Dat dus ja.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:42 schreef teknomist het volgende:
Waarom staat dit in BNW? WGR lijkt me logischer...
Als de motivatie om off the grid te leven voortkomt uit stellingen uit BNW, dan is dit topic wel gepast hier.quote:
Dat, en als je de foto bekijkt, dat ziet er niet echt uit als 'off the grid' maar als een luxe huis op een schitterende locatie in de duinen. Dus vergeet het maar, hier in Nederland gaat dat niet lukken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:48 schreef Salvad0R het volgende:
Je mag niet eens een waterput graven in je eigen tuin.
Enige manier om totaal off the grid te leven, is door naar de middle of nowhere te verhuizen.
Noh, je hebt wel bepaalde groeperingen die wel degelijk compleet off the grid leven (sommige krakers), dus onmogelijk is het niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat, en als je de foto bekijkt, dat ziet er niet echt uit als 'off the grid' maar als een luxe huis op een schitterende locatie in de duinen. Dus vergeet het maar, hier in Nederland gaat dat niet lukken.
Vooralsnog is dat nergens ingevoerd of staat dat "on the roll".quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In de toekomst worden we allemaal samengebracht in leefzones.
Steeds meer platteland zal natuurgebied worden of bezit van corporaties in bed met de overheid.
Daarnaast ook steeds meer natuurbeschermingswetgeving dus veel meer belasting of geen rechten om met je land te doen wat je wil. Zie Agenda 21 die wereldwijd wordt ingevoerd.
Dat kan dus niet, in Nederland is al het land van iemand.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:31 schreef Muridae het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus echt los van de overheid ergens op een verlaten vlakte.
(alhoewel Nederland een slecht voorbeeld is)
idd; je zit sowieso altijd ergens illegaal op een terrein en als het je eigen land is, zul je altijd belastingen moeten betalen voor het land.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, in Nederland is al het land van iemand.
Of je moet jezelf enorm goed kunnen verstoppen.
Hoi!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:39 schreef Amos_ het volgende:
Veiligheid tegen de overheid? Die snap ik even niet.
Nou ja, als je illegaal diep in de bossen van bijvoorbeeld Canada gaat zitten, kan ik me er nog iets bij voorstellen dat het lukt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:38 schreef ToT het volgende:
idd; je zit sowieso altijd ergens illegaal op een terrein en als het je eigen land is, zul je altijd belastingen moeten betalen voor het land.
En juist dat kapitaal, daar wil men zich van weghouden. Dus ook dat gaat niet werkenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:38 schreef ToT het volgende:
[..]
idd; je zit sowieso altijd ergens illegaal op een terrein en als het je eigen land is, zul je altijd belastingen moeten betalen voor het land.
Daarbij heb je al een FLINK startkapitaal nodig om een goede windmolen, zonnepanelen, watermolen of whatever te laten bouwen, waar je soms ook weer allerlei vergunningen voor nodig hebt. Daarbij moeten die dingen vaak ook weer onderhouden worden, wat ook weer geld kost.
Hypotetische situatie waarbij we uitgaan van het ergste. ;-)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:39 schreef Amos_ het volgende:
Veiligheid tegen de overheid? Die snap ik even niet.
Het ergste lijkt me aarde opgeblazen door nukes. Dan valt er niks te off the grid te wonen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:42 schreef Muridae het volgende:
Hypotetische situatie waarbij we uitgaan van het ergste. ;-)
idd, je behoefte aan luxe is wat doorslaggevend is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ach, een windmolen kun je zelf ook bouwen om water op te pompen.
Het is ook maar de vraag hoe luxe het moet, als je voor verlichting vertrouwt op lampen moet je toch een keer nieuwe kopen. Een blokhut met open haard zou voldoende moeten zijn. Dan heb je ook geen windmolen nodig.
Als je dat overleeft heb je ruimte zat..quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het ergste lijkt me aarde opgeblazen door nukes. Dan valt er niks te off the grid te wonen.
Die tank raakt op een gegeven moment wel weer vol.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:47 schreef Ra-z het volgende:
Off the grid als in zonder nutsvoorziening? waarom niet?
Als jij de ruimte hebt om zonder overlast op eigen kosten zonne of wind energie wil opwekken houden ze je niet tegen. waarom zouden ze, zolang je het zelf betaald kan dat prima.
Watervoorziening wordt misschien alleen moeilijk. Gas heb je niet nodig in principe, je kan prima op hout stoken en koken. Riolering wordt misschien wel moeilijk maar opzich, als je een septictank kwijt kan in je tuin moet dat prima werken.
Los van de overheid? nope maar dat kan bijna nergens alleen in een paar rimboe landen, waar je nog steeds de overheid moet omkopen om je met rust te laten
Dan ben je niet off-the-grid zoals TS het bedoelt, dunkt me.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:46 schreef ToT het volgende:
idd, je behoefte aan luxe is wat doorslaggevend is.
En je behoefte aan contact met anderen, ziekenzorg en meer van dat soort trivialiteiten.
...en vergeet Fokken nietquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:46 schreef ToT het volgende:
[..]
idd, je behoefte aan luxe is wat doorslaggevend is.
En je behoefte aan contact met anderen, ziekenzorg en meer van dat soort trivialiteiten.
Ja maar die stinkenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Noh, je hebt wel bepaalde groeperingen die wel degelijk compleet off the grid leven (sommige krakers), dus onmogelijk is het niet.
Rietveld en zulks. Er zijn genoeg systemen te verzinnen die je afvalwater zuiveren.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:48 schreef ToT het volgende:
Die tank raakt op een gegeven moment wel weer vol.
Kan je legen/laten legen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Die tank raakt op een gegeven moment wel weer vol.
Daar heb je dan dus een dikke shotgun voor.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:56 schreef Muridae het volgende:
Maar stel dat je erin slaagt om alle voorzieningen voor elkaar te krijgen, moet je dan alsnog niet vrezen voor kapers op de kust ?
Lig je lekker te slapen in je "off-the-grid" huisje, terwijl buiten iemand er vandoor gaat met je waterzuiverings installatie.![]()
I
Dat soort exotische zaken heb je helemaal niet nodig als je een put slaat of in de buurt een beekje hebt oid.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:04 schreef ToT het volgende:
Oew nog een idee, was geloof ik op mythbusters of zo: een filter waarmee je je eigen plas kunt filteren zodat het weer drinkbaar is!
Dat werkt niet oneindig.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:04 schreef ToT het volgende:
Oew nog een idee, was geloof ik op mythbusters of zo: een filter waarmee je je eigen plas kunt filteren zodat het weer drinkbaar is!
Ach, kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Vooralsnog is dat nergens ingevoerd of staat dat "on the roll".
Tja hier in Nederland zijn gewoon te veel boerderijen; prijzen voor voedingsproducten liggen achterlijk laag: melk, gewassen, wat dan ook. We hebben een overschot aan voedsel.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ach, kwestie van tijd.
Agenda 21 is wel door NL ondertekend en de samenvoeging van natuurgebieden met als gevolg het verwijderen van boeren is al aan de gang.
Urine is hygiënischer!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat soort exotische zaken heb je helemaal niet nodig als je een put slaat of in de buurt een beekje hebt oid.
Ja het is al lekker warm he!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En je kan er sneller thee van zetten.
Denk eigenlijk dat we eerder een overschot aan mensen hebben!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja hier in Nederland zijn gewoon te veel boerderijen; prijzen voor voedingsproducten liggen achterlijk laag: melk, gewassen, wat dan ook. We hebben een overschot aan voedsel.
Natuurmonumenten ziet dat bepaadle streken waar weilanden zijn, prachtige natuurgebieden kunnen zijn voor zeldzame dieren, dus kopen ze dat land op en laten het verwilderen. In sommige van die gebieden mag je ook lopen. Echt prachtig! Er mag best wel weer wat meer natuur komen. De mens hoeft niet de hele aarde te kannibaliseren.
Yupyup, dan klinken die Georgia Guidestones ineens niet zo slecht he!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat we eerder een overschot aan mensen hebben!
NL is relatief gezien zo drukbevolkt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |