Behalve dat je met een auto nog een soort beveiligingsconstructie hebt met een instructeur die kan corrigeren.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zie het verschil niet echt met autorijlessen![]()
Je bestuurt een voertuig, punt
Wil je in NL gaan lessen? Of in DL? En jammer dat je niet in de buurt van Zwolle zit, weet hier een echt goede rijschoolquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:49 schreef Anne het volgende:
En het zou ook wel leuk zijn om op de motor naar m'n werk te kunnen.
Sowieso = motorrijden wel leuk, me dunkt. Ik heb tot nu toe alleen maar achterop gezeten.
Het is wel leuk, je hebt altijd het gevoel dat je beter opschiet als met de auto, en als je er een sport van maakt is dat ook zoquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:49 schreef Anne het volgende:
En het zou ook wel leuk zijn om op de motor naar m'n werk te kunnen.
Sowieso = motorrijden wel leuk, me dunkt. Ik heb tot nu toe alleen maar achterop gezeten.
Ik zie om eerlijk te zijn bijna geen motorrijders in Duitslandquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is wel leuk, je hebt altijd het gevoel dat je beter opschiet als met de auto, en als je er een sport van maakt is dat ook zo![]()
Ik heb alleen geen idee of wat hier allemaal kan en mag, ook mag in .de (tussen de file doorrijden, voorpiepen bij de verkeerslichten e.d.)![]()
Als ik even naar Rotterdam moet voor een pickupje of een boodschapje, ben ik met de auto een uurtje of 2 zoet inclusief parkeren, en met de motor ben ik in een uur weer thuis.
Motorrijden met budweer is weer een verhaal apart btw
Da's idd een persoonlijke mening; motorrijden is zo listig als degene die erop zitquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Behalve dat je met een auto nog een soort beveiligingsconstructie hebt met een instructeur die kan corrigeren.Ik vind dat nogal een verschil! En motorrijden is veel gevaarlijker dan autorijden, maar goed dat vind ik.
Duidelijkquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zie om eerlijk te zijn bijna geen motorrijders in Duitsland!
En ja, ik denk dat ik naar mijn werk ook zo'n 15 minuten sneller ben, dan met de auto. Vooral de stukken binnendoor, waarbij je met de auto vaak weinig kans hebt om even snel in te halen (oké, er is ook een inhaalverbod, maar regels mogen soms genegeerd worden).
Maar goed, maakt niet uit wat wel of niet kan in .de. Ik ben meer in Nederland te vinden.
Daarom wil ik ook in Nederland lessen. En ook omdat de Nederlandse steden (Nijmegen/Arnhem) dichterbij zitten dan een Duitse stad hier.
En ik wil mijn auto gewoon houden! Die is dan voor het zeikweer. Zoals vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
sjonniegedrag
Ach ja! Ik vind een Turbo wel leuk klinken, dus mag best vaker gedaan worden hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
![]()
!
Uiteraard is er een verband tussen het aanbod van motorrijders en het aantal ongevallen waarbij ze betrokken zijn, dat lijkt me nogal wiedes hehequote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:36 schreef Dingest het volgende:
Dat er in het voorjaar meer doden vallen ligt niet alleen de motorrijders; ook de autobestuurder moet dan weer wennen aan een forse toename van motorrijders die ze dan sneller over het hoofd zien. Als er statistieken voor zijn zal je vast ook zien dat naarmate het weer beter wordt ook meer fietsers betrokken zijn bij ongelukken![]()
Een groot deel zal ook wel van de motorrijder afhangen, maar de motor is de facto een kwetsbaarder en 'gevaarlijker' voertuig dan een auto.
Neemt niet weg dat ik ooit wel eens zou willen motorrijden denk ik
Ik vind 300 paardjes uit een NA blok een heel stuk beter klinken als zo'n ding met een föhn eropquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Ach ja! Ik vind een Turbo wel leuk klinken, dus mag best vaker gedaan worden hoor.
![]()
!
Ik sluit dat ook niet uit.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind 300 paardjes uit een NA blok een heel stuk beter klinken als zo'n ding met een föhn erop
Gewoon; rijden !! de regen waait eraf door de rijwind, beslaan doet het niet als je een decent apparaat hebt met een pinlock, en voor de ellendigste omstandigheden (miezer, mist en sneeuw) zijn er handschoenen te koop met een wissertje op de wijsvingerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:48 schreef Anne het volgende:
Maar hoe doe je dat met je helm icm regen eigenlijk? Je ziet dan toch geen flikker of?
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon; rijden !! de regen waait eraf door de rijwind, beslaan doet het niet als je een decent apparaat hebt met een pinlock, en voor de ellendigste omstandigheden (miezer, mist en sneeuw) zijn er handschoenen te koop met een wissertje op de wijsvinger
Is ie zo flexibel dan? Anders past dat toch niet?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:01 schreef Sounddragon het volgende:
Of je koopt een los wissertje; ook bruikbaar als cockring![]()
[ afbeelding ]
Nou ja, het probleem zit hem vooral in dat autobestuurders - en dan bedoel ik de mensen die nooit motor rijden - meer ingesteld staan op wat ze zelf kennen: een motor is in dat opzicht een tussenvorm van een fiets en auto. Ze zien motoren sneller over het hoofd stomweg omdat ze het niet zo snel als zodanig herkennen. Bij hogere snelheden verwachten ze eigenlijk alleen auto's, bij lagere snelheden kijken ze alleen naar fietsers. Zo is het een stuk makkelijker om motoren - en scooters/brommers overigens - over het hoofd te zien, zeker als ze tussen een stel auto's in rijden. Dat is voor veel mensen ieder jaar weer een omschakeling om rekening mee te houden als het aantal motorrijders weer toeneemt. Zeker na een winter als dezequote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Uiteraard is er een verband tussen het aanbod van motorrijders en het aantal ongevallen waarbij ze betrokken zijn, dat lijkt me nogal wiedes heheDat van die autobestuurders durf ik te betwijfelen; da's een leuk verhaal, maar ik rijd wél het hele jaar door en ik heb in de rustigere tijden ook niet echt de indruk dat mensen je dan ineens minder zien hoor , er zijn zat motorrijders die hem niet onder een zeiltje zetten als het eens regent of waait.
Ik vind het altijd wel vet om lekker tóch op de motor te gaan als het weer is waarbij iedereen je voor gek verklaart dat je geen auto pakt. je wordt nat, nou en ?? da's alleen de buitenkant van je pak![]()
En ja, je bent inderdaad kwetsbaarder als in een auto, maar daar rijd je ook naar, positie op de weg enzo, zorgen dat je nergens rijdt waar iemand je over het hoofd kan zien e.d.; je rijdt gewoon veel defensiever als in een auto, omdat je wéét dat het zeer gaat doen als het misgaat..
Dat is best wel briljant eigenlijkquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:01 schreef Sounddragon het volgende:
Of je koopt een los wissertje; ook bruikbaar als cockring![]()
[ afbeelding ]
Het vizier van een helm loopt toch rond? Dan kun je met een trekker weinig lijkt mij?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:08 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is best wel briljant eigenlijk![]()
Je kan ook gewoon de trekker meenemen die je gebruikt om je ramen te lappenIk heb zo 2 keer mijn ruit moeten schoonmaken in de sneeuw (op de snelweg) toen de ruitenwisser van de Saab het begaf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |