Ik vind nivelleren hardvochtig. Verkapte slavernij.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat een land een partij met zo'n hardvochtig program tot winnaar maakt.
QFTquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een kleinere overheid betekent nog niet dat je ook als burger hardvochtig bent.
Ik geloof dat de nuancering die je eerder vanavond in het VVD/PVV-topic aanbracht middels het onderstaande artikel hier ook geen kwaad kan:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
du_ke, het begint wel een erg eentonig mantra te worden. Als jouw posts zijn de laatste tijd gebouwd rondom de woorden 'Wilders', 'PVV', 'extreem rechts'. Dat terwijl de PVV bijvoorbeeld op heel veel vlakken ook erg links is. In aanloop naar de klinkende verkiezingsoverwinning voor de VVD lijk je almaar vreemdere sprongen te maken.
http://www.dagelijksestan(...)ers-is-niet-melaats/quote:Ik wil het met u hebben over de PVV. Die partij heeft als breekpunt de AOW…
“Dat is toch werkelijk van de zotte!”
…Betekent dat dat voor u samenwerking met de PVV uit den boze is?
“Helemaal niet, want Wilders heeft al een enorme soepelheid aan de dag gelegd bij het veranderen van zijn standpunten. Hij was vroeger rechts op economisch terrein, toen hij nog bij de VVD zat. Wilders is voor mij niet melaats. Voor mij zijn alle coalities waar Wilders in zit, denkbaar na de verkiezingen. We zien het wel. Maar het zal op de economische as ingewikkeld worden met hem. Als hij met ons gaat onderhandelen en dan een of ander links programma wil uitvoeren… Dat is echt zijn verkiezingprogramma hoor jongens! Er lijkt weinig nadruk op te liggen, omdat je hem over de economie minder hoort, maar het is echt wel een links verhaal!”
De PVV heeft voorgesteld een CDA-VVD kabinet te willen gedogen.
“Is voor mij ook mogelijk.”
Echt? Er zijn mensen die zeggen: dat moet je nooit doen, want dan heeft de PVV het beste van twee werelden: En in de oppositie, en zeggingsschap over het kabinet.
“Na 9 juni komt er misschien een hele moeilijke situatie. We weten niet wat de kiezer bakt. Ik wil in ieder geval een kabinet dat samenhangende crisismaatregelen gaat nemen. En een pakket maatregelen neemt op immigratie en veiligheid gebied. En investeert in onderwijs en wegen. Als dat kan bij de PVV doe ik dat bij de PVV. Nogmaals, Wilders is niet melaats voor mij.”
Het lijkt hoe dan ook een hele complexe formatie te gaan worden.
“Ja, daarom ben ik ook alleen maar bezig met de tijd tot 9 juni omdat ik toch niet weet wat er daarna gebeurt. Maar als je in de rechtse blogsfeer maar het geluid blijft houden van is die Rutte wel rechts genoeg, dan blijf je op rechts die versplintering houden van kiezers. Ik zeg het nog één keer: Wilders is niet melaats, en de PvdA staat héél, héél ver van ons af op dit moment.”
De PVV is een extreem rechtse beweging. Als de VVD-leider aangeeft daar eigenlijk best wel graag mee samen te willen werken, dan vind ik dat geen goede ontwikkeling. Ik heb geen enkel probleem met een eventuele VVD verkiezingsoverwinning, al zie ik dat niet snel gebeuren CDA en PvdA zijn nog zeker niet verslagen. Maar een coalitie met extreem rechts zie ik niet zitten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
du_ke, het begint wel een erg eentonig mantra te worden. Als jouw posts zijn de laatste tijd gebouwd rondom de woorden 'Wilders', 'PVV', 'extreem rechts'. Dat terwijl de PVV bijvoorbeeld op heel veel vlakken ook erg links is. In aanloop naar de klinkende verkiezingsoverwinning voor de VVD lijk je almaar vreemdere sprongen te maken.
Met de VVD is niks mis met een coalitie vormen met een extreem rechtse beweging is wel heel veel mis.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je overdrijft schromelijk.
Niks mis met de VVD. En laten we nu gewoon afwachten wie er met wie gaat regeren. Alles is nog open.
haha de VVD en een kleinere overheid grappenmakerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een kleinere overheid betekent nog niet dat je ook als burger hardvochtig bent.
Het zijn populistische stemmentrekkers voor de volksbuurtpaupers die een hekel aan mocro's hebben idd. Die zullen bij eventuele onderhandelingen als eerste als wisselgeld gebruikt worden waarna de PVV naar CDA/VVD wijst als boosdoeners en zegt dat ze niet anders konden omdat die 2 partijen veruit het meeste zetels in brengen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:12 schreef du_ke het volgende:
En die zogenaamde linkse onderdelen van de PVV zijn allen ongeschikt aan haar extreemrechtse programmapunten.
Ah, dus omdat zijn voornaamste standpunten extreem-rechts zijn zijn de overige dat ook? Logisch...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zijn populistische stemmentrekkers voor de volksbuurtpaupers die een hekel aan mocro's hebben idd. Die zullen bij eventuele onderhandelingen als eerste als wisselgeld gebruikt worden waarna de PVV naar CDA/VVD wijst als boosdoeners en zegt dat ze niet anders konden omdat die 2 partijen veruit het meeste zetels in brengen.
Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk naïef als je gelooft dat Wilders écht links is in welk opzicht dan ook
Als hij dit zo gezegd heeft dan wil Rutte veel en veel liever gaan regeren met een extreem rechtse beweging dan met de PvdA.quote:Wilders is niet melaats, en de PvdA staat héél, héél ver van ons af op dit moment.”
Dat zegt hij niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah, dus omdat zijn voornaamste standpunten extreem-rechts zijn zijn de overige dat ook? Logisch...
Dat zei hij inderdaad niet. Hij zei dat het ondergeschikte punten waren (Ok hij schreef ongeschikt, maar bedoelde ondergeschikt).quote:
Aan het grootste deel van de prietpraat uit de hoek van Wilders hangt een wat naar bruin geurtje. Dat wil niet zeggen dat alle standpunten extreem rechts zijn. Het is echter wel de kern van de beweging.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah, dus omdat zijn voornaamste standpunten extreem-rechts zijn zijn de overige dat ook? Logisch...
Dat haal jij eruit (Wilders is niet melaats wil echt niet meteen zeggen dat hij staat te popelen met hem samen te werken). Ik denk eerder dat hij alle opties openlaat.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als hij dit zo gezegd heeft dan wil Rutte veel en veel liever gaan regeren met een extreem rechtse beweging dan met de PvdA.
Daar is toch niks overdreven aan?
Hij sluit niks uit maar laat duidelijk weten met die afspraken de PVV te waarderen als regeringspartner boven de PvdA.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat haal jij eruit (Wilders is niet melaats wil echt niet meteen zeggen dat hij staat te popelen met hem samen te werken). Ik denk eerder dat hij alle opties openlaat.
Ook samenwerking met de PvdA. Dat een partij "heel ver" van een andere partij afstaat wil nog niet zeggen dat er niet valt te praten. Absoluut niet.
Dat is gewoon volstrekte onzin, Rutte heeft dat dus echt nooit gezegd. Het is jouw interpretatie.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:12 schreef du_ke het volgende:
Als de VVD-leider aangeeft daar eigenlijk best wel graag mee samen te willen werken...
Het is niet relevant of iets extreem rechts is of niet, het is relevant wat er gerealiseerd kan worden. En de VVD gaat gewoon niet mee bijvoorbeeld de anti-Islam punten van de PVV, Rutte heeft dat al een aantal keer nadrukkelijk gezegd (bijvoorbeeld in de verkiezingsdebatten voor de gemeenteraad) en hij weet ook dat er binnen de VVD geen sympathie bestaat voor dat standpunt van de PVV. Tal van VVD'ers hebben al aangegeven het oneens te zijn met de PVV op die punten.quote:Maar een coalitie met extreem rechts zie ik niet zitten.
En die zogenaamde linkse onderdelen van de PVV zijn allen ongeschikt aan haar extreemrechtse programmapunten.
Nee, hij constateert alleen grotere verschillen met de PvdA dan met de PVV en acht samenwerking daarom minder waarschijnlijk. Als Cohen ineens fors naar rechts draait dan zal Rutte echt niet stellen dat samenwerking met de PvdA nog steeds onwaarschijnlijk is. Rutte probeert gewoon de standpunten van de VVD er zo goed mogelijk door te krijgen, zo simpel is het.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:23 schreef du_ke het volgende:
Hij sluit niks uit maar laat duidelijk weten met die afspraken de PVV te waarderen als regeringspartner boven de PvdA.
Hij komt uit de VVD, daar is hij jaren trouw kamerlid geweest totdat hij radicaliseerde. En hij weet ook wel, en jij hopelijk ook, dat je uit volksbuurten best wat stemmen kan trekken als je ageert tegen buitenlanders. Als je tegelijkertijd zegt dat je de huurtoeslagen, uitkeringen, zorgtoeslagen wilt verlagen en AOW-leeftijd omhoog wilt schoppen, dan blijft er alleen niet zoveel meer van je kiezerspotentieel over. Dat snap je toch hopelijk wel?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En daarmee is zijn wil om met hen te onderhandelen omdat er dan meer mogelijk gemaakt kan worden van het PVV-program.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, hij constateert alleen grotere verschillen met de PvdA dan met de PVV. Daar valt wat voor te zeggen.
Neemt niet weg dat als hij ook linkse standpunten inneemt die niet ineens spontaan extreem rechts worden, puur omdat het Wilders is die die standpunten inneemt en die toevallig ook populair zijn bij veel mensen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij komt uit de VVD, daar is hij jaren trouw kamerlid geweest totdat hij radicaliseerde. En hij weet ook wel, en jij hopelijk ook, dat je uit volksbuurten best wat stemmen kan trekken als je ageert tegen buitenlanders. Als je tegelijkertijd zegt dat je de huurtoeslagen, uitkeringen, zorgtoeslagen wilt verlagen en AOW-leeftijd omhoog wilt schoppen, dan blijft er alleen niet zoveel meer van je kiezerspotentieel over. Dat snap je toch hopelijk wel?
Nogmaals, dat is wat jij er uithaalt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
En daarmee is zijn wil om met hen te onderhandelen omdat er dan meer mogelijk gemaakt kan worden van het PVV-program.
Hij wil dus een stuk liever aan de slag met de PVV dan met de PvdA.
Hij geeft Pechtold er wel munitie mee voor de debatten ja. Die ziet graag de wat minder rechtse VVD'ers zijn kant op komen. Als hij slim is gaat hij daar nog eens flink op in haken. Ben je liberaal en wil je geen PVV-regering? Dan is bij D'66 je stem veilig!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:28 schreef du_ke het volgende:
Er zijn heel wat VVD stemmers die zonder problemen naar de PVV switchen en andersom. Dus zo groot zijn de problemen met die punten blijkbaar niet.
Maar goed Rutte jaagt met dit soort interviews vanzelf dat bescheiden deel van de VVD-aanhang die nog wel liberaal zijn vanzelf weg.
Maakt de kans op een progressief-liberale coalitie op termijn alleen maar groter.
Ok wat voor voorkeur van Rutte haal jij dan uit het interview? PVV of PvdA?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |