nee doe ik ook, enumeratie veranderen in itemize -> draaien, titel section wijzigen -> draaien, nieuwe regel in de eqnarray -> draaienquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:20 schreef xprotagonistx het volgende:
Wat ik me afvroeg: soms wordt als argument van LaTeX gegeven dat je je op de tekst kan concentreren en je je niet om de opmaak hoeft druk te maken. Maar ik ben toch niet de enige die regelmatig tot obsessief (per alinea, soms per zin) latex laat draaien om te kijken wat er voor moois uitkomt, of wel?Zeker om bepaalde dingen na te lezen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \usepackage{graphicx, subfigure} \usepackage[pdftex]{hyperref} \usepackage[dutch,english]{babel} \usepackage{subfig} \begin{document} Tekst \end{document} |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Is denk ik aan te bevelen om je vragen van een minimum example te voorzien. Niet dat ik dan wel het antwoord weet, want ik heb dat beamergedoe nooit gebruikt. (Zie ook dit artikel)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:13 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik heb een theme gedownload en in de juiste (denk ik) mappen gezet. Nu probeer ik het te gebruiken en krijg ik "! LaTeX Error: File `beamerthemeumbc2.sty' not found.". Ik heb Texhash al gedraaid, computer herstart, probleem blijft.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | \usetheme{umbc2} \begin{document} \selectlanguage{dutch} \begin{frame}[plain] \titlepage \end{frame} \end{document} |
quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:55 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
ik zou een beetje meer inzicht willen in Beamer, ipv altijd maar templates te kopiëren....
Ik gebruikte deze code. Mijn probleem is dat hij onderaan mijn naam zet.. met dan () erachter. Hoe krijg ik dat weg?
Het is trouwens mijn wens dat er onderaan een balkje met permanente data zoals mijn naam is,
en bovenaan een overzicht van alle secties, terwijl de huidige subsectie ook zichtbaar is.
Laat me ook aub wat weten als je vindt dat ik het helemaal verkeerd doe.![]()
Bedankt!http://www.ctan.org/tex-a(...)/beameruserguide.pdfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze site heb je ongetwijfeld al wel via google gevonden? \useoutertheme{split} lijkt op wat je noemt.
Wees blij dat je niet met een smartboard hoeft te werken! Smartboard? http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektronisch_schoolbord (lees en huiver)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:24 schreef thabit het volgende:
[..]
't Is denk ik aan te bevelen om je vragen van een minimum example te voorzien. Niet dat ik dan wel het antwoord weet, want ik heb dat beamergedoe nooit gebruikt. (Zie ook dit artikel)
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:13 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik heb een theme gedownload en in de juiste (denk ik) mappen gezet. Nu probeer ik het te gebruiken en krijg ik "! LaTeX Error: File `beamerthemeumbc2.sty' not found.". Ik heb Texhash al gedraaid, computer herstart, probleem blijft.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:55 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
ik zou een beetje meer inzicht willen in Beamer, ipv altijd maar templates te kopiëren....
Ik gebruikte deze code. Mijn probleem is dat hij onderaan mijn naam zet.. met dan () erachter. Hoe krijg ik dat weg?
Het is trouwens mijn wens dat er onderaan een balkje met permanente data zoals mijn naam is,
en bovenaan een overzicht van alle secties, terwijl de huidige subsectie ook zichtbaar is.
Laat me ook aub wat weten als je vindt dat ik het helemaal verkeerd doe.![]()
Bedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zult bestaande themes moeten bekijken, hoe die opgezet zijn qua code, dan in de manual kijken voor wat verheldering. En dan de blokjes combineren tot een eigen theme. Als je een beetje weet wat je met TeX doet kan het wel in een middag, maar heb je nog niet veel echt qua macro's gemaakt is het domweg lastig.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
Ik heb al zoveel handleidingen gezien ondertussen dat ik het niet meer zeker weet.. in elk geval bedankt dat je het aanraadt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:11 schreef Hanneke12345 het volgende:
http://www.ctan.org/tex-a(...)/beameruserguide.pdf
Deze site heb je ongetwijfeld al wel via google gevonden? \useoutertheme{split} lijkt op wat je noemt.
Met enig schaamrood op de wangen:quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:32 schreef Iblis het volgende:
Je zult bestaande themes moeten bekijken, hoe die opgezet zijn qua code, dan in de manual kijken voor wat verheldering. En dan de blokjes combineren tot een eigen theme. Als je een beetje weet wat je met TeX doet kan het wel in een middag, maar heb je nog niet veel echt qua macro's gemaakt is het domweg lastig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |