Juist voor Schiphol heb ik geen andere pas. De servisair lounge kan je tegenwoordig niet meer gratis in met Diners Club en bij KLM heb ik nog steeds maar silver (maar voor 5000 punten kan je wel loungetoegang kopen, en voor de komende 21 transfers heb ik nog genoeg punten staanquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb nog nooit een walk-in area gezien. Maar als het je vnl. om Schiphol te doen is en je hebt al een pas voor andere lounges, dan zou ik het laten
Jammer. Maar hebben ze inmiddels al de fast-track voor frequent flyers geimplementeerd bij de pascontrole? Daar was enige tijd geleden sprake van dat dat zou komen namelijk.quote:
Turken of andere toeristen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Istanbul is trouwens een mooie stad, maar mij zie je er niet meer terug als toerist. Te veel irritante mensen.
Ah, fuck. Dat komt er ook nog bij ja.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:57 schreef Blik het volgende:
Heb er één uit 2009, net voor de invoering van de vingerafdrukken. Dus dat komt goed
En dan adviseert de gemeente ook nog dat je beter niet in mei, juni of juli je paspoort komt ophalen...quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, fuck. Dat komt er ook nog bij ja.
Ik moet binnenkort een nieuw paspoort hebben, voor m'n vakantie in september. De oude is nog tot december geldig, maar dan voldoe ik niet aan de eis dat het paspoort nog minstens 6 maanden geldig is. En om het nog erger te maken wil de reisorganisatie minstens zes weken voor vertrek mijn paspoortgegevens hebben om alles te kunnen regelen.
Tja, dat valt niet meer te voorkomen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dan adviseert de gemeente ook nog dat je beter niet in mei, juni of juli je paspoort komt ophalen...
Ik mis het Amerika/Canada gedeelte in je reisquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Van Kaapstad naar Niagara Falls. Dus Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia.
Vrij weinig toeristen gezien, muv de bussen vol bij de Aya Sofia, de Blauwe Moskee en het Topkapi. De eerste groep dus. Heb bijvoorbeeld geen 5 meter kunnen lopen zonder weer een menukaart in m'n gezicht geduwd te krijgen. Wel duizenden nieuwe vrienden gemaakt.quote:
Hmm, ik heb daar totaal geen last van gehad. Misschien zie je er te vriendelijk en benaderbaar uit.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:50 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vrij weinig toeristen gezien, muv de bussen vol bij de Aya Sofia, de Blauwe Moskee en het Topkapi. De eerste groep dus. Heb bijvoorbeeld geen 5 meter kunnen lopen zonder weer een menukaart in m'n gezicht geduwd te krijgen. Wel duizenden nieuwe vrienden gemaakt.
Ik vlieg uiteraard van Zambia door naar Toronto om vanaf daar de watervallen te gaan bezoeken als afsluiting van de reis. Dat spreekt toch voor zich?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef Blik het volgende:
Ik mis het Amerika/Canada gedeelte in je reisOf je moet de Victoria Falls bedoelen?
Mooie reis trouwens, mijn ouders hebben een soortgelijke reis gedaan en ontzettend veel gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij was het ook verboden, maar, of de wet is recent gewijzigd, of start het toeristenseizoen weer en trekt men zich er niets van aan. Ze deden het bij iedereen, Turk of toerist. In de wijk Beyoglu liep het echt de spuigaten uit. Daar heb je van die straatjes met alleen maar restaurants en die ben ik niet zonder ook maar een meter alleen te lopen doorgekomen. Op een gegeven moment had ik zelfs het stadium bereikt de eerstvolgende die 'kijken, kijken niet kopen' tegen me zou zeggen op z'n smoel te slaan. Dat heb ik anders nooit.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:56 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik heb daar totaal geen last van gehad. Misschien zie je er te vriendelijk en benaderbaar uit.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Istanbul is trouwens een mooie stad, maar mij zie je er niet meer terug als toerist. Te veel irritante mensen.
Vrij weinig toeristenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Vrij weinig toeristen gezien, muv de bussen vol bij de Aya Sofia, de Blauwe Moskee en het Topkapi.
Ik dus ook niet. Niet opgelicht, niet hinderlijk gevolgd. Ik ben alleen een keer aangesproken toen ik op een bankje in een park zat, door een man die iets van me wilde (een tapijtwinkel laten zien, geloof ik). Die heb ik vriendelijk verteld dat ik daar geen interesse in had en daarmee was het klaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:18 schreef Fogel het volgende:
Ik ben juist helemaal niet lastiggevallen in Istanbul, zelfs niet bij de blauwe moskee en ook niet op de bazaar!
Ik denk het, ze lopen daar natuurlijk met een "FOK-mod" hoed op rond, en dat betekend in het Turks "probeer me wat te verkopen"quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zouden de travelmodjes het dan aantrekken? Dat gedoe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |