Wanneer ben je volgens jou een spion? Mag je sayanim en dergelijke bijvoorbeeld ook meetellen?quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:02 schreef Amos_ het volgende:
Als jij met die Israelische spionnen + bronnen komt inclusief al het verderfelijke dat ze veroorzaken..oh wacht
Hoezo?quote:
Nou nee, echt duidelijk is dat niet. Misschien kun je het er even bij zetten.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:41 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hoezo?
Ter verduidelijking, ik bedoel dat het terecht is in zijn visie. Ik trek die parallel immers gewoon door. Dat ik het niet terecht vind moge duidelijk zijn lijkt me. Toch?
Ik zal er even bij zetten dat het terecht zou zijn volgens de geadresseerde user.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee, echt duidelijk is dat niet. Misschien kun je het er even bij zetten.
Heel graag.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:46 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zal er even bij zetten dat het terecht zou zijn volgens de geadresseerde user.
Ik kruip niet in een slachtofferrol. Nooit gedaan ook. Heeft voor mij ook nooit bekend in de oren geklinkt, omdat zoiets niet voor mij bestemd is. En gelukkig trouwens ook maar, want dat heb ik niet nodig. Ik constateer slechts feiten. Doe het zelf maar. Probeer eens de vinger op de zere plek te leggen en benoem de problemen rond Israël en zionisme. Je wordt meteen afgekapt. Ik heb het al diverse malen meegemaakt en dat is niet alleen op dit forum.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Kruip je zelf weer in de slachtofferschulp. Kap daar eens mee. Je weet best wanneer je te ver gaat en wanneer niet. Ik heb een hekel aan landen als Iran, niet aan de inwoners. Als ik zou zeggen dat de inwoners van Iran het zaad van Satan zijn zou ik ook gemod worden. Je snapt neem ik aan het verschil wel.
[..]
Israël wordt wordt ook wel de enige democratie van het midden-oosten genoemd. Tsja, daar heeft het veel van weg inderdaad, niet dus.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:38 schreef Amos_ het volgende:
Voor jou ja maar gelukkig is het merendeel van de westerse wereld het niet met je eens. Als je alleen al kijkt naar de normen en waarden die beide landen er op nahouden zie je dat Iran verre van beschaafd is. En ja ook Israel heeft foute dingen, daar ontkom je niet aan.
[..]
Mensen die steeds weer herhalen -met vragen of antwoorden- en labelen hebben geen andere uitweg. Jij weet net zo goed als ik dat deze onderwerpen al enorm vaak besproken zijn. Ik heb dan geen zin om net zoals jou ook weer te gaan herhalen. Zoek het maar op.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:38 schreef Amos_ het volgende:
Nee, maar mensen die zichzelf zo wegslachtofferen irriteren mij wel.
Ik ben op veel plekken op deze aardbol geweest, maar Israël niet. En wat is je punt daarmee? De vervelende lobby voor Israël in de Westerse wereld is er nog steeds hoor. Oftewel, je hoeft LETTERLIJK niet eens in Israël te zijn om de problemen te zien. Die gasten zijn er overal om hun agenda te verspreiden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:23 schreef Amos_ het volgende:
Ben je wel eens in Israel geweest? Ik beroepsmatig wel. De situatie zoals jij haar schetst is steeds verre van de werkelijkheid.
Nou inderdaad, overal, het is een invasie, een oprecht Israelisch complot.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:30 schreef Regal het volgende:
[..]
Ik ben op veel plekken op deze aardbol geweest, maar Israël niet. En wat is je punt daarmee? De vervelende lobby voor Israël in de Westerse wereld is er nog steeds hoor. Oftewel, je hoeft LETTERLIJK niet eens in Israël te zijn om de problemen te zien. Die gasten zijn er overal om hun agenda te verspreiden.
Askelon...hemelsbreed zo'n 20 km van Gaza. Raar om daar te zijn en met eigen ogen te zien hoe fout beide partijen nou eigenlijk zijn.quote:En waar ben jij dan o.a in Israël geweest? Het zal vast niet in de buurt van Gaza geweest zijn.
Kom op jongen, zoek nou eens naar mossad in het buitenland en al die gevestigde organisaties in de VS, Europa etc. Ze hebben overdreven veel invloed. En ja, de Sovjet regime was behoorlijk Joods inderdaad. En dat heb jij nooit op een fatsoenlijke manier weten te ontkrachten. Ja, mij anti-semiet noemen en van leugens beschuldigen. Wederom weer labelen dus.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:33 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nou inderdaad, overal, het is een invasie, een oprecht Israelisch complot.
Kom nou niet weer aan met die Stalinisten die vermeend joods zouden zijn bijvoorbeeld, dat is al vele malen ontkracht.
[..]
Nou fijn, dit moet ik dan maar geloven... neemt niet weg dat die ervaringen ook meteen tellen over de langere termijn.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:33 schreef Amos_ het volgende:
Askelon...hemelsbreed zo'n 20 km van Gaza. Raar om daar te zijn en met eigen ogen te zien hoe fout beide partijen nou eigenlijk zijn.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:30 schreef Regal het volgende:
PS: Jouw ervaringen tellen overigens niet over de gehele schaal. Ik zeg niet dat mijn versie klopt hoor, maar vraag eens naar de Palestijnen de volgende keer dat je in Israël bent. Er is ook zo'n iemand op dit forum die Zuid-Afrika als ongevaarlijk bestempeld, omdat dat haar ervaring was. Tsja, wat moet je ermee? Verhalen van blanke boeren zijn anders die daar dagelijks leven, en die zullen het toch beter weten dan een Westerse toerist. Dit kun je ook toepassen op de situatie in Israël.
Je bekijkt alles continu maar van één kant, dat is het punt nou juist.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:38 schreef Regal het volgende:
[..]
Kom op jongen, zoek nou eens naar mossad in het buitenland en al die gevestigde organisaties in de VS, Europa etc. Ze hebben overdreven veel invloed. En ja, de Sovjet regime was behoorlijk Joods inderdaad. En dat heb jij nooit op een fatsoenlijke manier weten te ontkrachten. Ja, mij anti-semiet noemen en van leugens beschuldigen. Wederom weer labelen dus.
Uit die tijd heb ik nog Israelische contacten ja. Askelon is ook regelmatig doelwit geweest van Palestijnse raketjes.quote:Nou fijn, dit moet ik dan maar geloven... neemt niet weg dat die ervaringen ook meteen tellen over de langere termijn.
Nee, juist niet. Als je zoiets vijf jaar terug zei, had je gelijk. Toen zat ik zeg maar in de zogenoemde 'Matrix'.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:41 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je bekijkt alles continu maar van één kant, dat is het punt nou juist.
Dacht ik ook maar even ja..quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:41 schreef Amos_ het volgende:
Net zoals met deze bombardementen, jij praat het zo dat hiermee onschuldige burgers getroffen werden, wat absoluut waar is...
Waar ontken ik dat dan? Ik heb overigens JUIST gezegd dat beide partijen fout bezig waren. Net zoals vandaag de dag het geval is. Er wordt continue gepropageerd hoe slecht de Arabieren wel niet zijn. En daarna probeerde ik dat uit te leggen, maar dan wordt je weer bruut afgekapt door personen zoals jij.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:41 schreef Amos_ het volgende:
Maar goed, de nazi's zelf hebben ook burgerslachtoffers zat gemaakt. Is het daarmee goed te praten? Nee, maar beide partijen waren hierin gewoon fout.
Ja, en de communisten waren nog erger. Ooit bekeken hoeveel mensen daar vermoord, uitgehongerd zijn? Daar waren de nazi's niets bij. Oftewel, de nazi's waren fout bezig, maar datzelfde geldt ook voor de geallieerden en communisten uit de Sovjet-Unie.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:41 schreef Amos_ het volgende:
Ik durf te stellen dat de nazi's meer bloed op hun naam hebben dan de geallieerden. Alleen al in vernietigingskampen...
[..]
Ok, dat is wel erg inderdaad.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:41 schreef Amos_ het volgende:
Uit die tijd heb ik nog Israelische contacten ja. Askelon is ook regelmatig doelwit geweest van Palestijnse raketjes.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:49 schreef Regal het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Als je zoiets vijf jaar terug zei, had je gelijk. Toen zat ik zeg maar in de zogenoemde 'Matrix'.
Nee hoor, ik wijs juist continu mensen erop dat er 2 kanten aan het verhaal zijn.quote:Waar ontken ik dat dan? Ik heb overigens JUIST gezegd dat beide partijen fout bezig waren. Net zoals vandaag de dag het geval is. Er wordt continue gepropageerd hoe slecht de Arabieren wel niet zijn. En daarna probeerde ik dat uit te leggen, maar dan wordt je weer bruut afgekapt door personen zoals jij.
De communisten waren inderdaad ook grote smeerlappen, Stalin is ook verantwoordelijk voor 5miljoen+ doden, onschuldigen... Daarom ook dat communisme ook uitgeroeid moet worden (Noord-Korea bijvoorbeeld)quote:Ja, en de communisten waren nog erger. Ooit bekeken hoeveel mensen daar vermoord, uitgehongerd zijn? Daar waren de nazi's niets bij. Oftewel, de nazi's waren fout bezig, maar datzelfde geldt ook voor de geallieerden en communisten uit de Sovjet-Unie.
Het punt is meer dat de mensen, vrienden welhaast, die ik daar heb leren kennen ook van mening zijn dat de gemiddelde Palestijn hier niks aan kan doen. Het zijn enkel de extremen van beide kanten die wij hier zien.quote:Ok, dat is wel erg inderdaad.
5 miljoen is wel heel erg voorzichtig gesteld. Alleen bij de holodomor kwamen al meer mensen om.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:54 schreef Amos_ het volgende:
Stalin is ook verantwoordelijk voor 5miljoen+ doden, onschuldigen...
Nu was zeker de Holomodor een actie die vergelijkbaar is met de meeste andere genocidale acties maar Stalin en co hebben verder wel veel langer de tijd gehad om de bevolking te zuiveren en terroriseren. De Nazi's hebben hun echte vernietigingspolitiek 'maar' vier jaar uitgevoerd, ook al werd er daarvoor ook al op kleinere schaal gemoord. Om dan te zeggen dat de Nazi's niets waren vergeleken bij de Sovjets gaat wel wat ver, er is geen enkel land geweest dat zo'n gemachineerde moordmachine in werking zette als de Nazi's en bij het uitroeien buiten de kampen ging het er op zijn zachtst gezegd ook niet echt gezellig aan toe.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:49 schreef Regal het volgende:
Ja, en de communisten waren nog erger. Ooit bekeken hoeveel mensen daar vermoord, uitgehongerd zijn? Daar waren de nazi's niets bij. Oftewel, de nazi's waren fout bezig, maar datzelfde geldt ook voor de geallieerden en communisten uit de Sovjet-Unie.
Ik dacht dat ik die toelichting reeds aan Lavenderr gegeven had, en die post tevens aangepast heb. Is het nog niet duidelijk zo?quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Mee eens! Gulo, wil je even toelichten waarom je zoiets afschuwelijks wenst?
Akkoord, laten we dat doen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:44 schreef ToT het volgende:
Ow, overheen gelezen!Maar dan nog...het zou volgens HEM terecht zijn, maar toch uit je de wens zelf wel.
Laten we het er maar op houden dat het ff wat ongelukkig omschreven is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |