quote:Op donderdag 1 april 2010 11:10 schreef Nizno het volgende:
Aangezien ik al bijna een note op zak heb nu....
Heel snel maar dit topic geopend... Ter inventarisatie wie er al bericht heeft over zijn (of haar) inkomstenbelasting.
Link vorige topic: Wie heeft de belastingteruggave al ontvangen?quote:Op maandag 1 juni 2009 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb vóór 1 april m'n belastingaangifte verstuurd. Wanneer krijg ik bericht van de Belastingdienst?
De Belastingdienst hanteert de stelregel: voor 1 april verstuurd, dan krijg je vóór 1 juli bericht. Dan ontvang je waarschijnlijk een brief met daarin de voorlopige aanslag. Mocht je geld terugkrijgen volgens die voorlopige aanslag, dan ontvang je dat geld meestal tegelijk met die brief (het kan soms een paar dagen duren).
Let op: dit is een voorlopige aanslag (tenzij er staat dat het een definitieve aanslag is, dan staat er 'Aanslag 200*'. Bij een voorlopige aanslag controleert de Belastingdienst de aangifte nogmaals en wanneer ze dat gedaan hebben, ontvang je alsnog de definitieve aanslag. Dan kan het zijn dat je alsnog iets moet (terug-)betalen of dat je nog meer terugkrijgt. Vaak is het te betalen of ontvangen bedrag gelijk aan dat van de voorlopige aanslag.
Hou er in elk geval rekening mee dat een voorlopige aanslag dus niet definitief is.
quote:
Dat hoeft dus helemaal niets te zeggen, ik heb 2007, 2008 en 2009 ook op 11 april pas ingevuld en heb de brieven van 2008 en 2007 al binnen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:49 schreef genakt het volgende:
2008 nog steeds niet gehad![]()
maar zo; n 3 weken geleden pas ingevuld
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:50 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Dat hoeft dus helemaal niets te zeggen, ik heb 2007, 2008 en 2009 ook op 11 april pas ingevuld en heb de brieven van 2008 en 2007 al binnen.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:02 schreef VinnieJones het volgende:
krijg ik vandaag een brief van de BD, ikke natuurlijk blij. Gaat het verdomme over dat ik teveel zorgverzekering ontvangen heb en 300 moet terug betalen![]()
yep.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:44 schreef Ludootje het volgende:
Blijf het trouwens wel frappant vinden dat 2007 en 2008 zo snel verwerkt worden, terwijl 2009 er langer over doet. Gaat dat via een andere afdeling of zo?
Mooi dat ik dit 200 keer kan zeggen en het toch nog even door een oud-collega verteld moet wordenquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:11 schreef Tafersit het volgende:
Ik heb vanmiddag de belastingdienst gebeld en zij vertelden mij dus dat je 5 werkdagen nadat je zo een brief hebt ontvangen het geld kan verwachten.
Ik denk dat de onduidelijkheid hem er in zat of het om de dagtekening of de ontvangstdatum ging.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
yep.
Een ander verwerkingssysteem.
[..]
Mooi dat ik dit 200 keer kan zeggen en het toch nog even door een oud-collega verteld moet worden
Aangezien de BD ook werkt met batches van uitbetalen is het vaak zo dat eerst de brief komt en dan het geld. Echter om te zorgen dat brieven die langer onderweg zijn niet meteen er voor zorgen dat de bezwaartermijn kleiner wordt zetten ze de dagtekening in de toekomst.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:32 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ik denk dat de onduidelijkheid hem er in zat of het om de dagtekening of de ontvangstdatum ging.
ik heb er nog wel een stuk of 20 hier... ongebruiktquote:
Kun je een boete voor krijgen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:26 schreef vosss het volgende:
Goed topic. Helemaal vergeten terug te vragen
Tot wanneer kan dit nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |