uhmm nee... dit gaat gewoon nergens heen zo he...quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:49 schreef ScarFace- het volgende:
Oke. Korte berichten. Moeten we vaker doen, in dit topic
Ik scroll standaard door, lees gemakshalve over de oneliners heenquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:52 schreef Re het volgende:
[..]
uhmm nee... dit gaat gewoon nergens heen zo he...
Deze reeks was ooit opgezet om ervaringen te delen... en dan bedoel ik niet of je de reclame van NCIS zit te bekijken.
dat is natuurlijk heel onuitnodigend voor nieuw users etc...quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:53 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik scroll standaard door, lees gemakshalve over de oneliners heen
Jouw inbreng maakt het extra interessant; het geeft de ASS’ers ook een indruk van hoe het er normaal gesproken aan toegaat in het leven. Het voorkomt dat ASS’ers blijven hangen in de auti-wereld.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Die oneliners daargelaten, die vind ik zelf irritant, maar echt ervaringen delen komt er hier ook niet van, voor mij als NT-er. Ik ben hier gekomen vorig jaar uit nieuwsgierigheid en ondertussen met een paar een goed contact op gebouwd.
Maar dan is weer de vraag, wat is de grens?
Het gaat hier wel rap, maar voor veel is het gewoon een 'toevluchtsoord' of ergens waar je je thuis kunt voelen, al is t dan online.
Ervaringen kan ik simpelweg niet delen.
Ofschoon ik je punt goed snap..quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:40 schreef robuust89 het volgende:
vind t wel strontirritant dat francis elke scheet meldt hiero...
GA WAT DOEN!
wat die vrienden van je moeder zeiden (?), groot gelijk. ga naar buiten en doe wat. huur een boek bij de bieb, ga bij een vereniging, ga sporten, ontwikkel jezelf! anders blijf je in die vicieuze cirkel hangen.
self inflicted autism, anyone?
ik lees dr posts nooit, overigens, maar dat terzijde
Ok blij van nut te zijn. ik weet alleen niet of dat mensen met andere aandoeningen op mij slaat?quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:21 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Jouw inbreng maakt het extra interessant; het geeft de ASS’ers ook een indruk van hoe het er normaal gesproken aan toegaat in het leven. Het voorkomt dat ASS’ers blijven hangen in de auti-wereld.
Veel mensen met autisme hebben behoefte aan contact met lotgenoten, zoeken herkenning en erkenning. De vraag waarom juist mensen met ASS het zo moeilijk hebben in deze maatschappij, fascineert mij. Waarom normale toeleiding naar arbeid voor mensen met ASS over het algemeen niet goed werkt, en wel bij mensen met andere aandoeningen. Dat brengt mij op de vraag wat er precies mis is met autisme.
jij tipte pas geleden het ook heel subtiel aan, dat ze zo enorm twijfelde over ALLES enzo, maar mij subtiel-gen is niet zo goed ontwikkeldquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:45 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ofschoon ik je punt goed snap..
ben je weer fijn subtiel
Dat is alle twee hetzelfde, valium is de merknaam. Net als dat Seresta oxazepam is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:24 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Het heet diazepamof staat er echt valium op je doosje?
Maarja.
Weet ik, dat is typisch robuust, je bent net een onbezonnen dartel veulenquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:51 schreef robuust89 het volgende:
[..]
jij tipte pas geleden het ook heel subtiel aan, dat ze zo enorm twijfelde over ALLES enzo, maar mij subtiel-gen is niet zo goed ontwikkeld![]()
Moet je tegen autisten zeggenquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:58 schreef Re het volgende:
[..]
dat is natuurlijk heel onuitnodigend voor nieuw users etc...
een paar maanden geleden stonden de ADHD reeks en deze allebei op 24 stuks... zie het verschil
niet erg om af en toe ff gewoon onder lotgenoten wat te kleppen, mar hou ook het grotere plaatje in het vizier.
Dat lijkt me eigenlijk ook echt heel handig. Heb er al eens aan zitten denken, maar aan de andere kant werkt briefjes op m'n deur plakken eigenlijk ook best goed. En het voelt fijn als je dan iets gedaan hebt om het briefje er vanaf te kunnen halen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:54 schreef Autidude het volgende:
In mijn huis komt ook zo'n groot schrijfbord waar ik dingen op kan schrijven en schema's maken.
Op zich wel mee eens, maar het kan idd subtieler.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:40 schreef robuust89 het volgende:
vind t wel strontirritant dat francis elke scheet meldt hiero...
GA WAT DOEN!
wat de huisarts van je moeder zei (?), groot gelijk. ga naar buiten en doe wat. huur een boek bij de bieb, ga bij een vereniging, ga sporten, ontwikkel jezelf! anders blijf je in die vicieuze cirkel hangen.
self inflicted autism, anyone?
ik lees dr posts nooit, overigens, maar dat terzijde
ik snap hem. Zal de nutteloze posts wat meer achterwege laten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:52 schreef Re het volgende:
[..]
Deze reeks was ooit opgezet om ervaringen te delen... en dan bedoel ik niet of je de reclame van NCIS zit te bekijken.
Nou, maak een apart autisten gedeelte in het forum, maken we er een SC in en krijg je die nutteloze posts hier ook niet meerquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:52 schreef Re het volgende:
[..]
RE is heel erg schappelijk hoor en misschien wel 1 van de beste mods hier op Fok! .. Je hoort hem hierquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:19 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Nou, maak een apart autisten gedeelte in het forum, maken we er een SC in en krijg je die nutteloze posts hier ook niet meer![]()
En ach, die af en toe beetje nutteloze posts is ook wel fijn hoor, alleen maar over onze problemen enzo praten is ook niet echt fijn, een lachertje of een subject-change tussendoor moet ook kunnen.
Daarom zei ik al dat we een SC moesten openen, maar IRC kanaal ergens kan ook jaquote:Voor het echte chatten is er MSN of we zouden ergens zo'n IRC kanaal kunnen openen.. om maar iets te noemen.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:37 schreef Autidude het volgende:
[..]
RE is heel erg schappelijk hoor en misschien wel 1 van de beste mods hier op Fok! .. Je hoort hem hier
ook bijna nooit klagen en hij staat eigenlijk al belachelijk veel toe.. Waarvoor heel veel dank en respect!![]()
Maar wat hij bedoelt is dat het niet een super chat moet gaan worden.. heh, met vrij nutteloze one lines 3 per minuut. Het is in principe ook écht geen SC topic, het gebeurt wel een beetje maar dan wordt er weer
eventjes heel erg veel gepost of gereageerd op bijvoorbeeld 1 van mijn vele klaagposts over dingen waar ik tegen aan bots.. Of weer een mooie vraagstelling of dingen als "hebben jullie hier ook last van" En dan komt er ff een discussie of meerdere mensen met input en dan gaat het ff hard. Maar dat zijn kwaliteitsposts, waar je herkenning in kan vinden, waar anderen weer tips over kunnen geven etc.
Het is het keihard offtopic gechat/Twitter style, wat RE bedoelt. Want hij heeft gelijk, het moet overzichtelijk blijven, want we zijn niet alleen met ons clubje, er komen ook steeds nieuwe bij.
Voor het echte chatten is er MSN of we zouden ergens zo'n IRC kanaal kunnen openen.. om maar iets te noemen.
Briefjes plakken doe ik ook hoor, maar briefjes en een chaoot, en andere mensen in huis..quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:00 schreef Satsuma het volgende:
Dat lijkt me eigenlijk ook echt heel handig. Heb er al eens aan zitten denken, maar aan de andere kant werkt briefjes op m'n deur plakken eigenlijk ook best goed. En het voelt fijn als je dan iets gedaan hebt om het briefje er vanaf te kunnen halen.![]()
[..]
quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:43 schreef Re het volgende:
[..]en dank je voor het compliment, ik vind dit een prachtige reeks die veel inzicht verschaft, en dat er af en toe wat SC in voorkomt is ook helemaal niet erg. Ik zal eens kijken of er een IRC kanaal oid kan gemaakt worden, klinkt als een goed plan
Nee, dat is het algemeen. Je ziet ook dat juist mensen met autisme moeite hebben met de hulpverlening.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:49 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ok blij van nut te zijn. ik weet alleen niet of dat mensen met andere aandoeningen op mij slaat?
Ik heb geen aandoeningen. Ik heb moeite gehad mijn verleden te accepteren maar een stabiele en liefdevolle thuisbasis doet wonderen
ik heb het ff achter neergelegd dus even kijken wat er mogelijk is via de FOK! servers...quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:04 schreef Spoortie het volgende:
Tja, ik kan 't wel opstarten, maar dat betekent dat jullie er pas gebruik van kunnen maken op het moment dat mijn computer aanstaat..
Dat gedoe met briefjes ken ik. En dat is echt lastig, want ik raakte regelmatig die briefjes kwijt of ze vielen op de grond. En het werd een regelrechte rommel.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:56 schreef Autidude het volgende:
[..]
Briefjes plakken doe ik ook hoor, maar briefjes en een chaoot, en andere mensen in huis..
Ik heb overal vaste plekjes en alles is echt een chaos hoor, maar ik ben wat dat betreft dus exact als die Peter Ludolf.. of Anton heyboerHet zit ook gewoon allemaal in mijn hoofd en ik weet PRECIES waar alles
ligt.. Maar als dat kwijtraakt of iemand verplaatst het.. dan is het net alsof er een kernramp is.
Dat is het ook, een ramp in de kern.
Maar die briefjes zijn voor kleine dingen, en is ook een extra zekerheid want ik moet altijd iets opschrijven om het goed te kunnen onthouden.. Dan zit er zeg maar een foto van in mijn hoofd van dat papiertje.
Maar nu is het allemaal heel veel, en ik wil een echte structuur gaan opbouwen en dan ook met zo'n to do list en tijdstippen erbij om bepaalde dingen op vaste tijdstippen te doen. En dan heb ik gewoon een mooi groot bord nodig, lekker duidelijk en overzichtelijk. Met van die stiften die je kan uitvegen, of anders schoolbord verf en krijtjes.
Oh, jullie hebben als IRC kanaal, gewoon command invoeren van /create room (naam) ofzo. Geen idee welk systeem jullie ervoor gebruiken..quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:06 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb het ff achter neergelegd dus even kijken wat er mogelijk is via de FOK! servers...
Ik denk dat het er meer een beetje om gaat of het mag van de bazen enzo..quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:09 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Oh, jullie hebben als IRC kanaal, gewoon command invoeren van /create room (naam) ofzo. Geen idee welk systeem jullie ervoor gebruiken..
Jij bent heel goed voor dit topic omdat je zo normaal er mee omgaat, dat geeft hoop en steun en dat isquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:49 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ok blij van nut te zijn. ik weet alleen niet of dat mensen met andere aandoeningen op mij slaat?
Ik heb geen aandoeningen. Ik heb moeite gehad mijn verleden te accepteren maar een stabiele en liefdevolle thuisbasis doet wonderen
De helft kijk ik wel doorheen of vind ik leuk, maar de andere helft wil je niet weten hoeveel pijn dat doet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Och autisten zijn populair in KLB!
Ik ga trouwens een muur met schoolbord verf verven, en daar alles op noteren
Bedoel het niet lullig hoor, maar dat is nou niet een van de dingen die ik bij jou zou noemen als een van je sterke punten. Als je daar goed in was, zouden die dingen je niet zo raken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:29 schreef Autidude het volgende:
[..]
De helft kijk ik wel doorheen of vind ik leuk, maar de andere helft wil je niet weten hoeveel pijn dat doet.
Hoeveel woede dat opbrengt, hoeveel nog veel meer.. en de uren die daar in gaan zitten.. Je kan een
hoop begrijpen, maar dát niet...
Er zijn momenten geweest dat als het IRL zou zijn geweest dan had ik nu TBS gehad, voor de rest van mijn leven... Het kost héél veel moeite allemaal. Terwijl ik heel goed ben in relativeren. Maar er bestaan gewoon écht vreselijke figuren.. Is ook hun recht, ik kan en wil er niet mee omgaan met dat soort mensen, dus vermijd ik het.
Uniek ben je zekerquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:31 schreef francis998 het volgende:
[..]
ach..ik weet het. Ik ben onvervangbaar en uniek
Iets wat je niet kent kan je ook niet missen tochquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Een van minst genoemde symptomen van ASS is gebrek aan sex.
Ik vind t nou net te ver gaan om mensen stom te noemen. Maar ik kan me voorstellen dat de gevoelens inmiddels hoog oplopen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Jij bent heel goed voor dit topic omdat je zo normaal er mee omgaat, dat geeft hoop en steun en dat is
echt fijn. Als je je helemaal niet thuis voelt tussen de mensen en bijna alle mensen haat omdat ze zo
stom zijn maar vooral omdat ze zo onmenselijk zijn. Ik heb best wel veel een hekel aan domme mensen,
daar kan ik niet zo veel aan doen.. Maar ik vind het ook best vaak leuk en helemaal leuk als ik ze iets kan
leren of als ze heel schattigs iets proberen maar er volledig naast zitten.
Maar ik heb een hekel aan mensen die lui en ongeinteresseert zijn en van die echte pestkoppen en mensen
die keihard falen in hun werk cq professie.. Mensen die heel veel verdienen door tijdens werktijd op kantoor hier op Fok! lopen af te geven op "paupers" en auti's uitlachen en etc etc.
Van die mensen die denken intelligent te zijn maar volledig wereldvreemd zijn. Daar heb ik een godsgruwelijke afkeer tegen die echt heel erg erg is, en als dat getriggered wordt dan is het zwart.
Ik ben zo'n persoon waarom er tegenwoordig beveiliging aanwezig is bij instanties als CWI/UWV/Stadhuis![]()
En dan zijn er mensen zoals jij (of zoals Re dus, want dat is net zo'n zelfde type mens) , en dan werk je nog op SoZa ook
[x] Geschikt!
Ook al zijn jullie soort mensen zeldzaam.. het is wel een lichtje.. snap je? Daarom werd je hier ook door vele gemist
Dat is de meest cliché opmerking die er is en nog onzinnig ookquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Iets wat je niet kent kan je ook niet missen toch
Jij hebt geen rechterhand?quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Iets wat je niet kent kan je ook niet missen toch
Zou het te maken hebben met het rechtvaardigheidsgevoel van mensen met autisme, of het zwartwit denken wat ook voorkomt? Iedereen kan ontslagen worden, zeker als de arbeidsmarkt verder gaat flexibiliseren. Status heb ik ook niet zoveel mee, maar helemaal onderaan het inkomensgebouw zou ik ook niet willen staan. Leuk dat je gek bent op allerlei soorten mensen. Misschien heb je dat wel meegekregen vanuit je beroep. Je schreef dat je weer wil gaan studeren. Heb je nog ambities voor klantmanager of trajectbegeleider?quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:03 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik vind t nou net te ver gaan om mensen stom te noemen. Maar ik kan me voorstellen dat de gevoelens inmiddels hoog oplopen.
Het is mij altijd om de persoon gegaan en nooit om status of geld of een mooie auto of intelligentie.
Zelf ben ik niet de slimste, mijn baan kan zomaar weg zijn, mijn huis ook, bij wijze van spreken. Al die dingen zijn tijdelijk en vergen allemaal hard werken. Mensen niet, die blijven altijdIk ben juist weer gek op mensen in alle soorten en maten én beperkingen.
Rechtvaardigheidsgevoel heeft iedereen, de balans is alleen niet bij iedereen hetzelfde. En waar die balans hoort te zitten is discutabel.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:18 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Zou het te maken hebben met het rechtvaardigheidsgevoel van mensen met autisme, of het zwartwit denken wat ook voorkomt? Iedereen kan ontslagen worden, zeker als de arbeidsmarkt verder gaat flexibiliseren. Status heb ik ook niet zoveel mee, maar helemaal onderaan het inkomensgebouw zou ik ook niet willen staan. Leuk dat je gek bent op allerlei soorten mensen. Misschien heb je dat wel meegekregen vanuit je beroep. Je schreef dat je weer wil gaan studeren. Heb je nog ambities voor klantmanager of trajectbegeleider?
Ja daarom maak ik hem dus ook. Ook als maagd heb je behoefte aan seks.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:04 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat is de meest cliché opmerking die er is en nog onzinnig ook
quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:15 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Jij hebt geen rechterhand?![]()
(jaja, niveau daalt, stemming stijgt)
Ik had t vermoeden dat je m ook maakte met een knipoog naar al die ellenlange discussies op r&pquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja daarom maak ik hem dus ook. Ook als maagd heb je behoefte aan seks.
Ik heb dus ook een gezonden behoefte aan seks. Alleen een gebrek aan partner.
[..]
Ik typ met 10 vingers
Ja ik revereer inderdaad aan die discussiesquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:15 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik had t vermoeden dat je m ook maakte met een knipoog naar al die ellenlange discussies op r&pMet trieste opmerkingen
Was je nou nog wel maagd of niet?
Oooh over gemiste fokkers gesproken: SeanDaley!
Jammer autiquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:25 schreef Autidude het volgende:
Ik zie er vanaf, morgen lever ik de sleutels weer in en cancel ik het.
Veel te veel stress en ik vind het toch wel zo'n vreselijk kutgehucht, ik wil er niet eens heen.. ik ga er dus ook gewoon niet heen.. waarom zou ik dan zoveel geld voor moeten betalen. Het is echt zonde.
Lieve auti weet je t zeker? Je was zo blij dat je een plekje had met rust voor jezelf.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:25 schreef Autidude het volgende:
Veel te veel stress en ik vind het toch wel zo'n vreselijk kutgehucht, ik wil er niet eens heen.. ik ga er dus ook gewoon niet heen.. waarom zou ik dan zoveel geld voor moeten betalen. Het is echt zonde.
Waarom? Vind je het niet gewoon vervelend omdat het nieuw en onbekend is? Want dat gaat over. Zou zonde zijn als je iets laat schieten wat eigenlijk heel positief kan zijn.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:25 schreef Autidude het volgende:
Te veel verandereing ineens kan dusdanig veel stress opleveren dat iemand met ASS het gewoon weg niet trekt. Dat het uiteindelijk positief wordt helpt dan niet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:34 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Waarom? Vind je het niet gewoon vervelend omdat het nieuw en onbekend is? Want dat gaat over. Zou zonde zijn als je iets laat schieten wat eigenlijk heel positief kan zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |