaanse opvoeding is die van de slipper en riem.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:11:51 #271
31101 _Led_
pi_81138304
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

True.
Aan de andere kant is er ook redelijk wat struisvogelgedrag te ontdekken.
De ouders bij wie ik kwam klagen omdat hun k*tkinderen eieren tegen onze ruiten gooiden vonden simpelweg dat dat niet zo was
zzz
pi_81138353
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:10 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Als je deze "motivatie" zou volgen zou elke puber met justitie in aanraking zijn geweest ondertussen.
Nee, juist niet. Zoals ik al zei, dat ligt aan de puber zelf.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:13:07 #273
31101 _Led_
pi_81138372
Wat zou de wereld weer fijn zijn als we elkaars kinderen gewoon weer een draai om de oren konden geven als ze vervelend waren !
zzz
pi_81138421
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:13 schreef _Led_ het volgende:
Wat zou de wereld weer fijn zijn als we elkaars kinderen gewoon weer een draai om de oren konden geven als ze vervelend waren !
Dat is weer het andere uiterste.
pi_81138446
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:11 schreef _Led_ het volgende:

[..]

True.
Aan de andere kant is er ook redelijk wat struisvogelgedrag te ontdekken.
De ouders bij wie ik kwam klagen omdat hun k*tkinderen eieren tegen onze ruiten gooiden vonden simpelweg dat dat niet zo was
Je zou dat inderdaad struisvogelgedrag kunnen noemen. Maar het zijn dan wel oprechte struisvogels. Ze gaan er immers vanuit dat de normen op een correcte manier overgedragen zijn en dat hun kind dat dus nooit zal doen. Dit soort tuig zal thuis namelijk het lievelingetje zijn, omdat ze zich daar uitermate netjes gedragen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')