abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:32:03 #1
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81126873
In hoe verre zou dit mogelijk zijn in Nederland ?
Ik heb het dan over een huisje met een stukje land waar je je voedsel verbouwd en doormiddel van zonnepanelen/watermolen electriciteit opwerkt voor bijvoorbeeld een koelkastje en licht. Zou de overheid dit toch proberen te blokkeren ?

Hoe denken jullie hierover ? possible or fantasy ?

[ Bericht 4% gewijzigd door Muridae op 07-05-2010 13:32:32 ]
pi_81127320
Waarom staat dit in BNW? WGR lijkt me logischer...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:43:48 #3
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_81127355
tvp
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_81127527
Je mag niet eens een waterput graven in je eigen tuin.

Enige manier om totaal off the grid te leven, is door naar de middle of nowhere te verhuizen.
pi_81128500
In nederland lijkt het me sterk, een van de dichtbevolkste landen ter wereld.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_81128636
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:42 schreef teknomist het volgende:
Waarom staat dit in BNW? WGR lijkt me logischer...
Dat dus ja.
pi_81128758
In de toekomst worden we allemaal samengebracht in leefzones.

Steeds meer platteland zal natuurgebied worden of bezit van corporaties in bed met de overheid.

Daarnaast ook steeds meer natuurbeschermingswetgeving dus veel meer belasting of geen rechten om met je land te doen wat je wil. Zie Agenda 21 die wereldwijd wordt ingevoerd.
pi_81128859
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat dus ja.
Als de motivatie om off the grid te leven voortkomt uit stellingen uit BNW, dan is dit topic wel gepast hier.
pi_81129052
Mja, als je onder "off-the-grid" verstaat het niet aangesloten zijn op nutsvoorzieningen als elektra en riolering, dan is dat nu al mogelijk.

Als je er onder verstaat dat je helemaal geen bemoeienis met de overheid hebt, dan is dat niet mogelijk in Nederland.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 13:21:21 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_81129054
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:48 schreef Salvad0R het volgende:
Je mag niet eens een waterput graven in je eigen tuin.

Enige manier om totaal off the grid te leven, is door naar de middle of nowhere te verhuizen.
Dat, en als je de foto bekijkt, dat ziet er niet echt uit als 'off the grid' maar als een luxe huis op een schitterende locatie in de duinen. Dus vergeet het maar, hier in Nederland gaat dat niet lukken.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:23:06 #11
39581 Salvad0R
universal
pi_81129143
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat, en als je de foto bekijkt, dat ziet er niet echt uit als 'off the grid' maar als een luxe huis op een schitterende locatie in de duinen. Dus vergeet het maar, hier in Nederland gaat dat niet lukken.
Noh, je hebt wel bepaalde groeperingen die wel degelijk compleet off the grid leven (sommige krakers), dus onmogelijk is het niet.
pi_81129163
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In de toekomst worden we allemaal samengebracht in leefzones.

Steeds meer platteland zal natuurgebied worden of bezit van corporaties in bed met de overheid.

Daarnaast ook steeds meer natuurbeschermingswetgeving dus veel meer belasting of geen rechten om met je land te doen wat je wil. Zie Agenda 21 die wereldwijd wordt ingevoerd.
Vooralsnog is dat nergens ingevoerd of staat dat "on the roll".
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81129318
Kan ik me op zich wel voorstellen, maar daar staat niets over in de OP. Het is puur een hypothetische vraag.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:31:45 #14
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81129572
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus echt los van de overheid ergens op een verlaten vlakte.
(alhoewel Nederland een slecht voorbeeld is)

Denk hierbij aan :

-Levensonderhoud (voedsel, hygiene etc)

[ Bericht 20% gewijzigd door Muridae op 07-05-2010 15:26:31 ]
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:32:42 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81129624
off the grid... dan zul je eerst je dood moeten faken anders sta je nog in allerlei systemen...

Niet enkel een hutje op de hei idee zoals hierboven
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_81129675
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:31 schreef Muridae het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus echt los van de overheid ergens op een verlaten vlakte.
(alhoewel Nederland een slecht voorbeeld is)
Dat kan dus niet, in Nederland is al het land van iemand.
Of je moet jezelf enorm goed kunnen verstoppen.
pi_81129972
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, in Nederland is al het land van iemand.
Of je moet jezelf enorm goed kunnen verstoppen.
idd; je zit sowieso altijd ergens illegaal op een terrein en als het je eigen land is, zul je altijd belastingen moeten betalen voor het land.
Daarbij heb je al een FLINK startkapitaal nodig om een goede windmolen, zonnepanelen, watermolen of whatever te laten bouwen, waar je soms ook weer allerlei vergunningen voor nodig hebt. Daarbij moeten die dingen vaak ook weer onderhouden worden, wat ook weer geld kost.
pi_81130020
Veiligheid tegen de overheid? Die snap ik even niet.
pi_81130072
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:39 schreef Amos_ het volgende:
Hoi! Je zit in BNW! Ik zou zeggen: ga eens lekker rondneuzen?
pi_81130088
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:38 schreef ToT het volgende:

idd; je zit sowieso altijd ergens illegaal op een terrein en als het je eigen land is, zul je altijd belastingen moeten betalen voor het land.
Nou ja, als je illegaal diep in de bossen van bijvoorbeeld Canada gaat zitten, kan ik me er nog iets bij voorstellen dat het lukt.
pi_81130101
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Daarbij heb je al een FLINK startkapitaal nodig om een goede windmolen, zonnepanelen, watermolen of whatever te laten bouwen, waar je soms ook weer allerlei vergunningen voor nodig hebt. Daarbij moeten die dingen vaak ook weer onderhouden worden, wat ook weer geld kost.
En juist dat kapitaal, daar wil men zich van weghouden. Dus ook dat gaat niet werken

Als er iets kapot gaat, moet het ook vervangen worden. Tenzij je gyroscopische stabilisatoren kan vervaardigen van duinriet of muizenskeletjes bijvoorbeeld
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:42:09 #22
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81130139
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:39 schreef Amos_ het volgende:
Hypotetische situatie waarbij we uitgaan van het ergste. ;-)
pi_81130184
Ach, een windmolen kun je zelf ook bouwen om water op te pompen.
Het is ook maar de vraag hoe luxe het moet, als je voor verlichting vertrouwt op lampen moet je toch een keer nieuwe kopen. Een blokhut met open haard zou voldoende moeten zijn. Dan heb je ook geen windmolen nodig.
pi_81130234
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:42 schreef Muridae het volgende:
Hypotetische situatie waarbij we uitgaan van het ergste. ;-)
Het ergste lijkt me aarde opgeblazen door nukes. Dan valt er niks te off the grid te wonen.
pi_81130338
Tja je zou ergens in een tropisch land kunnen gaan leven bij de inboorlingen of zo, of als een soort Robinsnon Crusoë, maar op tv zie je vaak al dat dat geen makkelijk leven is. Met zo'n extreme survival progamma heb ik maar één aflevering gezien dat die vent een heel makkelijk leven had, omdat er ruim voldoende voedsel te vinden was en het klimaat prettig was enzo. In alle andere afleveringen moest hij de meest ranzige shit eten waar hij weer ziek van werd enzo.

Maar goed, als je een beetje zelfvoorziend kunt zijn, zelf varkentjes houden die je kunt slachten, zelf je gewassen verbouwen enz en af en toe iets uit de jungle haalt, dan zou het haalbaar moeten zijn.....in andere landen.
In Nederland? Onmogelijk!
pi_81130398
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ach, een windmolen kun je zelf ook bouwen om water op te pompen.
Het is ook maar de vraag hoe luxe het moet, als je voor verlichting vertrouwt op lampen moet je toch een keer nieuwe kopen. Een blokhut met open haard zou voldoende moeten zijn. Dan heb je ook geen windmolen nodig.
idd, je behoefte aan luxe is wat doorslaggevend is.
En je behoefte aan contact met anderen, ziekenzorg en meer van dat soort trivialiteiten.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:46:56 #27
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_81130399
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het ergste lijkt me aarde opgeblazen door nukes. Dan valt er niks te off the grid te wonen.
Als je dat overleeft heb je ruimte zat..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_81130403
Dan zal je toch eerst je door de NWO gesponsorde tracking device uit je lichaam moeten zien te verwijderen
pi_81130436
Off the grid als in zonder nutsvoorziening? waarom niet?

Als jij de ruimte hebt om zonder overlast op eigen kosten zonne of wind energie wil opwekken houden ze je niet tegen. waarom zouden ze, zolang je het zelf betaald kan dat prima.

Watervoorziening wordt misschien alleen moeilijk. Gas heb je niet nodig in principe, je kan prima op hout stoken en koken. Riolering wordt misschien wel moeilijk maar opzich, als je een septictank kwijt kan in je tuin moet dat prima werken.

Los van de overheid? nope maar dat kan bijna nergens alleen in een paar rimboe landen, waar je nog steeds de overheid moet omkopen om je met rust te laten
pi_81130512
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:47 schreef Ra-z het volgende:
Off the grid als in zonder nutsvoorziening? waarom niet?

Als jij de ruimte hebt om zonder overlast op eigen kosten zonne of wind energie wil opwekken houden ze je niet tegen. waarom zouden ze, zolang je het zelf betaald kan dat prima.

Watervoorziening wordt misschien alleen moeilijk. Gas heb je niet nodig in principe, je kan prima op hout stoken en koken. Riolering wordt misschien wel moeilijk maar opzich, als je een septictank kwijt kan in je tuin moet dat prima werken.

Los van de overheid? nope maar dat kan bijna nergens alleen in een paar rimboe landen, waar je nog steeds de overheid moet omkopen om je met rust te laten
Die tank raakt op een gegeven moment wel weer vol.
pi_81130553
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:46 schreef ToT het volgende:
En je behoefte aan contact met anderen, ziekenzorg en meer van dat soort trivialiteiten.
Dan ben je niet off-the-grid zoals TS het bedoelt, dunkt me.
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 13:49:26 #32
249559 crew  Lavenderr
pi_81130556
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:46 schreef ToT het volgende:

[..]

...en vergeet Fokken niet
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:50:13 #33
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_81130602
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Noh, je hebt wel bepaalde groeperingen die wel degelijk compleet off the grid leven (sommige krakers), dus onmogelijk is het niet.
Ja maar die stinken
zzz
pi_81130606
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:48 schreef ToT het volgende:
Rietveld en zulks. Er zijn genoeg systemen te verzinnen die je afvalwater zuiveren.
pi_81130745
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Kan je legen/laten legen.

Off the grid, zonder nutsvoorzieningen, prima te doen, duur maar je behoud wel je huidige leefcomfort.

Off the grid als in weg van de overheid, moeilijk, duur en je levert in op leefcomfort.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:56:11 #36
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81130924
Maar stel dat je erin slaagt om alle voorzieningen voor elkaar te krijgen, moet je dan alsnog niet vrezen voor kapers op de kust ? (in een samenleving waarbij iedereen voor zich zelf moet zorgen)

Lig je lekker te slapen in je "off-the-grid" huisje, terwijl buiten iemand er vandoor gaat met je waterzuiverings installatie.
pi_81130969
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:56 schreef Muridae het volgende:
Maar stel dat je erin slaagt om alle voorzieningen voor elkaar te krijgen, moet je dan alsnog niet vrezen voor kapers op de kust ?

Lig je lekker te slapen in je "off-the-grid" huisje, terwijl buiten iemand er vandoor gaat met je waterzuiverings installatie.

I
Daar heb je dan dus een dikke shotgun voor.
Of een kruisboog.
pi_81131343
Oew nog een idee, was geloof ik op mythbusters of zo: een filter waarmee je je eigen plas kunt filteren zodat het weer drinkbaar is!
pi_81131653
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:04 schreef ToT het volgende:
Oew nog een idee, was geloof ik op mythbusters of zo: een filter waarmee je je eigen plas kunt filteren zodat het weer drinkbaar is!
Dat soort exotische zaken heb je helemaal niet nodig als je een put slaat of in de buurt een beekje hebt oid.
pi_81131695
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:04 schreef ToT het volgende:
Dat werkt niet oneindig.
pi_81131793
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:23 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Vooralsnog is dat nergens ingevoerd of staat dat "on the roll".
Ach, kwestie van tijd.

Agenda 21 is wel door NL ondertekend en de samenvoeging van natuurgebieden met als gevolg het verwijderen van boeren is al aan de gang.
pi_81131826
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:11 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat werkt niet oneindig.
Dan vraag je iemand anders of-ie ff in je potje wil pissen!
pi_81131938
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ach, kwestie van tijd.

Agenda 21 is wel door NL ondertekend en de samenvoeging van natuurgebieden met als gevolg het verwijderen van boeren is al aan de gang.
Tja hier in Nederland zijn gewoon te veel boerderijen; prijzen voor voedingsproducten liggen achterlijk laag: melk, gewassen, wat dan ook. We hebben een overschot aan voedsel.
Natuurmonumenten ziet dat bepaadle streken waar weilanden zijn, prachtige natuurgebieden kunnen zijn voor zeldzame dieren, dus kopen ze dat land op en laten het verwilderen. In sommige van die gebieden mag je ook lopen. Echt prachtig! Er mag best wel weer wat meer natuur komen. De mens hoeft niet de hele aarde te kannibaliseren.
pi_81131955
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat soort exotische zaken heb je helemaal niet nodig als je een put slaat of in de buurt een beekje hebt oid.
Urine is hygiënischer!
pi_81132076
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Urine is hygiënischer!
En je kan er sneller thee van zetten.
pi_81132135
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En je kan er sneller thee van zetten.
Ja het is al lekker warm he!
pi_81132139
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja hier in Nederland zijn gewoon te veel boerderijen; prijzen voor voedingsproducten liggen achterlijk laag: melk, gewassen, wat dan ook. We hebben een overschot aan voedsel.
Natuurmonumenten ziet dat bepaadle streken waar weilanden zijn, prachtige natuurgebieden kunnen zijn voor zeldzame dieren, dus kopen ze dat land op en laten het verwilderen. In sommige van die gebieden mag je ook lopen. Echt prachtig! Er mag best wel weer wat meer natuur komen. De mens hoeft niet de hele aarde te kannibaliseren.
Denk eigenlijk dat we eerder een overschot aan mensen hebben!

NL is relatief gezien zo drukbevolkt...
pi_81132143
Mij lijkt het echt geweldig om ergens in zuid Frankrijk boven op een berg compleet zo te leven.

Ik moet dan alleen iemand zoeken die mijn koe en kip wil slachten, want dat vinnik vies
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81132239
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Denk eigenlijk dat we eerder een overschot aan mensen hebben!

NL is relatief gezien zo drukbevolkt...
Yupyup, dan klinken die Georgia Guidestones ineens niet zo slecht he!

Hoe dan ook: de wereld zal steeds drukker bevolkt worden als het zo doorgaat. Hoe efficiënter men met voedsel omgaat en hoe beter de gezondheidszorg is en hoe beter de armoede bestreden wordt, hoe groter de problemen zullen worden uiteindelijk.
pi_81132259
Zie dat in de OP 'Nederland' al door is gestreept...

Dat maakt het al een stuk simpeler denk ik.

Heb een tijdje wildgekampeerd en eigenlijk kun je alles wel uit de natuur halen.

Zaken die je nu als problematisch ziet, vind je dan wel een oplossing voor: roeien met de riemen die je hebt.

Onze voorouders zijn met creativiteit ook gekomen tot waar wij nu zijn dus waarom zouden wij dat niet kunnen? We zijn slechts erg verwend door het comfort en denken daarom dat de wereld vergaat als we geen elektriciteit meer hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')