Dat heb je toch gezien. Dat die 2 mensen in beeld genomen werden. Verder werd er niks gedaan. Totdat dat stomme gedoe begonquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:29 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik me al heel lang afvraag he: bij het registreren van de Dodenherdenking voor NOS etc, zit er toch ook ergens een regisseur die aanwijzingen geeft aan de crew...? Of hebben ze daar een oplossing voor bedacht? Lijkt mij lastig namelijk.
Ergens stoort het me altijd een beetje, die gedachte dat er ergens in een donker kamertje een druk mannetje zit te schreeuwen: "Camera twee klaar.... Camera twee! Vijf, iets uitzoomen, zodat die dochter van de geėmotioneerde moeder er ook helemaal op staat."
Zou die filmcrew misschien op een apart moment twee minuten stilte houden, uit respect?
Beetje sneue gedachtegang misschien, maar het houdt me bezig
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef bioloogje het volgende:
Ik vroeg me dit dus ook serieus af vandaag bij de beelden. (Waarom/ geen flauw idee, je moet toch wat tijdens die 2 stille minuten)
Die twee minuten stilte worden duidelijk gebruikt zoals de bedoeling is!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef yosander het volgende:!
Dat vroeg ik me ook af tijdens de twee minuten stilte!
Maar heb je ook wel eens de dodenherdenking geregisseerd? Want dan hebben we meteen een sluitend antwoordquote:
Natuurlijk heeft hij dat niet, hij wil gewoon ff pimpenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:04 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Maar heb je ook wel eens de dodenherdenking geregisseerd? Want dan hebben we meteen een sluitend antwoord
Welquote:
Soms wel ja, praat niet over dingen waar je niets van af weetquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:04 schreef Righteous het volgende:
Een regisseur is tijdens live-opnamen ALTIJD stil .
Wat dacht je ? Dat die ff ging overleggen met zn cameramensen tussendoor?
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:04 schreef Righteous het volgende:
Ik ben achter de schermen actief geweest bij verschillende herdenkingen (o.a. die van deHerculesramp) en protocol is dat men absolute stilte in acht neemt gedurende deze stiltes .quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:04 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Maar heb je ook wel eens de dodenherdenking geregisseerd? Want dan hebben we meteen een sluitend antwoord
Oh?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:04 schreef Righteous het volgende:
De regisseur van een TV-uitzending zit in een aparte ruimte (veelal zo'n dutchview wagen) en heeft contact met de cameracrew via een oortje. Dus ja, die regisseur geeft keurig aanwijzingen aan de crew 'tussendoor'. De vraag is: wat-doet ie tijdens de 2 minuten stiltequote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:04 schreef Righteous het volgende:
Misschien tijdens het opnemen van jouw regiosoapje . Op een dergelijk event is het aboluut ongeoorloofd . Een HERDENKING hé . Die tranen van Maxima is dus een totaal andere situatiequote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:06 schreef Paul het volgende:
[..]
Soms wel ja, praat niet over dingen waar je niets van af weet
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:04 schreef Righteous het volgende:
Maar nu is het dus toch maar niet meer zo dat er tijdens live opnames altijd stilte is?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:10 schreef Righteous het volgende:
[..]
Misschien tijdens het opnemen van jouw regiosoapje . Op een dergelijk event is het aboluut ongeoorloofd . Een HERDENKING hé . Die tranen van Maxima is dus een totaal andere situatie
Hoe weten de cameramensen dan wat de regisseur wil zien en hoe weet de schakelman dan welke camera in beeld moet?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:10 schreef Righteous het volgende:
[..]
Misschien tijdens het opnemen van jouw regiosoapje . Op een dergelijk event is het aboluut ongeoorloofd . Een HERDENKING hé . Die tranen van Maxima is dus een totaal andere situatie
Je had het over live-opnamen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:10 schreef Righteous het volgende:
[..]
Het gaat toch over de 2 minuten stilte ? Gedurende de uitzending wordt er over en weer zoveel gezegd . Maar nogmaals tijdens die 2 minuten is het stil ..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:09 schreef MWP het volgende:
[..]
De regisseur van een TV-uitzending zit in een aparte ruimte (veelal zo'n dutchview wagen) en heeft contact met de cameracrew via een oortje. Dus ja, die regisseur geeft keurig aanwijzingen aan de crew 'tussendoor'. De vraag is: wat-doet ie tijdens de 2 minuten stilte
Die herdenking is toch live of niet -knip-?quote:
Omdat ze het vaker gedaan hebben ? Repetities ?? Instructies ???quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hoe weten de cameramensen dan wat de regisseur wil zien en hoe weet de schakelman dan welke camera in beeld moet?
De traan van Maxima ook.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:12 schreef Righteous het volgende:
[..]
Die herdenking is toch live of niet -knip- ?
Wat zijn jouw bewijzen dan dat die mensen rond de regisseur telepatisch kunnen weten wat de regisseur wil?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:11 schreef Righteous het volgende:
[..]
Het gaat toch over de 2 minuten stilte ? Gedurende de uitzending wordt er over en weer zoveel gezegd . Maar nogmaals tijdens die 2 minuten is het stil ..
Iedereen die denkt beter te weten nodig ik uit met bewijzen aan te komen alvorens met wat roept....
Hoe repeteer je een live-opname, en zo'n incident als vandaag? Dat gaat niet, he.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:12 schreef Righteous het volgende:
[..]
Omdat ze het vaker gedaan hebben ? Repetities ?? Instructies ???
Jezus wat een retards
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:12 schreef Righteous het volgende:
[..]
Omdat ze het vaker gedaan hebben ? Repetities ?? Instructies ???
Jezus wat een retards
Ja, en het huwelijk ook. Daarom. Daar wordt ook gepraat.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:12 schreef Righteous het volgende:
[..]
Die herdenking is toch live of niet -knip-?
Maar hoe werkt het dan met de regieaanwijzingen? Of mag de schakeltechnicus (of hoe heet dat) tijdens die 2 minuten zelf los gaan op de knoppen en bepalen welke beelden uitgezonden worden? Of bepaalt de regisseur dat van tevoren?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:11 schreef Righteous het volgende:
[..]
Het gaat toch over de 2 minuten stilte ? Gedurende de uitzending wordt er over en weer zoveel gezegd . Maar nogmaals tijdens die 2 minuten is het stil ..
Iedereen die denkt beter te weten nodig ik uit met bewijzen aan te komen alvorens met wat roept....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |