Nou ik wil eigenlijk niet echt iets speciaals. Ik wil een tabelletje met een aantal formules zoals x^2 erin, en dan wil ik vele pagina's later kunnen zeggen : tabel 1 leert ons nu dat....Ik vind het wat sukkelig om te gaan zeggen "de tabel op het einde van sectie..."quote:Op maandag 31 mei 2010 18:11 schreef Iblis het volgende:
Een table is een float, die float dus. Een tabular alleen drijft niet weg. Een table heeft, omdat-ie weg kan drijven een caption, zodat je er naar kunt verwijzen, maar dingen die niet wegdrijven hebben normaliter ook geen caption, je kunt namelijk rustig zeggen in de voorgaande/komende tabel, omdat je weet waar het staat.
Verder is een tabular niet bedoeld voor wiskunde zaken, daar heb je een array voor en anders krijg je gewoon inline math met $ inderdaad.
En dat centreren, dat kan in principe wel. Maar ik weet niet goed wat je nu wilt bereiken.
Maar waarom moet het dan per se niet floaten?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:07 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Nou ik wil eigenlijk niet echt iets speciaals. Ik wil een tabelletje met een aantal formules zoals x^2 erin, en dan wil ik vele pagina's later kunnen zeggen : tabel 1 leert ons nu dat....Ik vind het wat sukkelig om te gaan zeggen "de tabel op het einde van sectie..."
Noem me een controlefreak, het idee dat ik niet kan controleren waar iets nou juist staat in mijn eigen werk vind ik echt heel bizar.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar waarom moet het dan per se niet floaten?
voor zover ik weet moet je altijd noindent in tikken. wel irritant inderdaad, het zou andersom moeten zijn, indent intikken als je wilt inspringen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:07 schreef thabit het volgende:
Na elke environment krijg ik een indent. Kan ik dit globaal uitzetten of moet ik elke keer een \noindent gebruiken?
Hebt het nooit begrepen en ben het er ook niet mee eens. iig niet met de indent na een environment zoals eqnarrray.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het idee dat BasementDweller geeft is wel ongeveer juist, alleen bij een environment moet je environment hernieuwen. Het kan vast ook door in de definitie van newtheorem te hacken, maar dit lijkt me het makkelijkst:
[ code verwijderd ]
Maar het nadeel is dan dus dat je je \begin{theorem} ... \end{theorem} moet vervangen. Een workaround daarvoor is je \newtheorem{theorem}{Theorem} te wijzigen in \newtheorem{theoremold}{Theorem} en dan \newenvironment{theorem}{\begin{theoremold}{\end{theoremold}...} te doen, dan hoef je in je document niets aan te passen.
Let wel: die indent (die ik zelf eigenlijk ook overbodig vind), is wel echt een bewuste ontwerpkeus van de AMS mensen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | \usepackage[footnote]{glosstex} \begin{document} % The List of Acronyms \addcontentsline{toc}{chapter}{List of Acronyms} \printglosstex(acr) \chapter{Dit is hoofdstuk 1} Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed diam lacus, volutpat sit amet vulputate in, pellentesque at risus. Nunc non enim non mi tristique imperdiet sit amet ut turpis. Curabitur nec est felis. Phasellus bibendum turpis eget justo ultricies pellentesque. Dit is zomaar een zinnetje met zomaar een \ac{ASCII} afkorting die we kunnen gebruiken. Pellentesque nec nisl elit, non commodo nibh. Aliquam euismod ultricies condimentum magna tempus congue. Duis volutpat lobortis risus nec adipiscing. Donec sollicitudin nunc in lacus ullamcorper eget pellentesque ipsum fringilla. Duis a quam ac erat sodales egestas. Donec posuere varius velit sed dictum. Sed ut pulvinar ante. Curabitur aliquam nibh pharetra erat consectetur nisl nulla, ullamcorper eget ullamcorper ut, eleifend id erat. Proin et ligula sapien. Als we hem nog een keer gebruiken \ac{ASCII} dan wordt het anders weergegeven. \end{document} |
Ergens in het begin van dit topic worden dergelijke kwesties besproken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:05 schreef E-Jey het volgende:
Iblis, bedankt voor de link. Het is Palantino geworden.
Ik voeg een aantal afbeeldingen toe in me verslag. Het valt me op dat na een afbeelding de eerst volgende alinea weer inspringt, volgens mij is dit incorrect. Hoe kan ik er voor zorgen dat na een afbeelding de alinea niet inspringt. In de tekst wil ik overigens wel dat nieuwe alinea's inspringen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | \newcommand\T{\rule{0pt}{2.9ex}} \begin{document} \begin{table}[h] \begin{center} \begin{tabular}{|l|l|l|} \hline & & $(a,b))$\\\hline\hline $G$ &$^2\! G_{2 d}(q)$ & $(x,y)$ \\\hline $H$&$^2\! H_3$&$(u,v)$\\\hline \end{tabular} \caption{test zonder newcommand} \label{testlabel} \end{center} \end{table} \begin{table}[h] \begin{center} \begin{tabular}{|l|l|l|} \hline & & $(a,b))$\\\hline\hline\T $G$ &$^2\! G_{2 d}(q)$ & $(x,y)$ \\\hline\T $H$&$^2\! H_3$&$(u,v)$\\\hline \end{tabular} \caption{test met newcommand} \label{testlabel2} \end{center} \end{table} \end{document} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | \setlength{\parindent}{0pt} \newenvironment{lst}{% \begin{itemize}% \setlength{\partopsep}{0pt}% \setlength{\topsep}{0pt}% \setlength{\itemsep}{0pt}% \setlength{\parskip}{0pt}% \setlength{\parsep}{0pt}} {\end{itemize}} \begin{document} Regel tekst. \begin{lst} \item eerste \item tweede \end{lst} En nog een regel. \end{document} |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | <!DOCTYPE math PUBLIC "-//W3C//DTD MathML 2.0//EN" "http://www.w3.org/Math/DTD/mathml2/mathml2.dtd"> <math xmlns="http://www.w3.org/1998/Math/MathML"> <mrow> <mi>a</mi> <mo><!-- ⁢ --></mo> <msup> <mi>x</mi> <mn>2</mn> </msup> <mo>+</mo> <mi>b</mi> <mo><!-- ⁢ --></mo> <mi>x</mi> <mo>+</mo> <mi>c</mi> </mrow> </math> |
quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:26 schreef Outlined het volgende:
Het is in eerste instantie ook niet bedoeld als een wiskundige opmaak-taal. Desondanks zijn er veel overeenkomsten tussen XML en LaTeX en is het handig voor veel zaken zoals bijvoorbeeld die CV van me die ik nu in LaTex heb gemaakt maar ook prima in XML kan maken.
1 2 | \usepackage[style=historian,sorting=nty,autocite=footnote,babel=hyphen,mincrossrefs=1,usetranslator=true,printseries]{biblatex} |
1 2 3 4 | \DeclareFieldFormat[inbook]{citetitle}{\emph{#1}} \DeclareFieldFormat[incollection]{citetitle}{\emph{#1}} \DeclareFieldFormat[inproceedings]{citetitle}{\emph{#1}} |
nee doe ik ook, enumeratie veranderen in itemize -> draaien, titel section wijzigen -> draaien, nieuwe regel in de eqnarray -> draaienquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:20 schreef xprotagonistx het volgende:
Wat ik me afvroeg: soms wordt als argument van LaTeX gegeven dat je je op de tekst kan concentreren en je je niet om de opmaak hoeft druk te maken. Maar ik ben toch niet de enige die regelmatig tot obsessief (per alinea, soms per zin) latex laat draaien om te kijken wat er voor moois uitkomt, of wel?Zeker om bepaalde dingen na te lezen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \usepackage{graphicx, subfigure} \usepackage[pdftex]{hyperref} \usepackage[dutch,english]{babel} \usepackage{subfig} \begin{document} Tekst \end{document} |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |