Patrick van Aanholtquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:41 schreef Darker-Than-L het volgende:
Aan de ene kant snap ik wel dat Gio er mee gaat stoppen aangezien ik toch regelmatig het idee heb dat hij het niet meer helemaal bij kan benen. vraag me wel af wie hem gaat vervangen in het Nederlands elftal. Veel betere alternatieven zijn er geloof ik ook niet.
Die past mooi in het straat Bobson, Meerdink en Denneboom.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik vrees dat men Anita daarvoor neemt DTL, daar die nu al op stage mee mag.
Een smurf van 1.50 zitten we echt op te wachten. Kan je nog beter de Cler meenemenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik vrees dat men Anita daarvoor neemt DTL, daar die nu al op stage mee mag.
Nou nou moeten niet overdrijven hequote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:06 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Een smurf van 1.50 zitten we echt op te wachten. Kan je nog beter de Cler meenemen
Ze hadden beter dan die LB van Nec kunnen overnemen ipv Fernandezquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:11 schreef Happel het volgende:
De Cler heeft ook nog een contract voor een jaar. Kan perfect als vervanger voor Van Bronckhorst.
het is mijn keuze ook niet. Hoe doet die gast van PSV het, die Pieters?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:06 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Een smurf van 1.50 zitten we echt op te wachten. Kan je nog beter de Cler meenemen
Ook niet zo denderend geloof ik, kan me herinneren dat hij bij Utrecht (dacht ik) erg goed bezig was, maar daarna wel inzakte.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:21 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
het is mijn keuze ook niet. Hoe doet die gast van PSV het, die Pieters?
quote:Feyenoord met Makaay tegen Ajax
Met Roy Makaay in het basisteam begint Feyenoord donderdag aan de return tegen Ajax in de dubbele finale om de KNVB-beker. De 35-jarige aanvaller nam zondag in de laatste competitiewedstrijd tegen sc Heerenveen (6-2) in De Kuip al officieel afscheid van het legioen. Trainer Mario Been heeft hem voor het thuisduel met Ajax, dat in Rotterdam een voorsprong van 2-0 verdedigt, evenwel nog hard nodig. ,,Roy zal donderdag starten bij ons'', liet Been dinsdag in De Kuip weten. ,,We moeten tenminste twee keer scoren tegen Ajax. Roy kan doelpunten maken, dat weten we allemaal. Dus daarom staat hij erin.''
Makaay scoorde tegen sc Heerenveen liefst drie keer. Vooral zijn laatste doelpunt was van grote schoonheid. ,,Als hij er tegen Ajax nog een keer drie maakt, krijgt Roy opnieuw een staande ovatie'', grapte Been. Makaay maakte vorige week maandag in De Kuip bekend dat hij zijn loopbaan na dit seizoen beëindigt. De 43-voudig international gaat verder bij Feyenoord als jeugdtrainer. In overleg met de Rotterdamse clubleiding besloot Makaay de thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen als zijn afscheidswedstrijd te beschouwen. Mede door zijn drie treffers en de royale zege van Feyenoord was zijn laatste competitieduel in een profcarrière van zeventien jaar een feestelijke gebeurtenis.
Makaay benadrukte vorige week tijdens zijn persconferentie, waar hij zelf om gevraagd had, dat hij voor de return tegen Ajax in De Kuip voor Been nog wel gewoon beschikbaar zou zijn. Maar met een basisplaats hield hij op dat moment nog niet echt rekening. ,,Ik zie het als een toetje, als een toegift. Een 'We want more'- scenario. Een afscheid met de KNVB-beker zou helemaal een mooi einde zijn van mijn loopbaan'', mijmerde Makaay toen al. De voormalige topscorer speelt tegen Ajax waarschijnlijk met Jon Dahl Tomasson in de voorhoede. Been maakte ten aanzien van de Deense international, die dinsdag niet meetrainde, een klein voorbehoud. Ook aanvoerder Giovanni van Bronckhorst deed niet mee aan de vrolijke oefensessie op Varkenoord. ,,Ze hebben allebei kleine pijntjes, maar ik denk wel dat ze tegen Ajax kunnen spelen'', gaf Been te kennen.
In de selectie van Feyenoord ontbreken Sekou Cissé, Jonathan de Guzman en Dani Fernandez. De laatste is nog niet fit, de andere twee spelers hebben volgens Been te lang met blessures gesukkeld om aanspraak te maken op een plaats op de bank tijdens het afsluitende duel met Ajax.
quote:Wotte moet plaats maken voor 'bullebak' bij Universitatea
Mark Wotte is door het Roemeense Universitatea Craiova op non-actief gezet. De coach moest het veld ruimen na twee opeenvolgende nederlagen. Tegen Unirea Urziceni (1-4) en International Curtea de Arges (1-3) ging de ploeg onderuit.
Wotte was pas sinds januari in dienst bij de Roemeense middenmoter en had als opdracht gekregen om de ploeg in de hoogste divisie te houden. 'Vier wedstrijden voor het einde stonden we vier punten boven de rode streep en deze week zouden we tegen de hekkensluiter spelen, dus het zag er goed uit', vertelt Wotte aan Voetbal International. 'Twee weken geleden riep de voorzitter (Adrian Mitilelu, red.) nog dat hij zo blij met me was, maar na twee nederlagen zijn ze in paniek geraakt.'
'Het is teleurstellend, want ik had een prima verstandhouding met de staf en de spelers', verzucht de ontslagen 49-jarige oefenmeester, die een verbintenis voor anderhalf jaar had getekend. 'Maar een kenmerk van een jonge, talentvolle groep is wisselvalligheid. Bij winst afgelopen zaterdag zouden we nagenoeg veilig geweest zijn. In plaats daarvan ontstond er een mineurstemming en reageerde Mitilelu nogal emotioneel. Twee dagen later vertelde hij me dat ze een bullebak voor de groep willen zetten voor de laatste wedstrijden.'
Het lot van de door Wotte naar Craiova gehaalde assistenten Gerard van Ruitenburg en René Ponk is nog niet bekend. Het duo reist woensdag niet mee met de club als die een uitduel speelt met Ceahlul Peatra Neamte. De pas met voetballen gestopte Eugen Trica en assistent-coach George Bita nemen voorlopig de honneurs waar. Wotte is al de derde coach die dit jaar op straat gezet werd door Universitatea.
Ik meende te horen dat Feyenoord ook interesse had?quote:De Leeuw gewilde prooi bij verschillende clubs
Bij aanvang van het seizoen nam Eerstedivisionist BV Veendam Michael de Leeuw over uit de beloftenploeg van Willem II. De geboren Brabander was in Tilburg overbodig, maar ontpopte zich dit seizoen met liefst 25 treffers tot een ware topschutter. Inmiddels heeft hij over belangstelling niet te klagen. De Leeuw ligt nog tot 2012 vast in Veendam, maar Sheffield United, FC Groningen, VVV-Venlo, De Graafschap, FC Den Bosch en SC Cambuur zouden het talent graag willen overnemen.
Met een vertrek en eventuele transfersom zou De Leeuw zijn club gek genoeg een dienst kunnen bewijzen. De zieltogende club hoorde dinsdag van bewindvoerder Wim Entziger dat zij tot donderdagochtend de tijd krijgt een faillissement af te wenden. Een verkoop ligt dus voor de hand. Voetbal International maakte een rondje langs geïnteresseerde clubs.
'Het is niet gek gedacht, maar wij gaan deze speler niet naar Groningen halen', vertelt Hans Nijland, algemeen directeur van FC Groningen aan Voetbal International. 'Het is een prima voetballer, maar wij zien De Leeuw als een nummer tien en op deze positie hebben we voldoende alternatieven. We hebben geen bod uitgebracht en gaan dat ook niet doen.'
'Eigenlijk wil ik geen commentaar geven', stelt Mario Captein, technisch directeur van VVV-Venlo. 'De Leeuw valt wel op, maar ik kan benadrukken dat wij géén bod hebben uitgebracht.'
'Michael de Leeuw is een prima speler en staat op ons lijstje', bekent Leen Looyen, technische man bij promovendus De Graafschap. 'Maar ik kan met droge ogen zeggen dat wij geen bod hebben uitgebracht en nog geen concrete gesprekken hebben gevoerd.'
FC Den Bosch heeft wél een bod uitgebracht. 'Klopt', vertelt technisch directeur Fred van der Hoorn. 'Ik heb contact gehad met Jan Korte (directeur van BV Veendam) en de zaakwaarnemer van De Leeuw (Hans Werdekker). Maar mij is te kennen gegeven dat wij met ons bod, minder dan twee ton, weinig kans maken. Michael is een Brabantse jongen en past in ons mandje, maar de kans is niet groot dat hij komt.'
'Over bedragen doen wij geen uitspraken', vertelt Alex Pama, algemeen directeur van SC Cambuur, 'maar wij hebben een bod gedaan. Dat is door de club niet geaccepteerd.'
quote:Been, Van Bronckhorst en Meijer doen beroep op supporters
Feyenoord heeft dinsdag in een open brief in dagblad Metro de supporters opgeroepen om de club op positieve wijze te steunen tijdens het tweede duel van de bekerfinale tegen Ajax, dat aanstaande donderdag in De Kuip wordt gespeeld. Trainer Mario Been, aanvoerder Giovanni van Bronckhorst en clubambassadeur Gerard Meijer doen in de brief een klemmend beroep op de supporters om kwetsende spreekkoren of andere gebeurtenissen die niets met voetbal te maken hebben achterwege te laten, aangezien dit verstrekkende gevolgen kan hebben voor Feyenoord. Lees hieronder de volledige open brief.
Beste Feyenoorder,
Aanstaande donderdag 6 mei staat om half zeven ’s avonds in De Kuip de return van de bekerfinale tegen Ajax op het programma. Hoewel de uitgangspositie geen gemakkelijke is, leeft bij ons en bij de voltallige spelersgroep heel sterk de wens om er donderdag een geweldige wedstrijd van te maken. Wij willen die beker pakken en daar hebben wij de steun van onze trouwe supporters héél hard bij nodig.
Naast de absolute wil om te winnen moet er donderdag wat ons betreft één ding voorop staan en dat is gezonde rivaliteit. Wij doen daarom een klemmend beroep op alle toeschouwers om Feyenoord donderdag alleen op een positieve wijze te steunen.
Het kan niet zo zijn dat een prachtig affiche als Feyenoord-Ajax verziekt wordt door kwetsende spreekkoren of andere gebeurtenissen die niets met voetbal te maken hebben. Niemand gaat daar namelijk beter van voetballen, ook wij niet. En of we nu winnen of verliezen, de liefde voor ons Feyenoord moet altijd voorop staan. In voor- en tegenspoed, bij winst en verlies.
Het eventueel staken van de wedstrijd als gevolg van kwetsende spreekkoren door de scheidsrechter kan bovendien zeer nadelige gevolgen voor Feyenoord hebben, zoals bijvoorbeeld het moeten spelen van wedstrijden zonder publiek in het komende seizoen. Als club van iedereen en voor iedereen moet dat het laatste zijn wat we willen.
Feyenoord-supporters, laat De Kuip donderdag bij de bekerfinale weer een ouderwetse heksenketel worden! Maar wel één waarin we met respect voor elkaar, de scheidsrechter en de tegenstander omgaan. Het moet kolken, het moet een voetbalfeest worden, het stadion moet uit zijn voegen trillen! Dan doen wij er alles aan om die cup te pakken en hopelijk kunnen we er dan na het laatste fluitsignaal een enorm feest van maken. In het mooiste stadion van Nederland, met de beste supporters van het land. Want dat is Feyenoord!
Samen maken we Feyenoord sterker.
We rekenen op jullie!
quote:Beloften besluiten competitie met nederlaag
Jong Feyenoord/Excelsior heeft maandagavond de laatste competitiewedstrijd van het seizoen met 6-3 verloren van Jong NEC. De Rotterdamse beloften gingen in De Goffert tot kort na rust gelijk op met de thuisploeg, maar gaven het duel vervolgens in een half uur tijd volledig uit handen. Jong Feyenoord/Excelsior besluit de competitie na de nederlaag in Nijmegen op de zevende plaats. Mitchell Schet en Michal Janota moesten zich maandag beiden voortijdig laten vervangen met een lichte blessure. Kaj Ramsteijn miste een strafschop voor de Rotterdammers.
Scoreverloop:
2’ 0-1 Pattinama
9’ 1-1 Alakmak
17’ 2-1 Goderie
51’ 2-2 Hagary
58’ 3-2 Carmelia
69’ 4-2 Carmelia
76’ 5-2 Loen
81’ 6-2 Ali
85’ 6-3 Pattinama
Bijzonderheden: 33’ Ramsteijn mist strafschop
Opstelling Jong Feyenoord/Excelsior: Van Haeften (46’ Jansen); Weber, Risamasu, Ramsteijn, Nelom; Oranje, Janota (60’ Monteiro), Mossaoui; Schet (46’ Been), Hagary en Pattinama.
quote:46 relschoppers krijgen gebiedsontzegging
Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft maandag 46 brieven ondertekend, waarmee hij de bewegingsvrijheid van relschoppers rond de wedstrijd van de KNVB-bekerfinale aanstaande donderdag 6 mei inperkt. Zij kregen een gebiedsontzeggingen voor het centrum van de stad en het Feyenoordstadion of een combinatie daarvan.
Het gaat gedeeltelijk om relschoppers die tijdens de eerste wedstrijd tegen Ajax op 25 april ongeregeldheden veroorzaakten op het Stadhuisplein. Ook de veroordeelden voor de rellen tijdens het strandfeest in Hoek van Holland op 22 augustus vorig jaar kregen een omgevingsverbod. Zij kregen eerder al van de rechter een evenementenverbod naar aanleiding van de rellen.
Gewoon laten gaan misschien speelt hij zichzelf wel in de kijker.quote:Feyenoord wil Cissé in zomer niet naar WK laten gaan
Feyenoord wil niet dat Sekou Cissé aankomende zomer in actie komt op het WK. De Ivoriaan maakt een goede kans om geselecteerd te worden, maar zijn werkgever heeft de aanvaller ernstig afgeraden om af te reizen naar Zuid-Afrika. Feyenoord wil niet het risico lopen dat de teenblessure van Cissé verergerd.
De aanvaller kwakkelt al wekenlang met een pijnlijke teen, maar de artsen van Feyenoord wisten lange tijd niet wat er nu eigenlijk aan de hand was. Cissé liet zich daarom onderzoeken door een arts in Frankrijk, die uiteindelijk merkte dat er iets gebroken was. In maart speelde de aanvaller voor het laatst een complete wedstrijd.
Mario Been wil nu dat Cissé een eventueel WK laat schieten, zodat de teenblessure niet verergerd. "Voor mij is het onbespreekbaar dat hij gaat spelen voor Ivoorkust", zegt de Feyenoord-trainer tegenover De Telegraaf. "Hij loopt al maanden te kwakkelen met die teen. Sekou moet nu zelf zo slim zijn om nu zijn rust te pakken."
Beide inderdaad. We hebben geluk gehad met De Vrij, maar dat is van nature meer een CD.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:17 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ze hadden beter dan die LB van Nec kunnen overnemen ipv Fernandez
Nee, behouden. Jij wil nu al van hem af?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gewoon laten gaan misschien speelt hij zichzelf wel in de kijker.
Feyenoord heeft het geld toch nodig, kan hij beter zichzelf in de kijker spelen en voor een mooi bedrag verkocht worden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Happel het volgende:
[..]
Beide inderdaad. We hebben geluk gehad met De Vrij, maar dat is van nature meer een CD.
[..]
Nee, behouden. Jij wil nu al van hem af?
Klopt, maar op dat moment hadden we ook Leerdam en Tiendalli voor die positie. Ookal is Leerdam natuurlijk meer een middenvelder. De LB positie is een probleem gevalquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Happel het volgende:
[..]
Beide inderdaad. We hebben geluk gehad met De Vrij, maar dat is van nature meer een CD.
[..]
Nee, behouden. Jij wil nu al van hem af?
Mwa van Bronckhorst, de Cler. Bahia die er kan spelen. En een heel groot talent in de A1.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:10 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Klopt, maar op dat moment hadden we ook Leerdam en Tiendalli voor die positie. Ookal is Leerdam natuurlijk meer een middenvelder. De LB positie is een probleem geval
Het is weer eens raak hoor. Toch vind ik het raar dat ze bij Ajax wel weg zijn gekomen met 'bommen op Rotterdam' tijdens de wedstrijd. Ook werden er op voorhand dergelijke waarschuwingen niet gegeven. Nu wil ik niet persee wijzen naar de boefjes maar je mag de boel toch wel een beetje gelijktrekken.quote:Als fans van Feyenoord zich donderdag schuldig maken aan kwetsende spreekkoren, wordt de volgende wedstrijd tegen Ajax in de Kuip waarschijnlijk zonder publiek gespeeld. Die waarschuwing gaf de KNVB dinsdag af, twee dagen voor de bekerwedstrijd van de Rotterdamse ploeg tegen de aartsrivaal uit Amsterdam.
"Wij hopen natuurlijk dat er helemaal niets gebeurt en dat het een mooi voetbalfeest wordt in De Kuip", verklaart de KNVB. "Maar als het duel wegens aanhoudende spreekkoren niet kan worden uitgespeeld en de aanklager betaald voetbal er een strafzaak van maakt, zal het bestuur betaald voetbal adviseren om komend seizoen Feyenoord-Ajax achter gesloten deuren te spelen. Dat is dan een passende sanctie, hoe jammer wij dat ook voor de goedwillende fans zullen vinden."
Eerder vandaag drukten coach Mario Been, captain Giovanni van Bronckhorst en oud-verzorger Gerard Meijer de Feyenoord-fans door middel van een open brief in Dagblad Metro en de eigen website al op het hart om zich donderdag netjes te gedragen. "Een uitstekend initiatief van Feyenoord", oordeelde een woordvoerster van de voetbalbond. "We hopen dat het helpt. We hebben niet voor niets de bekerfinale in tweeën geknipt. Het zou triest zijn als het dan alsnog fout gaat in De Kuip."
De spreekkoren van Feyenoord ook niet, heeft betrekking op de ajacieden die zichzelf identificeren als jode. Maar dat gaat er maar moeilijk in daar in Zeistquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:56 schreef Happel het volgende:
Tja, Bommen op Rotterdam heeft niks met het jodendom te maken, dus wordt het niet als kwetsend en antisemitisch beschouwd. Treurig gewoon.
Tsja antisemitische leuzen en sis geluiden van gaskamers nadoen is smakeloos, het is daarentegen net zo smakeloos en triest om te verwijzen naar een platgebombardeerd Rotterdam. Beide zaken hebben niets met voetbal te maken en moeten mijns inziens ook aangepakt worden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:56 schreef Happel het volgende:
Tja, Bommen op Rotterdam heeft niks met het jodendom te maken, dus wordt het niet als kwetsend en antisemitisch beschouwd. Treurig gewoon.
Maar doe dat dan ook.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:04 schreef Darker-Than-L het volgende:
[..]
Tsja antisemitische leuzen en sis geluiden van gaskamers nadoen is smakeloos, het is daarentegen net zo smakeloos en triest om te verwijzen naar een platgebombardeerd Rotterdam. Beide zaken hebben niets met voetbal te maken en moeten mijns inziens ook aangepakt worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |