abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:08:20 #101
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81165486
Sja ach, dat de PVV niet aan 4 mei doet valt wat voor te zeggen natuurlijk. Misschien wordt het eens tijd om dit eens achter ons te laten, het is al zowat 70 jaar geleden allemaal. En de meesten die dit bewust hebben meegemaakt zijn allang de pijp uit. En we mogen niet vergeten dat de zogenoemde verzets'helden' nogal wat joden hebben verraden. Niet echt iets om trots op te zijn als Nederlander......

Het is wel goed, na 70 jaar mag het wel eens afgebouwd worden. We kennen het nu wel.
Scheer je weg!
pi_81165582
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
Sja ach, dat de PVV niet aan 4 mei doet valt wat voor te zeggen natuurlijk. Misschien wordt het eens tijd om dit eens achter ons te laten, het is al zowat 70 jaar geleden allemaal. En de meesten die dit bewust hebben meegemaakt zijn allang de pijp uit. En we mogen niet vergeten dat de zogenoemde verzets'helden' nogal wat joden hebben verraden. Niet echt iets om trots op te zijn als Nederlander......

Het is wel goed, na 70 jaar mag het wel eens afgebouwd worden. We kennen het nu wel.
Typisch.
Het heeft trouwens niet alleen te maken met de 2e wereldoorlog, maar kan voor iedereen van waarde zijn om die dag te herdenken:
quote:
In Nederland vindt jaarlijks op 4 mei de Nationale Dodenherdenking plaats. Men herdenkt tijdens de Nationale Herdenking allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940), in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:14:53 #103
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81165674
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Typisch.
Het heeft trouwens niet alleen te maken met de 2e wereldoorlog, maar kan voor iedereen van waarde zijn om die dag te herdenken:
[..]

Dat is er later van gemaakt ja. Vind het een beetje onzinnig allemaal en hypocriet.
Scheer je weg!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:19:15 #104
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81165767
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:14 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat is er later van gemaakt ja. Vind het een beetje onzinnig allemaal en hypocriet.
Ik ben er blij mee, ondanks dat veel joden deze aangelegenheid kapen/claimen wordt deze dag gelukkig gebruikt voor alle oorlogsslachtoffers. Het is respectloos voor de slachtoffers van de holocaust om middels deze aangelegenheid politiek te bedrijven. Nogmaals: schandalig en respectloos.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_81165776
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja en na 64 eerdere herdenkingen is het natuurlijk erg vreemd om uit jezelf te bedenken dat je als partij in de Raad op de herdenking verwacht wordt. Het is tenslotte een erg korte traditie....
Dat getal van 64 heeft iemand al eerder genoemd, maar is amper relevant. Almere bestaat amper of nog niet eens 64 jaar (ik ben te lui om nu even de stichtingsdatum van Almere op te zoeken, maar dat is na de oorlog) en de PVV-fractie in Almere bestaat ook nog niet zo lang.
Dus de traditie in Almere bestaat nog geen 64 jaar en het is de vraag of de mensen van de PVV al lang genoeg in Almere wonen om van die traditie te weten. Ten derde is de partijfractie wel erg nieuw.
Verder gun ik ze alle tegenslagen. Dat dan ook weer wel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:26:02 #106
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81165919
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben er blij mee, ondanks dat veel joden deze aangelegenheid kapen/claimen wordt deze dag gelukkig gebruikt voor alle oorlogsslachtoffers. Het is respectloos voor de slachtoffers van de holocaust om middels deze aangelegenheid politiek te bedrijven. Nogmaals: schandalig en respectloos.

²
Ach hoezo, welke slachtoffers? De meesten zijn allang dood! Herdenken we WO1 nog? Of de slachtoffers toen Spanje hier in dit land koppen liet rollen? Of andere middeleeuwse taferelen?

Het is wel welletjes geweest. Gewoon afzwakken die handel. We moeten een keer de knoop doorhakken, er zijn wel andere dingen, en het leven gaat verder. Ook de Duitsers zijn verder gegaan na de oorlog. Tuurlijk is het vreselijk en verschrikkelijk wat er allemaal is gebeurd. Maar dat is met elke oorlog zo.

Laten we het eens hebben over Amerikanen die de Indianen zowat hebben uitgeroeid. Daar hoor je niets meer over, of andere volkeren die op barbaarse wijze om het leven zijn gekomen. Of de slavernij dan, wordt die nog herdacht?

Scheer je weg!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:29:35 #107
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81166008
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:26 schreef Gillette_M5 het volgende:
Laten we het eens hebben over Amerikanen die de Indianen zowat hebben uitgeroeid. Daar hoor je niets meer over, of andere volkeren die op barbaarse wijze om het leven zijn gekomen. Of de slavernij dan, wordt die nog herdacht?

Begrijp me niet verkeerd, ik zit op dezelfde golflengte met je. Die dag moet je ook daarvoor gebruiken. Hoezo is het leed van een jood belangrijker dan die van een Indiaan? Ja toch?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 8 mei 2010 @ 01:31:01 #108
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81166048
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik zit op dezelfde golflengte met je. Die dag moet je ook daarvoor gebruiken. Hoezo is het leed van een jood belangrijker dan die van een Indiaan? Ja toch?

²
Juist, wij begrijpen elkaar
Scheer je weg!
pi_81168718
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Maar een herdenkingsdag voor oorlogsslachtoffers in het algemeen is dan toch niks mis mee? Sterker nog, stilstaan bij de gevolgen van oorlog is iets goeds wat we zeker moeten blijven doen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:17:46 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_81169101
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat getal van 64 heeft iemand al eerder genoemd, maar is amper relevant. Almere bestaat amper of nog niet eens 64 jaar (ik ben te lui om nu even de stichtingsdatum van Almere op te zoeken, maar dat is na de oorlog) en de PVV-fractie in Almere bestaat ook nog niet zo lang.
Dus de traditie in Almere bestaat nog geen 64 jaar en het is de vraag of de mensen van de PVV al lang genoeg in Almere wonen om van die traditie te weten. Ten derde is de partijfractie wel erg nieuw.
4 mei is een landelijke herdenking, die overal op dezelfde wijze plaatsvindt. Al 64 jaar. Ook mensen die niet zo lang in Almere wonen kunnen er van af weten uit hun oude woonplaats. Daarnaast wordt de herdenking in de plaatselijke sufferdjes altijd van te voren aangekondigd en zullen zeker raadsleden hiervan op de hoogte worden gebracht, en heus niet alleen via e-mail, maar ook via de gewone raadsstukken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_81169331
quote:

[..]

Ach komop zeg.. Overal in Nederland worden de doden herdacht op 4 mei. Zeker als politicus zou je dat moeten weten. Tenzij die PVV fractie leden van een andere planeet zijn, is het echt een slap excuus om te zeggen dat ze nog maar kort in de fractie zitten en er niet al 64 jaar doden herdenkingen zijn in Almere.
Leaf
pi_81169488
quote:

[..]

Ik neem aan dat er mensen in de fractie zitten of aan de fractie meewerken die al wat langer in Almere wonen ...
pi_81169575
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:31 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Juist, wij begrijpen elkaar
Ik weet niet of je er zo trots op moet zijn dat je op dezelfde lijn zit als BSB
Leaf
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:13:01 #114
93664 waht
Mushir
pi_81169728
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 22:42 schreef Nielsch het volgende:
Wat een kankerpartij is het toch ook. De partij voor die schreeuwtokkies die toch niet stil kunnen zijn om 20:00 uur.
QFT.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:45:40 #115
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_81170230
Het toont in ieder geval van weinig binding met politiek Almere als je dit niet weet.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:27:57 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_81171196
quote:
Sja ach, dat de PVV niet aan 4 mei doet valt wat voor te zeggen natuurlijk.
Dat vinden ze zelf anders niet. Ze noemen het zelfs in hun programma, dus je goedpraaterijtje slaat nergens op.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:28:30 #117
66444 Lord_Vetinari
pi_81171216
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:45 schreef Montov het volgende:
Het toont in ieder geval van weinig binding met politiek Almere Nederland als je dit niet weet.
  Moderator zaterdag 8 mei 2010 @ 11:51:57 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_81171852
quote:

noem voor de grap is een paar verzetshelden die nogal wat joden hebben verraden?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_81171973
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat vinden ze zelf anders niet. Ze noemen het zelfs in hun programma, dus je goedpraaterijtje slaat nergens op.
En toch om die reden geloof ik werkelijk dat ze zouden komen wanneer ze net als de rest een uitnodiging zouden hebben gehad.

Ja, ik zou er achteraan gebeld hebben. Zou ze ook aanspreken op hun niet verstuurde mail die dan bij anderen wel aangekomen is.

Maar nogmaals, ik geloof niet dat ze weg zouden blijven wanneer ze een uitnodiging zouden hebben grekregen.

Weet niet of wilders zelf zou komen i.v.m veiligheid, maar denk wel dat er een afgevaardigde zou komen.

Ik heb nog steeds het gevoel dat de PVV helemaal niet wil regeren of in een college wil zitten.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_81172045
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:55 schreef paddy het volgende:

[..]

En toch om die reden geloof ik werkelijk dat ze zouden komen wanneer ze net als de rest een uitnodiging zouden hebben gehad.

Ja, ik zou er achteraan gebeld hebben. Zou ze ook aanspreken op hun niet verstuurde mail die dan bij anderen wel aangekomen is.

Maar nogmaals, ik geloof niet dat ze weg zouden blijven wanneer ze een uitnodiging zouden hebben grekregen.

Weet niet of wilders zelf zou komen i.v.m veiligheid, maar denk wel dat er een afgevaardigde zou komen.

Ik heb nog steeds het gevoel dat de PVV helemaal niet wil regeren of in een college wil zitten.
Dat zou helemaal een lachertje zijn geweest als ze nadrukkelijk waren uitgenodigd en ze niet op kwamen dagen
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')