Misschien moet ik even een voorbeeld geven:quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:07 schreef thabit het volgende:
Na elke environment krijg ik een indent. Kan ik dit globaal uitzetten of moet ik elke keer een \noindent gebruiken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | \usepackage{amsthm} \usepackage{amsmath} \theoremstyle{plain} \newtheorem{thm}{Theorem} \begin{document} \section{Joepie da poepie} \begin{thm} Dit is een stelling. \end{thm} Dit is de tekst na de stelling. Heel vervelend om te zien dat het inspringt. Kan daar iets aan gedaan worden zonder expliciet met noindents te moeten werken? Hier begint een nieuwe alinea. Die moet wel gewoon inspringen. \end{document} |
Volgens mij kun je als je fancyhdr gebruikt ook halverwege van paginastijl veranderen door deze te herdefiniėren; en dan weer terug te doen.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:27 schreef BasementDweller het volgende:
Vraagje: hoe haal ik een paginanummer weg zonder de headers weg te gooien?
Het idee dat BasementDweller geeft is wel ongeveer juist, alleen bij een environment moet je environment hernieuwen. Het kan vast ook door in de definitie van newtheorem te hacken, maar dit lijkt me het makkelijkst:quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:58 schreef thabit het volgende:
Goed, expliciet \noindent is dan wel het makkelijkst dus..
1 |
De volgorde van packages laden kan helpen, anders kun je soms \AtBeginDocument{...} gebruiken in de preamble om zelf aan het begin van het document meteen wat te doen en de fonts in te stellen zoals jij dat wilt (aannemende dat je weet hoe je lmodern terug kunt krijgen met de hand).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:08 schreef Visitor.Q het volgende:
Opzich heb ik het nu opgelost. Ik heb in het iwona.sty package gekeken en ik zag de volgende regels:
[ code verwijderd ]
Dat leek mij de boosdoener, dus heb ik ze gecomment en nu krijg ik wat ik wil; maar dit is vast niet de officiele manier
Als ik dat probeer haal ik de header weg ipv een paginanummerquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij kun je als je fancyhdr gebruikt ook halverwege van paginastijl veranderen door deze te herdefiniėren; en dan weer terug te doen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | \usepackage[dutch]{babel} \usepackage{fancyhdr} \lhead{De header links} \rhead{...en rechts} \pagestyle{fancy} \begin{document} Eerste pagina... \pagestyle{plain} \clearpage \pagestyle{fancy} ...en pagina 2... \end{document} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | \usepackage[dutch]{babel} \usepackage{fancyhdr} \newcommand{\stijla}{ \lhead{De header links} \rhead{...en rechts} \fancyfoot[C]{\thepage} } \newcommand{\stijlb}{ \lhead{De header links} \rhead{...en rechts} \fancyfoot[C]{} } \pagestyle{fancy} \begin{document} \stijla Eerste pagina... \clearpage \stijlb ...en pagina 2... \clearpage \stijla \dots{} en weer terug. \end{document} |
Okay deze noteer ik even ergens goed. Ooit tijden mee geklooid om zoiets als dit goed te krijgen. Ik ben het namelijk ook oneens met deze ontwerpkeus, en ik vind best dat ik dit anders mag doen na zorgvuldige contemplatiequote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef Iblis het volgende:
... \ignorespacesafterend ...
Bedanktquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:40 schreef Iblis het volgende:
Ik bedoelde het zo:
[ code verwijderd ]
Op zich hoef je alleen die \fancyfoot[C]{...} in je command te zetten natuurlijk, maar voor het idee.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | \begin{document} \begin{table}[h] \centering \begin{tabular}{c|c} a&b \end{tabular} \label{test label} \caption{test caption} \end{table} \end{document} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | \begin{document} \begin{equation} \begin{array}{ll} a & b \\ c & d \end{array} \label{ar:mijnarray} \end{equation} Zie array \ref{ar:mijnarray}. \end{document} |
Hmm, bedankt maar dan vroeg ik me af of een tabular binnen een table niet beter zou zijn?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:05 schreef Iblis het volgende:
Een array heeft inderdaad van nature geen caption; dan zou je het gewoon doen zoals je anders met formules doet:
[ code verwijderd ]
M.a.w. je gebruikt gewoon het vergelijkingsnummer. Wat je ook kunt doen is zelf een eigenlijk float-type maken (dan kun je ook de label van de caption aanpassen), daarvoor zie wikibooks. In plaats van program kun je dan b.v. 'floatarray' maken als omgeving.
Nou ik wil eigenlijk niet echt iets speciaals. Ik wil een tabelletje met een aantal formules zoals x^2 erin, en dan wil ik vele pagina's later kunnen zeggen : tabel 1 leert ons nu dat....Ik vind het wat sukkelig om te gaan zeggen "de tabel op het einde van sectie..."quote:Op maandag 31 mei 2010 18:11 schreef Iblis het volgende:
Een table is een float, die float dus. Een tabular alleen drijft niet weg. Een table heeft, omdat-ie weg kan drijven een caption, zodat je er naar kunt verwijzen, maar dingen die niet wegdrijven hebben normaliter ook geen caption, je kunt namelijk rustig zeggen in de voorgaande/komende tabel, omdat je weet waar het staat.
Verder is een tabular niet bedoeld voor wiskunde zaken, daar heb je een array voor en anders krijg je gewoon inline math met $ inderdaad.
En dat centreren, dat kan in principe wel. Maar ik weet niet goed wat je nu wilt bereiken.
Maar waarom moet het dan per se niet floaten?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:07 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Nou ik wil eigenlijk niet echt iets speciaals. Ik wil een tabelletje met een aantal formules zoals x^2 erin, en dan wil ik vele pagina's later kunnen zeggen : tabel 1 leert ons nu dat....Ik vind het wat sukkelig om te gaan zeggen "de tabel op het einde van sectie..."
Noem me een controlefreak, het idee dat ik niet kan controleren waar iets nou juist staat in mijn eigen werk vind ik echt heel bizar.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar waarom moet het dan per se niet floaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |