Netjes van jou om die jongen een kans te gevenquote:Op donderdag 6 mei 2010 01:07 schreef krioro het volgende:
Ik heb me nog niet verdiept in zijn muziek, dat zal ik eens een keer doen.
Ik vond het eerst ook niets, maar dat was vooral gebaseerd op vooroordelen. Moet zeggen dat ik hem nu wel kan waarderenquote:Op donderdag 6 mei 2010 01:10 schreef RitseB het volgende:
[..]
Netjes van jou om die jongen een kans te geven
Ik vind dat nummertje op zich wel iets hebben. Ik alleen heb helemaal niks met die gedempte stem en straat taal. Vond ook dat er een beetje idiote drum-breaks in zaten.quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:11 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ik vond het eerst ook niets, maar dat was vooral gebaseerd op vooroordelen. Moet zeggen dat ik hem nu wel kan waarderen
Zo ben ik! Nee, serieus, ik heb er genoeg goeds over gelezen, en wat ik gehoord heb vind ik niet slecht, dus ben ik eigenlijk wel benieuwd.quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:10 schreef RitseB het volgende:
[..]
Netjes van jou om die jongen een kans te geven
Rico overrated, Sticks underrated imoquote:Op donderdag 6 mei 2010 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
Beste rapper van NL? Never.
Dit zijn ze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nah, Jayh zuigt pik in de hemel.quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:35 schreef Metaan het volgende:
Vooralsnog de grootste hit van HEF (2 miljoen kijks) , Mijn Hossel met Jayh.
Hele grote mainstream plaat, maar HEF (eerste rapper in dit nummer) legt zijn verse wel godsgruwelijk hard neer.
Amen to that.quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
Dit zijn ze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt. Delic heeft die beats tot een ongekend hoog niveau gebracht, ik heb nog geen 1 producer gehoord in NL die dat heeft overtroffen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:14 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Amen to that.
Opgezwolle waren voor mij de eerste rappers die Nederlandse hiphop konden scheiden van dat slappe Amerikaanse gangsterrap gezwets over "bitches", "ho's" en "hustlen". Daarbij combineerden ze het met geniale beats!
Ik vind al die wannabe gangstertjes altijd zo inhoudloos in hun teksten. Zodra ze over ho's bitches of de straat gaan rappen dan zet ik het al weer af. Al die gangster shit doet mij niks. Ik vind dat een beetje zielige stoerdoenerij. Maar dat zal wel komen door het verschil interesses en leefwereldquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:18 schreef Metaan het volgende:
Deze bars worden zo meedogenloos scherp op de beat getimed door Hef in deze track:
Zwitserse precisie...
162.000 kijks
Wat je over Delic zegt klopt. Ik denk dat misschien alleen Kubus in de buurt komt. Hm.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:40 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Klopt. Delic heeft die beats tot een ongekend hoog niveau gebracht, ik heb nog geen 1 producer gehoord in NL die dat heeft overtroffen.
De combinatie van deze 3 gasten was gewoon puur goud. Als ze hetzelfde gevoel wat ze in het Nederlands brengen ook in het Engels zouden kunnen brengen, dan zouden ze tot de wereldtop behoren.
Crooks komt in die 101 sessie idd onwaarschijnlijk hard. Vooral op de tweede beat (Kanye West) gaat ie hélemaal los. Gruwelijk. Maar waar is het vervolg?quote:
Helemaal mee eens, met DJVT. Maar zij hebben echt zo goed als alles te danken aan Bas. Meestal als ze op andere beats staan zakt het helemaal in elkaar, op reverse na.quote:Op maandag 17 mei 2010 02:38 schreef gnilrednoz het volgende:
[..]
Wat je over Delic zegt klopt. Ik denk dat misschien alleen Kubus in de buurt komt. Hm.
edit: OT, Rico & Sticks ja. Moet wel zeggen, als je veel van ze luistert komen bepaalde dingen wel vrij vaak terug, toch beetje minder.
Ik ga btw wss uitgelachen worden, maar ik vind DJvT eigenlijk ook vrij sterk. Teksten zijn vrij sterk, flow ook.
Die kijks zeggen niet veel. Jij kijkt dit filmpje ook ongetwijfeld een aantal keer per dag.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:47 schreef Metaan het volgende:
[..]
Crooks komt in die 101 sessie idd onwaarschijnlijk hard. Vooral op de tweede beat (Kanye West) gaat ie hélemaal los. Gruwelijk. Maar waar is het vervolg?
Hier de grootmeester zélf in zijn solo 101 sessie:
520.000 kijks
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:56 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Die kijks zeggen niet veel. Jij kijkt dit filmpje ook ongetwijfeld een aantal keer per dag.
Bullshit. Als ik zelf een filmpje op Youtube upload en ik aan het F5en ben telt hij gewoon door.quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:42 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Per dag telt je view maar voor 1x mee,
quote:Op maandag 24 mei 2010 08:46 schreef Edwinuss het volgende:
Ik moet ook maar rapper worden als het allemaal zo makkelijk gaat.
Ach, dat de inhoud me niet echt boeit maakt me niet eens zoveel uit, ik zie het meer als achtergrondmuziek. De tekstvorm mag wel beter, dat zeker.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat hele gangster shit is niet Nederlands man. Opgezwolle en dat soort namen denken tenminste nog na over teksten. Leuke wordplay, aparte rijmschema's etc. Hef is weer de zoveelste THC nageboorte met zijn ho's, money en bang bang.
wat een onzinquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:14 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Amen to that.
Opgezwolle waren voor mij de eerste rappers die Nederlandse hiphop konden scheiden van dat slappe Amerikaanse gangsterrap gezwets over "bitches", "ho's" en "hustlen".
Jij snapt het!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat hele gangster shit is niet Nederlands man. Opgezwolle en dat soort namen denken tenminste nog na over teksten. Leuke wordplay, aparte rijmschema's etc. Hef is weer de zoveelste THC nageboorte met zijn ho's, money en bang bang.
Met vreemde mensen ga je dan om!quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:53 schreef Edwinuss het volgende:
Ik schaam me een beetje als ik hiphop zeg, en dat is omdat mensen meteen denken aan gastjes zoals Hef, Kempi en HTC.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat jij Hef z'n grootste fan bent wil niet zeggen dat Hef de grootste rapper is.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:02 schreef Metaan het volgende:
[ afbeelding ]
Hef met de Missie
Volgens velen zijn beste.
Hef ft Badboy Taya en Feis - Op Een Missie
1,4 miljoen keer bekeken.
Uitgebracht: 26 November 2009
De 3000+ commentaren zijn lyrisch.
'Rappen zoals God het wil' en 'Verbijsterend ziek.' Heet het daar.
Wanneer zit iets lyrically volgens jou goed in elkaar dan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:14 schreef ems. het volgende:
Het klinkt misschien vreemd maar de onderwerpen die in de tracks worden besproken vind ik over het algemeen een stuk minder belangrijk dan de manier waarop het gebracht wordt. Niets mis met over ho's en bitches praten, als het lyrically maar goed in elkaar zit.
Innovatief gebruik van woorden, afwisseling van tempo, ruime woordenschat, eigen stijl, manier/toon van praten, niet elk nummer op elkaar laten lijken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:07 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
Wanneer zit iets lyrically volgens jou goed in elkaar dan?
Al met al zeker geen slechte rapper, leuk om naar te luisteren (onderwerpen daarbuiten gelaten) maar bij verre na niet de beste van nlquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Innovatief gebruik van woorden, doet hij niet heel goed, tenzij je feunen/hef bundy en een keer een simpele woordspeling als: "is het meer dan een ons moet je ons hebben" meetelt
afwisseling van tempo Heeft denk ik elke beetje gemiddelde rapper wel
ruime woordenschat, Dat heeft hij zeker niet
eigen stijl, [/b Dat heeft hij zeker wel
[b]]manier/toon van praten, Heeft hij ook
niet elk nummer op elkaar laten lijken. Mwahh...heel veel variatie vond ik in hefvermogen niet zitten
Maar hij heeft ook schaarste aan onderwerpen, en de onderwerpen waarover hij rapt zijn gewoon weg kinderachtig.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:52 schreef ems. het volgende:
Dat heb ik dan ook niet beweerd. Ik reageerde puur op de veroordeling wat betreft de schaarste aan onderwerpen die hef zou aanspreken
Ja je kan ook wel eindeloos door rappen over in de zandbak spelen maar dat wil niet zeggen dat het niet eenzijdig is? (en kinderachtig)quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:39 schreef Metaan het volgende:
Je kunt eindeloos doorrappen over een onderwerp als 'de straat' hoor.
Klopt, heb je gelijk in...maar ook niemand dat ze kwalitatief goede teksten zouden hebben.quote:Zo zijn er wereldacts die al hun hele carriere zingen over 'de liefde'; Dan begint er toch ook niemand te gillen dat ze een ander onderwerp moeten kiezen?
Ik denk het niet....noem eens 1 woord waarvan je denkt dat het een algemeen geaccepteerd woord wordt. Misschien onder kids van 16 maar denk je nou echt dat bijv een ondernemer gaat zeggen: "ik neem vanmiddag vrij hoor, ff een middagje feunen!"quote:Over die woordenschat: Ik denk dat we over een jaar of vijf allemaal gaan zien dat sinds 'Koot en Bie' niemand als Hef zo'n grote invloed op onze taal zal hebben gehad.
Hij heeft idd veel potentie, ik mag het graag horen, maar het schort een beetje aan wat intelligentere minder kinderachtige teksten (vind ik)quote:Deze man coint nieuwe woorden en uitdrukkingen die beklijven.
Door zijn woordkeuze, wordplay en punchlines voel je dat de man de straat van Nederland 'voelt'; Recht op de hartslag.
Het geniale van Hefs' rijms vind ik dat hij de juiste lettergrepen in het juiste metrum op de beat plakt. Enge shit.
Voeg daarbij een totaal zieke flow met zijn karakteristieke stem en we hebben een wereld rapper.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:22 schreef fyah het volgende:
Dit is Hef zn enige echte probleem:
[ afbeelding ]
Rot alsjeblieft op, ik kwam gister ook een linkje tegen van Hef en het was een clip op youtube.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:39 schreef Metaan het volgende:
Even puur skills komen laten zien op 101.
Groot.
Het zegt jou niks, hetgeen weer veelzeggend is over jouw biotoop.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:39 schreef Edwinuss het volgende:
Alleen maar nietszeggende muziek over hoe hij aan het hosselen is.
Je bent zelf een kutneger die doet alsof ie uit de ghetto komt.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:25 schreef LarryBird het volgende:
is toch gewoon de zoveelste kutneger die doet alsof ie een gangster uit ´de ghetto´ is... triest, nep, saai en slecht.
vet hosselen, man. al die stress.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Je bent zelf een kutneger die doet alsof ie uit de ghetto komt.
Héérlijk hoor.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:23 schreef Metaan het volgende:
[..]
Het zegt jou niks, hetgeen weer veelzeggend is over jouw biotoop.
Elke straatman in Nederland , Belgie en Suriname voelt deze rapper echter héél goed.
Daarbuiten zijn er massa's mensen die zich in kunnen leven in /zich laven aan de nummers over de straten van Holland.
Héérlijk toch!
Hey. 5997 kijks in 5 dagen, dat vergeet je te melden. Wat een baas met al die kijks.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 02:15 schreef Metaan het volgende:
Harde track, slappe clip.
Alhoewel ik vermoed dat de provincialen op het Forum hem wel weer zullen smaken:
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 07:57 schreef Svubeqak het volgende:
[..]
Hey. 5997 kijks in 5 dagen, dat vergeet je te melden. Wat een baas met al die kijks.
Serieus, als die Hef hier geld mee kan verdienen moet ik er ook maar over gaan nadenken om te gaan rappen. Beats maken doe ik al. Als ik dan beats kan maken en kan rappen ben ik echt binnen.
quote:
+1quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:36 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
ahum
[..]
Met vreemde mensen ga je dan om!
Ik heb alleen gezegd dat ik erover zou gaan nadenken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:48 schreef krioro het volgende:
[..]
[..]
Wat ems. zegt. De beste rapper van NL vind ik Hef zeker niet, maar als je met dit soort opmerkingen komt moet je dat ondersteunen met actie natuurlijk. [ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:41 schreef Metaan het volgende:
Het favoriet liedje van Desi Bouterse zoals de nieuwe president van Suriname op een persconferentie vertelde.
1 miljoen kijks
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:04 schreef Svubeqak het volgende:
Weet je hoe dat komt? Die 1 miljoen 'kijks' ()
Alle losers die deze muziek luisteren zijn te arm om een normale MP3 speler te kopen of om CD's te kopen, dus ze luisteren hun muziek op Youtube.
Laten we het van een andere kant bekijken:
[ afbeelding ]
130.000 luisters.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:04 schreef Svubeqak het volgende:
Weet je hoe dat komt? Die 1 miljoen 'kijks' ()
Alle losers die deze muziek luisteren zijn te arm om een normale MP3 speler te kopen of om CD's te kopen, dus ze luisteren hun muziek op Youtube.
Dan heb je teveel haar voor je oog zitten kleine, ik zie die modderfokker zo vaak bij de metro hangen dat ik er voortaan elke keer een euro voor ga vragen. Gonna be rich by the time I'm 30.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:07 schreef vault_tec het volgende:
19 jaar woon ik in HVT, vrienden van mij ook al zo lang... Nog nooit hef gezien. Hef heeft op mijn oude school gezeten maar deed een andere opleiding (mbo niveau 1 of 2) maar haalde kut cijfers en is gestopt en toen gaan rappen![]()
(vervolg)quote:Op maandag 24 mei 2010 08:46 schreef Edwinuss het volgende:
Ik moet ook maar rapper worden als het allemaal zo makkelijk gaat.
In het kort.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 04:35 schreef Nober het volgende:
Waarschuwing!
Dit gaat niet over geld, auto's, wapens en zogenaamde ruzies met collega-rappers. Dus kom niet aan dat het daar niet over gaat, want dat ik heb net gezegd, tada!!!![]()
Je hebt trouwens ook nog Opgezwolle (Rico&Sticks), Jiggy Djé, Winne, Raymzter, De Jeugd van Tegenwoordig in combinatie met de beats een soort van Dr. Dre effect, want waarom denk je dat Dr. Dre zoveel featurings heeft op z'n albums (nee dat is niet omdat Dr. Dre een geweldige rapper is). Daarnaast blijft Binnenlandse Funk van Extince ook een heel goed album!
HEF het dus maar op!![]()
[..]
(vervolg)
Het houdt je van de straat, zorg dat je je fans vermaakt als je die zin vervolgens vaak genoeg herhaald wordt je dope bevonden en loop je binnen als een oliemagnaat.
Vrij simpel inderdaad, go get 'em n*gga, the world's yours!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 48% gewijzigd door krioro op 22-08-2010 15:16:00 (toch geen links naar onofficiële downloads op FOK!) ]
Al deze voornoemde rappers hebben dan ook nog nooit een overval of geweld in het algemeen bewierookt in hun politiek correcte werk.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:42 schreef Tyke. het volgende:
Dan vind ik Winne, Typhoon, Sticks, Rico, Brainpower, Raymzter, Fresku, Jiggy Dje, Diggy Dex, Tim Beumers .....
Complete onzin, ik zie toch ook films over mensen die op het slechte pad zitten en zo hun geld maken, ik ken zelfs mensen die dat doen of hebben gedaan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:03 schreef Metaan het volgende:
[..]
Al deze voornoemde rappers hebben dan ook nog nooit een overval of geweld in het algemeen bewierookt in hun politiek correcte werk.
Conformisten dus.
Leuk gerapt & Onderhoudend? Jazeker. Geen kwaad woord van mij over deze rappers.
Hef is daarentegen compromisloos & confronterend.
Daar houdt de Vinexhollander(die denkt dat ie zijn pensioentje nog krijgt) absoluut niet van. Dat verstoort zijn illusies. Verontrustend.
Fuck, zelfs Lange Frans is beter dan Hef.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:42 schreef Tyke. het volgende:
Dan vind ik Winne, Typhoon, Sticks, Rico, Brainpower, Raymzter, Fresku, Jiggy Dje, Diggy Dex, Tim Beumers en zelfs Nino heeeel wat beter dan Hef
quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:34 schreef Svubeqak het volgende:
[..]
Fuck, zelfs Lange Frans is beter dan Hef.
Lange frans is sowieso beter dan Hef, serieus.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:18 schreef ems. het volgende:
Lange Frans? De vergelijking gaat helaas niet op.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:58 schreef Kingstens het volgende:
[..]
Lange frans is sowieso beter dan Hef, serieus.
Hef is een van de meest overrated.
Op de eeuwige YouTube NL hitlijst (editie 2010) staat Hef dan ook nog niet superhoog. Alhoewel hij wel een flinke stijging doormaakt tov 2009quote:Op zondag 5 september 2010 11:47 schreef Svubeqak het volgende:
[ afbeelding ]
134629 luisters. Is niet veel.
Typhoon geen kunst noemenquote:Op zondag 22 augustus 2010 01:09 schreef Metaan het volgende:
[..]
In het kort.
Typhoon stelt gerust.
Hef verontrust.
Kleinburgers worden graag gerustgesteld. De overheid wil niets liever dan dat.
MAAR DAAR IS KUNST NIET VOOR BEDOELD!!!
Hef dus liever.
quote:Op zondag 5 september 2010 15:21 schreef Metaan het volgende:
[..]
Op de eeuwige YouTube NL hitlijst (editie 2010) staat Hef dan ook nog niet superhoog. Alhoewel hij wel een flinke stijging doormaakt tov 2009
Zijn rankings (gecopieerd) 2010 (tussen haakjes =2009):
57e plaats (85) Jayh ft. Hef, Adonis & Kempi - Mijn Hossel 2,340,000 views
91e plaats (NW) Hef feat Badboy Taya,Feis - Op Een Missie 1,641,000 views
111e plaats (NW) Hef met Major - Gone 1,420,000 views
147e plaats (253) Hef - Puur 1,185,000 views
177e plaats (309) Hef - Fok Met Me 1,034,000 views
244e plaats (436) Hef - Luie Mannen 805,000 views
259e plaats (359) Hef - Big Boss 738,000 views
276e plaats (NW) Hef - 101 Barz Lentesessie 2009 703,000 views
396e plaats (NW) Hef - Overal 469,000 views
486e plaats (NW) Hef - Praat Monnie Met Me 417.000 views
feunquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:13 schreef YazooW het volgende:
Laat je baard groeien, fohn in de huurbak!
Hef-Vies, na het horen van die beat krijg ik opeens zin om Jay-z's eerste Blueprint uit de kast te halen.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:15 schreef ukga het volgende:
[..]
feun
niemand gaat zijn haar fohnen in een gehuurde auto
Hoe zou jij het kunnen weten? Duidelijk dat je geen bekende bent dus.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:24 schreef vault_tec het volgende:
Hef hosselt niks, pleegt geen overvallen etc dus snap niet dat mensen zeggen dat hij geen conformist is...
Hij wordt niet verdacht van criminele activiteiten toch, dus zo weet je dat... boeit verder ook niet of hij wel of niet 'hosselt', het gaat om z'n rapskills en z'n teksten.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:48 schreef Metaan het volgende:
[..]
Hoe zou jij het kunnen weten? Duidelijk dat je geen bekende bent dus.
Terug naar de provincie aub. Kunnen de 'Amerikanen' weer gelikt worden.
Daar is men ook provinciaal voor.
Dat kan natuurlijkquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:36 schreef Jahr00n het volgende:
Hef nog maar een kans gegeven. Jemig wat vind ik het slecht. Geen goede stem en flow.
En die beats.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:36 schreef Jahr00n het volgende:
Hef nog maar een kans gegeven. Jemig wat vind ik het slecht. Geen goede stem en flow.
hahahaha GET THE FUCK OUTTA HEREquote:
De enige koning, keizer en admiraal.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:11 schreef Metaan het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk
Typisch de woorden van een Keizer-fan:
Ik zou die clip ook posten, maar we krijgen zo wel een comment van Metaan dat wij alleen politiek correcte hiphop luisteren.quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:09 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
De enige koning, keizer en admiraal.
Ik woon gewoon in havete hoor... Kiddo's op de skatebaan pushen meer.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:48 schreef Metaan het volgende:
[..]
Hoe zou jij het kunnen weten? Duidelijk dat je geen bekende bent dus.
Terug naar de provincie aub. Kunnen de 'Amerikanen' weer gelikt worden.
Daar is men ook provinciaal voor.
En daar is helemal niets mis mee, waarom zou je politiek oncorrecte gezwetst luisteren (als het al te verstaan is) van bijv. Kempi?quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:13 schreef Svubeqak het volgende:
[..]
Ik zou die clip ook posten, maar we krijgen zo wel een comment van Metaan dat wij alleen politiek correcte hiphop luisteren.
Ik bedoelde het helemaal niet negatief hoor.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:43 schreef Nober het volgende:
[..]
En daar is helemal niets mis mee, waarom zou je politiek oncorrecte gezwetst luisteren (als het al te verstaan is) van bijv. Kempi?
Vroeger vond ik ze helemaal geweldig Opgezwolle en even later kwam toen ook Typhoon.quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:09 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik wel, het is kennelijk moeilijk te accepteren voor Metaan dat Typhoon, Jiggy Djé, Winne, Zwart Licht, Opgezwolle, Raymzter, beter zijn dan deze Hef.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:47 schreef Svubeqak het volgende:
[..]
Ik bedoelde het helemaal niet negatief hoor.
Je noemt een paar leuke rappers...quote:Op zondag 12 september 2010 01:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik wel, het is kennelijk moeilijk te accepteren voor Metaan dat Typhoon, Jiggy Djé, Winne, Zwart Licht, Opgezwolle, Raymzter, beter zijn dan deze Hef.
Noem eens 1 goede reden waarom 1 van bovengenoemde NIET beter dan Hef is.quote:Op zondag 12 september 2010 21:31 schreef Metaan het volgende:
[..]
Je noemt een paar leuke rappers...
Maarbeter?
Beter niet, nee dat niet, wél politiek correcter.
Tsja op zich niets mis mee.
Daar kan de provinciaal (positief bedoeld) tenminste lekker op slapen.
Goede rap , verontrust.
Dat noem ik niet politiek correct. Waar zijn je argumenten nu?quote:ik bekeek me leven, van onder me versleten cap
ik schreef me regels, meestal op deze stek
we kochten niks, we stopten het in ons trainingsjack
Link maar iemand die dichter in de buurt komt danquote:Op zaterdag 11 september 2010 14:07 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
hahahaha GET THE FUCK OUTTA HERE
Hef een Biggie flow, waar gaat het heen met de zogenaamde hiphop fans
Alleen Hef zelf.quote:Op maandag 13 september 2010 22:15 schreef Class het volgende:
[..]
Link maar iemand die dichter in de buurt komt dan
Nog een lange weg te gaan...quote:Op dinsdag 14 september 2010 01:17 schreef Metaan het volgende:
[..]
Alleen Hef zelf.
285.000 kijks
248.000 kijks
En er zit niet eens een video bij...
Rappen zoals GOD het bedoelde.
Jij snapt het!quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:09 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Typhoon gaat behoorlijk diep met enkele nummers op Tussen Licht en Lucht, maar om nou te zeggen dat je de woordenschat van een hoogleraar nodig hebt om het te snappen...quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:47 schreef YazooW het volgende:
[..]
Vroeger vond ik ze helemaal geweldig Opgezwolle en even later kwam toen ook Typhoon.
Strakke beats van Delic, zieke flows. De energie die ze de zaal in zonden tijdens hun concerten was te erg.
Nu ik wat ouder ben en wat meer naar die teksten luister denk ik na de track meestal: waar ze hebben ze het nou over gehad? Van die vage teksten en woorden waarvoor je een vocabulair van een professor moet hebben om ze te kunnen begrijpen. (met name bij de tracks van Typhoon)
Hef daarentegen is gewoon lekker simpel. Dikke beat, dikke flow. En op de een of andere manier, die niet is uit te leggen, heb ik ook het gevoel dat wat hij rapt echt is.
De enige rapper waar ik naar luister die een flow als Biggie heeft, is Biggie zelf. Hef's flow lijkt er niet eens op. Hef brabbelt wat monotoon, Biggie flowt.quote:Op maandag 13 september 2010 22:15 schreef Class het volgende:
[..]
Link maar iemand die dichter in de buurt komt dan
Adonis kan er beter gelijk mee kappen.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:57 schreef Metaan het volgende:
Flowmeester Hef , hier vol op het orgel:
160.000 kijks
A'Donis warmt op. Broertje Crooks komt absoluut leuk, en dan Hef er hard overheen.
Lords of the underground hmhm. Kan je aan horen dat biggie er veel naar geluisterd heeft.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:46 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
De enige rapper waar ik naar luister die een flow als Biggie heeft, is Biggie zelf. Hef's flow lijkt er niet eens op. Hef brabbelt wat monotoon, Biggie flowt.
Nou ik je toch spreek.quote:Op zondag 7 november 2010 21:43 schreef Edwinuss het volgende:
Zo geweldig dat Metaan alles opnoemt alsof het feiten zijn.
Er zijn minimaal 5 rappers beter dan Hef.quote:Op maandag 8 november 2010 00:31 schreef Metaan het volgende:
[..]
Nou ik je toch spreek.
Schijnbaar losjes op de achterbank.....Is er een betere?
quote:Op maandag 8 november 2010 07:56 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap echt niet wat mensen goed vinden aan Rico. Rijmen op kleuterschool niveau. Teksten gaan echt he-le-maal nergens over.
Hear hear.quote:Op maandag 8 november 2010 07:42 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Er zijn minimaal 5 rappers beter dan Hef.
Sticks
Rico
Typhoon
Duvel
Fresku
Verkapte-ik-ken-zoveul-gangsters-post.quote:Op maandag 8 november 2010 09:29 schreef Weissman het volgende:
Leuk topic om te volgen...vooral als je Crooks en Hef persoonlijk kent en de oppervlakkige reacties hier leest
quote:Op maandag 8 november 2010 09:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Noem eens echt goede teksten van rico die daadwerkelijk over de track zelf gaan dan.
Jij kent ze natuurlijk heel persoonlijk. Want ze beschrijven hun leven in hun nummers.quote:Op maandag 8 november 2010 09:29 schreef Weissman het volgende:
Leuk topic om te volgen...vooral als je Crooks en Hef persoonlijk kent en de oppervlakkige reacties hier leest
quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:23 schreef Edwinuss het volgende:
Jij kent ze natuurlijk heel persoonlijk. Want ze beschrijven hun leven in hun nummers.
Je bent natuurlijk jaloers, je bent jaloers omdat die gasten bazen zijn. En jij niet.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef ems. het volgende:
Ik schat osdorp zo ongeveer op hetzelfde niveau als hef.
TRUE!!quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
Dit zijn ze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn idd de echte, al vind ik Rico niet top. mijn rijtje:quote:
De titel zegt beste NL rapper ooit, dus waarom zou Sticks niet genoemd mogen worden?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:03 schreef Suikeroom het volgende:
hoe kan je anno 2010 Sticks nog noemen, die hoort thuis in het hiphop museum.. totaal niet meer relevant, dingen die ie nu uitbrengt zijn matig
RBDJAN, Hef, Faberyayo, Fresku
dat zijn de rappers van nu, al vind ik Fresku zn album minder.. na Twijfel en Brief aan Kees verwachtte ik een classic
Maar Hef is dat wel?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:49 schreef ems. het volgende:
Omdat hij nooit de beste NL rapper ooit is geweest.
Je hebt misschien wel een beetje gelijk met jequote:
QFTquote:Op zondag 2 januari 2011 13:03 schreef Suikeroom het volgende:
hoe kan je anno 2010 Sticks nog noemen, die hoort thuis in het hiphop museum.. totaal niet meer relevant, dingen die ie nu uitbrengt zijn matig
Gast!quote:Op zondag 2 januari 2011 13:03 schreef Suikeroom het volgende:
RBDJAN, Hef, Faberyayo, Fresku
dat zijn de rappers van nu, al vind ik Fresku zn album minder.. na Twijfel en Brief aan Kees verwachtte ik een classic
quote:Op zondag 23 januari 2011 17:45 schreef Metaan het volgende:
Voor diegenen die nog twijfelden wie de grootste rapper der Nederlanden is.....
Nieuwe Hef Banger
Vind het ook een achteruitgangquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:12 schreef ukga het volgende:
Waarom heet Adnonis opeens Adje
wat is dat voor kk naam
293,696 kijks in 2 maanden maar?quote:Op zondag 23 januari 2011 17:45 schreef Metaan het volgende:
Voor diegenen die nog twijfelden wie de grootste rapper der Nederlanden is.....
Nieuwe Hef Banger
Youtube illuminati heeft de views naar beneden geschroeft om de movement tegen de NWO tegen te gaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:09 schreef kcidymkcus het volgende:
[..]
293,696 kijks in 2 maanden maar?![]()
LAME!
Ach,over een paar maanden heeft HEF zijn tiende 1mili op YouTube.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Youtube illuminati heeft de views naar beneden geschroeft om de movement tegen de NWO tegen te gaan.
Care. Want views zeggen NADA! NIKS!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:58 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ach,over een paar maanden heeft HEF zijn tiende 1mili op YouTube.
Ook deze draait 150.000 views per maand.
tuurlijk wel. meer views is meer bekendheid en meer boekingenquote:Op maandag 28 maart 2011 13:12 schreef kcidymkcus het volgende:
[..]
Care. Want views zeggen NADA! NIKS!
QFTquote:Op donderdag 6 mei 2010 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
Dit zijn ze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 maart 2011 13:38 schreef ukga het volgende:
[..]
tuurlijk wel. meer views is meer bekendheid en meer boekingen
Jij wil het aan de platenmaatschappijen overlaten wie de populairste artiest is of zo?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:12 schreef kcidymkcus het volgende:
[..]
Care. Want views zeggen NADA! NIKS!
Populairste en beste zijn alleen 2 compleet verschillende dingen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 03:06 schreef Metaan het volgende:
[..]
Jij wil het aan de platenmaatschappijen overlaten wie de populairste artiest is of zo?
De rest van de wereld kijkt allang alleen nog maar naar de views. Een objectieve indicator. Voor de promotors, voor de consumenten en voor de artiesten zelf.
De platenmaatschappijen bepalen niet wie het populairst is of wie het best verkoopt, dat doen de personen die het beluisteren.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 03:06 schreef Metaan het volgende:
[..]
Jij wil het aan de platenmaatschappijen overlaten wie de populairste artiest is of zo?
De rest van de wereld kijkt allang alleen nog maar naar de views. Een objectieve indicator. Voor de promotors, voor de consumenten en voor de artiesten zelf.
Het zijn 2 verschillende dingen, zeker . Alhoewel er wel een zekere relatie tussen bestaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:10 schreef NrTH het volgende:
[..]
Populairste en beste zijn alleen 2 compleet verschillende dingen.
Wel eens van een hele harde beat gehoord (HEF)?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:10 schreef NrTH het volgende:
[..]
Hef is bij lange na niet de beste NL rapper, simpele flows, simpele rijmschema's, nog simpeler onderwerpen..
gaat nergens over hun raps rijmt net geen inhoud en gaat over zwolle, boeit niemand wat,quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
Dit zijn ze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoorde: ik hou van patat en frikandelquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:29 schreef Metaan het volgende:
Er komt weer een nieuw album aan van Hef:
Hier in de studio:
shit is engquote:Op donderdag 6 mei 2010 01:22 schreef fyah het volgende:
Dit is Hef zn enige echte probleem:
[ afbeelding ]
Hou op! Hij is waarschijnlijk een echte mongool.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:31 schreef essentieel het volgende:
[..]
shit is eng![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wat een flikker
tevens is het gewoon weer zo'n nep-gangstermongool die 'stress heeft van het hosselen.'
Zo! Dat is een intelligente tekst! We dachten namelijk allemaal dat ie het over een pizza had toen ie 'nigga' zei.quote:Op dinsdag 30 november 2010 02:24 schreef Metaan het volgende:
En weer verbijstert HEF de rapwereld. Sinds een paar dagen uit. Het mutsenlied.
"Ik slice een niggah,
en ik heb het niet over pizza punten."
Juist dat is pas HIPHOP<---quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:00 schreef manny het volgende:
Geen track van je haalt het bij bedankt voor die stank.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:43 schreef essentieel het volgende:
[..]
Zo! Dat is een intelligente tekst! We dachten namelijk allemaal dat ie het over een pizza had toen ie 'nigga' zei.
Ergo: wanneer teksten 'spannend' en 'gewaagd' zijn is de muziek meteen goed? Wat is jouw mening dan over Steen? Als iemand zwaar over de schreef gaat, is dat Steen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:32 schreef Metaan het volgende:
Wel eens van een hele harde beat gehoord (HEF)?
Wel eens van politiek incorecte teksten (HEF) en politiek corecte teksten (Opgezwolle) gehoord?
Sinds wanneer leveren 'moeilijke' onderwerpen, betere muziek op?
Steen:quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:30 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Ergo: wanneer teksten 'spannend' en 'gewaagd' zijn is de muziek meteen goed? Wat is jouw mening dan over Steen? Als iemand zwaar over de schreef gaat, is dat Steen.
Waarom weerleg je het feit dat (elk willekeurig lid van) Opgezwolle beter is dan Hef met het argument dat ze politiek correct zijn, wanneer dat niet het enige punt is waarop ze afgerekend zouden kunnen worden?quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:34 schreef Metaan het volgende:
[..]
Steen:
Teksten : hard
Beats: (vaak) mager
Flow : Matig
Video: Matig
Neen politiek incorrecte teksten alleen is niet genoeg, maar het helpt wél.
Omdat de leden van Opgezwolle technisch minder zijn dan Hef, minder harde beats brengen en totaal niet in de buurt komen van Hef's flow.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:21 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Waarom weerleg je het feit dat (elk willekeurig lid van) Opgezwolle beter is dan Hef met het argument dat ze politiek correct zijn, wanneer dat niet het enige punt is waarop ze afgerekend zouden kunnen worden?
alsof dat niet zwaar gay isquote:Op donderdag 26 mei 2011 00:08 schreef Metaan het volgende:
[..]
Desalniettemin heeft bijvoorbeeld Typhoon een aantal buitengewoon goede nummers afgeleverd zoals 'Bumaye'.
Sticks en Rico technisch minder dan Hef.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:08 schreef Metaan het volgende:
[..]
Omdat de leden van Opgezwolle technisch minder zijn dan Hef, minder harde beats brengen en totaal niet in de buurt komen van Hef's flow.
Desalniettemin heeft bijvoorbeeld Typhoon een aantal buitengewoon goede nummers afgeleverd zoals 'Bumaye'.
Dat heeft totaal niks te maken met politieke correctheid. En Bumaye kan bij lange na niet tippen aan nummers als Vlieger, Zo Niet Mij en Sprokkeldagen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:08 schreef Metaan het volgende:
[..]
Omdat de leden van Opgezwolle technisch minder zijn dan Hef, minder harde beats brengen en totaal niet in de buurt komen van Hef's flow.
Dan zitten ze zeker zo ver ondergronds dat niemand ze kent?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:43 schreef Citizen_Kane het volgende:
Mensen die Hef en/of Opgezwolle de beste rapper en groep van Nederland vinden kennen de underground scene niet, of begrijpen het niet, naar mijn mening.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:14 schreef Metaan het volgende:
[..]
Dan zitten ze zeker zo ver ondergronds dat niemand ze kent?
Namen noemen aub.
Dan zal jouw zus Tamere wel zijn. (Tamere doe eens wat leuks aan)quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:17 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
![]()
Ook niet per se underground trouwens, maar niet veel hef/opgezwolle liefhebbers kennen: Hof van Jaeden uit Utrecht(http://www.youtube.com/user/HofvanJaeden) ze hebben ook een eigen site. Mijn zus zit bij dit collectief. Ik vind dit een goed voorbeeld.
Ja, dat is mijn zus.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef Metaan het volgende:
[..]
Dan zal jouw zus Tamere wel zijn. (Tamere doe eens wat leuks aan)
Die rapper Djablo is nog redelijk. De beats zijn vaak verwarrend en de teksten vloeien niet. Maar goed ieder zijn ding.
Misschien meer succes als HEF van Jaeden de volgende clips.
quote:
Waar luister jij naar dan, baas?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:16 schreef essentieel het volgende:
[..]________________________________________!
nog triester dan de vorige
nou ja, bijna dan.
holler bedoel jequote:Op vrijdag 30 december 2011 22:50 schreef WHOPWHOP het volgende:
halen @ een nigger als je bundy ziettt
Blijft een beetje de dramatiek van HEF. De beste rapper ooit zijn, maar je zaakjes niet voor elkaar krijgen.quote:
"You can take the boy out of the Ghetto, but you can't take the Ghetto out of the boy"quote:Op maandag 12 maart 2012 21:52 schreef Metaan het volgende:
[..]
Blijft een beetje de dramatiek van HEF. De beste rapper ooit zijn, maar je zaakjes niet voor elkaar krijgen.
Door auteursrechten-ruzies verdwenen sommige van zijn clips van het internet. Tekende bij verschillende labels tegelijkertijd. Hij slaagt er maar niet in om een compleet album te droppen. En zag sommige van zijn rapvriendjes ondertussen miljonair worden (Keizer, Gers Pardoel)
Een recente 18 minuten lange improvisatie sessie van Hef op de radio. De meester spreekt/rapt tot u. Vies!quote:Op woensdag 18 april 2012 15:42 schreef barbiepappa het volgende:
hef de beste rapper van nederland? in z'n dromen mischien.
Ligt er aan waar je ''beste'' aan meet ?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:42 schreef barbiepappa het volgende:
hef de beste rapper van nederland? in z'n dromen mischien.
Kenner?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:18 schreef ukga het volgende:
Klaas Bruinsma, Holleeder,
meer bitches meer paper
Leuk manquote:Op maandag 14 mei 2012 22:41 schreef Weissman het volgende:
Vanmiddag nog Killah Keezy gezien, gozer stond op de block met zijn bierie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |