abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2010 @ 18:29:52 #76
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_82797104
Nou, dit is BibLaTeX, in principe kun je het daar gemakkelijker zonder die nare BibTeX-taal zelf modificeren. Ik ken het alleen niet (goed).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:20:22 #77
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_82828579
Wat ik me afvroeg: soms wordt als argument van LaTeX gegeven dat je je op de tekst kan concentreren en je je niet om de opmaak hoeft druk te maken. Maar ik ben toch niet de enige die regelmatig tot obsessief (per alinea, soms per zin) latex laat draaien om te kijken wat er voor moois uitkomt, of wel? Zeker om bepaalde dingen na te lezen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:44:58 #78
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82829643
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:20 schreef xprotagonistx het volgende:
Wat ik me afvroeg: soms wordt als argument van LaTeX gegeven dat je je op de tekst kan concentreren en je je niet om de opmaak hoeft druk te maken. Maar ik ben toch niet de enige die regelmatig tot obsessief (per alinea, soms per zin) latex laat draaien om te kijken wat er voor moois uitkomt, of wel? Zeker om bepaalde dingen na te lezen.
nee doe ik ook, enumeratie veranderen in itemize -> draaien, titel section wijzigen -> draaien, nieuwe regel in de eqnarray -> draaien

en nog erger: heel vaak die pdf uitprinten
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_82848416
Ik wil twee afbeeldingen naast elkaar.Wikibooks zegt dat ik dit moet doen met het package subfig, maar zodra ik in de preamble (zo heet dat, toch?) /usepackage{subfig} toevoeg krijg ik de volgende enigszins cryptische foutmelding:

Runaway argument?
\sf@counterlist \relax \def \sf@temp {\@nil }\ifx \sf@temp \@nnil \else \ETC.
! Paragraph ended before \sf@setref was complete.
<to be read again>
\par
l.35
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:45:05 #80
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_82848507
Kun je een opzichzelfstaand compileerbaar voorbeeld geven? Zie de topic pointer.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_82849026
1
2
3
4
5
6
7
8
9
\documentclass[12pt,a4paper,titlepage]{report}

\usepackage{graphicx, subfigure}  
\usepackage[pdftex]{hyperref}
\usepackage[dutch,english]{babel}
\usepackage{subfig}
\begin{document}
Tekst
\end{document}

Ik weet niet of dit goed genoeg is? Iig zodra ik het babelpackage weghaal gaat Texworks ook klagen.
Zodra ik \usepackage[pdftex]{hyperref} weghaal is het probleem over, lijkt althans zover. Maar ik neem aan dat dat er voor zorgt dat m'n table of contents links bevat naar de hoofdstukken. Overigens werkte het op de universiteit volgens mij wel, dus is het probleem alleen thuis. (Ik gebruik TeXWorks, waarmee weet ik eigenlijk niet zeker, miktex, kan dat?)
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:59:51 #82
148823 znarch
ondertitel
pi_82849223
Beter is ook om: \usepackage{subfig} te doen

Even zonder gein, je krijgt die fout al zonder dat je daadwerkelijk 2 afbeeldingen probeert naast elkaar te zetten?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_82849350
Ja, ook zonder enige tekst in het document geeft 'ie het al.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:03:01 #84
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_82849412
Het heeft geen zin om én subfig én subfigure te laden. Subfig is de nieuwste (en opvolger van subfigure), haal subfigure dus weg.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:03:32 #85
148823 znarch
ondertitel
pi_82849444
Vraagt Texworks je om de package te installeren? Anders even met de Miktex Package Manager *in je startmenu van windows* kijken of hij uberhaubt geinstalleerd is
pi_82849495
En zo te zien is het probleem daarmee weg! Ik heb niet zo gekeken naar wat er al stond, we hebben min of meer een kant en klaar document aangeleverd gekregen waar we nog wat tekst tussen moesten zetten. Ik ga nu even kijken of het nu ook lukt afbeeldingen naast elkaar te maken.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:07:24 #87
148823 znarch
ondertitel
pi_82849615
Waarmee? Wat was het probleem?
pi_82849895
Wat Iblis zei, het package subfigure erbij. Nu werkt het redelijk zoals ik wil.
Ik moet echt eens verder dan m'n neus lang is gaan kijken
pi_82939204
Hallo,

ik zou een beetje meer inzicht willen in Beamer, ipv altijd maar templates te kopiëren....

Ik gebruikte deze code. Mijn probleem is dat hij onderaan mijn naam zet.. met dan () erachter. Hoe krijg ik dat weg?

Het is trouwens mijn wens dat er onderaan een balkje met permanente data zoals mijn naam is,
en bovenaan een overzicht van alle secties, terwijl de huidige subsectie ook zichtbaar is.
Laat me ook aub wat weten als je vindt dat ik het helemaal verkeerd doe. :{

Bedankt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83171183
Ik heb een theme gedownload en in de juiste (denk ik) mappen gezet. Nu probeer ik het te gebruiken en krijg ik "! LaTeX Error: File `beamerthemeumbc2.sty' not found.". Ik heb Texhash al gedraaid, computer herstart, probleem blijft.
pi_83171721
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:13 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik heb een theme gedownload en in de juiste (denk ik) mappen gezet. Nu probeer ik het te gebruiken en krijg ik "! LaTeX Error: File `beamerthemeumbc2.sty' not found.". Ik heb Texhash al gedraaid, computer herstart, probleem blijft.
't Is denk ik aan te bevelen om je vragen van een minimum example te voorzien. Niet dat ik dan wel het antwoord weet, want ik heb dat beamergedoe nooit gebruikt. (Zie ook dit artikel)
pi_83173483
In dit geval maakt het denk weingi verschil, omdat het niet om het document zelf of samenwerking van packages gaat. Maar oké ;)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
\documentclass[xcolor]{beamer} 
\usetheme{umbc2} 

\begin{document}
\selectlanguage{dutch}

\begin{frame}[plain]
\titlepage
\end{frame} 

\end{document}
pi_83174794
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:55 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,

ik zou een beetje meer inzicht willen in Beamer, ipv altijd maar templates te kopiëren....

Ik gebruikte deze code. Mijn probleem is dat hij onderaan mijn naam zet.. met dan () erachter. Hoe krijg ik dat weg?

Het is trouwens mijn wens dat er onderaan een balkje met permanente data zoals mijn naam is,
en bovenaan een overzicht van alle secties, terwijl de huidige subsectie ook zichtbaar is.
Laat me ook aub wat weten als je vindt dat ik het helemaal verkeerd doe.

Bedankt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.ctan.org/tex-a(...)/beameruserguide.pdf
Deze site heb je ongetwijfeld al wel via google gevonden? \useoutertheme{split} lijkt op wat je noemt.
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:50:41 #94
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_83181657
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:24 schreef thabit het volgende:

[..]

't Is denk ik aan te bevelen om je vragen van een minimum example te voorzien. Niet dat ik dan wel het antwoord weet, want ik heb dat beamergedoe nooit gebruikt. (Zie ook dit artikel)
Wees blij dat je niet met een smartboard hoeft te werken! Smartboard? http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektronisch_schoolbord (lees en huiver)
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:30:35 #95
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_83183079
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:13 schreef Hanneke12345 het volgende:

Ik denk dat het dan niet de juiste mappen zijn. Werk je onder Windows, dan kan ik je in ieder geval niet helpen. Wat vaak wel gewoon werkt is het in de directory van het document zelf neer zetten, maar dat is natuurlijk geen prettige oplossing als je de theme vaker wilt gebruiken.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:32:12 #96
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_83183143
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:55 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,

Laat me ook aub wat weten als je vindt dat ik het helemaal verkeerd doe.

Bedankt!
SPOILER

Je zult bestaande themes moeten bekijken, hoe die opgezet zijn qua code, dan in de manual kijken voor wat verheldering. En dan de blokjes combineren tot een eigen theme. Als je een beetje weet wat je met TeX doet kan het wel in een middag, maar heb je nog niet veel echt qua macro's gemaakt is het domweg lastig.
pi_83240151
Hallo,

Ik heb een paar lelijke formules in Latex gemaakt, namelijk de volgende:
$$S_w=\lceil\frac{159}{5648}u^2\rceil.$$
en
$$\lceil\frac{25194541}{184119152}u^2\rceil.$$

\lceil en \rceil staan voor de entier +1. Als je dit text krijg je echter een 'grote' breuk met kleine ceilingtekens eromheen, is het mogelijk deze tekens groter te maken zodat de uitdrukking er gewoon in past?
Weet iemand of en hoe dit kan?
alvast bedankt,

Edit: ik ben er al uit, er kwamen even een slim iemand langslopen..

[ Bericht 7% gewijzigd door marleenhoofd- op 24-06-2010 13:38:09 ]
pi_83240224
\left\lceil en \right\rceil gebruiken.
pi_83240545
bedankt
pi_83333158
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:11 schreef Hanneke12345 het volgende:

http://www.ctan.org/tex-a(...)/beameruserguide.pdf
Deze site heb je ongetwijfeld al wel via google gevonden? \useoutertheme{split} lijkt op wat je noemt.
Ik heb al zoveel handleidingen gezien ondertussen dat ik het niet meer zeker weet.. in elk geval bedankt dat je het aanraadt.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:32 schreef Iblis het volgende:
Je zult bestaande themes moeten bekijken, hoe die opgezet zijn qua code, dan in de manual kijken voor wat verheldering. En dan de blokjes combineren tot een eigen theme. Als je een beetje weet wat je met TeX doet kan het wel in een middag, maar heb je nog niet veel echt qua macro's gemaakt is het domweg lastig.
Met enig schaamrood op de wangen:
begrijp ik goed dat je met
\usetheme{Warsaw} een hele hoop zaken zoals outertheme en innertheme vastlegt,
en dat je die "afspraken" onmiddellijk overschrijft als je daaronder iets zet als
\useoutertheme{split}
?

Het komt er eigenlijk op neer dat ik de bovenkant van "smoothbars", en de onderkant van "split" zou willen gebruiken.
Iblis raadde me aan om in de code te gaan kijken. Kan je me soms een zetje geven: wat zijn die files waarin je die code kan bekijken?

Met veel dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')