Ok! Een klein (foto)verslagje dan maar?
![]()
Het begon allemaal in Bariloche

We vertrokken vrijdag rond middernacht richting Buenos Aires (Aeroparque). Ik had van tevoren geregeld dat de vaste chauffeur die voor Tipica werkt ons zou ophalen met een leuk naambordje (VIP-service Luna de Miel, een flesje champagne en 2 glazen) en naar het internationale vliegveld zou brengen. Hij had net een nieuwe zeer luxe auto aangeschaft dus toen we plaatsnamen stond er in het middenconsole achterin de champagne en 2 glazen, een mooi romantisch begin nietwaar?
Vervolgens reden we naar Ezeiza (internationale vliegveld, 3 kwartier rijden) en wilden we inchecken voor de vlucht naar Lima (hoi Joran!) die om 06:45 zou vertrekken. Bij het inchecken gebeurde wat ik al aan zag komen: "Meneer, u staat niet geregistreerd in Argentinie als toerist. Ofwel: u bent hier niet!". Dit door een foutje van de paspoortcontrole een tijd geleden toen ik terug kwam uit Chili. Ik was al bij Migraciones in Bariloche geweest om dit op te laten lossen, maar het duurde uiteraard wat langer dan gepland. Dus wij naar Migraciones op het vliegveld en of we daar maar even een boete van $300 wilden voldoen. Nou, eigenlijk liever niet, want niet mijn schuld, maar weinig keus. Dus nog een half uurtje in de rij bij Banco de la Nación waar je de boete moet betalen, vervolgens met het betalingsbewijs terug naar Migraciones waar ze net een wisseling van de wacht hebben gehad en de nieuwe meneer weet natuurlijk weer niet hoe het zit. Kortom, de vrolijke bui (na een fles champagne) was al aardig verdampt... Uiteindelijk mijn stempel gekregen en toen weer terug naar de incheckdame die ons niet eens wilde upgraden. Bitch...
Na een korte overstap in Lima vlogen we naar Santa Domingo in de Dominicaanse Republiek. Helaas waren alle vluchten op Punta Cana zelf al vol, dus vandaar dat we naar Santa Domgingo vlogen. Daar werden we netjes opgehaald en vervolgens zaten we bijna 4 uur in een busje waar ik mijn landingsgestel niet echt kwijt kon. Tel daarbij op de rijstijl van de gemiddelde weggebruiker daar en je komt tot de slotsom dat we dat nooit meer doen
In het
hotel aangekomen werden we allervriendelijkst onthaald op de receptie (het was inmiddels rond 10 uur ´s avonds) en kregen we een envelop met alle paperassen, op naam van "Mr. and Mrs. Bol"
![]()
Wij zaten in het Ambar-deel, het duurste en alleen voor volwassenen (God zij dank), maar we mochten uiteraard ook gebruik maken van de andere 3 hotels op het complex. Ik vind het woord "hotel" hier overigens niet echt passend, het is meer een enorm terrein met vele gebouwen van 3 verdiepingen, met in ieder gebouw 10 kamers per verdieping. Daar tussendoor brede en erg groene straten, allemaal erg ruim opgezet en bijzonder goed onderhouden.
Snel naar de kamer, erg ruim, grote badkamer, zag er allemaal op het eerste gezicht prima uit. Later zagen we uiteraard wel wat details (daar zijn we in getraind volgens mij) die nou niet bepaald 5 sterren waren, maar al met al weinig reden tot klagen. Uiteraard snel naar het buffetrestaurant gerend voor onze eerste kennismaking met het all-inclusive principe. Viel me reuze mee, iedereen zag er redelijk "netjes" uit (geen zwembroeken en uiteraard geen rondrennende en gillende kinderen!), het buffet was werkelijk enorm en we hebben ons best vermaakt. Vooral de Mesa de postre was mijn favoriet: de toetjestafel
Daarna nog even in de lobbybar gehangen, 2 Canadese dames ontmoet en toch nog redelijk dronken geworden van de gin-tonics die ze maar door bleven schenken. En gelukkig geen lokale brouwseltjes, maar ook de bekendere merken.
De volgende ochtend naar het strand, waar we een klein probleempje hadden wat ons de rest van de week (op 1 dag na) zou blijven achtervolgen: het weer...
![]()
Maar goed, het was wel lekker warm en onder de parasol bleef het redelijk droog. Plus: weinig kans op verbranden, waar ik een natuurtalent in ben dus we vonden het wel prima. Ook het zeewater was bijzonder aangenaam qua temperatuur en natuurlijk enorm transparant zoals het hoort in de Cariben:
![]()
Zo hebben we ons prima kunnen vermaken, genietend van het strand, het enorme zwembad (mét zwembadbar, en helaas ook met toch wel veel mensen die om 10:00 al aan de cocktails begonnen) en de prima eetgelegenheden. Naast het buffetrestaurant waren er nog enkele thema-restaurants (a la carte) waar we bijna iedere avond hebben gegeten. Het eten verdiende geen Michelinster, maar was zeker goed te noemen.
Hebben we naast het resort ook nog iets van het land gezien? Mja, tijdens die transfer natuurlijk, maar we wilden toch ook één excursie boeken. En na 36 jaar wachten is het me dan toch eindelijk gelukt:
![]()
Het leuke was dat het natuurlijke zwembad "midden" in de zee niet alleen voor de dolfijnen was, maar er was ook een bassin voor haaien en Roggen (Manta Ray) en een bassin voor 3 zeeleeuwen, 1 enorm mannetje en 2 vrouwtjes. En ja hoor, we hadden geluk: wij mochten beginnen met snorkeluitrusting in dit bassin:
![]()
De benen links op de foto zijn van Mariela, net voordat ze werd verslonden...

Het was wel erg leuk, er zwommen 6 haaien in het bassin, dat niet dieper was dan 2,5 meter volgens mij. Ze bleven wel bij de grond, maar al watertrappelend was het toch wel scary

Mariela durfde eerst ook niet, terwijl ik gelijk het bad inging om te kijken. En dat terwijl ik echt geen held ben

Met de onderwatercamera die we hadden gekocht nog wat fotootjes geschoten (kwaliteit valt erg tegen helaas) waarbij ik vrij dichtbij kon komen met mijn handjes:
![]()
![]()
Vervolgens mochten we met d dolfijnen in bad, wat grappig was ook al heb ik er enigszins moeite mee. Ik zou ze liever spontaan een keer tegenkomen ergens op zee, maar goed. Je mocht ze aanraken als ze langszwommen en ze deden uiteraard enkele kunstjes:
![]()
![]()
Daarna kwam eigenlijk het leukste! We mochten op de foto met de zeeleeuw (het enorme mannetje van een kilootje of 300), wat erg grappig was (en liefde op het eerste gezicht zoals je op de foto kan zien):
![]()
![]()
![]()
Daarna zwom hij enkele rondjes om je heen en kon je ook deze reus even aaien. En om het geheel in stijl af te sluiten moesten we midden in het bassin watertrappelen en maar afwachten wat er ging gebeuren... Dit dus
![]()
We hebben het overleeft, hij sprong keurig over ons heen. Maar het was wel even slikken
Op de ene dag dat het zonnig was hebben we gelukig nog wat romantische plaatjes kunnen schieten (en ik dus toch nog verbrand):
![]()
(zoals een huwelijksreisfoto eruit moet zien)
![]()
(Schat, wordt het niet eens tijd om je huid een beetje in te smeren met een creme? Oh wacht, ik heb de palmboom vast!)
![]()
(Er was net een stelletje getrouwd, dus wij konden nog net een foto hier maken voordat alles weer werd afgebroken)
![]()
![]()
![]()
![]()
Verder hebben op de laatste dag voordat we zouden terugvliegen nog het oude gedeelte van Santa Domingo in een moordtempo gezien (de vlucht zou om 16:30 vertrekken en we kwamen om 14:00 pas aan in Santa Domingo. Het oude gedeelte was wel mooi.
Al met al een erg leuke huwelijksreis, volop genoten van de faciliteiten van het hotel (zonder ons te buiten te gaan aan schranspartijen of comazuipen) en waren we vooral erg blij met het "alleen voor volwassenen" concept. Een aanrader dus
[ Bericht 99% gewijzigd door flipsen op 04-06-2010 18:07:17 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.