abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:44:21 #101
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_85874612
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:32 schreef Fogel het volgende:
Ik vroeg het vanwege de volgende passage in je vorige post "Vergeet niet dat journals publiceren niet goedkoop is: de editors, peer-review, het opmaken....".
Je hebt gelijk, ik had je vraag anders begrepen. De reviewers worden uitgenodigd door een editor of de editor-in-chief die hier wel voor betaald krijgt. Ook hebben we een 'online submission system' dat betaald moet worden, en worden de manuscripten eerst door onze mensen gecontroleerd op volledigheid voordat ze naar de editors worden doorgestuurd. Vandaar dat ook peer -review geld kost, zelfs al krijgen de reviewers er niets voor.

Hoewel het soms anders lijkt zitten er achter alle online systemen wel degelijk echte mensen, en ik weet van mijn editors dat de goede reviewers zeer gewaardeerd worden. Incidenteel kan er trouwens best wel wat gedaan worden: ik heb wel eens de een conferentiebezoek betaald voor een reviewer die daar voor ons een thema issue ging samenstellen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:48:13 #102
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_85874753
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:45 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik heb liever een afwijzing van een paper met 4 kantjes bruikbaar commentaar dan een, good paper, well written review met acceptatie.
Dan had je het ook naar een beter tijdschrift kunnen sturen :Y
Een acceptatie zonder commentaar kan betekenen dat het tijdschrift het artikel heel graag wil hebben, en ze je niet willen afschrikken met lastige vragen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:08:32 #103
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85875569
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:56 schreef Chanty het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag afgestudeerd en heb een uur later een tijdelijke baan als junior onderzoeker aan de VU aangeboden gekregen. Mooie gelegenheid om te netwerken en mijn mogelijkheden voor promotie uit te zoeken op het onderwerp waar ik ook op ben afgestudeerd. Mijn (ex)begeleider gaat ook peilen of er interesse is om mijn onderzoek te publiceren in een vakblad en het onderzoek wordt besproken met iemand van een onderzoeksinstituut die onderzoek in ongeveer dezelfde richting doet. En zo timmer ik dus door aan een mogelijke promotieplek in de toekomst :D Nu eerst maar wat werkervaring opdoen :)
Gefeliciteerd met je afstuderen! Alleen ken ik de term 'junior onderzoeker' niet geloof ik, zit dat op de een of andere manier tussen afstuderen en het beginnen van een promotie in? Wat word je dan geacht precies te doen?

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:17 schreef Clupea het volgende:

[..]

Dat is nog een doorlopende discussie, vooral in combinatie met Open Access en data repositories. 'Wij' als bedrijf waren 1 van de eerste met 'Green OA', dus de auteurs kunnen gewoon hun artikelen opslaan op preprint servers of in institutionele repositories (zoals DARE of PMC). Kleinere uitgeverijen kennen vaak meer beperkingen. Preprint servers zijn trouwens maar in enkele vakgebieden echt populair.
Ah, ok. Ik heb (uiteraard) geen goed overzicht over alle gebieden, maar het wint iig bij wiskunde sterk aan populariteit de laatste jaren heb ik het idee.

quote:
Vergeet niet dat journals publiceren niet goedkoop is: de editors, peer-review, het opmaken en editen van de artikelen, op internet publiceren en doorzoekbaar maken in PubMed en Web of Science kosten allemaal geld. Het zijn juist deze diensten die maar weinig (veelal van subsidie afhankelijke) preprint servers goed voor elkaar hebben.
Mwah. Het is natuurlijk een beetje off-topic hier, sorry, maar persoonlijk vind ik het nog steeds een vreemde zaak dat al het werk (het schrijven van de artikelen, het reviewen, zelfs de opmaak tot op zekere hoogte) door academici wordt gedaan, zonder vergoeding, en de uitgevers er vervolgens bij wijze van spreken een kaftje omdoen en het resultaat voor aanzienlijke bedragen verkopen aan de bibliotheken van diezelfde academici. Het probleem van het maar beperkt openbaar zijn van academische kennis nog buiten beschouwing gelaten. Maar goed, we zullen zien hoe e.e.a. zich in de toekomst verder ontwikkelt. :).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:12:20 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_85875728
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:08 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je afstuderen! Alleen ken ik de term 'junior onderzoeker' niet geloof ik, zit dat op de een of andere manier tussen afstuderen en het beginnen van een promotie in? Wat word je dan geacht precies te doen?
[..]

Gewoon beginnend onderzoeker dus. Als je niet gaat promoveren groei je uiteindelijk gewoon door tot senior onderzoeker. Ik ga gewoon meewerken aan een lopend onderzoek dat over 3 maanden af moet zijn. Er ligt nogal wat werk nog. Dus ik ga zowel data analyseren als stukken schrijven en nog wat informatie verzamelen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:14:07 #105
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85875812
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:12 schreef Chanty het volgende:

[..]

Gewoon beginnend onderzoeker dus. Als je niet gaat promoveren groei je uiteindelijk gewoon door tot senior onderzoeker. Ik ga gewoon meewerken aan een lopend onderzoek dat over 3 maanden af moet zijn. Er ligt nogal wat werk nog. Dus ik ga zowel data analyseren als stukken schrijven en nog wat informatie verzamelen.
Ok, dus je kunt in principe onderzoeker worden zonder gepromoveerd te zijn?
Fotoboek
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:16:19 #106
52229 Chanty
pi_85875906
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:14 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ok, dus je kunt in principe onderzoeker worden zonder gepromoveerd te zijn?
Ja dat kan, maar als je gepromoveerd bent is dat natuurlijk wel gunstiger voor je carriere :) Maar het is bij ons in de criminologie inderdaad niet zo dat je geen wetenschappelijk onderzoek kunt verrichten als je niet gepromoveerd bent.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:30:14 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_85876548
Promoveren is een vierjarige baan, in salarisschaal P. Junior onderzoeker is het equivalent waar je niet vast zit aan vier jaar maar kun je bijv. ook een 1-jaar contract krijgen; in principe minder risico voor de universiteit, meer risico voor de promovendus, maar je zit dan wel in een hogere salarisschaal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:33:16 #108
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_85876694
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:08 schreef keesjeislief het volgende:
Mwah. Het is natuurlijk een beetje off-topic hier, sorry, maar persoonlijk vind ik het nog steeds een vreemde zaak dat al het werk (het schrijven van de artikelen, het reviewen, zelfs de opmaak tot op zekere hoogte) door academici wordt gedaan, zonder vergoeding, en de uitgevers er vervolgens bij wijze van spreken een kaftje omdoen en het resultaat voor aanzienlijke bedragen verkopen aan de bibliotheken van diezelfde academici. Het probleem van het maar beperkt openbaar zijn van academische kennis nog buiten beschouwing gelaten. Maar goed, we zullen zien hoe e.e.a. zich in de toekomst verder ontwikkelt. :).
Daar heb je gelijk in, al durf ik te stellen dat uitgevers wel iets meer dan 'er een kaftje omheen' doen. :Y

Open Access tijdschriften (niet de lezer maar de auteur betaalt voor publicatie) zijn dan een goed alternatief. Echter, in de praktijk zijn de meeste wetenschappers zuinig op hun onderzoeksbudget en vallen de publicatiekosten voor die OA tijdschriften niet mee. Het helpt ook niet dat het aantal publicaties belangrijk is voor een carriere, los van de kwaliteit van die artikelen: wetenschappers 'moeten' wel publiceren. Maar dat laatste moeten wetenschappers zelf met de bureaucraten van NWO en andere geldschieters oplossen.....
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:44:25 #109
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85877187
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:16 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja dat kan, maar als je gepromoveerd bent is dat natuurlijk wel gunstiger voor je carriere :) Maar het is bij ons in de criminologie inderdaad niet zo dat je geen wetenschappelijk onderzoek kunt verrichten als je niet gepromoveerd bent.
Ok, ik begrijp het. Veel succes de komende maanden dan, ook wel een mooie gelegenheid om voor jezelf duidelijk te krijgen of een promotie je de moeite waard is lijkt me :).
Fotoboek
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:48:50 #110
52229 Chanty
pi_85877405
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:44 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ok, ik begrijp het. Veel succes de komende maanden dan, ook wel een mooie gelegenheid om voor jezelf duidelijk te krijgen of een promotie je de moeite waard is lijkt me :).
Dat ook en ik zit in ieder geval met mijn neus in de boter wat betreft allerlei mogelijkheden. Maar vooralsnog word ik alleen maar enthousiaster over het onderzoek doen :D
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:55:13 #111
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85877718
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:33 schreef Clupea het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, al durf ik te stellen dat uitgevers wel iets meer dan 'er een kaftje omheen' doen. :Y
Ja, begrijp ik ook wel hoor, was even fijn kort door de bocht ;).

quote:
Open Access tijdschriften (niet de lezer maar de auteur betaalt voor publicatie) zijn dan een goed alternatief. Echter, in de praktijk zijn de meeste wetenschappers zuinig op hun onderzoeksbudget en vallen de publicatiekosten voor die OA tijdschriften niet mee. Het helpt ook niet dat het aantal publicaties belangrijk is voor een carriere, los van de kwaliteit van die artikelen: wetenschappers 'moeten' wel publiceren. Maar dat laatste moeten wetenschappers zelf met de bureaucraten van NWO en andere geldschieters oplossen.....
Ja, dat klopt inderdaad, zolang het meten van resultaten gebeurt aan de hand van publicaties in gepeerreviewde tijdschriften en zolang deze nog alleen/vooral door commerciele uitgevers gerund worden is er een soort 'lock in' waarbij academici commerciele tijdschriften niet kunnen vermijden...
Fotoboek
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:50:41 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_85879720
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:48 schreef Chanty het volgende:
Dat ook en ik zit in ieder geval met mijn neus in de boter wat betreft allerlei mogelijkheden. Maar vooralsnog word ik alleen maar enthousiaster over het onderzoek doen :D
Dat draait wel bij *).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:17:39 #113
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85884698
Nog gefeliciteerd met de baan in Manchester, Kees! :s)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  Moderator woensdag 1 september 2010 @ 17:33:59 #114
45833 crew  Fogel
pi_85955462
Heeft een van jullie al eens zelf een congres georganiseerd?
Zo ja, welke software hebben jullie gebruikt voor registratie, automatische e-mail bevestigingen, printen van badges, etc. En welk systeem voor betaling?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_85956367
Vandaag heb ik voor het eerst oppositie gevoerd bij een verdediging. Was erg vermakelijk om een keer te doen. :).
  Moderator woensdag 1 september 2010 @ 18:51:29 #116
45833 crew  Fogel
pi_85957592
@tha Lijkt me inderdaad ook leuker om aan de "andere kant" te staan, maar eerst zelf maar eens aan de verdedigende kant staan over een jaar of 2-3.

@spatz: klinkt goed! Ga je eind september naar RE2010 in Sydney?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 1 september 2010 @ 23:28:08 #117
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85970027
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:33 schreef Fogel het volgende:
Heeft een van jullie al eens zelf een congres georganiseerd?
Zo ja, welke software hebben jullie gebruikt voor registratie, automatische e-mail bevestigingen, printen van badges, etc. En welk systeem voor betaling?
Jawel, maar het was een klein genoeg om gewoon pen en papier en copy-paste te gebruiken :P.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:05 schreef thabit het volgende:
Vandaag heb ik voor het eerst oppositie gevoerd bij een verdediging. Was erg vermakelijk om een keer te doen. :).
Ah, leuk! Heb je (vervelende) inhoudelijke vragen gesteld, of vragen meer voor de vorm?

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nog gefeliciteerd met de baan in Manchester, Kees! :s)
Dank je! :).

quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:22 schreef Spatzmann het volgende:
ik ben erg blij, want ik heb een casus gevonden waar ik mijn design claim kan demonstreren. Ben er erg blij mee. Nog wel in ' simulatie vorm' met past project data (wel uit ons eigen bedrijf, aangezien ik externe phd ben). Maar het is een eerste vorm van validatie. Hoop over een paar maanden ook wat meer aan action research te kunnen doen door m'n methode / modelleertaal in de praktijk te kunnen testen. Het is eigenlijk een verbeterde goal-oriented requirements engineering taal en dat toe te passen op enterprise architectuurontwerp. Erg relaxed.
De termen zeggen me allemaal niets, maar desondanks gefeliciteerd, het is altijd heerlijk als een stuk hard werk bevestigd wordt in zijn waarde :).
Fotoboek
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 07:48:20 #118
45833 crew  Fogel
pi_85975248
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:28 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Jawel, maar het was een klein genoeg om gewoon pen en papier en copy-paste te gebruiken :P.

Mhhh, da's wel erg klein.
We komen waarschijnlijk rond de 80 deelnemers te zitten.
pi_85976492
Ik heb laatst een congres met 50 man georganiseerd, en ook daar gewoon copy-paste gebruikt. Registratie door een formulier in te vullen en als attacment te mailen, bijhouden in een excel-bestand. De financiele kant (betalingen innen en rekeningen uitbetalen) heeft de universiteit geregeld, dus daar weet ik niets van.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_85978585
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:28 schreef keesjeislief het volgende:
[..]

Ah, leuk! Heb je (vervelende) inhoudelijke vragen gesteld, of vragen meer voor de vorm?
Een vraag ging over een stelling die ik nogal opmerkelijk vond. Hij moest toen toegeven dat die stelling niet klopte. Maar verder alleen maar een beetje vragen voor de vorm gesteld.
  donderdag 2 september 2010 @ 12:51:06 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_85982102
Een stelling als in een lemma, of een stelling als in een van je tien stellingen? Want in het laatste geval is dat toch ook een vraag voor de vorm? :P.
pi_85982299
Een van de tien stellingen, maar wel een serieuze wiskundige stelling die betrekking heeft op het proefschrift. 't Is denk ik wel heel belangrijk om een goed stellingenlijstje te hebben. Dat is naast het cv toch het enige dat de meeste mensen (ook vakgenoten!) zullen lezen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:05:31 #123
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_86031262
Heyda,
Iemand ooit een poster award gewonnen? Kreeg dit net te horen op congres in Roemenie en voel me zwaar vereerd... Wordt dit een flesje wijn of wat geld voor research? Morgen de uitreiking...

Conference dinner en party ahead hier in Cluj-Napoca vanavond en morgen met een goed gevoel naar huis vliegen. Wat zijn congressen toch ook inspirerend.... (ook zonder awards ;-))
pi_86031617
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:05 schreef Quoi het volgende:
Heyda,
Iemand ooit een poster award gewonnen? Kreeg dit net te horen op congres in Roemenie en voel me zwaar vereerd... Wordt dit een flesje wijn of wat geld voor research? Morgen de uitreiking...
Yep, de prijs bestond uit een certificaat in een fotolijstje _O-
Maar het is natuurlijk gewoon tof om te horen dat ze je poster goed vinden!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:23:54 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_86032081
Hihiii, dat zou leuk zijn. Nou ik wacht wel af...
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:52:28 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_86033426
Wel een best paper award, maar geld, eh nee :'), hooguit een certificaat.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 19:20:42 #127
45833 crew  Fogel
pi_86034743
Best paper in track award heb ik ooit gekregen. Kreeg een first print van een boek als cadeau op het congres en op mijn werk kreeg ik na thuiskomst een zilveren dasspeld (niet dat ik stropdassen gebruik, maar ala).
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 20:19:47 #128
45833 crew  Fogel
pi_86037200
Even terugkomen op de TT: ik (mijn onderzoeksgroep) heb de laatste dagen bezoek gehad van Vanderbilt en MGH, en we gaan nu een dichter samenwerkingsverband aan dan voorheen. Het verschil tussen universal healthcare (hier) en het gebrek daaraan (daar) geeft leuke mogelijkheden, wij kunnen/mogen dingen doen die ze "over there" niet kunnen en andersom.
pi_86053625
Gefeliciteerd quoi, het staat in elk geval leuk op je CV. Ik heb een keer $750 gewonnen met een best poster award, dus het kan af en toe ook nog wel eens wat opleveren.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:04:23 #130
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_86074499
Thanks, het is een boek: blij mee!! Nu maar wat slaap pakken.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:31:45 #131
52229 Chanty
pi_87465407
Woeiii *O*
Volgende week woensdag mijn eerste sollicitatiegesprek voor een promotieplaats *O*
Ik werk inmiddels een maand als junior onderzoeker bij de afdeling criminologie van de VU. Dat is een tijdelijke baan tot uiterlijk eind november want dan moet het onderzoek afgerond zijn, maar ik doe zo wel wat ervaring op. Ondertussen dus druk op zoek naar een promotieplek. Heb twee brieven de deur uit gedaan en nu van een reactie gehad :) Een derde brief gaat morgen de deur uit. Spannend allemaal!

Iemand nog tips over absolute do's en don't tijdens zo'n gesprek? *)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:01:49 #132
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_87466439
Hangt toch altijd sterk van de hoogleraar af hoe je het het beste kan aanpakken, maar het helpt volgens mij altijd enorm als je kan tonen dat je daadwerkelijk leuke ideeen en theorieen al hebt bij het onderwerp welke je zou willen toetsen en uitzoeken. Ook het organisatorische aspect kan je beter al beetje doordacht hebben, zodat je daarop kan inspelen en kan laten zien dat je voortvarend en talentvol te werk gaat.
Voor de rest is het meer dan andere vakgebieden vooral ook belangrijk wat voor onderzoeken je al gedaan hebt.

Succes! :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:41:32 #133
52229 Chanty
pi_87485040
Goed inlezen dus. Het is niet mijn vakgebied (pedagogiek) dus wil sowieso wat literatuur met betrekking tot dit onderwerp lezen. Heb wel in mijn brief aangegeven dat ik een andere achtergrond heb, had zogezien ook totaal niet verwacht dat ik word uitgenodigd.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 08:44:14 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_87485672
pedagogie als in de ontwikkeling/opvoeding van kinderen, of leerpsychologie?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:55:40 #135
124676 RobertoCarlos
pi_87487126
Zou me toch wel heel raar lijken als dit zou lukken. Pedagogie is een totaal ander vakgebied dan criminologie. Maar ik hoop dat het lukt :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:09:11 #136
52229 Chanty
pi_87487411
Criminologie is behoorlijk breed. Het promotie-onderzoek heeft betrekking op pesten. Er wordt gekeken naar de verschillen tussen verdedigers (kinderen die geregeld opkomen voor het slachtoffer) en outsiders (kinderen die incidenteel opkomen voor een slachtoffer) en wat nodig is om de outsiders te bewegen om vaker op te komen voor de slachtoffers. Ik heb aardig wat psychologische en sociologische theorieen gehad en weet ook het een en ander van groepsprocessen. Daarnaast pik ik snel dingen op dus ik denk dat ik mij de specifieke theorieen vrij snel eigen maak. Ze zullen me niet voor niks hebben uitgenodigd ;)

Maar ik had het ook niet direct verwacht nee, eens zien hoever ik kom. Het onderzoek heeft in ieder geval enorm mijn interesse dus ik zou hier graag mee aan de slag gaan.
pi_87487813
Zijn hier ook mensen (zoals spatzmann?) die extern promoveren of zijn gepromoveerd?
Zelf heb ik de mogelijkheid aangeboden gekregen vanuit mijn werkgever (klein life science bedrijf a 10 man) om na mijn Msc een dergelijk traject in te gaan. Werk er nu dus parttime voor de duidelijkheid ;)

Aan de ene kant vind ik het fijn dat ze blijkbaar genoeg vertrouwen in mij hebben om een dergelijke optie serieus te overwegen. Plus dat ik dan financieel een stuk beter af ben dan wanneer ik bij een universiteit als OIO zou promoveren.

Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik straks beperkt ben in de tijd die ik aan mijn onderzoek kan besteden (immers ben ik ook gewoon employee). En dat de richting van mijn onderzoek ook heel strak vastligt (of is dat voor de meeste OIO's sowieso het geval?)

Gefeliciteerd trouwens met je positie in Houston Shivo ;) *heeft Shivo ooit nog eens moeten interviewen voor zijn opleiding een aantal jaar terug* :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Bierie op 13-10-2010 10:30:54 (typo) ]
Profiel opgeheven.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:21:38 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_87489384
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zou me toch wel heel raar lijken als dit zou lukken. Pedagogie is een totaal ander vakgebied dan criminologie. Maar ik hoop dat het lukt :)
Ik ben als Informaticus aangenomen voor een phd in cognitieve psychologie :P.
En @chanty dan kan ik je helaas niet helpen met relevante literatuur.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:51:48 #139
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_87490300
Ik ben als hersenwetenschapper aangenomen op een neuropsychologie promotieplek (ok ok, ik was toen ook bijna klaar met neuropsychologie, maar toch ;) ).

Over de externe promovendi: op onze afdeling zijn er ongeveer 3. Als je het goed geregeld krijgt wat betreft tijd, werkplekken, begeleiding, en met name geld is het in mijn ogen de meest ideale manier van promoveren, maar het is een situatie die niet zomaar voor het oprapen ligt, dus als je dat krijgt aangeboden mag je van geluk spreken!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:32:19 #140
52229 Chanty
pi_87495628
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben als Informaticus aangenomen voor een phd in cognitieve psychologie :P.
En @chanty dan kan ik je helaas niet helpen met relevante literatuur.
Kijk als zelfs dat mogelijk is dan moet een criminoloog bij pedagogiek ook lukken :+

Misschien zien ze het zelfs als een voordeel. Ik wil even kijken welke specifiek criminologische theorieen interessant kunnen zijn voor dit onderzoek. Mogelijk geeft dat een extra toevoeging naast de voor hen bekende theorieen.

En Speknek, lief van je, maar denk dat ik wel wel literatuur bij elkaar weet te schrapen :Y
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:38:03 #141
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87495808
Volgens mij is RobertoCarlos een ras-echte pessimist...

OT: ik ben aan het twijfelen wat ik wil. Vrij zeker dat ik hierin Uppsala een promotieplek kan krijgen, en dat zou perfect zijn, de faculteit is zeg maar de LSE op mijn vakgebied. Ik zou veel kunnen en mogen doen, en een heel ruim netwerk op kunnen bouwen...

De vraag is of ik hier wil blijven, ik woon hier nu 2 en een half jaar, maar de meeste van m'n vrienden zijn verhuisd en het is moeilijk contacten leggen met mensen binnen de faculteit (ben nu als research-asssistent aan de slag)..Nog maar even overwegen. In December begint het sollicitatieproces, en dan maar kijken of ik echt die plaats kan krijgen en dan overwegen hoe en wat.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:39:07 #142
124676 RobertoCarlos
pi_87509384
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:09 schreef Chanty het volgende:
Ik heb aardig wat psychologische en sociologische theorieen gehad en weet ook het een en ander van groepsprocessen. Daarnaast pik ik snel dingen op dus ik denk dat ik mij de specifieke theorieen vrij snel eigen maak. Ze zullen me niet voor niks hebben uitgenodigd ;)

Maar ik had het ook niet direct verwacht nee, eens zien hoever ik kom. Het onderzoek heeft in ieder geval enorm mijn interesse dus ik zou hier graag mee aan de slag gaan.
Natuurlijk geloof ik dat je (veel) overlap hebt met het onderwerp en dat je veel kunt enzo, maar je neemt het (denk ik dan als leek) wel op tegen mensen die de volledige studie pedagogie hebben gedaan. Want waar worden de pedagogen dan voor opgeleid? De studie pedagogie kan iig afgeschaft worden ;).
Lijkt me een erg leuk onderwerp, ik ben benieuwd of het lukt :s)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:26:36 #143
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87511768
Ook hallo, wil over een paar jaar ook promoveren, dus ik lees alvast mee :D
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:57:01 #144
124676 RobertoCarlos
pi_87513231
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:38 schreef AKnynke het volgende:
Volgens mij is RobertoCarlos een ras-echte pessimist...
Da's best een negatief vooroordeel :Y
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:57:27 #145
124676 RobertoCarlos
pi_87513260
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:26 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ook hallo, wil over een paar jaar ook promoveren, dus ik lees alvast mee :D
Wat voor studie doe je nu dan?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 22:11:14 #146
52229 Chanty
pi_87514120
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Natuurlijk geloof ik dat je (veel) overlap hebt met het onderwerp en dat je veel kunt enzo, maar je neemt het (denk ik dan als leek) wel op tegen mensen die de volledige studie pedagogie hebben gedaan. Want waar worden de pedagogen dan voor opgeleid? De studie pedagogie kan iig afgeschaft worden ;).
Daar ben ik me ook van bewust. Ik heb in mijn brief daarom ook al aangehaald dat het mogelijk wat vreemd overkomt dat een criminoloog naar een dergelijke functie solliciteert, maar dat ik op een aantal punten wel denk een goede bijdrage aan het onderzoek te kunnen leveren. In het gesprek wil ik ook proberen om voornamelijk daarop punten te scoren. Wat kan ik bieden wat pedagogen niet kunnen bieden?

Het is hoe dan ook een goede oefening :Y Heb ook een sollicitatie voor een wel criminologische promotieplaats de deur uit gedaan, hoop daar binnen nu en een paar weken ook iets op te horen. Weet uit betrouwbare bron wel dat daar ontzettend veel mensen op solliciteren (ook niet criminologen :P )
pi_87516058
quote:

[..]

Jij hebt wel een heel idealistisch beeld van hoe de universitaire wereld in elkaar zit. :). Sommige studies zijn strikt diepgaander dan andere. Vaak kun je wel vanuit een theoretischer gebied naar een meer toegepast gebied overstappen, of vanuit een moeilijk vakgebied naar een makkelijker vakgebied. Het enige waar je nog tegenaan zou kunnen lopen is dat de mensen uit het makkelijkere vakgebied puur uit zelfbescherming liever iemand uit hun eigen wereldje hebben, omdat ze bang zijn dat ze anders de kaas van het brood gegeten gaat worden.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:12:36 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_87517094
quote:
Natuurlijk geloof ik dat je (veel) overlap hebt met het onderwerp en dat je veel kunt enzo, maar je neemt het (denk ik dan als leek) wel op tegen mensen die de volledige studie pedagogie hebben gedaan
Ik heb daar een jaar lang vreselijk tegenaan gehikt. Ik moest dan als iemand zonder achtergrond net doen alsof ik er verstand van had. Na een jaar kwam ik erachter dat eigenlijk iedereen daarmee zat en maar gewoon wat aanmodderde. Tuurlijk, het helpt als je meer een achtergrond bent, maar als het goed is ben je als promovendus zo specialistisch bezig dat je toch min of meer gelijk de wereldspecialist bent.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:27:15 #149
124676 RobertoCarlos
pi_87517669
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:46 schreef thabit het volgende:

[..]

Jij hebt wel een heel idealistisch beeld van hoe de universitaire wereld in elkaar zit. :). Sommige studies zijn strikt diepgaander dan andere.
Nou, dat is niet zozeer vanuit idealisme, maar meer vanuit mijn onwetendheid over hoe het wetenschappelijk onderzoek-wereldje in elkaar zit. Dat is kennelijk toch anders dan het studentenwereldje. Maar vandaar dat ik hier ook als wannabee meelurk ;)

@speknek: grappig en leerzaam om die ervaring te lezen. En ik maar respect hebben voor die Onderzoekers ;)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:31:22 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_87517816
Ik heb net de resultaten van m'n grote derde (en laatste) experiment binnen. Ik ga goeie vriendjes worden met dit journal http://www.jasnh.com/ ;(. Drie experimenten, een halve daarvan was significant. Dat wordt een tof proefschrift :'(.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')