De enigste kasseienstrook die ik in de buurt van Groningen ken is langs het Boterdiep. Als je van Bedum naar Zuidwolde rijdt, en dan het pad langs het Boterdiep volgt heb je en strook. Vind ik eigenlijk leuker dan zo'n spoorbrug.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:55 schreef Tommeke het volgende:
Lekker raggen over kasseien, af en toe is het wel leuk om te doen, maar meestal word ik er ook compleet gek van.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:26 schreef Tommeke het volgende:
Vroegah wou ik altijd een zo vroeg mogelijke groep, nu vind ik 't veel chiller om wat minder vroeg te starten en lekker rustig aan te doen. Moet nog wel ff een kaartje regelen voor m'n vriendin, maar dat komt wel goed![]()
Deze vond ik nog na lang zoeken op de Boretti-site.
[ afbeelding ]
Ik juist het omgekeerde. Kasseien vind ik echt niks aan, vervelende getril. Dan heb ik dus liever een niks zeggend klimmetje als een spoorbrug.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:04 schreef Goldmund het volgende:
[..]
De enigste kasseienstrook die ik in de buurt van Groningen ken is langs het Boterdiep. Als je van Bedum naar Zuidwolde rijdt, en dan het pad langs het Boterdiep volgt heb je en strook. Vind ik eigenlijk leuker dan zo'n spoorbrug.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is het overigens weer kutweer vandaag deze week![]()
![]()
Wat betreft prijs - kwaliteit kan je prima voor een Bulls gaan. Het is misschien wel verstandig om je af te vragen hoeveel beter een Bulls fiets van de rond de 800e is ten opzichte van de fiets die je nu hebt. Heb je gericht een fiets op het oog? Wielen overzetten kan natuurlijk altijd, wat voor wielen heb je nu?quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:19 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe fiets (rij nu op een tweedehands Empella, redelijk onbekend merk) en ik zat zelf te kijken naar Bulls vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar nu hoor ik van jullie dat ik daar beter niet voor kan gaan als je budget rond de 800+ euro ligt? Zijn het voornamelijk die wielen die het doen, want die zou ik nog over kunnen zetten uit mijn huidige fiets dan...
Weet er iemand een goede racefietsen winkel in de regio eindhoven?
Lage der Aa mien jongquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:04 schreef Goldmund het volgende:
[..]
De enigste kasseienstrook die ik in de buurt van Groningen ken is langs het Boterdiep. Als je van Bedum naar Zuidwolde rijdt, en dan het pad langs het Boterdiep volgt heb je en strook. Vind ik eigenlijk leuker dan zo'n spoorbrug.
PM!quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:10 schreef Chezzzz het volgende:
[..]
Ik heb nog 1 startkaart over (groep 11)
Bianchi fiets niemand op zekerquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:34 schreef Oksel het volgende:
Je kan op MP voor 800 veel betere (en originelere) fietsen scoren! Ik heb voor 1000 een nieuwe Bianchi 928 t-tube gescoord. Een licht gebruikte is natuurlijk prima, soms. Zijn fietsen waar dan 1000km op gefietst is. Heb je tenminste wel wat anders dan een Bulls, waar de hele wereld op fietst.
Voor elke 25 Bulls fietsen, zie je (gok ik!) 1 Bianchiquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:42 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Bianchi fiets niemand op zeker. Je hebt wel gelijk.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:05 schreef Oksel het volgende:
Binnenkort ook Biachi in de keuken!
[ afbeelding ]
Ik zie ze ook niet zo heel vaak. In de OP staan 3 man met een Bullsquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef Ender_W het volgende:
Zijn er zoveel op een Bulls dan? Ik zie ze niet overdreven veel eerlijk gezegd.
Van de 15.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:02 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik zie ze ook niet zo heel vaak. In de OP staan 3 man met een Bulls
Absolute 'instapfietsen' inderdaadquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:28 schreef FJD het volgende:
Bulls zijn ook de fietsen waar het kortst op gereden wordt gok ik. Als je echt bezig gaat dan stappen veel mensen over naar betere fietsen. Dan zijn de verkopen wel hoog maar zullen er maar weinig op de weg zijn. Mijne hangt ook in de schuur
Bij bijna alle fabrikanten is wel een fiets te vinden waar jij op past. Sommige merken hebben alleen een langer bovenbuis dan andere en dat kan wel van belang zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:40 schreef BraveDribbel het volgende:
Ok, misschien dat ik dan toch voor een andere fiets ga kiezen. Het is niet eens zo zeer dat ik ontevreden ben over mijn huidige fiets, maar volgens mij is die iets te klein voor mij. (zal alles binnenkort nog eens goed opmeten om dit vermoeden te controleren)
Ik ben zelf 2 meter, hebben alle fabrikanten wel fietsen voor deze lengte, of zijn er toch bepaalde merken die beter geschikt zijn voor lange mensen dan anderen?
En is er een duidelijk verschil te voelen tussen shimano 105 en ultegra? Want ik lees soms dat dit voornamelijk verschil in de duurzaamheid van de onderdelen zit, en niet zozeer soepeler schakelt oid
Ooit was Empella inderdaad een mooi merk, maar zeker houden? ach....quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Als de Empella je past zou ik 'm zeker houden. Welke maat is het? En welk materiaal?
Daarom vraag ik ook naar het materiaal. Als het zo'n Taiwan containerfiets is dan is ie uiteraard een stuk minder. Is het nog echt Brabants handwerk, dan is ie gewoonquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:30 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Ooit was Empella inderdaad een mooi merk, maar zeker houden? ach....
Bedankt voor de tip! Eentje oppikken, voor dat geld kun je het niet laten liggen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:13 schreef Kadooosh het volgende:
Was net bij de Aldi en ze hadden fiets rugzakken voor ¤8... zagen er wel goed uit:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_19/OFF03.SHTML
Ik heb al een goeie tas... maar als je er nog geen heb is dit geen geld.
. Had ik toch enigzins gelijk. Fijn is dat haha. Die man is wel echt goed hè. En Jan is mechanichien van het RSE Cyclingteam... Ik wil mooi weer trouwens!quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:14 schreef Oksel het volgende:
Terug van de FM.. WATER in mijn lagers, waardoor roestig. Fijn! Dus is schoongemaakt, ingevet, teruggezet en stevig aangedraaid.
Top, die Jan van om de hoek met z'n mini-fietsenschuurtje. Trok nog even ander schuurtje open, stuk of 6 Sensa fietsen, en stuk of 40 dure wielen..Beheert dus een of ander lokaal team.
Dan zit je niet echt ver weg nuquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef Tommeke het volgende:
Ik zit nu in Limburg in een hoeve 12 km van de start van de Steven Rooks, nog een biertje en dan pitten. Heb er vet zin in morgen!
quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:02 schreef Oksel het volgende:
Morgen deze tocht doen:
[ afbeelding ]
Mits het beetje droog is.
Staat ook op de TeamWeb kalender!quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:32 schreef Chezzzz het volgende:
Welke tocht is dat? Misschien ook wel een optie voor mij
[..]
Ik ben in NL al beetje zat dat telkens zoeken naar routes, om de 20 km weer op zo'n bord te moeten koekeloeren waar ik zit.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:27 schreef FJD het volgende:
Cool, tis ook een echte tochtDat wordt dan m'n eerste
Omdat ik die Cauberg moest doen en ook nog terug moestquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:32 schreef FJD het volgende:
Als je 7 uur gaat fietsen wat maakt het dan uit welke kant je op fietstIn het ergste geval rijd je halverwege een keer 20 minuten om. Nou en
ben net nog over de Redoute geweest. Steven Rooks Classic, en dat ging best goedquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:17 schreef ursel het volgende:
Volgende week de Tilff-Bastogne-Tilff doen tesamen met FJD
Gaan de 136 km doen, da's inclusief Côte de la Redoute en Côte d'Amermont
Rij je volgende week ook mee??quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef Wielracer het volgende:
[..]
ben net nog over de Redoute geweest. Steven Rooks Classic, en dat ging best goed
153.9 km
29.2 kmh
2124 hm
Prima gemiddelde gezien het aantal HM. Alleen of met groepje?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef Wielracer het volgende:
[..]
ben net nog over de Redoute geweest. Steven Rooks Classic, en dat ging best goed
153.9 km
29.2 kmh
2124 hm
Tot 24 km met de club en toen reed ik lek en tot aan de Redoute met een groepje Belgen verder gereden, na de Redoute met een clubgenoot verder. Dus maar een klein stukje solo.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Prima gemiddelde gezien het aantal HM. Alleen of met groepje?
Ik zat daar toevallig vanmiddag nog aan te denken. Op m'n Bulls waren het de spieren in m'n dijbeen die altijd verzuurde en 'op' waren maar tegenwoordig heb ik daar nooit meer last van en lijkt het zich met name te concentreren in m'n kuiten en dan alleen als ik echt hard heb aangezet. Maar verder voel ik veel minder in m'n benen sinds ik op de Koga zit. Ik zit daar wel een stukje verder op voorover gebogen dus misschien dat het er iets mee te maken heeftquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julie hebben het altijd over kuitenbijters...maar ik voel een helling nooit in m'n kuiten, maar alleen maar in m'n dijbenen. Zegt dat iets over m'n dijbenen, of over m'n zitpositie?
Zit wel wat in...aangezien ik klim als een blokkendoos ga ik niet staan, ik schakel terug. Zodra het langer dan drie meter omhoog gaat. Ik blijf eigenlijk altijd zitten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:15 schreef Oksel het volgende:
Bij het klimmen zijn het bij het zitten mijn bovenbenen, maar als ik ga staan mijn kuiten..
Laten ze je dan achter?quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:33 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Tot 24 km met de club en toen reed ik lek en tot aan de Redoute met een groepje Belgen verder gereden, na de Redoute met een clubgenoot verder. Dus maar een klein stukje solo.
Maar gezien de steile puisten die erin zaten was het een hele opgave.
Maakt niet uit, waarom zouden 10 man wachten op mij terwijl ze lekker in hun tempo zaten?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Laten ze je dan achter?
Wat voor club rij je voor dan?
Dat is natuurlijk ook zoquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Maakt niet uit, waarom zouden 10 man wachten op mij terwijl ze lekker in hun tempo zaten?
Ik kom wel thuis hoor, de route was prima uitgepijld en een stuk solo rijden vind ik niet erg, maar ik kwam daarna in een mooi groepje belgen terecht.
Ik zag dat Superhero 8 sec sneller was op de Redoute![]()
Zou er niet gaan fietsen op een zaterdag of zondag. Dan is het daar zo ontzettend druk met dagjesmensen. Ik vermijd dat gebied altijd zoveel mogelijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:22 schreef FJD het volgende:
Heb een stukje van het Groene Hart gezien, langs de Reeuwijksen Plassen gereden. Mooie omgeving. Uiteindelijk 80km, prima tempje zo hoor.
haha, ik woon nog niet zo lang in de stad en besloot mijn 1e verkenningstochtje van dit jaar richting bedum te maken. ik pak de verkeerde kant van het boterdiep en kom op die strook terecht. heb em fietsend afgelegd, maar ik wist niet hoe ik het had. was mijn 1e tochtje van het jaar en ik denk pas mijn 10e in totaal.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:04 schreef Goldmund het volgende:
[..]
Net als langs de Rottequote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:47 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Zou er niet gaan fietsen op een zaterdag of zondag. Dan is het daar zo ontzettend druk met dagjesmensen. Ik vermijd dat gebied altijd zoveel mogelijk.
Op de Cauberg komt 'm'n collega ook gewoon fietsend boven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:34 schreef ursel het volgende:
Cauberg is een eitje
Toen ik bovenop mijn route terug stond uit te zoeken kwam er een gezin (pa, ma, dochter en zoon) met allen gewone fietsen naar boven getuft
Net nog opgefietst, ondanks de tocht gister, vandaag een paar uur wandelen en een paar biertjes idd niet moeilijkquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:34 schreef ursel het volgende:
Cauberg is een eitje
Toen ik bovenop mijn route terug stond uit te zoeken kwam er een gezin (pa, ma, dochter en zoon) met allen gewone fietsen naar boven getuft
Ben jij ook al die verschrikkelijke kuilen/drempels tegen gekomen daar? Schrok me rot begin van dit seizoen toen ik met 35 km/h aan kwam rijden.quote:
Boven kom je altijd wel (hoewel, ik heb zelfs mensen op het Kopje van Bloemendaal stil zien vallen of zien lopen...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:05 schreef 3rdRock het volgende:
dank voor jullie reacties over de Cauberg. Als mensen 't op gewone fietsten kunnen moet ik het ook wel kunnen lijkt me. geeft me vertrouwen. En om eerlij kte zijn: ben liever als laatste van ons 5en boven dan dat ik te hard begin en halverwege af moet stappen
Thnx mate! de twee dames van TH deden 't ook goed. Ik kwam trouwens nog 'n paar keer langs de bed & breakfast waar ik jullie nog heb afgezet met de AGR, zit er echt vlak bijquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:09 schreef Yankee het volgende:
Gewoon nog een maandje trainen en dan wordt het een makkie. Mooie foto's Tom
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:04 schreef Oksel het volgende:
Ik heb pijn geleden, PIJN geleden, met grote letters.
Toen ik aankwam, kon ik niet meer lopen.. pijn in in bovenbenen! De laatste 10-15km zaten mijn kuiten continue tegen een verkramping aan, pff.
Het was goed!
En nu 100 km erbij als strafquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:04 schreef Oksel het volgende:
Ik heb pijn geleden, PIJN geleden, met grote letters. Ging dus met de man van mijn moeder de 110km fietsen van de Ermelose klimtour. Hijs 49, maar triatleet, en als hij op vakantie is, is de Mont Ventaux Mont Ventoux een dagelijks trainingsrondje.
Heb hem volgens mij niet op het kleine blad gehad. Klimmen ging allemaal op kracht en lompheid, niets op souplesse..gewoon, gaan. Kwamen terug met een gemiddelde van 32+, over 110km met 500hm. En we hebben alles met z'n tweeen gefietst, ik 30-40% op kop, de ander 60-70% op kop!
Toen ik aankwam, kon ik niet meer lopen.. pijn in in bovenbenen! De laatste 10-15km zaten mijn kuiten continue tegen een verkramping aan, pff.
Het was goed!
respect!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:04 schreef Oksel het volgende:
Ik heb pijn geleden, PIJN geleden, met grote letters. Ging dus met de man van mijn moeder de 110km fietsen van de Ermelose klimtour. Hijs 49, maar triatleet, en als hij op vakantie is, is de Mont Ventaux een dagelijks trainingsrondje.
Heb hem volgens mij niet op het kleine blad gehad. Klimmen ging allemaal op kracht en lompheid, niets op souplesse..gewoon, gaan. Kwamen terug met een gemiddelde van 32+, over 110km met 500hm. En we hebben alles met z'n tweeen gefietst, ik 30-40% op kop, de ander 60-70% op kop!
Het was goed!
Ook vooral trots zijn. Toen ik begon kwam ik na 40 km al gesloopt thuis. Wielrennen is veel, heel veel geduld hebben.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:11 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
respect!
(en dan ben ik verdorie al trots op een rondje van 45km met 3 viaductjes....)
Vind het fijn om het af te wisselen. Maar kan me wel voorstellen dat niet iedereen het fijn vindt om ver alleen te fietsen. Luister wel altijd muziek als ik alleen fietsquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:42 schreef Oksel het volgende:
En 105 in je eentje, pff. Dat vind ik echt te saai.
En vind ik al snel gevaarlijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:56 schreef Littlecreep het volgende:
Muziek als ik op mijn racefiets zit doe ik niet aan, leid alleen maar af.
Concept van trainen is toch juist dat je afzietquote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:49 schreef Oksel het volgende:
Nadeel is dat je wel altijd voorop fietst als je alleen fietst..
Joop leerde klimmen door in zijn eentje wind tegen te fietsen, als je dat in je achterhoofd houdt gaan die kilometers zo voorbijquote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:49 schreef Oksel het volgende:
Nadeel is dat je wel altijd voorop fietst als je alleen fietst..
Dat heb ik ook heel erg ja. Heerlijk om na een dag met stress en denkwerk jezelf nog even fysiek leeg te maken zonder aan je omgeving te hoeven denken. Ik, fiets & asfalt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Op de fiets is de enige plek waar ik persoonlijk helemaal rust kan krijgen, de rest van de wereld is maar een lawaaierige bende...daarom fiets ik ook haast altijd alleen en zonder muziek. Voelt gewoon beter.
Rustige wegen in de Randstad.quote:
Bedankt voor het aanbod, maar ik word net wakker en met die 108 km van gister in de benen had ik waarschijnlijk alsnog overgeslagen.quote:Op zondag 16 mei 2010 10:05 schreef FJD het volgende:
LC, tis een beetje laat maar over 40min vertrek ik voor een rondje Zeeland met Urs. Interesse? Vrees dat je t qua tijd niet gaat redden maar dacht er pas 10min geleden aanRondje wordt zon 140km.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |