abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 10:03:02 #176
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_81909070
Op de voorkant moet zo'n tekentje dat betekent met chip staan. Althans, dat was donderdag de eis.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 10:04:02 #177
45833 crew  Fogel
pi_81909096
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb nog nooit een walk-in area gezien. Maar als het je vnl. om Schiphol te doen is en je hebt al een pas voor andere lounges, dan zou ik het laten
Juist voor Schiphol heb ik geen andere pas. De servisair lounge kan je tegenwoordig niet meer gratis in met Diners Club en bij KLM heb ik nog steeds maar silver (maar voor 5000 punten kan je wel loungetoegang kopen, en voor de komende 21 transfers heb ik nog genoeg punten staan ).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 10:05:34 #178
45833 crew  Fogel
pi_81909133
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:51 schreef Blik het volgende:

[..]

de proef duurt tot 30 juni
Jammer. Maar hebben ze inmiddels al de fast-track voor frequent flyers geimplementeerd bij de pascontrole? Daar was enige tijd geleden sprake van dat dat zou komen namelijk.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 10:08:33 #179
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_81909212
Moeten we ons trouwens zorgen maken over het feit dat Hik al twee weken niet op FOK! is geweest? Of zit ze weer eens midden in de rimboe?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_81911040
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Istanbul is trouwens een mooie stad, maar mij zie je er niet meer terug als toerist. Te veel irritante mensen.
Turken of andere toeristen?
pi_81911189
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:57 schreef Blik het volgende:
Heb er één uit 2009, net voor de invoering van de vingerafdrukken. Dus dat komt goed
Ah, fuck. Dat komt er ook nog bij ja.

Ik moet binnenkort een nieuw paspoort hebben, voor m'n vakantie in september. De oude is nog tot december geldig, maar dan voldoe ik niet aan de eis dat het paspoort nog minstens 6 maanden geldig is. En om het nog erger te maken wil de reisorganisatie minstens zes weken voor vertrek mijn paspoortgegevens hebben om alles te kunnen regelen.

Het goede nieuws is dat de status van de reis inmiddels is veranderd in 'gegarandeerd vertrek'.
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:08:01 #182
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81911279
Elders had Hik gemeld een week of 3 weg te willen in mei/juni, dus al te veel ongerustheid lijkt me nog niet geboden
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:09:31 #183
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_81911337
Waar gaat die reis heen k-man?
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:10:57 #184
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81911401
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, fuck. Dat komt er ook nog bij ja.

Ik moet binnenkort een nieuw paspoort hebben, voor m'n vakantie in september. De oude is nog tot december geldig, maar dan voldoe ik niet aan de eis dat het paspoort nog minstens 6 maanden geldig is. En om het nog erger te maken wil de reisorganisatie minstens zes weken voor vertrek mijn paspoortgegevens hebben om alles te kunnen regelen.
En dan adviseert de gemeente ook nog dat je beter niet in mei, juni of juli je paspoort komt ophalen...
pi_81911831
Ik heb net een nieuw paspoort, mét vingerafdruk. En ik vlieg zowel 1 als 4 juni vanaf Schiphol. Ga dat apparaat wel even testen
pi_81911847
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En dan adviseert de gemeente ook nog dat je beter niet in mei, juni of juli je paspoort komt ophalen...
Tja, dat valt niet meer te voorkomen.
pi_81911923
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:09 schreef Gaoxing het volgende:
Waar gaat die reis heen k-man?
Van Kaapstad naar Niagara Falls. Dus Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia.
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:27:34 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_81912256
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Van Kaapstad naar Niagara Falls. Dus Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia.
Ik mis het Amerika/Canada gedeelte in je reis Of je moet de Victoria Falls bedoelen?

Mooie reis trouwens, mijn ouders hebben een soortgelijke reis gedaan en ontzettend veel gezien
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 11:50:50 #189
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_81913540
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:02 schreef k_man het volgende:
Turken of andere toeristen?
Vrij weinig toeristen gezien, muv de bussen vol bij de Aya Sofia, de Blauwe Moskee en het Topkapi. De eerste groep dus. Heb bijvoorbeeld geen 5 meter kunnen lopen zonder weer een menukaart in m'n gezicht geduwd te krijgen. Wel duizenden nieuwe vrienden gemaakt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_81913835
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Vrij weinig toeristen gezien, muv de bussen vol bij de Aya Sofia, de Blauwe Moskee en het Topkapi. De eerste groep dus. Heb bijvoorbeeld geen 5 meter kunnen lopen zonder weer een menukaart in m'n gezicht geduwd te krijgen. Wel duizenden nieuwe vrienden gemaakt.
Hmm, ik heb daar totaal geen last van gehad. Misschien zie je er te vriendelijk en benaderbaar uit.
pi_81913939
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef Blik het volgende:
Ik mis het Amerika/Canada gedeelte in je reis Of je moet de Victoria Falls bedoelen?

Mooie reis trouwens, mijn ouders hebben een soortgelijke reis gedaan en ontzettend veel gezien
Ik vlieg uiteraard van Zambia door naar Toronto om vanaf daar de watervallen te gaan bezoeken als afsluiting van de reis. Dat spreekt toch voor zich?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 12:09:21 #192
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_81914463
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:56 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik heb daar totaal geen last van gehad. Misschien zie je er te vriendelijk en benaderbaar uit.
Volgens mij was het ook verboden, maar, of de wet is recent gewijzigd, of start het toeristenseizoen weer en trekt men zich er niets van aan. Ze deden het bij iedereen, Turk of toerist. In de wijk Beyoglu liep het echt de spuigaten uit. Daar heb je van die straatjes met alleen maar restaurants en die ben ik niet zonder ook maar een meter alleen te lopen doorgekomen. Op een gegeven moment had ik zelfs het stadium bereikt de eerstvolgende die 'kijken, kijken niet kopen' tegen me zou zeggen op z'n smoel te slaan. Dat heb ik anders nooit.

En daarnaast natuurlijk de gebruikelijke oplichtingspraktijken: een nachtclub binnenlopen die een hoerenkot blijkt te zijn met gelijk 4 kleerkasten achter je en zonder een drankconsumptie á ¤ 40 de man te bestellen niet weg kunnen komen, een visspecial van buiten de kaart bestellen die plotseling ¤ 100 kost, een cuba libre met 2 druppels rum, etc., etc.

Overigens ook bijzonder vriendelijke Turken tegengekomen die zich schaamden voor het gedrag van hun landgenoten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_81933357
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:

Istanbul is trouwens een mooie stad, maar mij zie je er niet meer terug als toerist. Te veel irritante mensen.

Helemaal mee eens

Geen meter kunnen lopen of er loopt iemand naast je die toevallig een winkel heeft, zaken doet in Istanbul, je mee wil nemen naar de opening van en club, nog een goed restaurant weet en toevallig ook naar de tram / de bazar / mijn hotel / het grote plein moet.
Of even in het park gaan zitten, waarna je belaagd wordt door schoenpoetsers, boekenverkopers, winkeleigenaren, nepgidsen en zulks. Om agressief van te worden.

Inderdaad een hele mooie stad met interessante wijkjes, mooie gebouwen en bijzondere bezienswaardigheden, maar Taksim en de oude stad zijn volledig verpest door de inwoners (en toeristen).
Ik ben blij dat ik ook nog een treintje naar een buitenwijk heb genomen en daar wat meer van het moderne leven heb gezien, zonder continu achtervolgd en aangeraakt te worden.
pi_81933519
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Vrij weinig toeristen gezien, muv de bussen vol bij de Aya Sofia, de Blauwe Moskee en het Topkapi.
Vrij weinig toeristen Je hoorde echt veel Duits en Amerikaans op straat in Taksim
Het aantal viel wel weg tegen de grote aantallen mensen die sowieso op straat zijn de hele dag.
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 19:18:53 #195
45833 crew  Fogel
pi_81933624
Ik ben juist helemaal niet lastiggevallen in Istanbul, zelfs niet bij de blauwe moskee en ook niet op de bazaar!
pi_81938993
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:18 schreef Fogel het volgende:
Ik ben juist helemaal niet lastiggevallen in Istanbul, zelfs niet bij de blauwe moskee en ook niet op de bazaar!
Ik dus ook niet. Niet opgelicht, niet hinderlijk gevolgd. Ik ben alleen een keer aangesproken toen ik op een bankje in een park zat, door een man die iets van me wilde (een tapijtwinkel laten zien, geloof ik). Die heb ik vriendelijk verteld dat ik daar geen interesse in had en daarmee was het klaar.
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 20:56:41 #197
45833 crew  Fogel
pi_81939334
Wel een poging tot oplichting in een taxi (weet nog steeds niet zeker of de chauffeur gewoon niet kon tellen of dat hij me echt op wilde lichten... bedrag was maar minimaal), maar dat was bij het hotel en toen ze zagen dat het wat lang duurde stonden meteen 4 man personeel rond de auto om mij te helpen (poging tot vertalen, ervoor zorgen dat die vent niet wegreed, baggage eruit halen...).
Bij een afgelegen restaurant goed gegeten en ook gratis wat extras aangeboden gekregen, niks geen special price for you my friend gedoe, helemaal nergens.
pi_81940156
Zouden de travelmodjes het dan aantrekken? Dat gedoe?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 21:08:20 #199
45833 crew  Fogel
pi_81940254
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zouden de travelmodjes het dan aantrekken? Dat gedoe?
Ik denk het, ze lopen daar natuurlijk met een "FOK-mod" hoed op rond, en dat betekend in het Turks "probeer me wat te verkopen"
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:15:27 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81940785
Jullie moeten niet zo vaak het woord 'allee-n' gebruiken, ik krijg weer reclames voor micro oplichtersleningen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')