Dan doe je zelf mee aan deze angstverspreiding. Zet je daar toch gewoon overheen, gevaren liggen overal op de loer.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:49 schreef 78RPM het volgende:
[..]
Ja, veel mensen zijn er bang voor hoor, ik heb het zelf een tijdje geleden bij de hand gehad in de bus.
Kwam er ineens een halve taliban-kloon met een baard, jurk, tulband en grote rugtas naast me zitten.
Ik stap uit, no way dat ik in die bus blijf zitten.
Die man waar ik het over heb doet ondanks zijn "Osama-imitatie" waarschijnlijk geen vlieg kwaad,
het zegt alleen wel iets over de angst die veel mensen hebben.
En het werd op TV ook al gezegd, mensen hebben koninginnedag 2009 nog op hun netvlies...
Toch erg eigenlijk, dat je niet eens meer stil kunt staan bij slachtoffers uit de tweede wereldoorlog
zonder dat er ellende uitbreekt!
Hij gaat nooit te ver volgens FA's dus negeren is de beste optie.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan die gozer geen ban krijgen voor zijn haarzaaierij?
Kan die misschien wat bij gaan klussen bij de club van kale mensenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het was niet toevallig die Gaston met z'n PostcodeMiljoenenjachtPrijsCheque?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Liet er ook nog een kerel van schrik zijn koffertje vallen en de paniek was kompleet.
Inderdaad, zal je net zien. Ofschoon ik het best logisch vind dat zoiets puur uit schrik gebeurt. Mijn versie:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Liet er ook nog een kerel van schrik zijn koffertje vallen en de paniek was kompleet.
En vroegâh was die mongool gewoon genegeerd... Tegenwoordig wordt iedereen meteen bang van zo'n travestiet die zich niet weet te scherenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef joeyettt het volgende:
[..]
Laatst ook nog zo'n halve taliban-kloon tegen gekomen in de trein. Maar die liep expres de hele tijd op en neer in de trein en stampte onverwachts hard met z'n schoenen op de grond om de hele wagon bang te maken...
dat dus....quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Welke klap? Volgens mij was het zo doordat die persoon BOM riep, de rest wegvluchtte. Niet andersom.
Is dat niet gewoon Eef Brouwers, van de RVD?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:57 schreef ElectraPlectra het volgende:
Iemand enig idee wie dit is? De persoonlijke lijfwacht van Beatrix ofzo?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
alleen de man met de koffer in dit geval.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad, zal je net zien. Ofschoon ik het best logisch vind dat zoiets puur uit schrik gebeurt. Mijn versie:
- schreeuwende man is gek (psychotisch)
- andere man laat koffer vallen (uit schrik)
- iemand anders roept "bom" uit een soort van reflex
En niemand van deze mensen kun je echt wat kwalijk nemen. Best raar.²
dit heet vrijheid van meningsuiting, kennen ze zeker in Israel niet?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is iets mis met je perceptie denk ik, want hier is absoluut geen sprake van. Ik kan wel moeilijk door één duur met hardcore zionisten, maar dat acht ik momenteel niet relevant.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:55 schreef Modus het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je de schurfthekel aan joden hebt.
Prima, wil je ECHT discussieren daarover?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg... Massaysterie is echt niks nieuws hoor.
Niet dus. De man schreewt, politie grijpt in, er klinkt een klap (omvallende hekken door de ingreep van de politie denk ik.) en direct daarna paniek als reactie op de eerste klap.quote:
Lijkt op Eef Brouwers? Hoofd RVD volgens mij.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:57 schreef ElectraPlectra het volgende:
Iemand enig idee wie dit is? De persoonlijke lijfwacht van Beatrix ofzo?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad, zulke dingen kunnen maar zo gebeuren op die manier.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad, zal je net zien. Ofschoon ik het best logisch vind dat zoiets puur uit schrik gebeurt. Mijn versie:
- schreeuwende man is gek (psychotisch)
- andere man laat koffer vallen (uit schrik)
- iemand anders roept "bom" uit een soort van reflex
En niemand van deze mensen kun je echt wat kwalijk nemen. Best raar.
Nou, de schreeuw die ik hoorde was niet van iemand die onwel werd, maar van iemand die doelbewust de boel kwam verstieren. En nog steeds heb ik het gevoel dat ik schoten heb gehoord.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:58 schreef stapas het volgende:
Zelf de reacties op dit forum zijn perfect verklaarbaar: er ontstaat groepspaniek, en in plaats van naar de oorzaken van die paniek te zoeken is de eerste reactie: er moet ergens één persoon zijn die dit heeft veroorzaakt, en die moeten we pakken. Het helpt de verbijsterde massa zich fijner te voelen, maar het verklaart weinig hoor... Misschien schrok wel iemand van een raam dat dichtviel...
Ik kom morgen wel terug als je uitgeraasd bentquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:59 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Prima, wil je ECHT discussieren daarover?
Dan krijg je het ook met alle inhoudelijkheid die daarbij gepaard gaat.
Het nieuws is de laatste jaren dat er dankzij genoeg ME en voorzorgingsmaatregelingen tijdens 90 minuten balletje trappen bijna niets ernstigs gebeurd is, dat er tijdens Koninginnedag "maar" 140 mensen gearresteerd zijn, dat viel mee dus.
Politici, zoals Wilders, al heb ik een pesthekel aan hem, kunnen niet meer zonder beveiliging rondlopen, mensen rijden in op de massa, iedere godvergeten dag maakt 1 of andere gek zijn hele familie wel af, alsof het het nieuwtje van de dag is, en nu ontstaat er bij het herdenken over een tijd die zo fout was en zogenaamd zwaar achter ons ligt omdat we dat nooit meer laten gebeuren zelfs een panieksituatie.
Was het altijd zo, dat bij iedere ramp, het eerste waar aan gedacht werd welke grap kunnen we daar over bedenken?
Waar is het veilige moment, hetgene waar je nog op kunt bouwen en aan vasthouden, en met trots kunt zeggen; "Zie je nou wel dat het allemaal nog niet zo erg is?"
Of dit altijd al zo was? Nee, 30 jaar geleden leerden mensen nog van hun fouten, althans, zo leek het.
Sodeflikker op met je aanstellen en wees eens eerlijk en reeel, of ben je ook zo'n nietszeggend kind van een compleet verloren kutgeneratie?
Ja, ik ben geirriteerd.
Helaas heeft onderzoek al meerdere malen bewezen dat mensen slechte getuigen zijn. Het nieuws kleurt nu eenmaal de herinnering.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nou, de schreeuw die ik hoorde was niet van iemand die onwel werd, maar van iemand die doelbewust de boel kwam verstieren. En nog steeds heb ik het gevoel dat ik schoten heb gehoord.
Als niemand verder over schoten rept (er waren zóveel mensen die erbij waren) dan kun je toch wel aannemen dat het de omvallende hekken op de keien waren?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nou, de schreeuw die ik hoorde was niet van iemand die onwel werd, maar van iemand die doelbewust de boel kwam verstieren. En nog steeds heb ik het gevoel dat ik schoten heb gehoord.
Ad populum. Zegt niets. Bovendien reppen veel mensen over al dan niet terechte schoten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als niemand verder over schoten rept (er waren zóveel mensen die erbij waren) dan kun je toch wel aannemen dat het de omvallende hekken op de keien waren?
Een eenmans actie, deze had geen auto waarschijnlijk.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nou, de schreeuw die ik hoorde was niet van iemand die onwel werd, maar van iemand die doelbewust de boel kwam verstieren.
Nee, dat lijkt me stug.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ad populum. Zegt niets. Bovendien reppen veel mensen over al dan niet terechte schoten.
En dat is helaas maar al te waar, vraag het 20 mensen die er pal naast stonden en je krijgt 20 compleet verschillende verhalen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Helaas heeft onderzoek al meerdere malen bewezen dat mensen slechte getuigen zijn. Het nieuws kleurt nu eenmaal de herinnering.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:05 schreef IHVK het volgende:
ze duwt niet. Ze wordt geduwd en verliest haar evenwicht waardoor die jongen valt.
Morgen denk ik er nog precies hetzelfde over. Ik denk al 5 jaar zo, dat gaat echt niet meer veranderen. En de grote grap is dat ik juist alle subjectieve media ontwijk, ik haal mijn nieuws van de meest onafhankelijke bronnen mogelijk, en toch zie zelfs ik het...quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik kom morgen wel terug als je uitgeraasd bent
Kom op.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:32 schreef stapas het volgende:
Tja, de terrorismecoordinator op het mapje roepen zou ik zeggen - men is nu al weken aan een stuk de spanning aan het opdrijven (zal er iets gebeuren op Koninginnedag - komt er binnenkort een aanslag enz). Combineer dit met enorme veiligheidsmaatregelen, en dan krijg je dit soort paniekreacties. Perfect normaal gevolg.
Ik heb het ooit eerder gezien, op 11 september, een jaar na de aanslag: een bus met een kapotte riem en waar dus wat rook uitkwam, en onmiddellijk was er paniek, want ja, de bus stond voor de luchthaven...
'
Straks krijgen we meer slachtoffers agv anti-terrorismemaatregelen dan agv aanslagen
Ik heb een hekel aan vis. Doe mij maar een visstick.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:07 schreef Crimyclown het volgende:
Ik ben toch geen voorstander van een koningshuis. Gelijk vluchten de koningin, net als in de 2e wereld oorlog. Held dat ze is. Doe mij maar een monarchie
!
quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:07 schreef Crimyclown het volgende:
Ik ben toch geen voorstander van een koningshuis. Gelijk vluchten de koningin, net als in de 2e wereld oorlog. Held dat ze is. Doe mij maar een monarchie
!
Eh?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:07 schreef Crimyclown het volgende:
!
Spuit elfenveertigquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:07 schreef Crimyclown het volgende:
Ik ben toch geen voorstander van een koningshuis. Gelijk vluchten de koningin, net als in de 2e wereld oorlog. Held dat ze is.
Ik voel hier een bepaalde tegenspraakquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:07 schreef Crimyclown het volgende:
!
Behalve de tegenspraak die je hier maakt was Bea ook pas een paar jaar oud toen ze naar Engeland moest. Door Wilhelmina onder protest, die wilde blijven, dus niks vluchten. Je spreekt jezelf 3 maal tegenquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:07 schreef Crimyclown het volgende:
!
blijkbaar had ik het vaudtquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:09 schreef Dastan het volgende:
Overigens zijn die journaals alleen nog maar herhalingen. Ik hoor telkens hetzelfde verhaal.
Tsja... En zonder hekken wordt het een ongeorganiseerde bende.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:12 schreef sig000 het volgende:
Die hekken kunnen ze dus eigenlijk beter weglaten?
Zorgt voor extra paniek lijkt het wel.
Ja, gewoon de koninklijke familie crowdsurfend en al naar het monument, prima idee.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:12 schreef sig000 het volgende:
Die hekken kunnen ze dus eigenlijk beter weglaten?
Zorgt voor extra paniek lijkt het wel.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
blijkbaar had ik het vaudtNIeuwe uitzending begint nu (op de stream)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |