Dat dus ja.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:42 schreef teknomist het volgende:
Waarom staat dit in BNW? WGR lijkt me logischer...
Als de motivatie om off the grid te leven voortkomt uit stellingen uit BNW, dan is dit topic wel gepast hier.quote:
Dat, en als je de foto bekijkt, dat ziet er niet echt uit als 'off the grid' maar als een luxe huis op een schitterende locatie in de duinen. Dus vergeet het maar, hier in Nederland gaat dat niet lukken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:48 schreef Salvad0R het volgende:
Je mag niet eens een waterput graven in je eigen tuin.
Enige manier om totaal off the grid te leven, is door naar de middle of nowhere te verhuizen.
Noh, je hebt wel bepaalde groeperingen die wel degelijk compleet off the grid leven (sommige krakers), dus onmogelijk is het niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat, en als je de foto bekijkt, dat ziet er niet echt uit als 'off the grid' maar als een luxe huis op een schitterende locatie in de duinen. Dus vergeet het maar, hier in Nederland gaat dat niet lukken.
Vooralsnog is dat nergens ingevoerd of staat dat "on the roll".quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In de toekomst worden we allemaal samengebracht in leefzones.
Steeds meer platteland zal natuurgebied worden of bezit van corporaties in bed met de overheid.
Daarnaast ook steeds meer natuurbeschermingswetgeving dus veel meer belasting of geen rechten om met je land te doen wat je wil. Zie Agenda 21 die wereldwijd wordt ingevoerd.
Dat kan dus niet, in Nederland is al het land van iemand.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:31 schreef Muridae het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus echt los van de overheid ergens op een verlaten vlakte.
(alhoewel Nederland een slecht voorbeeld is)
idd; je zit sowieso altijd ergens illegaal op een terrein en als het je eigen land is, zul je altijd belastingen moeten betalen voor het land.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, in Nederland is al het land van iemand.
Of je moet jezelf enorm goed kunnen verstoppen.
Hoi!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:39 schreef Amos_ het volgende:
Veiligheid tegen de overheid? Die snap ik even niet.
Nou ja, als je illegaal diep in de bossen van bijvoorbeeld Canada gaat zitten, kan ik me er nog iets bij voorstellen dat het lukt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:38 schreef ToT het volgende:
idd; je zit sowieso altijd ergens illegaal op een terrein en als het je eigen land is, zul je altijd belastingen moeten betalen voor het land.
En juist dat kapitaal, daar wil men zich van weghouden. Dus ook dat gaat niet werkenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:38 schreef ToT het volgende:
[..]
idd; je zit sowieso altijd ergens illegaal op een terrein en als het je eigen land is, zul je altijd belastingen moeten betalen voor het land.
Daarbij heb je al een FLINK startkapitaal nodig om een goede windmolen, zonnepanelen, watermolen of whatever te laten bouwen, waar je soms ook weer allerlei vergunningen voor nodig hebt. Daarbij moeten die dingen vaak ook weer onderhouden worden, wat ook weer geld kost.
Hypotetische situatie waarbij we uitgaan van het ergste. ;-)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:39 schreef Amos_ het volgende:
Veiligheid tegen de overheid? Die snap ik even niet.
Het ergste lijkt me aarde opgeblazen door nukes. Dan valt er niks te off the grid te wonen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:42 schreef Muridae het volgende:
Hypotetische situatie waarbij we uitgaan van het ergste. ;-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |