Het is je serieus nu nóg niet duidelijk dat de regisseur degene is die schakelt ?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is mijn vraag niet. Hoe wordt voor de schakeltechnicus duidelijk wanneer die naar de andere camera moet schakelen? Of hebben ze dan een tijdlijn vast gesteld die om 8 uur wordt aangezet?
Je doet de hele tijd nogal zelfverzekerd over je inside knowledge, maar je hebt zelf blijkbaar niet genoeg ervaring om te weten dat bij de meeste (grote) producties de regisseur zelf juist niet schakelt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:22 schreef Righteous het volgende:
[..]
Het is je serieus nu nóg niet duidelijk dat de regisseur degene is die schakelt ?
O my ....quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:32 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Je doet de hele tijd nogal zelfverzekerd over je inside knowledge, maar je hebt zelf blijkbaar niet genoeg ervaring om te weten dat bij de meeste (grote) producties de regisseur zelf juist niet schakelt.
Eens met Zhenar. Je doet alsof je er heel veel vanaf weet maar volgens mij kom je niet verder dan kleine producties voor regionale TV. Je zei eerder ook al dat de regisseur altijd stil is tijdens live opnames en een paar posts later kom je daar alweer op terugquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:33 schreef Righteous het volgende:
[..]
O my ....
Je kijkt teveel TMF gast .
Opnamen van een Hollywoodproductie miljoenenfilm zit net iets anders in elkaar denk je niet ?
Nou ja, om eerlijk te zijn werk ik zelf ook bij de televisie. Niet in de regie, maar ik heb vaak genoeg bij de regie gezeten om te weten hoe het er daar aan toe gaat. En bij ons is het altijd de regisseur die (druk pratend) iedereen aanwijzingen geeft, terwijl de schakeltechnicus schakelt tussen de beelden. Ik kan me best voorstellen dat een regisseur bij kleinere producties zelf schakelt, maar dat doet hij in ieder geval niet bij de (live on tape) opnames van een simpel spelprogramma met een paar honderdduizend kijkers, dus al helemaal niet bij een live uitzending waar miljoenen mensen naar kijken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:33 schreef Righteous het volgende:
[..]
O my ....
Je kijkt teveel TMF gast .
Opnamen van een Hollywoodproductie miljoenenfilm zit net iets anders in elkaar denk je niet ?
QFTquote:Op woensdag 5 mei 2010 02:42 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
De fok helden denken het weer beter te weten hoor. allememachies
Nee dat is me niet duidelijkquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:22 schreef Righteous het volgende:
[..]
Het is je serieus nu nóg niet duidelijk dat de regisseur degene is die schakelt ?
Tuurlijk johquote:Op woensdag 5 mei 2010 09:22 schreef Ringo het volgende:
Mensen. Dat het stilteprotocol óók voor de regisseur geldt, lijkt me duidelijk. Als zelfs de koningin twee minuten haar muil houdt, de meeste taxi's en treinen en bussen orders krijgen om aan de kant te gaan staan en zelfs sommige fabrieken de productie stil leggen. Dan is het beeld van een schreeuwend kereltje in regiekamer 1 heel aardig om over te fantaseren maar ook een tikkie overdreven, niet?
Dodenherdenking is een van de strakst geregisseerde en daarmee (tot gisteren?) meest voorspelbare evenementen in het jaar. Alles ligt vooraf vast, iedere handeling, iedere seconde staat op papier. Er liggen tientallen jaren aan regie-ervaring. De norm is bovendien absolute soberheid, ingetogenheid. Niet de volvette emotie van, bijvoorbeeld, een koninklijk huwelijk, waar één traan genoeg is om maximaal los te gaan.
In die setting kan een ervaren regisseur het zichzelf heus toestaan om twee minuten stil te zijn. Net als iedereen.
I know. Dat neemt niet weg dat ook zij die twee minuten hun mond kunnen houden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tuurlijk joh
Regisseurs zijn niet altijd schreeuwende kereltjes. De benodigde communicatie kan op het normale gespreksniveau. Zeker als ze headsets gebruiken.
Waar heb je anders een regisseur voor?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:41 schreef Paul het volgende:
Meestal schakelt de schakeltechnicus gewoon tussen de beelden, en niet altijd wat de regisseur zegt. Als hij zelf iets ziet schakelt hij zelf.
Dat zou kunnen, maar het gebeurd niet aangezien er gewoon gewerkt moet wordenquote:Op woensdag 5 mei 2010 09:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
I know. Dat neemt niet weg dat ook zij die twee minuten hun mond kunnen houden.
Jij gelijk joh.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar het gebeurd niet aangezien er gewoon gewerkt moet worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |