abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81074851
Vroeger toen ik rond reed in het dorp waar in ik ben opgegroeid interesseerde het me niet. Dit was niet met opzet maar meer omdat ik er nog nooit over na had gedacht. Ik had er nog nooit aandacht aan besteed omdat ik me niet bewust was van het feit.

Wanneer ik rond reed door de straten met straatnamen waarvan ik de bordjes al duizenden keren voorbij had zien komen keek ik uit het autoraam en het leek allemaal zo vanzelfsprekend, de molen op de hoek van de straat, de verbrande schoenenwinkel in het centrum en de mensen die doen of het normaal is om hun hond te laten schijten op andermans gazon.

Ik ben nog steeds rond aan het kijken en aan het bedenken wat er zou kunnen gebeuren in elk gebouw dat ik passeer, wat de persoon in de auto langs me denkt en zo voort. Maar er is iets anders. Het feit dat ik hier nu ben in een andere stad.

Als je op eens van milieu veranderd krijg je allemaal nieuwe indrukken. Dingen zoals geuren die je nog nooit geroken hebt en gebouwen met een andere soort architectuur. Zelfs de lichaamstaal van de nieuwe mensen om je heen zal je opvallen. Je 'overload' als het waren met deze nieuwe indrukken.

Wat ik hier boven beschreef is een prachtig gevoel. Je neemt op eens heel veel waar. Je wordt bewust van de wereld om je heen. Maar na een paar dagen veranderd dit. Je raakt gewend aan die wereld om je heen. De realiteit ‘schaaft af.’ Dingen lijken niet meer nieuw of spannend. We filteren de dingen weg die voor ons gevoel nu normaal lijken. Het prachtige gevoel verdwijnt zonder dat je het merkt en dit zal je ook niet snel meer terugkrijgen want uit nature is de mensheid bang voor verandering.

Na een paar dagen val je weer terug in de sleur van normaliteit. Je doet je werk en je maakt grapjes met je vrienden maar ben je echt bewust? Ben je echt ‘wakker’? Kijk eens om je heen.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat we te druk bezig zijn met het voorbereiden op de nacht dat we vergeten dat de zonsondergang ook best wel mooi kan zijn.

Klacht: Men is vergeten wat ‘echt’ leven inhoudt. Carpe diem

[ Bericht 0% gewijzigd door Smoelpaper op 06-05-2010 13:50:21 ]
pi_81074857
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_81074860
Pluk de dag.
pi_81074863
Ja meneer de dorpspastoor
pi_81074864
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 05:09 schreef Smoelpaper het volgende:

Klacht: Men is vergeten wat ‘echt’ leven inhoud. Carpe diem
Carpe diem
Hoe oppervlakkig kun je zijn
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_81074867
inhoudt
pi_81074874
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 05:24 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Carpe diem
Hoe oppervlakkig kun je zijn
Als je de eerste keer niet in de gaten had dat die laatste twee woorden sarcastisch waren misschien de tekst nog eens lezen.
pi_81074882
Het leven is tegenwoordig niets meer dan een materialistisch bestaan waarin onze versimpelde zielen gevoed worden met continu marginaal vermaak en deprimerend irrelevante professies.

pi_81074911
Daarom moet je ook zoveel mogelijk uit het leven zien te halen.

Ik boek niet voor niks 2 x per jaar een vakantie naar een totaal andere cultuur.
Ben veel bezig sociale contacten te leggen omdat het me boeit wat andere mensen zo bezighoud
Zouden meer mensen moeten doen.
Nieuwe landen proberen, andere culturen, andere mensen leren kennen. En af en toe eens iets nieuws qua hobby proberen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_81074920
Dat geldt niet voor iedereen
pi_81074958
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 05:45 schreef Arkaneor het volgende:
Het leven is tegenwoordig niets meer dan een materialistisch bestaan waarin onze versimpelde zielen gevoed worden met continu marginaal vermaak en deprimerend irrelevante professies.
Tegenwoordig? Volgens mij was het 500 jaar geleden niet veel beter.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_81074963
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 06:09 schreef DrDentz het volgende:
Dat geldt niet voor iedereen
Het gaat dan ook over 'men' omdat TS zijn eigen manier van leven/denken projecteert op 'men'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_81074964
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 06:29 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Tegenwoordig? Volgens mij was het 500 jaar geleden niet veel beter.
Klopt, maar we hebben ook een periode van verlichting en virtu gekend.
  Forum Admin donderdag 6 mei 2010 @ 07:23:38 #15
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_81075101
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 06:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ik boek niet voor niks 2 x per jaar een vakantie naar een totaal andere cultuur.
Ben veel bezig sociale contacten te leggen omdat het me boeit wat andere mensen zo bezighoud
Nieuwe landen proberen, andere culturen, andere mensen leren kennen. En af en toe eens iets nieuws qua hobby proberen
Wat burgerlijk
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 6 mei 2010 @ 07:58:09 #16
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_81075297
Ja, dus?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_81075363
quote:

Als je dan perse jezelf zo moeilijk mogelijk wilt uitdrukken, doe dat dan wel in correct Nederlands. Volgens mij moet er nog altijd een E achter DEPRIMEREND.

Verder ben ik het natuurlijk wel totaal met je eens
pi_81075385
TL;DR
Beijos!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2010 @ 08:10:32 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81075396
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 06:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het gaat dan ook over 'men' omdat TS zijn eigen manier van leven/denken projecteert op 'men'.
Dus TS heeft last van onderliggende issues.
Misschien schupje R&P?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81075419
quote:
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat we te druk bezig zijn met het voorbereiden op de nacht dat we vergeten dat de zonsondergang ook best wel mooi kan zijn.
Zet het op een tegeltje.
pi_81075420
Jij bent een t vergeten in je TT.
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:17:05 #22
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_81075486
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 05:09 schreef Smoelpaper het volgende:blaat
...en je duikt weer achter je computer
*kuch*nerd*proest*
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  Forum Admin donderdag 6 mei 2010 @ 08:48:28 #23
54263 crew  Pharkus
pi_81075811
TS, wat is 'echt leven'? Als een idioot rondrennen en nieuwe impressies opdoen? Bij iedere paardenbloem blijven staan en verrukt roepen hoe mooi het leven wel niet is? Als je dat tot je normaliteit verheft dan zit je nog steeds in een sleur.
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:53:10 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81075865
quote:
En niet te vergeten: een enome hoeveelheid informatie van experts in het jou verkopen van overbodige producten, ook wel reclamemakers genaamd.
censuur :O
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:01:07 #25
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81075970
Mindfulness is heel hip inderdaad.

Ware het niet dat het veel verder gaat dan goed om je heen kijken en kirrend boven de eerste narcis staan.
Als je toch bewuster wil leven dan moet je eerst proberen je lichaam te voelen, dan de mensen/dingen direct om je heen en als je echt een meester bent in bewustzijn, dan kun je alles om je heen ervaren.
Dit zijn alleen hele lastige processen en nauwelijks in te passen in ons westers leven, simpelweg omdat je er de tijd niet voor hebt als je studeert/werkt.
Daarom vind ik die workshops ook zo raar, je leert iets wat je maar half kunt toepassen in je leven hier.
Maar goed, het is een mode om lekker zen te doen in je 50-urige werkweek.

Anyway; als je graag wilt ervaren hoe bewust leven voelt, dan adviseer ik je eens een lange periode richtin een sanctuary in bijv Thailand te gaan, of naar Afrika ( buiten grote steden ). Daar vallen veel nutteloze prikkelingen weg wat ervoor zorgt dat je je zintuigen beter gaat gebruiken en dus ook beter kan verwerken.
pi_81076163
Weet je wat echt leven is, genieten van elke dag. Elke dag weer iets nieuws proberen/te verkennen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:16:54 #27
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_81076214
Zo'n pretentieus wauwelverhaal als OP en dan zo'n blatante taalfout in de TT. .
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_81076574
TS heeft thuis nog een ansichtkaart waarop een kerk, een kar met paard, een slagerij J. Vanderven.

Flikker op met je nostalgie geleuter.
pi_81076688
TS kan niet spellen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Dastan op 06-05-2010 09:51:54 ]
  Forum Admin donderdag 6 mei 2010 @ 09:50:01 #30
54263 crew  Pharkus
pi_81076902
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:01 schreef dalaiblama het volgende:
Anyway; als je graag wilt ervaren hoe bewust leven voelt, dan adviseer ik je eens een lange periode richtin een sanctuary in bijv Thailand te gaan, of naar Afrika ( buiten grote steden ). Daar vallen veel nutteloze prikkelingen weg wat ervoor zorgt dat je je zintuigen beter gaat gebruiken en dus ook beter kan verwerken.
Want dat is het echte leven? Dan moet je nu wel een enorm leeg bestaan hebben.
pi_81076919
quote:
Zo heel soms heb je best een goede bijdrage aan topics.
pi_81076997
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 06:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Met andere woorden; je wil steeds anders, nieuwer omdat je wat je hebt niet weet te waarderen om wat het is.
Prima hoor.
pi_81083307
quote:
Overigens slaat het natuurlijk nergens op dat je je eigen belevingswereld voor alle mensen laat gelden. Dat jij het zo beleeft en jij je leven als leeg beschouwt betekent niet dat de gehele mensheid is 'vergeten wat echt leven inhoud[sic]'. Weet jij trouwens wat dat echte leven dan inhoudt? Je doet net alsof je boven iedereens gewoonten en subject staat, arrogante kwal.
pi_81083352
Wannabe filosoof
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:59:06 #35
270895 Meneer_du_bir
POMPEND DE WERELD ROND!!!!!1!1
pi_81083403
Serieuze topics in den klaagbaak, dat gaat niet werken mien jong
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:59:30 #36
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_81083420
quote:
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:59:32 #37
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81083426
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:50 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Want dat is het echte leven? Dan moet je nu wel een enorm leeg bestaan hebben.
Ik heb de mooiste momenten gekend op plekken en momenten waar de minste prikkelingen waren.
Hoe jij kunt concluderen dat ik een leeg bestaan lijd is mij een raadsel.
pi_81083544
quote:
Vroeger toen ik rond reed in het dorp waar in ik ben opgegroeid interesseerde het me niet. Dit was niet met opzet maar meer omdat ik er nog nooit over na had gedacht. Ik had er nog nooit aandacht aan besteed omdat ik me niet bewust was van het feit.

Wanneer ik rond reed door de straten met straatnamen waarvan ik de bordjes al duizenden keren voorbij had zien komen keek ik uit het autoraam en het leek allemaal zo vanzelfsprekend, de molen op de hoek van de straat, de verbrande schoenenwinkel in het centrum en de mensen die doen of het normaal is om hun hond te laten schijten op andermans gazon.

Ik ben nog steeds rond aan het kijken en aan het bedenken wat er zou kunnen gebeuren in elk gebouw dat ik passeer, wat de persoon in de auto langs me denkt en zo voort. Maar er is iets anders. Het feit dat ik hier nu ben in een andere stad.

Als je op eens van milieu veranderd krijg je allemaal nieuwe indrukken. Dingen zoals geuren die je nog nooit geroken hebt en gebouwen met een andere soort architectuur. Zelfs de lichaamstaal van de nieuwe mensen om je heen zal je opvallen. Je 'overload' als het waren met deze nieuwe indrukken.

Wat ik hier boven beschreef is een prachtig gevoel. Je neemt op eens heel veel waar. Je wordt bewust van de wereld om je heen. Maar na een paar dagen veranderd dit. Je raakt gewend aan die wereld om je heen. De realiteit ‘schaaft af.’ Dingen lijken niet meer nieuw of spannend. We filteren de dingen weg die voor ons gevoel nu normaal lijken. Het prachtige gevoel verdwijnt zonder dat je het merkt en dit zal je ook niet snel meer terugkrijgen want uit nature is de mensheid bang voor verandering.

Na een paar dagen val je weer terug in de sleur van normaliteit. Je doet je werk en je maakt grapjes met je vrienden maar ben je echt bewust? Ben je echt ‘wakker’? Kijk eens om je heen.

donderdag 6 mei 2010 @ 13:05:57 #39
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_81083685
Ik heb de OP helemaal gelezen
pi_81083691
Ik blijf de rest van mijn leven wonen in de stad waar ik ben geboren. De mensen spreken mij het meest aan. Ik hoef geen nieuwe dingen te ontdekken, het interesseert mij geen reet.
pi_81083729
ik weet wel wat voor de gemiddelde man een goed leven inhoudt:

bier, tetten en een grote zak met geld
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:11:34 #42
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_81083959
Ik vond het wel een mooi stukje tekst eigenlijk
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:13:13 #43
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_81084027
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:05 schreef Penisbaard het volgende:
Ik nog geen alinea
  Forum Admin donderdag 6 mei 2010 @ 13:19:31 #44
54263 crew  Pharkus
pi_81084302
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:59 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ik heb de mooiste momenten gekend op plekken en momenten waar de minste prikkelingen waren.
Hoe jij kunt concluderen dat ik een leeg bestaan lijd is mij een raadsel.
Omdat je dat in je 'normale' bestaan niet in staat bent dat te evenaren. En vasthoudt aan die paar spaarzame momenten, de rest daarom heen noem ik leegte.
pi_81084564
Dat is gewoon de eigenschap van de mensen. De mens past zich heel snel aan aan zijn leefomgeving/bezit etc. en neemt het dan voor lief. Tegenwoordig hebben we kastjes waarmee je als je hem tegen je oor houdt, kunt communiceren met iemand aan de andere kant van de aardbol. Maar dat is niet genoeg, tegenwoordig ben je pas compleet met een Iphone, en de drang naar wat beters zal blijven.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:28:16 #46
274303 Tafelbier
Lage gisting
pi_81084665
quote:
Poging tot een filosofisch verhaal over echt leven.
Dat heeft een biologische verklaring dat uitfilteren waar jij het over hebt. Als wij dat niet zouden doen, zou je veel te veel informatie opnemen waardoor de echte nuttige dingen niet worden opgeslagen.

Kthxbai
pi_81089555
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:28 schreef Tafelbier het volgende:
Dat heeft een biologische verklaring dat uitfilteren waar jij het over hebt. Als wij dat niet zouden doen, zou je veel te veel informatie opnemen waardoor de echte nuttige dingen niet worden opgeslagen.
Kthxbai
Ratio, louter ratio
pi_81089795
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:05 schreef Penisbaard het volgende:
Alleen de eerste alinea. Bracht een beetje braak naar boven. Tot ik het weer inslikte.
pi_81089826
Sentimenteel gezwam op FoK!. ik dacht dat je hiervoor praatgroepen had...
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:33:18 #50
167595 mirved
Infobesitas
pi_81089875
Het is misgegaan toen we zijn overgestapt van een jager- verzamelaarbestaan naar een agrarische samenleving.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:37:17 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_81090059
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:59 schreef Meneer_du_bir het volgende:
Serieuze topics in den klaagbaak, dat gaat niet werken mien jong
Ik stond te wachten wanneer je smilies dit zouden doen =>
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:43:57 #52
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_81090358