Ja, de eerste dag koste het wat moeite, beetje stugge Duitse boeren die raar keken naar jonge gassies in strakke pakkies.. maar de 6e boer was het raak! Zelfs douche en ontbijt erbij..quote:Op maandag 10 mei 2010 13:50 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Super man. Heb je gewoon bij de mensen aangebeld en gevraagd of je in de stal mocht slapen? Volgens mij zijn heel veel mensen wel bereid om je te helpen, helemaal onder indruk van wat je aan het doen bent. Alles meer dan 10km fietsen is al een heldendaad, laat staan 450km fietsen. Als iemand bij mij aan zou bellen zou ik hem gewoon laten slapen, kan hij of zij meteen mee eten. Alleen maar respect. Dus mocht je ooit richting het Westen fietsen en via Amersfoort, ik heb een schuur maar je mag ook gewoon op de logeerkamer
Hey Superher0! Tof dat je voorrijder was, maar ben je in die functie niet een achterrijder?quote:Op zondag 9 mei 2010 17:58 schreef Superher0 het volgende:
Ik heb de 130km van Giro Utrecht gereden als voorrijder. Heb nu ook weer een mooi shirt erbij met daarop de tekst voorrijder. Ga ik zeker een keer dragen tijdens een van de tochten als ik weer eens op kop rijd.
Was super trouwens. Mijn functie was vegen. Als je achter mij kwam moest je het fietspad op. Voor ons gewoon op de weg, de provinciale wegen. Hele breedte en alles afgezet. Overal politie, motors. Achter ons de bus, en ambulance en politie. Deden 5000man mee. Soms hoog in de 30 en in de 40 om bij te blijven en andere keren weer praktisch stil. Erg leuk om mee te maken. Mensen die het niet meer trokken motiveren en of helpen om weer naar het peloton te rijden. Vaak genoeg met 40 op de teller weer mensen naar voren gebracht.
Vorig jaar wel ja...ging na de finish naar het centraal station en kwam allerlei lopers tegen die hun medailles aan befrummelen waren...quote:Op maandag 10 mei 2010 13:05 schreef thettes het volgende:
[..]
Die is op dezelfde dag als de loop toch? Want dan gaat het moeilijk worden om mee te doen.
Tuurlijkquote:Op maandag 10 mei 2010 20:18 schreef FJD het volgende:
Heb je een Google Maps plaatje LC? Ben altijd wel op zoek naar klimmetjes
Ik ben van spd naar spd-sl overgestapt en het fietst voor mijn gevoel veel fijner. Vooral de harde zool geeft me een betere overdracht van de kracht naar het pedaal.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:54 schreef Kadooosh het volgende:
Ff na aanleiding van het topic over spd pedaaltjes vroeg ik me af of spd-sl echt zoveel beter is, ik ben begonnen met spd sl maar heb er sinds kort spd pedaaltjes opzitten omdat ik dan met mijn paar schoenen die ik voor koerieren gebruik ook op mijn racefiets kan.
Met die spd schoenen(mtb) valt tenminste normaal mee te lopen en mijn oude race schoenen heb ik nu ook spd plaatjes onder.
Maar goed echt veel verschil merk ik niet.
Wat ook wel handig is is dat me spd pedalen een normale kant hebben...
Ik fiets ook spd zoals ik dus hier al eerder aangaf. Mijn fietsenmaker zei mij dat als je echt lange afstanden fietst je dat kan gaan voelen aan de onderkant van je voeten, omdat het drukpunt kleiner is. Daarom heb ik een schoen uitgekozen met een harde zool waardoor dat drukpunt weer wat wordt vergroot. Voor mij als recreatief fietser maakte het verder niet zoveel uit zei hij. Ik kan het zelf niet vergelijken omdat ik geen spd-sl heb gefietst.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:54 schreef Kadooosh het volgende:
Ff na aanleiding van het topic over spd pedaaltjes vroeg ik me af of spd-sl echt zoveel beter is, ik ben begonnen met spd sl maar heb er sinds kort spd pedaaltjes opzitten omdat ik dan met mijn paar schoenen die ik voor koerieren gebruik ook op mijn racefiets kan.
Met die spd schoenen(mtb) valt tenminste normaal mee te lopen en mijn oude race schoenen heb ik nu ook spd plaatjes onder.
Zo handig zijn als ze de tijd ben de fotos hadden gezet, om nou tussen 1000 foto's mijn eigen foto te zoeken heb ik niet echt veel zin inquote:Op maandag 10 mei 2010 23:30 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Ik op het Kopje in het wit/grijze shirt. Gelukkig is mn van pijn vertrokken hoofd niet goed zichtbaar.
Lekker! Dat is een mooi vooruitzicht. Ik rijd 2de pinksterdag naar Bedoin om daar lid te gaan worden van de club der malloten. 3 x de ventoux op, in een dag. je kunt ook 6x en dan word je lid van de extreem malloten maar dat vind ik net een stapje te ver.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:02 schreef Wombcat het volgende:
Overmorgen vertrek ik naar Frankrijk10 dagen lekker fietsen en twee cyclo's rijden: Cote d'Orienne (15 mei) en La Bernard Thevenet (22 mei)
Ik gebruik Look Keo en ik heb een beetje dure schoenen. Carbon index 10 en een beetje als ik mij niet vergis. hoe hoger het getal hoe stijver de schoen, hoe stijver de schoen hoe meer energie er naar de trapper gaat en niet in de schoen kwijt raakt tijdens het aanzetten. Aangezien ik nu ook wedstrijden rijd/ga rijden en daar 40+ wordt gereden en je heel vaak moet aanzetten leek het mij wel een goede investering. Ik heb de Northwave Aerlite SBS. Kun je echt niet buigen, als je een normale Shimano schoen pak dan kun je deze makkelijk buigen (pak hak en neus van de schoen). Als ik stukken moet lopen heb ik beschermhoesje over het plaatje en daarmee loop je ook stukken makkelijker. Maar ja, een fietser loopt niet, die fietstquote:Op maandag 10 mei 2010 22:54 schreef Kadooosh het volgende:
Gevoeslmatig zou ik bij dat soort bedragen wegblijven bij Bulls. Komt meer door m'n ervaring met hun goedkoopste modellen. Het werkt allemaal wel maar je moet niet de illussie hebben dat andere merken belachelijke marges maakt en dat Bulls de markt openbreekt door met minder genoegen te nemen voor dezelfde kwaliteit. Je krijgt waar je voor betaald en in mijn geval was dat een redelijk zwabberende fietsen met wielen die alle kanten opbuigen. Ik heb er heel veel lol mee gehad maar met zo'n budget zou ik weg blijven bij Bulls. De groep op een fiets is niet altijd heilig.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:57 schreef Kadooosh het volgende:
http://www.morsinktweewielers.nl/index.php/gebruikte-en-nieuwe-fietsen?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=533&category_id=38
Maar 6.8 kg.
Bulls fietsen zijn wel oke toch... ze zijn zo goedkoop.
Mijn mening is dat je voor een dergelijk bedrag een veel mooiere fiets kunt kopen in plaats van zo'n uber saaie degelijke Bulls. Goed je krijgt er dan wel Cosmic Carbons bij en dat zal je bij een grotere naam (Trek / Pina / Wilier etc) niet gaan lukken voor dat bedrag maar om nou alleen daarvoor een Bulls aan te schaffen zou ik niet doen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Gevoeslmatig zou ik bij dat soort bedragen wegblijven bij Bulls. Komt meer door m'n ervaring met hun goedkoopste modellen. Het werkt allemaal wel maar je moet niet de illussie hebben dat andere merken belachelijke marges maakt en dat Bulls de markt openbreekt door met minder genoegen te nemen voor dezelfde kwaliteit. Je krijgt waar je voor betaald en in mijn geval was dat een redelijk zwabberende fietsen met wielen die alle kanten opbuigen. Ik heb er heel veel lol mee gehad maar met zo'n budget zou ik weg blijven bij Bulls. De groep op een fiets is niet altijd heilig.
Maar goed bovenstaand is wel gebaseerd op een gevoel
Er waren alleen shirts met daarop tussenrijders en voorrijders (gelukkig). Best wel veel mensen waren verbaasd dat ze van ons te horen kregen dat ze al in de staart van het peloton reden. vaak konden zij weer aansluiten en langzaam naar voren rijden. Toen we eenmaal de Amerongseberg opgingen toen vielen er best wel wat mensen af. Deze konden het niet bijhouden. Wij schoven langzaam naar voren (reden ongeveer 30) en vormden zo een groep. Deze brachten we dan naar een andere groep en dan gingen we weer achter rijden. Op het moment dat die groep langzamer ging rijden gingen we wel ons ermee bemoeien, door op kop te rijden of te motiveren. We werden ook weer ingehaald door vele groepjes die pech gehad hadden onderweg.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:30 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Hey Superher0! Tof dat je voorrijder was, maar ben je in die functie niet een achterrijder?
Ik heb je waarschijnlijk niet gezien, reed niet vooraan, maar ook zeker niet achterin!
Heb je enig idee hoeveel ongeveer van de 5000 achter de veegwagen terecht zijn gekomen? Want de groep achter ons leek een stuk kleiner vanaf de dijk, maar we werden niet door veel man ingehaald daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |