SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door Twinkly op 12-05-2010 13:43:33 ]<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:43 schreef oeke het volgende:
Ja, ik ben benieuwd!
Over soda vond ik dit: Soda ash is Natrium Carbonaat. Gewone huishoudsoda kan ook, maar dan moet je 2-4 keer zo veel gebruiken.
Van Owlet heb ik ook dat linkje van Dharma trading gekregen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:44 schreef Twinkly het volgende:
Trouwens Owlet heeft heel veel ervaring met verven!!
Same here. Ze hebben ook gewoon veel te veel kleuren, dat maakt het voor mij nog moeilijker kiezen. Hoe meer keuzes hoe perfecter ik het wil zeg maarquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:58 schreef oeke het volgende:
De eerste keer in de doek!Klein!
Het is wel een hele mooie kleur zo.![]()
![]()
Ik ben zo ontzettend kieskeurig met kleur en materiaal, dat ik er soms niet goed van word. Dylon verf is het bij mij gewoon bijna altijd net niet. De laatste keer was al beter, niet in de machine, en kleuren mixen met verschillende zakjes. Ik ben heel benieuwd naar met procion verven. Maar ik twijfel nog even verder.![]()
quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:12 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
och guttie, pluisje derbij
Misschien is batik wel wat voor jeVeel kleurtjes door elkaar
Dat is inderdaad een hele mooie kleur! dan heb je waarschijnlijk teveel verf gebruikt dat hij zo donkerbruin werd of niet?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:09 schreef Twinkly het volgende:
Nog wat vergeten:
de reden dat ik voor Rose-brown van Procion koos was dat Cattie haar doek daarmee geverfd had en dat werd heel mooi
Hier gebruik ik Dylon weleens om stoffen te verven die ik weer verwerk in kostuums. Dus het geeft niet af op de huid. Het is ook veilig voor kauwende baby's die op je doek aanvallen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:02 schreef Asyniur het volgende:
Blijft bij jou de kleur goed Tex? Geeft hij bij bijv zweten niet af op kleding of huid?
oeke, wat is jouw ervaring met Dylon?
Hij is niet donkerbruin, meer paars/roze. Zie bijvoorbeeld deze foto:quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:16 schreef oeke het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele mooie kleur! dan heb je waarschijnlijk teveel verf gebruikt dat hij zo donkerbruin werd of niet?
[..]
Turkoois, mooi!quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:12 schreef Asyniur het volgende:
Maar goed nu nog bedenken hoe ik het ga doen. Want ze hadden de kleur Turquoise hier bij de drogisterij in het dorp alleen voor de wasmachine. Of kun je die ook in een teiltje/emmer doen?
Volgens mij hebben de meeste merken ook wel korte doeken. Wat vind je de vaste plekken? Zijn dat verkooppunten hier in Nederland? Die kunnen denk ik ook wel kortere maten bestellen. of anders bestel je direct bij de fabrikant.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wat zit 'ie lekker, freecell.
Ik ben wat aan het rondkijken naar korte doeken n.a.v. de reisdoek van Twinkly die ik op bezoek heb, maar ik kan op de vaste plekken alleen standaardmaten vinden. Is het assortiment korte doeken zo beperkt en waar vind ik ze?
Je moet even kijken of die warm kan worden. 40 graden dus. (die plastic bakken van de Hema zijn in elk geval goed)quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Twinkly het volgende:
Ja, die van cattie is zo mooi![]()
In die kleur wil ik CP wel verven! Misschien dat ik dat wel ga durven met een verfbadje, dan kan ik zorgen dat het niet bruin wordt. Zou dat gewoon in een plastic teil/wasmand van de Action kunnen?
ik heb een didymos tobi maat 3 in de aanbiedingquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wat zit 'ie lekker, freecell.
Ik ben wat aan het rondkijken naar korte doeken n.a.v. de reisdoek van Twinkly die ik op bezoek heb, maar ik kan op de vaste plekken alleen standaardmaten vinden. Is het assortiment korte doeken zo beperkt en waar vind ik ze?
neh, ik ben moe, dan krult de achterkant nooitquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:09 schreef amaranta het volgende:
Heb je je haren gesteild Free? ( of met lange ei)
Even op het pak kijken of het genoeg verf is voor je doek.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:27 schreef Asyniur het volgende:
Dus ik zou in principe gewoon zo'n wasmachine verpakking Dylon kunnen halen en die dan oplossen in een emmer of de roestvrijstalen gootsteen (of misschien wel in bad?)? En dan doek erbij? En dan hoef ik verder niks meer toe te voegen?
De doek weegt geloof ik iets meer dan 350g
Spannend! Succes!quote:1 Weeg de droge stof. Was de stof grondig en laat
het weefsel vochtig. 2 Trek rubberen handschoenen aan, los de verf op in
500 ml warm water en roer dit goed door elkaar. 3 Vul een kom of roestvrij stalen
spoelbak met circa 6 liter warm water (40°C). 4 Roer hier 5 eetlepels (250 g)
zout in. Voeg de verf toe en roer het geheel goed door. 5 Dompel het weefsel
onder in het verfbad. 6 Roer het geheel 15 minuten, vervolgens regelmatig roeren
gedurende 45 minuten. 7 Spoel het weefsel uit in koud water. Was het in warm
water. Laat het weefsel drogen (niet in de buurt van warmtebronnen of in zonlicht).
NUTTIGE TIPS
• U hebt 250 g zout nodig (5 eetlepels).
• Geschikte weefsels: katoen, linnen en viscose. Wol, zijde, polyester/katoen en
polyester/viscose mengsels zullen een lichtere tint krijgen.
• Niet geschikt voor:
100% polyester, acryl, nylon en weefsels met een speciale afwerking.• Bij de eerste
wasbeurten apart wassen om overtollige kleurstof te verwijderen.
• NB: de regels voor het mengen van kleuren zijn van toepassing (bijv. blauw met rood geeft
paars).
Als je na de verfbeurt je wasmachine leeg laat draaien op 90 graden is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:58 schreef amaranta het volgende:
Ik heb nooit iets in de wasmachine geverfd, omdat ik bang ben dat er verf achterblijft, en dat mijn was daarna verpest wordt.
Kan prima, hier geen probleem mee gehad. Wel even de rubbers schoon maken met een doek.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:58 schreef amaranta het volgende:
Ik heb nooit iets in de wasmachine geverfd, omdat ik bang ben dat er verf achterblijft, en dat mijn was daarna verpest wordt.
Zo'n wasmachinepakje was genoeg voor 500g stof stond erop.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:49 schreef oeke het volgende:
[..]
Even op het pak kijken of het genoeg verf is voor je doek.
Ik zou het niet in bad doen, dan verkleurt je bad denk ik. Je kan er het beste rekening mee houden dat de bak waarin je verft verkleurt. Behalve dat rsv aanrecht.![]()
In het pak zit een gebruiksaanwijzing. Maar die is dan voor wasmachines.
Hier is de warmwater gebruiksaanwijzing:
[..]
Spannend! Succes!![]()
[..]
Als je na de verfbeurt je wasmachine leeg laat draaien op 90 graden is er niets aan de hand.
Ja, dit dus. De rubbers niet vergeten! dan komt het goed.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:22 schreef cattie het volgende:
[..]
Kan prima, hier geen probleem mee gehad. Wel even de rubbers schoon maken met een doek.
in de draagdoek en daarover gaat de trui...quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:12 schreef amaranta het volgende:
Die is mooi zeg Asy.
Maar wat moet ik me daarbij voorstellen, gaat Harry dan in de trui? oF in de draagdoek en dan in de trui?
Maar het is meer eeen vest dus? Ik vind hem echt heel mooi!quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:15 schreef Asyniur het volgende:
[..]
in de draagdoek en daarover gaat de trui...
Ik zag niet direct verschil behalve dan de prijs. De beschrijving is ook hetzelfdequote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:19 schreef Pvoesss het volgende:
Redelijk snel. Maar niet zo snel als slings and things.
Ik heb die in het zwart maar dan de ritsen aan de zijkant ipv voor
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:38 schreef freecell het volgende:
Stiemie, wat tof!
Ik vind het knap! Ik ben geen vrienden met die dingenEen shortie met een schuifknoop gaat nog, maar ringslings zo aanspannen dat ze blijven zitten kan ik niet...
* freecell kijkt naar wasmachine....
* freecell kijkt naar Nino
* freecell kijkt naar knalgele verf
Ik ga bezig zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |