abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85952012
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Versoepeling van het ontslagrecht, verkorting van de WW
Ik zal niet ontkennen dat D66 ook goede punten heeft, maar ik vind een passage als ik net aanhaalde echt onaanvaardbaar en dat wordt versterkt doordat D66 er zo prat op gaat dat zij sociaal-liberaal zijn. In een coalitie met PvdA en GL is het duidelijk dat de linkerflank van D66 een veel betere machtspositie heeft dan de de rechterflank samen met de VVD. Paars+ zal per saldo geen kabinet zijn waar ik als VVD kiezer tevreden mee kan zijn, en daarom moet de VVD het niet doen.

Was er een mogelijkheid voor een VVD-D66-CDA kabinet, dan hadden de kaarten volledig anders gelegen en zou ik D66 als een betere partner beschouwen.
pi_85952072
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat D66 ook goede punten heeft, maar ik vind een passage als ik net aanhaalde echt onaanvaardbaar en dat wordt versterkt doordat D66 er zo prat op gaat dat zij sociaal-liberaal zijn. In een coalitie met PvdA en GL is het duidelijk dat de linkerflank van D66 een veel betere machtspositie heeft dan de de rechterflank samen met de VVD. Paars+ zal per saldo geen kabinet zijn waar ik als VVD kiezer tevreden mee kan zijn, en daarom moet de VVD het niet doen.

Was er een mogelijkheid voor een VVD-D66-CDA kabinet, dan hadden de kaarten volledig anders gelegen en zou ik D66 als een betere partner beschouwen.
Nogmaals, wat vind jij van de houding van de CDA'ers die niets voelen voor een rechts kabinet? :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85956161
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, wat vind jij van de houding van de CDA'ers die niets voelen voor een rechts kabinet? :)
Daar heb ik op zich geen problemen mee. Waar ik wel een groot probleem mee heb zijn de CDA'ers die nu ineens de onderhandelingen af willen breken terwijl de CDA fractie zelf in heeft gestemd met het voeren van deze onderhandelingen. Ik heb er echt geen goed woord voor over (woedend zelfs) en ik steun dan ook zeker de oproep van de CDA-gedeputeerden om de onderhandelingen toch vooral af te maken en pas daarna de resultaten te bespreken.
pi_85956330
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar heb ik op zich geen problemen mee. Waar ik wel een groot probleem mee heb zijn de CDA'ers die nu ineens de onderhandelingen af willen breken terwijl de CDA fractie zelf in heeft gestemd met het voeren van deze onderhandelingen. Ik heb er echt geen goed woord voor over (woedend zelfs) en ik steun dan ook zeker de oproep van de CDA-gedeputeerden om de onderhandelingen toch vooral af te maken en pas daarna de resultaten te bespreken.
Wilders zal wel weer idiote dingen hebben geroepen toen integratie ter sprake kwam. Tsja, dan moet de stekker er gewoon uit worden getrokken. Maar dat jij er naar eigen zeggen woedend van wordt, vind ik erg zielig :')
pi_85956393
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
Maar dat jij er naar eigen zeggen woedend van wordt, vind ik erg zielig :')
Wat is er zielig aan? Het lijkt mij een vrij goed gebruik om zaken af te maken waar je aan begint. Zeker als nota bene expliciet afgesproken is het CDA-congres om een oordeel te vragen. Bovendien ben ik zeer benieuwd hoe een eventueel akkoord er uit gaat zien op het gebied van bezuinigingen.

Ik ben er overigens dan wel woedend over, ik ga mij er niet over lopen opwinden, want dat heeft toch geen zin.
pi_85956443
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Klink wil de stekker eruit trekken, die onderhandelt nota bene zelf mee. Die zal toch echt wel redenen hebben dan.
pi_85956459
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er zielig aan? Het lijkt mij een vrij goed gebruik om zaken af te maken waar je aan begint. Zeker als nota bene expliciet afgesproken is het CDA-congres om een oordeel te vragen. Bovendien ben ik zeer benieuwd hoe een eventueel akkoord er uit gaat zien op het gebied van bezuinigingen.
Aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk. Wij weten echter niet wat er allemaal is besproken aan de onderhandelingstafel. Wilders kan behoorlijk extreem uit de hoek komen. Dat kan de druppel zijn geweest voor een type als Klink.
pi_85956477
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:08 schreef Wombcat het volgende:
Klink wil de stekker eruit trekken, die onderhandelt nota bene zelf mee. Die zal toch echt wel redenen hebben dan.
Ik ben vooral boos op die CDA-prominenten. Voor Klink heb ik wat meer begrip maar ook hij moet gewoon doen wat afgesproken is. Maar er speelt denk ik meer mee, Klink ziet zijn kans schoon om fractievoorzitter te kunnen worden en Verhagen naar een zijspoor te rangeren, echte CDA machtsstrijd dus.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:11:25 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85956506
Ik ben ERG benieuwd waarom Klink ineens niet meer wil onderhandelen, er MOET iets gebeurd zijn...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_85956531
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben vooral boos op die CDA-prominenten. Voor Klink heb ik wat meer begrip maar ook hij moet gewoon doen wat afgesproken is.
Enerzijds kan ik de reactie van de prominenten goed begrijpen. Vind het moment dat zij hebben gekozen echter ietwat vreemd.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:13:12 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85956554
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben vooral boos op die CDA-prominenten. Voor Klink heb ik wat meer begrip maar ook hij moet gewoon doen wat afgesproken is.
Hij MOET helemaal NIETS... Kamerzetels zijn persoonsgebonden, Kamerleden stemmen zonder last (volgens de GW), etc., etc.

Dat jij dat niet leuk vindt is jouw probleem ;)

Ze kunnen hem uit de fractie gooien, maar niet uit de TK
  woensdag 1 september 2010 @ 18:13:53 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85956570
foutje
pi_85956594
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:09 schreef KoosVogels het volgende:
Aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk. Wij weten echter niet wat er allemaal is besproken aan de onderhandelingstafel. Wilders kan behoorlijk extreem uit de hoek komen. Dat kan de druppel zijn geweest voor een type als Klink.
Ik denk dat het veel meer met de groeiende druk van de CDA prominenten te maken heeft. Maar goed jouw scenario behoort inderdaad ook tot de mogelijkheden, misschien dat er vanavond meer duidelijkheid over komt.
pi_85956645
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij MOET helemaal NIETS... Kamerzetels zijn persoonsgebonden, Kamerleden stemmen zonder last (volgens de GW), etc., etc.
Formeel is dat juist, maar Klink heeft niet eens een zetel gehaald qua voorkeursstemmen. In de praktijk hebben de meeste gekozen leden die positie vooral te danken aan de lijsttrekker.
pi_85956682
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Formeel is dat juist, maar Klink heeft niet eens een zetel gehaald qua voorkeursstemmen.
Had Wilders dat wel toen hij uit de VVD-fractie stapte?
pi_85956711
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Had Wilders dat wel toen hij uit de VVD-fractie stapte?
Ik denk het niet. Ook omdat er maar heel weinig kamerleden met voorkeursstemmen gekozen zijn.
pi_85956766
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ook omdat er maar heel weinig kamerleden met voorkeursstemmen gekozen zijn.
Volgens Wikipedia idd niet.
Waarom zou Klink dan nu niet mogen doen wat Wilders destijds deed?
En zonder die zetel, zou Wilders natuurlijk niet snel de positie hebben gehaald die hij nu heeft.
pi_85956821
http://s3.bitefight.nl/user/bite/103268
pi_85956826
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia idd niet.
Waarom zou Klink dan nu niet mogen doen wat Wilders destijds deed?
En zonder die zetel, zou Wilders natuurlijk niet snel de positie hebben gehaald die hij nu heeft.
Over de stap van Wilders ben ik ook nooit te spreken geweest. Als je niet met voorkeursstemmen gekozen bent moet je gewoon je zetel bij de partij laten waar je op mee hebt gelift. Het is ook raar dat de kieswet/grondwet hier nog niet op is aangepast, want dat is toch meestal de praktijk, zeker bij de lager geplaatste kamerleden waar nooit iemand van heeft gehoord.
pi_85961940
Oke, het feest met het CDA en PVV lijkt niet door te gaan. Zaak is nu, hoe kan VVD zoveel mogelijk van zijn standpunten realiseren? Ik zeg VVD, CDA, PvdA.
pi_85962379
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oke, het feest met het CDA en PVV lijkt niet door te gaan. Zaak is nu, hoe kan VVD zoveel mogelijk van zijn standpunten realiseren? Ik zeg VVD, CDA, PvdA.
In een constant ruziënd kabinet? Dat is niet bijster goed voor de daadkracht lijkt me.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 1 september 2010 @ 21:03:30 #297
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_85963145
PvdA en CDA gaat niet meer samen. Daardoor is het vorige kabinet gevallen.

VVD klikt beter met D66 dan met PvdA of CDA.
Alleen D66 zal nooit denken aan een samenwerking met PVV.
Met LPF wilden ze ook D66 erbij hebben. :')
pi_85963244
Ik begin bijna medelijden met Rutte te krijgen. Is zijn partij eindelijk eens (met de minste zetels ooit voor de grootste in NL) de grootste geworden en is ie nog geen premier. Althans, die kans zit er dik in.

Arme Mark. :')
pi_85963285
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:05 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik begin bijna medelijden met Rutte te krijgen. Is zijn partij eindelijk eens (met de minste zetels ooit voor de grootste in NL) de grootste geworden en is ie nog geen premier. Althans, die kans zit er dik in.

Arme Mark. :')
Zou hij zijn piketpalen al aan het omzagen zijn??? :)
pi_85963342
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:06 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Zou hij zijn piketpalen al aan het omzagen zijn??? :)
:) lol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')