Onder Chinezen wordt daar ook niet over gesproken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:54 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Misschien zijn die ook opgegroeid in gezinnen waar niet normaal over seksualiteit en gender gesproken kon worden?
Dat is waar bij een normaal mens de opvoeding zich bewijst.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ongelimiteerde vrijheid betekent doen en laten wat je wil, zonder dat er enige ratio in de buurt is om je tegen te houden. Er is geen grens. Derhalve is alles wat er in je hoofd omhoog komt borrelen een mogelijkheid.
Daar heb je helemaal gelijk in. Als dit soort tuig gewoon duidelijk en hard wordt gestraft dan hadden we helemaal geen probleem met kutmarokkanen gehad.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar er moet wel iemand zijn om die regels en wetten te enforcen. En dat is dus niet of nauwelijks het geval.
Dit snapt niet iedereenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:00 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Je hebt een bevolking van 16 miljoen mensen van die 16 miljoen mensen is ongeveer 15 miljoen autochtoon en in Nederland wonen 349.270 Marokkanen.
Stel er worden 100.000 poten geramd.
50.000 zijn door autochtonen gepleegd op een bevolking van 15 Miljoen. 0,0033 procent van de autochtonen ramt een poot.
25.000 zijn er door Marokkanen gepleegd op een bevolking van 349.270. 13.98 procent van de Marokkanen ramt een poot.
Hmm....
Ja maar dan doel je op symptoombestrijding.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar er moet wel iemand zijn om die regels en wetten te enforcen. En dat is dus niet of nauwelijks het geval.
Thuis wordt doorgaans gesproken over wat thuis wel en niet kan - die regels gelden volgens de ouders doorgaans ook buiten. In beginsel is dat niet zo erg, want die regels komen overeen. Ware het niet dat thuis er ouders aanwezig zijn om die regels te handhaven. Buiten is dat niet het geval.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:02 schreef shomila het volgende:
[..]
Wordt daar thuis niet over gesproken dan wat wel en niet kan?
Buiten blijven de ouders ook gewoon verantwoordelijk voor het gedrag van de kinderen. Als daarin blijkt dat ze gefaald hebben, zoals bij deze gasten, dan is het probleem dat er geen vervolgactie is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Thuis wordt doorgaans gesproken over wat thuis wel en niet kan - die regels gelden volgens de ouders doorgaans ook buiten. In beginsel is dat niet zo erg, want die regels komen overeen. Ware het niet dat thuis er ouders aanwezig zijn om die regels te handhaven. Buiten is dat niet het geval.
Het zal je verbazen denk ik. En ook in het openbaar en op het onderwijs wordt daar veel aan voorlichting gedaan. Alhoewel het anders is dan Nederland, natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onder Chinezen wordt daar ook niet over gesproken.
Toch raar, ik wist vroeger door mijn opvoeding donders goed wat wel en niet kon, en wat viel onder "kattekwaad" en wat onder zwaar crimineel gedrag.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Thuis wordt doorgaans gesproken over wat thuis wel en niet kan - die regels gelden volgens de ouders doorgaans ook buiten. In beginsel is dat niet zo erg, want die regels komen overeen. Ware het niet dat thuis er ouders aanwezig zijn om die regels te handhaven. Buiten is dat niet het geval.
Tolerant wil niet zeggen dat we alles pikken he?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
Wellicht is dat zo omdat het tolerante landje zich slechts tolerant voordeed?
Het is een excuus voor de jongeren. Ik vind een dergelijke redenering walgelijk - omdat je ze afschilderd als een soort van b0rgs die alleen doen wat de ouders willen. Was dat maar waar, dan waren dit soort problemen juist niet aanwezig.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:04 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Buiten blijven de ouders ook gewoon verantwoordelijk voor het gedrag van de kinderen. Als daarin blijkt dat ze gefaald hebben, zoals bij deze gasten, dan is het probleem dat er geen vervolgactie is.
Het is makkelijker om Nederlanders de schuld te geven dan de fout bij jezelf te zoeken he?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Toch raar, ik wist vroeger door mijn opvoeding donders goed wat wel en niet kon, en wat viel onder "kattekwaad" en wat onder zwaar crimineel gedrag.
Dat heeft niks te maken met het aan- of afwezig zijn van politie, dat heeft te maken met opvoeding en daaruit voortvloeiend moreel besef.
Nee ik bedoel niet wat thuis kan maar in zijn algemeen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb behoorlijk wat aziaten in mijn vriendenkring. Homoseksualiteit is daar extreem taboe, praten over seks is ook not done. Er is daar een behoorlijk verschil tussen "elite" en massa qua gebruiken natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Het zal je verbazen denk ik. En ook in het openbaar en op het onderwijs wordt daar veel aan voorlichting gedaan.
Volledig mee eens!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Toch raar, ik wist vroeger door mijn opvoeding donders goed wat wel en niet kon, en wat viel onder "kattekwaad" en wat onder zwaar crimineel gedrag.
Dat heeft niks te maken met het aan- of afwezig zijn van politie, dat heeft te maken met opvoeding en daaruit voortvloeiend moreel besef.
Jij wist dat en dat weten deze mensen ook. Maar het verwachtingspatroon is anders en daar komen niet zozeer de ouders bij kijken, maar de mate waarop het kind weet om te gaan met het verwachtingspatroon. Feit is dat jij wist dat je ouders op de hoogte zouden geraken van wat jij al dan niet deed. Dit is niet, of amper het geval bij deze ouders. Daar kan je hen verantwoordelijk voor houden, maar ik vind dat onterecht. Het zijn doorgaans jong-volwassenen die deze "hiaten" BEWUST misbruiken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als je deze "motivatie" zou volgen zou elke puber met justitie in aanraking zijn geweest ondertussen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij wist dat en dat weten deze mensen ook. Maar het verwachtingspatroon is anders en daar komen niet zozeer de ouders bij kijken, maar de mate waarop het kind weet om te gaan met het verwachtingspatroon. Feit is dat jij wist dat je ouders op de hoogte zouden geraken van wat jij al dan niet deed. Dit is niet, of amper het geval bij deze ouders. Daar kan je hen verantwoordelijk voor houden, maar ik vind dat onterecht. Het zijn doorgaans jong-volwassenen die deze "hiaten" BEWUST misbruiken.
Wellicht bij de "Nederlandse" opvoeding.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:10 schreef Amos_ het volgende:
Dat niet alleen, ook in de opvoeding zie je steeds meer dat men "de dialoog" zoekt..de discussie
Nee, een kind moet je duidelijk straffen en grenzen stellen. Dan kan daarna de 'riem' wat losser. Maar eerst moet er een duidelijke afbakening zijn.
True.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij wist dat en dat weten deze mensen ook. Maar het verwachtingspatroon is anders en daar komen niet zozeer de ouders bij kijken, maar de mate waarop het kind weet om te gaan met het verwachtingspatroon. Feit is dat jij wist dat je ouders op de hoogte zouden geraken van wat jij al dan niet deed. Dit is niet, of amper het geval bij deze ouders. Daar kan je hen verantwoordelijk voor houden, maar ik vind dat onterecht. Het zijn doorgaans jong-volwassenen die deze "hiaten" BEWUST misbruiken.
Nee, juist niet. Zoals ik al zei, dat ligt aan de puber zelf.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:10 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als je deze "motivatie" zou volgen zou elke puber met justitie in aanraking zijn geweest ondertussen.
Dat is weer het andere uiterste.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:13 schreef _Led_ het volgende:
Wat zou de wereld weer fijn zijn als we elkaars kinderen gewoon weer een draai om de oren konden geven als ze vervelend waren !
Je zou dat inderdaad struisvogelgedrag kunnen noemen. Maar het zijn dan wel oprechte struisvogels. Ze gaan er immers vanuit dat de normen op een correcte manier overgedragen zijn en dat hun kind dat dus nooit zal doen. Dit soort tuig zal thuis namelijk het lievelingetje zijn, omdat ze zich daar uitermate netjes gedragen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:11 schreef _Led_ het volgende:
[..]
True.
Aan de andere kant is er ook redelijk wat struisvogelgedrag te ontdekken.
De ouders bij wie ik kwam klagen omdat hun k*tkinderen eieren tegen onze ruiten gooiden vonden simpelweg dat dat niet zo was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |