abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 mei 2010 @ 15:29:58 #100
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_81536439
Fijn dat het goed gaat op het KDV karin!
Is er niet een overkoepelend iets waar je nog een brief heen kunt sturen/heen kunt bellen?

Ik geloof dat bijzondere scholen wel leerlingen mogen weigeren hier als ze vol zitten, alleen de openbare scholen niet. Maar hoor eigenlijk nooit dat een school hier vol zit.
pi_81536809
Karin, ik hoop dat Meike het weer lekker naar haar zin heeft en dat ze vandaag dan eindelijk buiten kon spelen . Het is hier nog steeds droog!
Fake it till you make it...
pi_81545423
Ja hoor, hier ook, en het zonnetje scheen dr ook nog bij!

Meike wou niet mee toen ik haar kwam halen!
Goed teken.
Het was ook weer goed gegaan, tussendoor even een dipje omdat ze naar mama wou, maar ze liet zich goed troosten.
Fijn!
Toen we naar huis gingen even langs het postvakje gelopen, en ja hoor, al 3 tekeningen in 2 dagen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 17 mei 2010 @ 18:50:18 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_81545634
Zo, terug van vakantie. Zon ( ), zee, strand en zwembad.

Wat een geweldig nieuws Chacama! Heerlijk voor jullie dat Maud KMA-vrij is!

En MeNicole! Wat knap van Mikael!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_81547027
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Huh wat vaag ja Stiemie!
ik heb begrepen dat een school nooit leerlingen mag weigeren, ook niet als ze vol zitten blijkbaar.
Wij hebben nog geen actie ondernomen vwb basisschool, gaan na de zomervakantie wel een keertje kijken. We weten al wel welke school het gaat worden. Ze hebben daar een uitgebreid wensysteem dus dat is wel fijn....!
Openbare scholen mogen geen specifieke leerlingen weigeren, maar kunnen wel een wachtlijst hanteren. En ook daar geld vol is vol... Al moet er altijd een openbaren basisschool in de buurt zijn waar je terecht kan, anders mogen ze ook bij vol niet weigeren.
Bijzonder onderwijs (dus protestants-christelijk, katholiek, islamitisch) mag leerlingen weigeren, bijvoorbeeld omdat ze niet bij de cultuur van de school passen. Al zal dat laatste niet heel vaak gebeuren bij basisonderwijs.

Hier in de omliggende wijken is alles of ZWART of WACHTLIJST... en dan zulke extreme gevallen dat het echt om 90-95% allochtone leerlingen gaat en om zo'n lange wachtlijsten dat ik rond pepijn's 2e verjaardag al veel te laat was (inschijven voor een leeftijd van 6 maanden oud is soms nodig ).
Dus pepijn gaat naar een bijzonder onderwijs school waarbij de directeur selecteert en daardoor geen wachtlijst heeft, als we hier dan nog wonen.... De directeur daar verlangt dat mensen op een kennismakingsochtend komen (organiseren ze maandelijks ofzo) voordat hij inschijfformulieren meegeeft. Dus je kan pas opgeven voor die school als je er idd bent wezen kijken. Lijkt mij heel logisch, maar hier in de regio is dat blijkbaar anders.
pi_81548272
Wat knap van Mikael!

Karin, wat fijn dat Meike het naar haar zin heeft. Dit is toch meteen al een heel verschil met de peuterspeelzaal.. alsof ze daar nooit prettig heeft gespeeld. Heb je dat idee nu zelf ook?

Apart systeem Stiemie, maar wel eerlijk. Ik vind het zo belachelijk dat je kinderen soms met de geboorte haast al moet inschrijven.
Wij hebben over 2 weken een afspraak bij een archipelschool voor een rondleiding en eventueel ook inschrijven. Ik ben echt heel benieuwd. Het is een klein schooltje hier in de buurt (100 leerlingen) en tot nu toe heb ik echt het gevoel van: dit wordt het. Ik vind zo'n schoolkeuze toch best lastig.

Piglet, wat houdt dat precies in, een bijzonder onderwijs school? Is het al definitief 'aangenomen'?
pi_81548584
bijzonder onderwijs, is gewoon protestants, katholiek of islamistisch ofzo...
in ons geval gaat het om de christelijke montessori school... daar kan hij dus gewoon naar toe. We zijn op de kennismakingsochtend geweest en dat zag er prima uit.
pi_81549388
Ik wist helemaal niet dat dat soort scholen bijzonder onderwijs heet.
Maar fijn hoor dat hij daar naar toe kan!
  maandag 17 mei 2010 @ 20:14:28 #108
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81549903
Ja een bijzondere manier van inschrijven, maar wel een eerlijke. Overigens moet je ook bij alle scholen langs voor een rondleiding of een kennismakingsochtend voordat je je in kan schrijven.

Bij ons in de buurt zitten twee katholieke scholen, een christelijke school en een oecumenische school. En dat allemaal binnen 10 minuten loopafstand

Ach wij gaan vooral kijken naar de staat van de scholen, wat ze doen aan extra dingen en de sfeer proeven. Ik wil liever niet dat Linde naar een specifiek witte school gaat, gewoon omdat dat totaal niet realistisch is voor haar omgeving in bijna centrum Amsterdam. Ik zat vroeger op een 95% zwarte school (mijn broertje was bv het enige blanke jongetje in zijn klas) en we zijn er echt niet minder van geworden, allebei een hbo-opleiding gedaan. Dus daar ga ik niet met nadruk op letten
pi_81551788
Goedzo Meike
pi_81551834
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:14 schreef Stiemie het volgende:

Ach wij gaan vooral kijken naar de staat van de scholen, wat ze doen aan extra dingen en de sfeer proeven. Ik wil liever niet dat Linde naar een specifiek witte school gaat, gewoon omdat dat totaal niet realistisch is voor haar omgeving in bijna centrum Amsterdam. Ik zat vroeger op een 95% zwarte school (mijn broertje was bv het enige blanke jongetje in zijn klas) en we zijn er echt niet minder van geworden, allebei een hbo-opleiding gedaan. Dus daar ga ik niet met nadruk op letten
Ik vind op zich zwarte school ook geen probleem, juist liever een gemengde school dan een "witte". Mijn eigen basisschool was vroeger ook zo'n 60% niet-nederlandse afkomst. Echter veel van de "zwarte" scholen hier in de buurt hebben een ronduit dramatisch taalniveau in de kleuterklas.
Pepijn zal hier in den haag hooguit de kleutergroepen gaan doen, en dan vind ik het echt niet bevordelijk als het gemiddelde taalniveau in groep 2 lager is dan het niveau dat Pepijn en Linde nu met nog geen 3 jaar oud hebben. Die scholen doen er dan wel weer alles aan om dat bij te schaven hoor, buitenschoolse activiteiten die semi-verplicht zijn tot 17.00, zodat kinderen extra uren in aanraking komen met het nederlands. Laptopprojecten in de bovenbouw omdat veel gezinnen geen pc hebben.
Voor ons was degelijk kleuteronderwijs, met ook genoeg mogelijkheid voor het ontwikkelen van schoolse vaardigheden (letters, lezen, rekenen etc) indien daar interesse ligt, het belangrijkste aan een school

Wel interessant om te zien waar iedereen op let bij schoolkeuze.
pi_81551871
quote ipv edit
  maandag 17 mei 2010 @ 20:57:22 #112
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81552507
Piglet gaat Pepijn naar de Mient?

Anna gaat jaar een openbare school. Een witte school. Maar dat laatste was geen bewuste keuze hoor, deze school is het dichtstbij en gaf een goed gevoel.
We hebben ook nog even de internationale school overwogen. Maar daar zijn we wezen kijken en het feit dat er geen vaderlandse geschiedenis wordt gegeven en Nederlands ook een keuzevak is, hebben we dat niet gedaan.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:57:38 #113
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81552518
Zeker interessant ja! Ik vind het vooral erg belangrijk dat Linde zich er thuis voelt. Als je kind zich niet thuis voelt op school en er met tegenzin heen gaat, kan de school nog zo goed zijn, maar leren ze er nog niks. Linde is erg leergierig dus daar maak ik me minder zorgen om. Al vind ik het natuurlijk wel belangrijk dat er goed onderwijs is
  maandag 17 mei 2010 @ 20:58:40 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81552589
Memmel is die internationale school geen priveonderwijs?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:01:20 #115
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81552774
Wow Mika, wat knap!

En de flensjes met terugwerkende kracht gefeliciteerd.

Dat is heerlijk Karin, wat een verschil dat ze niet mee naar huis wilde, zo hoort het. Anna wil alleen mee naar huis als d'r vriendin tegelijk opgehaald wordt, dan kunnen ze buiten samen rennen.

Moonah, doe eens meer vertellen en vooral natuurlijk over Thies op vakantie?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_81553077
Ah... een modje heeft de vrijheid genomen om mijn zoon in de peuterlijst te zetten! Daar wil ik nog helemaal niet aan... mijn Binkie is nog een babytje.... Maar goed... ik mag dus weer legitiem meekletsen...

Bij ons mag je je juist niet eens bij 2 scholen tegelijk inschrijven. Daar teken je ook voor op de inschrijflijst.
Wij hebben gekozen voor een protestantse school, puur en alleen omdat het 1 van de weinige scholen hier is die nog aan klassikaal onderwijs doen. (Bijna alles is hier jenaplan.) En laat die school na de verhuizing ook nog eens op loopafstand zijn!
  maandag 17 mei 2010 @ 21:09:49 #117
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81553323
Tico, er zijn wel wat voorwaarden maar het is geen privé onderwijs. Je kind moet een dubbele nationaliteit hebben of de ouders moeten plannen hebben om in het buiteand te gaan werken. Op beide punten hier een check (voor Anna dan, Morris heeft weer geen dubbele nationaliteit. Beetje vaag verhaal - echt iets voor een leesclubavond). En plannen om in het buitenland te werken, Naja niet concreet maar het zou kunnen natuurlijk. Lesgeld is wel zelfstandig vastgesteld.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:10:36 #118
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81553379
Karin ik las er helemaal overheen Wat fijn zeg dat Meike eht nu zo naar haar zin heeft en gewoon al een paar tekeningen af ook! Klinkt als een goede keuze!
  maandag 17 mei 2010 @ 21:20:30 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81554064
@memmel : dan moet je wel eens komen..
pi_81554359
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:20 schreef Ticootje het volgende:
@memmel : dan moet je wel eens komen..
Volgende is t niet eens een optie dat ze niet komt
Tis speciaal voor haar verplaatst
  maandag 17 mei 2010 @ 21:27:27 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81554530
Tis een hardnekkige spijbelaar!
pi_81554629
Dat is waar!
  maandag 17 mei 2010 @ 21:53:57 #123
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81556110
  maandag 17 mei 2010 @ 22:32:02 #124
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81558418
Chacama, wat een geweldig goed nieuws
Eindelijk kan Maud zich eens te buiten gaan al dat voorheen verboden lekkers, en jullie ook weer, ongegeneerd en we!!

Mikael, wat knap! En zo grappig om je stem te horen MeNicole, in mijn arrogante hoofd praat namelijk iedereen accentloos ABN

Karin, wat moet dat een opluchting voor jullie zijn zeg! Elk kind zou met plezier naar "school" moeten gaan

De flensjes alweer 3 en Mahre al zowat een kleuter, ik vind het veel te hard gaan

Devin staat ook al ingechreven bij de openbare basisschool hier in de buurt, de brief waarin staat dat hij met 3 jaar en 9 maanden oud al mag beginnen te wennen hebben we ook al ontvangen
Er zitten hier 3 basisscholen aan een pleintje: openbaar, RK en protestants. Eerst was ik een beetje teleurgesteld dat Devin geen Montessoriaantje zou worden, net als ik met zoveel plezier geweest ben...
Maar de Montessori zit te ver weg, drukke weg om over te steken met 80 km p.u. voorbijrazende auto's, sneltrams (waar om de zoveel tijd iemand onder komt ) enzo... Zelfs in de bovenbouw zou ik hem niet zo snel alleen durven laten gaan op de fiets
Bovendien is het wel zo leuk als hij vriendjes van het KDV en de basisschool in de buurt heeft wonen.

Hai Mammietje
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:36:58 #125
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_81585748
Woohoo Yade mag vandaag naar dit topic, niet dat ik zoveel post, maar toch.

Ik had een vraagje, Yade is dus vandaag 2 geworden, maar hoeveel zeggen/zeiden jullie kindjes rond de 2 jaar? Als in hoeveel woorden in een zinnetje? Ik weet namelijk niet wat nou normaal is voor een twee jarige echt en ik lees overal 2 woordjes achter elkaar?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:46:51 #126
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81586131
uh eigenlijk heeft Linde haar mond sinds ze kon praten volgens mij nooit meer stilgestaan Echt af en toe vragen we ons hier af waar de mute-knop zit...
pi_81586169
Welkom Yade en Silmarwen
Weet je dat ik het echt niet meer weet... het was hier opeens dat ze veel meer ging praten en duidelijker. Maar wat "normaal" is... geen idee eigenlijk...
pi_81595809
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:04 schreef Nijna het volgende:
Welkom Mrien en Lotte
Zijn ze al aan t bouwen voor jullie? Want ik zag dat ze begonnen zijn aan een tweede woning?!
Bijna! Ze zijn al wel in de loods bezig met alle kozijnen, dakopbouw voor de 2e verdieping en het plafond daarvan. Binnenkort werk in uitvoering te zien

Wat fijn Chaca!!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:05:40 #129
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_81599606
Nieuwe mensen met nieuwe kindjes, tijd om naar een volgend topic te verhuizen.

Mahre gaat sinds 2 dagen naar school en het gaat heel goed. Eerste keer hebben we Mahre samen weggebracht en was het wel even "eng". Maar gelukkig mocht ze naast een buurkindje zitten en was ze alweer een beetje aan het lachen toen we weggingen.
Het halen en brengen gaat goed. In de klas observeert ze nog een beetje, maar doet dan later vrolijk mee.
Vanochtend stond ze om 7:45 uur al met de rugzak klaar en wilde ze al gaan.

De juf merkte wel dat het praten nog niet goed (genoeg) ging. Morgenmiddag krijgt Mahre een nieuwe logopedist. Misschien gaat het hiermee nog sneller.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_81602472
jeetje Tazz en Lenaatje, jullie meisje alweer 4 he....
Fijn dat het goed gaat op school.
En nu nog maar even en dan wordt ze grote zus, spannend allemaal voor haar!
pi_81606946
Silmarwen, gefeliciteerdmet je dochter!
Ik geloof dat ze officieel (volgens het CB) 90 woordjes 'moeten' kunnen zeggen en 'moeten' beginnen met er 2 aan elkaar te plakken. Mijn nichtje is ruim 1,5 en die spreekt hele volzinnen. Mijn eigen Bink (4 dagen ouder dan Yade) begint sinds een paar dagen woorden achter elkaar te zeggen. "Mama doen" en "Bink koek"! Dat soort werk. Of ie al 90 woorden zegt, vraag ik me ernstig af. Maar hij weet wel verdomd goed duidelijk te maken wat hij wil!

We noemen hem trouwens tegenwoordig Rudolf... Hij is iets te fanatiek op zijn loopfietsje gaan racen, over het stuur heen gevlogen en geland op zijn voorhoofd en neus... Heel zijn neusje is roodbruin...
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:31:13 #132
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81607140
Mijn dochter is eind februari 2 geworden en die spreekt alleen 2 woorden achter elkaar als de nood aan de man is. Favoriet zijn 'nee mij' en 'mama pak'
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 19 mei 2010 @ 06:59:57 #133
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_81610054
Ja Yade zegt dus ook hele volzinnen. "Nee mamma, niet pappa bellen, oma fietsen!" bijvoorbeeld, en dat doet ze al best een tijdje. Eigenlijk maakte ze al korte zinnetjes sinds ze kon praten. "Ghap koek!" was een van de eerste dingen die ze zei. Of "Hi! Ghap koek?" Toen wilde ze nog eten. Ze kletst dan ook de godganse dag de oren van je hoofd af.

Ach verder hebben we niet te klagen hoor.Yade is een heel makkelijk meisje. Ze gaat 1 dag in de week naar het KDV en mag vandaag trakteren. Jammer dat ik er niet bij kan zijn, moet gewoon werken, maar ik geef het fototoestel gewoon mee!
pi_81612874
Welkom Yade en Silmarwen
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:25 schreef Mammietje het volgende:
Silmarwen, gefeliciteerdmet je dochter!
Ik geloof dat ze officieel (volgens het CB) 90 woordjes 'moeten' kunnen zeggen en 'moeten' beginnen met er 2 aan elkaar te plakken.
Ons CB zei, dat je de woorden eigenlijk niet meer moet kunnen tellen/opnoemen. En inderdaad 2 woorden samen zeggen. Maar dat is het minimum.
Maar Chris zat aan die ondergrens. Die begon met 2 jaar net 2 woordjes te plakken, en meer woordjes te leren, de week voor de afspraak
Maar nu bij 2j9m is het al bijna net zo goed als zijn leeftijdsgenootjes (4-5-6 woorden in een zin, werkwoordvervoegingen, meervouden etc)

Tazz, fijn dat Mahre graag naar school gaat.

We hadden hier gisteren het 1e plasje op het potje.. Een hele prestatie, aangezien hij nog steeds brult als we hem erop zetten. Ik had niet verwacht dat hij zich genoeg zou kunnen ontspannen. Op naar nummer 2..
pi_81613556
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 06:59 schreef Silmarwen het volgende:
....
Dana doet hetzelfde
De korte zinnetjes sinds een week of wat (eigenlijk sinds ze goed losloopt, en dat is nog niet zo gek lang)
Meer als 90 woordjes kent ze sowiezo wel...ik verbaas me er soms over wat ze allemaal weet te benoemen
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:18:22 #136
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81613666
Jen praat best veel vind ik en ook al een soort van zinnen... En tellen doet ze tot 10, kent al wat kleuren enzo.. (rumikub spelen in de vakantie was ook wel leuk om dat een beetje te oefenen, zij wilde graag de steentjes pakken dan zei ik welke ze mocht pakken, dat ging vaak goed en vaak fout.)
pi_81614216
Tellen kan Dana nog niet, maar ze kent wel alle "normale" kleuren
Maar ik hoor hier nog helemaal niet
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:36:00 #138
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81614328
Aan tellen hebben wij verder niets gedaan.. Ze heeft een boekje van woezel en pip waar van 1 tot 10 wordt geteld en dat lezen we wel met haar.. Maar het is niet zo dat we de hele dat tot 10 met dr zitten te tellen ofzo..

Stiekem natuurlijk wel, en in het frans, duits en het engels... Kan ze straks alvast een klas overslaan
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:39:39 #139
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81614463
Ik las laatst ergens dat kindjes van 2/3 met een oudere broer/zus (die goed kan praten) een beter ontwikkelde spraak/taal vermogen krijgen dan kindjes van die leeftijd met een jonger broertjes of zusje. Best vreemd eigenlijk.
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:43:31 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81614603
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik las laatst ergens dat kindjes van 2/3 met een oudere broer/zus (die goed kan praten) een beter ontwikkelde spraak/taal vermogen krijgen dan kindjes van die leeftijd met een jonger broertjes of zusje. Best vreemd eigenlijk.
Nou dat vind ik niet raar... Priscil en Jen lullen de hele tijd met elkaar en Priscil praat ook gewoon tegen Jen, niet op een kinder manier.. Zo zijn kinderen met broertjes en zusjes niet alleen afhankelijk vand e ouders als het om taalontwikkeling gaat. Als ik alleen ben met Jen dan lukt het me echt niet altijd om maar te blijven praten.

Oh en edit: Zusjes en broertje spelen ook nog eens met elkaar... Daar hebben pap en mam niet altijd zin in/ tijd voor..
pi_81614703
Chris telt 1,4,5,1,4 etc.. En maar koppig nee schudden als wij de 2 en 3 gebruiken. De kleuren gaan al wel lang goed. En letters herkennen begint nu ook. Hij ziet overal zijn C, maar de O, de M en P willen ook..
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:48:09 #142
298315 SacreCoeur
pi_81614762
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou dat vind ik niet raar... Priscil en Jen lullen de hele tijd met elkaar en Priscil praat ook gewoon tegen Jen, niet op een kinder manier.. Zo zijn kinderen met broertjes en zusjes niet alleen afhankelijk vand e ouders als het om taalontwikkeling gaat. Als ik alleen ben met Jen dan lukt het me echt niet altijd om maar te blijven praten.

Oh en edit: Zusjes en broertje spelen ook nog eens met elkaar... Daar hebben pap en mam niet altijd zin in/ tijd voor..
Ja zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken.
Isa speelt vaak met mijn 10 jarig nichtje & m'n zusje en ze heeft voorsprong op taal.
Misschien komt dat daar door, want iets speciaals doen we niet.

Isa gaat na de zomervakantie al gewoon naar de echte basisschool, gaat verdomd snel.
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:48:22 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81614774
Ja M. telt vaak 1,2,6 als hij Jen optilt ofzo... Daar moet hij eens mee kappen.

Oh en de 3 is favoriet bij Jen, want er zijn zat buien dat ze elk cijfer een 3 vindt.
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:50:18 #144
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81614855
Mijn dame heeft personeel, die hoeft helemaal niet te praten
Ze vindt wel alles 'cool' en noemt mij 'memmie' dat heeft ze dan wel weer van de broers afgekeken
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:56:06 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81615093
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn dame heeft personeel, die hoeft helemaal niet te praten
Ze vindt wel alles 'cool' en noemt mij 'memmie' dat heeft ze dan wel weer van de broers afgekeken
Oh maar Jen vindt het ook makkelijker om te wijzen, te gillen of te janken als ze iets wilt in plaats van te vragen... Maar ze heeft toch een slecht gezin uitgekozen om dat te doen, want ook Cil zegt gewoon, je kan het ook gewoon vragen hoor.

Jen heeft eigenlijk een soort van 2 moeders zo...
pi_81615107
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou, dat is bij ons niet het geval. Randy (5) was direct al een spraakwaterval, Tinka (net 4) versta ik nog regelmatig met moeite en begon ook erg laat met praten en Bink doet het dus ook belabberd ! Ik zie dat overigens ook veel om me heen, dat de ontwikkeling van latere kinderen juist langer duurt. Volgens mij omdat je er minder tijd voor hebt om ze extra aandacht te geven en niet ieder ontwikkelingsdingetje de hemel in prijst, waardoor ze gestimuleerd worden. Bink is wel goed in zijn motoriek overigens, die moest ik met 1,5 jaar al regelmatig van de picknicktafel afplukken.

(Wij zeggen wel eens gekscherend dat we bewust de ontwikkeling niet stimuleren: is alleen maar lastig! Als ze kunnen lopen, moet je er achteraan en als je ze leert praten, gaan ze tegenspreken! )
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:41:52 #147
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81625706
Ik heb altijd veel gekletst tegen S, bewust, omdat het anders zo stil zou zijn in huis. Ze loopt voor op haar leeftijd met praten, maar is vanaf het begin af aan overal erg snel in geweest. R is nu al luier, op alle fronten, dus die zal misschien ook wel later echt gaan praten.

Toch vind ik het ook logisch dat tweede (en derde en...) kindjes sneller leren praten. Bij een vriendin zie ik dat ook echt zo gebeuren.
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:43:00 #148
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81625749
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, dat is bij ons niet het geval. Randy (5) was direct al een spraakwaterval, Tinka (net 4) versta ik nog regelmatig met moeite en begon ook erg laat met praten en Bink doet het dus ook belabberd ! Ik zie dat overigens ook veel om me heen, dat de ontwikkeling van latere kinderen juist langer duurt. Volgens mij omdat je er minder tijd voor hebt om ze extra aandacht te geven en niet ieder ontwikkelingsdingetje de hemel in prijst, waardoor ze gestimuleerd worden. Bink is wel goed in zijn motoriek overigens, die moest ik met 1,5 jaar al regelmatig van de picknicktafel afplukken.

(Wij zeggen wel eens gekscherend dat we bewust de ontwikkeling niet stimuleren: is alleen maar lastig! Als ze kunnen lopen, moet je er achteraan en als je ze leert praten, gaan ze tegenspreken! )
Mammietje, hoeveel kinderen heb jij? Ik dacht dat jij (ook) een babietje had, of vergis ik me nu?
pi_81626014
Mikael was met praten ook heel erg snel. Andere dingen duurde bij hem weer heel erg lang voordat ie dat kon.
Bij Leander zien we nu dat die met andere dingen heel snel is en ik denk dat hij met praten veel langzamer is. Maar dat kan ook door zijn hoofdje komen dus dat wachten we rustig af
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:44:24 #150
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81640209
Hier kletst mevrouw de hele dag door, in mooie zinnen die meestal nog kloppen ook. Zo 7 of 8 woorden in een zin. En dan niet vragen 'waarom', maar 'waarom gaat spikey (onze kat) brokjes eten?' of 'mama, schapie (knuffel) wil ook een kusje voor te gaan slapen'. Gekwebbel dus de hele dag door. We kunnen ook gerust 10 x iets van 'oke dan' zeggen en dan kletst ze gewoon door. Na een keer of 10 vraagt ze waarom we steeds 'oke dan' zeggen. En ze wil alles weten. Compleet normaal peutergedrag dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_81655496
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:43 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Mammietje, hoeveel kinderen heb jij? Ik dacht dat jij (ook) een babietje had, of vergis ik me nu?
Bink IS ook nog een baby he... hij mag dan wel net 2 zijn, maar daar trek ik me niets van aan!
Ik heb er dus 3. Al voelt (en klinken ze) het soms als een hele kleuterklas... Misschien had je die baby bij me bedacht omdat ik wel eens in het bv-topic post? Confronterend... realiseer me ineens dat ik nu zo'n mens ben die een peuter aan de tiet hangt!
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:14:45 #152
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81670251
Mammietje toch, hoe kun je?

Hier ook zo'n kletskous. Ik geniet er zo van
Maar vandaag kan hij niet meer praten hoor Alleen krijsen, gillen en huilen... da's het enige dat hij zo ongeveer gedaan heeft. Werd een kort bezoekje aan de kinderboerderij, hij heeft daar zo enorm lopen klieren
In de auto, toen we bijna thuis waren zei hij dat hij moe was en graag wilde slapen als we thuiskwamen. En zodoende Hij had het gewoon even nodig.

Volgende week gaan we een paar daagjes naar Center Parcs, we hebben er zin in
Devin heeft het promo-filmpje op de website al zeker 20x bekeken!
pi_81670457
O leuk Kersjes, dat Devin er zo'n zin in heeft!
En ik ook, want dan kan ik jullie ontmoeten!
Wanneer wanneer?
pi_81671163
Tazz, wat fijn dat Mahre het zo goed doet op school. Dat lijkt me echt een spannende tijd.
Ik vroeg me af of Mahre er op dit moment zelf last van heeft dat het praten nog niet helemaal goed gaat?

Wat leuk dat Devin zo enthousiast is over Center Parcs.
Ik hoop voor je dat hij na zijn slaapje wat vrolijker is.

Hier ook echt een kletskousje. Altijd al geweest ook, alleen bij vreemden durft hij nog steeds amper wat te zeggen.
Wat ik zo leuk vind aan deze leeftijd is dat Damian overal zo intens van kan genieten en zo gelukkig kan zijn van de kleinste dingen. Als ik dat zie, dan zou ik willen dat ik zelf ook weer even kind zou kunnen zijn.
Hij vindt op het moment alles mooi, fijn en lief.
pi_81671365
Kersjes, gezellig ochtendje.. Not.. Hopen dat het slapen wat helpt..

Chris zit ook lekker in zijn vel de laatste tijd. Vanochtend op de kruipgroep ging hij eindelijk meezingen (doet hij thuis wel, op schoot daar nooit). En hij was gisteren op het KDV ook lekker bezig. Steeds kindjes opzoeken om te spelen, ipv bij zijn vriendje te staan die alleen wat rondkeek. Een beetje meer de actie opzoeken dan passief de groep bekijken. Dat is wel fijn om te horen..
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:56:27 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81674798
Hij slaapt nog steeds

Damian
Heeft hij het eigenlijk nog over het ziekenhuis (gehad), en dat hij zo ziek was?

Deepfreeze, fijn dat Chris het zo goed doet!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:51:19 #157
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_81736746
Is Devin vandaag gezelliger?

Chris heeft de potje-omslag gemaakt.. Begin deze week brulde hij nog alles bijelkaar. Vanochtend wilde hij blijven zitten tot er een plasje kwam (maar dat kwam niet). na het slapen ook niks, maar hij ging gewillig zitten. Maar vanavond een lege luier, en een flinke plas op de pot.. Eens kijken of de droge luiers aanhouden en hij het zelf gaat aangeven..
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:10:16 #158
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_81767891

wij hebben er een dagje efteling opzitten
Het was onwijs gezellig !
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:23:49 #159
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81768289
Wij zijn net terug van een dagje sprookjeswonderland Zowel Linde als Esmee hebben genoten!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:33:11 #160
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_81768560
Sprookjeswonderland, zijn wij twee weken geleden ook geweest, Lotte wil elke dag weer!

De efteling, ik zit te twijfelen, wat vonden ze ervan, en wat mogen ze zoal al?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:54:44 #161
298315 SacreCoeur
pi_81771421
Efteling is leuk met kleintjes! Isa is er helemaal dol van.. Ze mogen ook al veel, Panda droom, sprookjes bos, Fata Morgana, peuterhofje & de klapper blijft carnaval festival. Er zijn nog veel meer dingen te doen hoor met kleintjes in de Efteling. En ze zijn nog lekker gratis tot en met 3, wij gaan in de zomervakantie weer want ik heb té veel van die efteling zegeltjes.. dus lekker veel kortingen. Als iemand ze trouwens nog nodig heeft, ik heb er genoeg.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:15:39 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81772144
Linde ligt al anderhalf uur in bed en is nog helemaal hyper van het sprookjesgebeuren Steeds als ik haar hoor en nog even ga kijken begint ze er weer over. "Was leuk he mama bij de sprookjes? Gaan we morgen nog een keer? Mag opa dan ook mee? Lief waren de geitjes he? Mag opa dan ook in een bootje varen? Slaapt de reus nog? Mooi waren de kleine huisjes he?" Pff wist niet dat het zoveel indruk had gemaakt op mijn lieve kleine uk
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:22:35 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81772376
wow, chris, wat goed! vanochtend in bad stond eli te hupsen en riep dat hij plasje wilde doen, maar hij hield het op het punt dat hij zei dat het pijn deed echt nog bang, dus... al zit hij wel lekker op de pot en de wc, zolang er maar niks uit hoeft te komen...
naja, over 3 wk volgt eli dus

stiemie, wat leuk dat linde het zo fijn heeft gehad!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:25:50 #164
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81772469
Nou Eli we wachten nog even drie weken af

Hier blijven we qua zindelijkheid hangen op "mama je moet snel mijn luier aandoen want ik moet plassen"
  zondag 23 mei 2010 @ 10:53:55 #165
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_81783992
3 weken voor Eli
Inmiddels zijn er al meer plasjes en zelf een poepie gelukt. Hij gaat opeens ook zelf zitten, en wil er niet meer af..
Maar echt zelf aangeven, dat is wel zelfden.
En hij verwacht nu een cadeautje na elk plasje. Na 3 plasjes waren die helaas op. Dus misschien maar een sticker-belonings-ding knutselen als dat een probleem wordt.

Grappig dat het samenvalt met anderen dingen: Hij durft opeens een zonnebril op, hij wil zijn nieuwe sandalen gewoon aan (ipv eerst een paar dagen brullen om de oude schoenen), hij zwaait lief gedag bij kassa's en geeft hier en daar handkusjes naar aardige mensen/dingen..

Naja, jullie horen het wel. Ik ben hier helemaal blij met mijn happy-peuter
  zondag 23 mei 2010 @ 11:17:25 #166
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_81784535
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:33 schreef ik80lll het volgende:
Sprookjeswonderland, zijn wij twee weken geleden ook geweest, Lotte wil elke dag weer!

De efteling, ik zit te twijfelen, wat vonden ze ervan, en wat mogen ze zoal al?
sprookjesbos, ijsje eten, draaimolens, koekjes eten, carnaval festival, huilen en daarna appelsap, in de zwanenbootjes koekjes eten, speeltuin. koffie/gebak, land van laaf, appelsap drinken, naar de optocht van de ganzen kijken, in de trein zitten en uitrusten en park tussendoor park bekijken, naar de gekleurde duiven kijken, in de auto zitten (die bij de halve maen), daarna lekker met water spelen...

zoiets ????
  zondag 23 mei 2010 @ 13:20:57 #167
72481 appelsap
appelsap
pi_81788050
Wij zijn gisteren ook naar de efteling geweest. Op deze leeftijd kunnen ze echt al veel doen hoor.
Vorig jaar zijn we ook geweest en toen vond Damian alles geweldig. Nu vond hij het sprookjesbos, de droomvlucht en de fata morgana toch wel erg eng.
De Monsieur Cannibale was zijn favoriet dit jaar.
pi_81789020
efteling is hartstikke leuk voor die kleintjes!!

Mijn moeder heeft een abonnement, dus Pepijn gaat bijna iedere maand wel een keer met mijn moeder.
Helemaal super zolang hij nog gratis is.
  zondag 23 mei 2010 @ 14:01:24 #169
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_81789426
Hier liggen ook al eftling kaartjes klaar.. Ik denk dat we in juni een keer doordeweeks gaan. Zelf ben ik ook geen achtbaan-held, dus die rustige attracties vind ik wel prima
pi_81804080
o gaaf zeg, de efteling zo dichtbij! Wil er ooit nog wel een keer weer heen, maar het is zo'n takke-end rijden!

Maar woensdag gaan wij naar Plopsaland, dat is zo ongeveer in de achtertuin.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:20:48 #171
298315 SacreCoeur
pi_81804426
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
o gaaf zeg, de efteling zo dichtbij! Wil er ooit nog wel een keer weer heen, maar het is zo'n takke-end rijden!

Maar woensdag gaan wij naar Plopsaland, dat is zo ongeveer in de achtertuin.
Plopsaland wil ik graag nog een keer heen.
Is alleen voor ons weer een takke end rijden

Hier is eigenlijk behalve Drievliet & Plaswijckpark niets dichtbij.
Drievliet vind ik eigenlijk totaal niets, maar plaswijck is ook ontzettend leuk!
Vooral nu er een piratenschip met spuit water staat.
pi_81804436
Wij zijn vanmiddag samen met opa naar het theater geweest. Pom'opera in de doelen.
Pepijn heeft met open mond gekeken. Daarna nog even lekker op het schouwburgplein met het water gespeeld en toen uit eten. Pepijn viel tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht in slaap en werd net voor het toetje weer wakker Toen nog maar een lekker ijsje gegeten.
Daarna met de trein en tram weer naar huis.

Was een erg leuke middag en avond!
pi_81910258
Anna, gefeliciteerd met je 3e verjaardag
Nog wat leuks op de agenda staan Memmel?
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:53:47 #174
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81910710
Dank je wel!

Voor vandaag niets bijzonders. Ze heeft haar K3 cd al geluisterd en is nu met oma en haar nieuwe skelter een blokje om.
Zondag is het groot feest voor zowel Morris als Anna. We doen het lekker in een keer!
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:56:14 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81910818
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:53 schreef Memmel het volgende:
Dank je wel!

Voor vandaag niets bijzonders. Ze heeft haar K3 cd al geluisterd en is nu met oma en haar nieuwe skelter een blokje om.
Zondag is het groot feest voor zowel Morris als Anna. We doen het lekker in een keer!
Gelijk heb je!

ik haat dat zo: verjaardagen... Ik zou het liefst 1x per jaar gewoon 5 verjaardagen vieren.. Helaas zitten we allemaal wat ver uitelkaar... Ik en Jen kunnen wel samen, maar M. komt ruimt een maand later en Cil nog eens 3 maanden...
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:01:59 #176
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81911025
Gefelliciteerd lieve Anna

Hier hebbben we 2 verjaardagen die we sowieso tegelijk vieren want Esmee en mijn vriend zijn allebei 17 september jarig

Pfoei net naar een voorlichtingsochtend geweest op een school. Over een jaar gaat mijn kind bijna naar school Mijn kleine meiske. Wel een erg leuke school trouwens. Fijne sfeer, schoolzwemmen, schooltuintjes, muziek, toneel, veel aandacht voor leren. Heb er een heel goed gevoel bij.
pi_81911886
Stiemie, dat gaat zo snel he.. Hier gisteren de inschrijfformulieren van school ook maar weer gepakt. Nog even in vullen en opsturen. Ik kan me niet voorstellen dat mijn "kleine guppie" over een dik jaar een kleuter is..
pi_81917714
Mijn grote kleine gup is vandaag voor het laatst naar het cb geweest. Raar idee is dat. Hij is helemaal klaar voor de basisschool

En nu is ie ook nog spelen bij een vriendje

[ Bericht 25% gewijzigd door MeNicole2 op 26-05-2010 14:56:03 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:43:38 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81929858
Anna, gefeliciteerd met je verjaardag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:59:20 #180
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_81935714
Gefeliciteerd, Memmel, met je grote Anna !!
pi_81944822
Anna is 3 jaar! (ik dacht dat ze dat allang was...geen idee waarom, waarschijnlijk nav haar leuke uitspraken in het praatjestopic ofzo)
Gefeliciteerd!

Wij waren vandaag naar Plopsaland, nou daar gaan we voorlopig niet meer heen.
Voor kinderen beneden een meter is er weinig, want die mogen haast nergens in. Meike is wel een meter, dus die mocht juist weer wel in dingen, maar durft niet! Haar vriendinnetje is onder de meter, durft alles maar mag niks.
Meike durfde alleen maar in de draaimolen. Zelfs Kabouter Plop een handje geven was eng....
En dat terwijl ze anders helemaal weg is van Plop. Toen we hem eerder zagen raakte ze niet meer van zijn zijde. Thuis gekomen deed ze ook niets anders als miepen en zeuren, voelde ook een beetje warm.
Voor 7 uur lag ze er al in. Zul je zien dat ze ziek wordt en daardoor vanalles niks wou....
pi_81956872
Karin, hoe gaat het nu?
Jammer dat het niet zo leuk was als gehoopt.

Wij gaan zo bij Mikael spelen, kijken of Chris vriendjes gaat maken.
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:08:31 #183
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81961387
Jammer Karin dat Plopsaland is tegengevallen. Hopelijk is Meike niet ziek geworden.

En Chris lekker op speeldate! Wel foto's maken he

Zo we hebben weer een schoolrondleiding gehad. Dit is duidelijk een echte "nee" voor ons. Enoooooorme school, rommelig, geen gezellige sfeer, slechte cito-scores en kleuterjuf die op megahoge hakken met de kindjes ging buiten spelen (heel praktisch kan ze vast wel een sprintje op trekken) Nou ja maakt wel weer een en ander duidelijk over waar we wel voor willen gaan
pi_81967963
Stiemie, dat is een makkelijke keuze dan

Helaas geen foto's.. Chris durfde sowieso pas na 30-45 minuten voorzichtig van de bank te komen. Maar heeft nog wel eventjes samen gespeeld met Mikael en de Thomas-treinen. Dat is al meer dan anders
pi_81970826
Gefeliciteerd Anna! In mijn beleving was ze ook al even 3, maar dat komt vast omdat het gewoon een wijsneusje is.

Gaat alles goed met Meike?
Dat angstige is wel herkenbaar hoor Karin, Damian had het laatst ook in de Efteling. Ik denk dat ze nu op een leeftijd komen waarop alles wat realistischer is en ze wat meer besef hebben van hoe 'eng' en 'groot' dingen zijn.

Naar hoeveel scholen gaan jullie kijken Stiemie? Doen jullie dat voor de zekerheid of is er nog veel twijfel?
Wij hadden vanmorgen een afspraak op een school voor een rondleiding en een gesprek. Het was zo fijn! Het is een klein schooltje. Er zijn maar 5 klassen (combinatieklassen) en er is veel persoonlijke aandacht voor de kinderen. Ook schoolzwemmen in groep 4! En de visie van de school sloot ook precies aan bij wat we zoeken. Ik zag Damian al helemaal zitten in de klas.
Nu twijfel ik ook of ik nog wel naar andere scholen wil gaan kijken..

Deepfreeze, als dat meer dan anders is, dan is dat super. Toch weer een kleine vooruitgang. Maar wel sneu dat hij het zo spannend vindt.
pi_81970877
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, dat is een makkelijke keuze dan

Helaas geen foto's.. Chris durfde sowieso pas na 30-45 minuten voorzichtig van de bank te komen. Maar heeft nog wel eventjes samen gespeeld met Mikael en de Thomas-treinen. Dat is al meer dan anders
We hadden die Thomas treinen ook meteen moeten pakken. Maar weten we dat voor de volgende keer
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:06:56 #187
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_81971660
Vandaag mag ik hier 'officieel' meeposten! Marlien is 2 jaar geworden en ze heeft er vanmorgen van genoten (ze ligt nu te slapen). Ze snapt al dat het nu niet de bedoeling is dat ze kadootjes weggeeft, maar uit mag pakken . En toen ik haar op bed had gelegd, hoorden we nog een hele poos: "Hiep hiep hoe-aa!"
En hier ook nog een fotootje van haar:
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_81971924
Gefeliciteerd met Marlien! Wat een schattig meisje.
pi_81972193
Grijs, gefeliciteerd met je peutertje!

Appelsap, wij zijn nu op 2 scholen wezen kijken, maar eigenlijk wisten we het wel zeker na nr1. Eigenlijk waren we nog van plan om naar de wijk-school te gaan kijken. Maar daar hoor ik toch weer slechte verhalen over. Die andere school had opendag, dus toch maar even geweest. Maar dat klikte gewoon niet. Zoals je zei: ik zag Chris op die 1e school ook al meedraaien..

Ach, hij heeft er zelf weinig last van, vond het ook gewoon leuk zei hij op de terugweg. Hij is best goed in stilzitten en kijken in die situaties. Alleen als ouder heb je liever dat je kind ook leuk gaat spelen..
Was het niet die brug het hem uiteindelijk deed, met Thomas zat hij ook nog een poosje op de bank?
pi_81974956
Marlien, gefeliciteerd en welkom hier!

Anna gefeliciteerd!

Oh ja, moet ik ook nog steeds doen, afspraak maken op school om een keer te kijken... zou het eerst na kerst doen, denk dat we nu maar ff tot na de zomer wachten...
pi_81983212
o ja op school kijken, dat moeten wij ook nog doen, maar we wachten tot na de zomer.
Ik vind het echt vreselijk joh.
Weer een stukje loslaten...

Meike heeft vanmiddag lekker een poos geslapen (ze slaapt bijna nooit meer overdag) en verder was ze prima te pas.
Ze was weer erg druk met een tent maken, deken over de tafel...voila tent!
Fruit eten in de tent, zaklamp in de tent....geweldig toch!

Morgen gaan we Kersjes en Devin en Toby ontmoeten!
pi_81984490
O ja Grijs, welkom hier met je mooie meid! Gefeliciteerd!
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:33:11 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_81985653
Welkom Grijs!

Anna nog gefeliciteerd.

En school.... nee, daar doen wij niet aan. Ik ontken in alle toonaarde dat mijn jongste dochter na de herfstvakantie naar groep 1 gaat. Ze is nog te klein. Kunnen we daar geen regel over maken. Ze mogen pas naar school als ze minimaal 1 meter zijn. Dan heeft ze nog 7 centimeter te gaan. Dat lukt lekker toch nooit in een half jaar.
pi_81985858
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:33 schreef chacama het volgende:
Welkom Grijs!

Anna nog gefeliciteerd.

En school.... nee, daar doen wij niet aan. Ik ontken in alle toonaarde dat mijn jongste dochter na de herfstvakantie naar groep 1 gaat. Ze is nog te klein. Kunnen we daar geen regel over maken. Ze mogen pas naar school als ze minimaal 1 meter zijn. Dan heeft ze nog 7 centimeter te gaan. Dat lukt lekker toch nooit in een half jaar.
Doe maar niet, dan zit Pepijn tot zijn 10de thuis ofzo
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:38:32 #195
144006 chacama
Ondernemend!
pi_81986014
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:36 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Doe maar niet, dan zit Pepijn tot zijn 10de thuis ofzo
Ok, dan mag je als ouder kiezen. Of 4 jaar of 1 meter.....
pi_81986114
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:38 schreef chacama het volgende:

[..]

Ok, dan mag je als ouder kiezen. Of 4 jaar of 1 meter.....
ja hallo en ik dan!

Mijn kind is al 1 meter, en wordt ook een keer 4...al duurt dat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:17:14 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81989147
Welkom Grijs! Wat een schatje heb je daar zeg

Wij gaan in totaal 4 scholen bezoeken. Gewoon om ook informatie in te winnen en niet later het gevoel te hebben dat we toch een andere school hadden moeten kiezen. De 4 scholen liggen allemaal binnen een kwartier loopafstand dus ze komen allemaal in aanmerking.

Deepfreeze als dit tijdens de speeldate al meer dan anders was, is het ttoch al een mooie vooruitgang?
pi_81991075
Jiha! wij gaan morgen met Kersjes en Devin en Toby (en de man van Kersjes) zwemmen!
Ze belde net of we daar zin in hadden, en uiteraard hebben we dat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')