abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 8 mei 2010 @ 12:49:33 #176
145738 superworm
is erbij
pi_81173818
Eind van de week losses, dan in het weekend topoverleg (zondag, alle EU-ministers van financiën) en dan komende maandag ZWART? Wat jullie? Het scenario klinkt erg herkenbaar.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:02:50 #177
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81174182
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:49 schreef superworm het volgende:
Eind van de week losses, dan in het weekend topoverleg (zondag, alle EU-ministers van financiën) en dan komende maandag ZWART? Wat jullie? Het scenario klinkt erg herkenbaar.
Ja denken politici dat het vertrouwen werkelijk word hersteld door zenuwachtig verleg gaan voeren, net zoals we gezien hebben met fortis/abn?? Het was zo'n goeiiiiiiiiie deal volgens Bos, denk dat hij ook maar bij KPN moet gaan werken als lekker betaald commissaris ofzo. Dat avontuur heeft tot nog toe ook alleen maar meer geld gekost dan opgeleverd..

Nee er gaat geen Euro cent naar Griekenland.. hoorde je tijdje geleden in koor door de tweede kamer heen galmen en nu gaat er lekker 4,7 miljard naar Griekenland als "lening".. Niet om Griekenland of de euro te helpen maar omdat onze al een jaar Failliete ING en ABP fondsen minder failliet te laten lijken.. Griekenland is failliet en straks worden de schulden gesaneerd en kwijt gescholden..

Sorry ff kotsen hoor
pi_81174525
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:02 schreef luckyb1rd het volgende:

[..]

Ja denken politici dat het vertrouwen werkelijk word hersteld door zenuwachtig verleg gaan voeren, net zoals we gezien hebben met fortis/abn?? Het was zo'n goeiiiiiiiiie deal volgens Bos, denk dat hij ook maar bij KPN moet gaan werken als lekker betaald commissaris ofzo. Dat avontuur heeft tot nog toe ook alleen maar meer geld gekost dan opgeleverd..

Nee er gaat geen Euro cent naar Griekenland.. hoorde je tijdje geleden in koor door de tweede kamer heen galmen en nu gaat er lekker 4,7 miljard naar Griekenland als "lening".. Niet om Griekenland of de euro te helpen maar omdat onze al een jaar Failliete ING en ABP fondsen minder failliet te laten lijken.. Griekenland is failliet en straks worden de schulden gesaneerd en kwijt gescholden..

Sorry ff kotsen hoor
Uitgekotst ? Begin maar weer : Bos wordt uiteindelijk de baas van DNB, hij wil Wellink opvolgen. De ene halfzachte volgt de andere h/z op.
pi_81174608
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 09:40 schreef SeLang het volgende:
Dus discussies over variable posities, pyriamids, etc worden pas interessant nadat je je edge hebt gevonden.
Het is sowieso wel interessant toch? Misschien klinkt het voor jou allemaal te herkenbaar en simpel maar ik vind zulke discussies wel leuk. Overigens acht ik de kans dat ik ooit een duurzame edge ga vinden ook miniem dus ik zie er geen punt in om op de zaken voor te gaan lopen, helemaal als je bedenkt dat de meest briljante ideeen op de meest onvoorspelbare momenten tevoorschijn komen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:56:38 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81175892
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het is sowieso wel interessant toch? Misschien klinkt het voor jou allemaal te herkenbaar en simpel maar ik vind zulke discussies wel leuk. Overigens acht ik de kans dat ik ooit een duurzame edge ga vinden ook miniem dus ik zie er geen punt in om op de zaken voor te gaan lopen, helemaal als je bedenkt dat de meest briljante ideeen op de meest onvoorspelbare momenten tevoorschijn komen.
Het is wel leuk om over te praten maar het gaat je niks helpen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:37:03 #181
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_81177045
Ik neem aan dat deze al langs is gekomen of niet?

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/Market%20Crash.mp3
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_81178629
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:37 schreef eleusis het volgende:

zero hedge doet het hier niet meer
Winners never quit,quitters never win
pi_81178967
quote:

Hoe weet die gast eigenlijk van wie de orders komen? Soms hoor je af en toe JP Morgan trying to buy en zo..
Greece
  zaterdag 8 mei 2010 @ 15:45:05 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81179003
quote:

Spreads van 10 punten
Mijn reisverslagen
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:36:01 #185
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81182647
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Van 10174 naar 10462 punten. Lekker gecasht
The more debt, the better
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:10:31 #186
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81191072
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Een duurzame edge zal niemand vinden. Een edge wat slechts een aantal jaar werkt is niet ondenkbaar. En sinds dit soort bedrijven 24/7 actief zijn hoef je ook geen duurzame edge te vinden. Er wordt ontzettend veel gehandeld op de korte termijn met verschillende strategien. Event trading, etc.
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is wel leuk om over te praten maar het gaat je niks helpen.
Ik kan me nog goed een plaatje herinneren die je wel eens meerdere malen poste over de returns van, als ik het goed heb MTF's over een lange periode en dat slechts een aantal het goed deden. De survivors bias onder relatief kleine propietary trading boutiques is vrij groot en de resultaten zijn ook beter dan B&H per jaar.

Ook al zit er veel ruis op de 'returns'. Ik heb steeds meer het idee dat bedrijven die een proprietary tak hebben en geld beleggen voor clienten soms een vies spelletje spelen. Sinds de proprietary tak dusdanig groot is kun je bij specifieke aandelen de koopkracht hoog houden. En op die manier clienten tevreden stellen. Er is echt een enorm conflict van interest gaande op die afdelingen. Soms is de afstand tussen die afdelingen zo groot dat men bewust(?) niet weet welke fondsen aangeschaft worden voor clienten terwijl de proprietary tak volledig tegengestelde interesse's heeft.

No wonder dat Obama in Januari het wou opsplitsen bij bedrijven. En zo zijn er nog wel meer dingen waar je je vraagtekens bij kunt zetten.
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 09:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Met mijn opmerking over money management schemes bedoelde ik dat geen enkel moneymonagement een methode zonder edge kan omzetten in een winstgevende strategie. (Omgekeerd kan slecht moneymanagement echter wel elke winstgevende methode reduceren tot een verliesgevende).

Dus discussies over variable posities, pyriamids, etc worden pas interessant nadat je je edge hebt gevonden.
Dat is ook het probleem. De volatiliteit laat de kosten meer oplopen dan de winsten en daardoor gaat de winstgevendheid van het model naar beneden. (onder b&h)

De natuurlijke selectie aan de poort bij zo'n bedrijf werkt ook wel. Haal alleen mensen binnen met een bewezen track record (die uiteraard hoger dan B&H is). Gooi ze samen in een groep en kijk wat voor dingen er uit kunnen komen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81208344
Ik denk dat ik dit nog even afwacht. Ik heb ¤ 9.000 ingelegd op een AEX van 345 en wilde nog 2x hetzelfde bedrag gaan bijleggen in de toekomst.

Ik wilde dat eigenlijk over 6 maanden steeds doen, nog 2x bijleggen, maar deze crisis bied me een mooie kans om eerlijker ¤ 9.000 bij te leggen. De vraag is alleen hoe diep we gaan zakken, wat denken jullie?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 mei 2010 @ 13:09:18 #188
862 Arcee
Look closer
pi_81209305
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:36 schreef flyguy het volgende:
Van 10174 naar 10462 punten. Lekker gecasht
Op de Nikkei? Die is toch alleen maar gezakt de afgelopen week?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81209991
De vraag is inderdaad wanneer we weer long kunnen gaan op ING
  zondag 9 mei 2010 @ 13:31:38 #190
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81210051
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:28 schreef TeringHenkie het volgende:
Wanneer ING zijn naam veranderd in NNG
  zondag 9 mei 2010 @ 13:44:01 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81210486
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:28 schreef TeringHenkie het volgende:
In 2030, wanneer de Nederlandse staat het in 2010 genationaliseerde ING in stukjes opnieuw naar de beurs brengt.
Mijn reisverslagen
  zondag 9 mei 2010 @ 14:07:11 #192
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_81211354
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 15:43 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Hoe weet die gast eigenlijk van wie de orders komen? Soms hoor je af en toe JP Morgan trying to buy en zo..
Hij staat in de S&P futures pit! Daar zijn de grote jongens fysiek aanwezig en announcen wat ze doen. Ouderwets gekkenhuis...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_81211998
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Hij staat in de S&P futures pit! Daar zijn de grote jongens fysiek aanwezig en announcen wat ze doen. Ouderwets gekkenhuis...
Ik wist niet dat er nog nog fysiek gehandeld werd op CME. Dat zou allemaal elektronisch moeten gebeuren.

Misschien dat ze inderdaad moeten melden vanaf een bepaald aantal contracten ofzo..
Greece
  zondag 9 mei 2010 @ 14:35:48 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81212407
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:24 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er nog nog fysiek gehandeld werd op CME. Dat zou allemaal elektronisch moeten gebeuren.

Misschien dat ze inderdaad moeten melden vanaf een bepaald aantal contracten ofzo..
De E-Minis zijn electronisch maar de grote contracten zijn dacht ik nog open outcry/ pit traded (maar misschien loop ik achter )
Mijn reisverslagen
pi_81234913
quote:
jesus wat een geld daar kunnen we de rest van ons leven voor werken
Winners never quit,quitters never win
  zondag 9 mei 2010 @ 23:36:56 #197
302402 quePutada
Joder.......
pi_81235144
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:32 schreef stefan_s het volgende:

[..]

jesus wat een geld daar kunnen we de rest van ons leven voor werken
Ik vrees eerder dat we daar de rest van ons leven naar kunnen fluiten Het zal met dit soort praktijken slechts afwachten zijn tot de ECB schuldpapier opkoopt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 mei 2010 @ 08:06:38 #198
862 Arcee
Look closer
pi_81241327
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81241373
quote:
wtf... Blijkbaar vinden de beleggers het niet erg dat er vele vele miljarden uit de economie getrokken worden om failliete landen te helpen
pi_81241375
Spannende dag vandaag Ik zeg 1,5% in de plus als compensatie voor overreactie.
Maar het zou me niet verbazen als we de komende maand de 300-grens doorbreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')