Dat vind jij of is dat een feit?quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:06 schreef Bruno25 het volgende:
Liberaliseren van de woningmarkt had de TT moeten zijn
Lijkt me logischquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat vind jij of is dat een feit?
Inderdaad, de huidige situatie in onlogisch en dient alleen het belang van de elite en de bankiers. Stop de slavernij, neem de macht van de banken af en geef deze terug aan de democratische gekozen overheid.quote:
In dat geval gaat de VVD de komende jaren een ware meltdown van de Nederlandse maatschappij voorbereiden. Het zijn altijd VVD ministers geweest die de poten onder het huurbeleid wilden weg zagen zonder het RO beleid aan te willen passen. De VVD is de vijand van de Nederlandse burger!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:32 schreef Bruno25 het volgende:
Als men de woningmarkt niet kan hervormen zal men zeker niets aan de huren doen, trouwens dat levert alleen geld op voor de toch al rijke woningcorporaties en niet voor de overheid, sterker, het zal de overheid veel meer gaan kosten aan huursubsidie
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In dat geval gaat de VVD de komende jaren een ware meltdown van de Nederlandse maatschappij voorbereiden. Het zijn altijd VVD ministers geweest die de poten onder het huurbeleid wilden weg zagen zonder het RO beleid aan te willen passen. De VVD is de vijand van de Nederlandse burger!
Maar het levert de overheid totaal niets op, dus dat zal zeker geen issue zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In dat geval gaat de VVD de komende jaren een ware meltdown van de Nederlandse maatschappij voorbereiden. Het zijn altijd VVD ministers geweest die de poten onder het huurbeleid wilden weg zagen zonder het RO beleid aan te willen passen. De VVD is de vijand van de Nederlandse burger!
De overheid niet, maar de corrupte achterban van de VVD wel. Daarnaast zijn alle politieke partijen hun ziel aan de duivel te verkopen als ze daardoor maar aan de macht kunnen blijven. Feit is dat er veel bespaart moet worden en dat daarbij vrijwel niemand ontzien kan worden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:04 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Maar het levert de overheid totaal niets op, dus dat zal zeker geen issue zijn.
Beter is het te kijken hoe de overheid ingekrompen kan worden
quote:
Als je met een idioot in discussie gaat ben je zelf een idiootquote:
De overheid afbouwen en de subsidies afbouwen is het bestequote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De overheid niet, maar de corrupte achterban van de VVD wel. Daarnaast zijn alle politieke partijen hun ziel aan de duivel te verkopen als ze daardoor maar aan de macht kunnen blijven. Feit is dat er veel bespaart moet worden en dat daarbij vrijwel niemand ontzien kan worden.
Dit is toch geen volledige liberalisatie?quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De EU gaat het nu gelukkig dwingend opleggen
Ieder begin is een goed beginquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dit is toch geen volledige liberalisatie?
Mijn punt is dat dit, voor zover ik kan zien, niets te maken heeft met de liberalisatie die jij voorstaat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ieder begin is een goed begin
Er zitten dus geen mensen met een inkomen vanaf 1800 euro in een sociale huurwoning?quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mijn punt is dat dit, voor zover ik kan zien, niets te maken heeft met de liberalisatie die jij voorstaat.
Dit raakt alleen de vrije sector.
Wellicht mis ik iets, maar dat hoor ik dan wel.
Mwah..quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ieder begin is een goed begin
Of je vergroot je inkomen, blijft langer thuis wonen, zoekt een roommate, spaart meerquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mwah..
Mensen moeten gaan verhuizen naar streken waar ze geen enkele binding mee hebben. De lagere middenklasse verwordt tot een klasse van verschoppelingen.
Puik
Die mogen blijven zitten, staat er. Reden temeer om niet te verhuizen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er zitten dus geen mensen met een inkomen vanaf 1800 euro in een sociale huurwoning?
Nu weet ik zeker dat je zwakbegaafd bentquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Die mogen blijven zitten, staat er. Reden temeer om niet te verhuizen.
Hoe kom je overigens bij 1800 euro?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of je koopt een huis, dat kan ook natuurlijk
Inkomen vergroten is niet altijd zo makkelijk. Roommate is geen optie wanneer je gewoon een leven op wil bouwen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Of je vergroot je inkomen, blijft langer thuis wonen, zoekt een roommate, spaart meer
Wie zegt dat het makkelijk moet zijn?quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Voor de modale inkomens resteert dan een koopwoning. Maar zonder eigen geld is er in de Randstad weinig verkrijgbaar. Wie jaarlijks 33- tot 43 duizend euro verdient kan onder de officiële NHG-regels maximaal 155 duizend tot 200 duizend euro lenen. Daarvoor zijn in veel regio’s weinig woningen beschikbaar.
[..]
Inkomen vergroten is niet altijd zo makkelijk. Roommate is geen optie wanneer je gewoon een leven op wil bouwen.
Sparen is schattig bedacht, maar al dat gespaar gaat onze economie niet in de koude kleren zitten.
Ja... Maar de grens die wordt gehandhaafd is toch echt 33.000 euro per jaar, staat in datzelfde bericht te lezen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nu weet ik zeker dat je zwakbegaafd bent
Vooral de 2,4 miljoen Nederlanders die maandelijks tussen de 1.800 en 2.400 euro netto verdienen, lijken het slachtoffer te worden, stellen zij.
Je zou een goede kampbeul geweest zijn DAMquote:Op woensdag 12 mei 2010 08:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De EU gaat het nu gelukkig dwingend opleggen
_o-quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja... Maar de grens die wordt gehandhaafd is toch echt 33.000 euro per jaar, staat in datzelfde bericht te lezen.
Die groep die jij noemt wordt het voornaamste slachtoffer, maar nergens staat dat 1800 euro per maand een inkomensgrens is in dit verhaal.
1. Niemand hoeft gedwongen te verhuizenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wie zegt dat het makkelijk moet zijn?
Als je geen roommate wil en een eigen leven wil opbouwen doe je dat maar elders in plaats van een huurhuis bezet te houden voor iemand die het wel kan betalen
Het minderwaardigheidscomplexjequote:Op woensdag 12 mei 2010 09:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu weet ik zeker dat je zwakbegaafd bent
Het valt echt niet mee om te discussieren met een zwakzinnige, daar stop ik dus ook meequote:Op woensdag 12 mei 2010 09:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
2. Sociale huurwoningen blijven sociale huurwoningen... Waar jij het idee vandaan haalt dat die woningen worden vrijgegeven is mij een volstrekt raadsel.
quote:
Je begrijpt je eigen bericht niet eensquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
_o-
Vooral de 2,4 miljoen Nederlanders die maandelijks tussen de 1.800 en 2.400 euro netto verdienen, lijken het slachtoffer te worden, stellen zij.
Welnee, jij hebt geen controle over je eigen handelenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het valt echt niet mee om te discussieren met een zwakzinnige, daar stop ik dus ook mee
quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het valt echt niet mee om te discussieren met een zwakzinnige, daar stop ik dus ook mee
Oftewel: je zit er weer eens faliekant naast. Wie ergens zit hoeft niet te verhuizen. In plaats van de doorstroming te bevorderen lopen we dus gerede kans dat mensen nóg langer in hun goedkope woning blijven zitten.quote:Wie overigens al in een huurwoning zit en inmiddels meer verdient dan 33 duizend euro, hoeft zich geen directe zorgen te maken. Verhuizen hoeft niet. Maar als deze huurder een nieuwe woning wil betrekken, zijn woningen onder de 648 euro niet meer te krijgen.
Bijna al mijn single vrienden wonen in een 'gezinswoning', in de randstad rollen de ogen uit de kassen als ze horen dat je voor tussen de 350 en 550 euro een gezinswoning kan huren. De corporaties hebben wel het beleid om deze te reserveren voor gezinnen maar die kopen kennelijk veel lieverquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Je begrijpt je eigen bericht niet eens
Die groep wordt het slachtoffer omdat zij, wanneer ze gaan verhuizen, de vrije sector in zullen moeten (als ze willen huren) omdat hun inkomen te hoog is voor goedkopere woningen. Daarnaast is hun inkomen dusdanig, dat ze geen woning kunnen kopen, behalve ergens op een boerenakker.
Dáárom worden zij het slachtoffer.
Maar de inkomensgrens is geen 1800 euro p/m, en ook geen 2400 euro p/m. Die is 33.000 euro per jaar.
Heel goed gezien, dit soort marktverstorende regels werken contra-productief. Waar de vastgoedgestapo een harde plasser van zou krijgen is als ze mensen onder schot houdend hun woning uit zouden kunnen jagenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
In plaats van de doorstroming te bevorderen lopen we dus gerede kans dat mensen nóg langer in hun goedkope woning blijven zitten.
Helemaal gelijk. Kopen moet interessanter wordenquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voorbeeldje: WOZ-waarde = ¤ 168.000,-.
Huurprijs op jaarbasis is dan 0,08 * ¤ 168.000,- = ¤ 13.340. ¤ 13.340/12 = ¤ 1120,- in de maand ex gas, water, licht (en internet, tv, telefoon, verzekeringen etc.).
Dat is nogal een hap uit een nettoloon. Sterker nog, voor sommige mensen is dat het merendeel van hun nettoloon.
Ik denk dat heel veel mensen dan niet meer kunnen huren en beter die woning van ¤ 168.000,- kunnen gaan kopen, omdat dat qua maandlasten goedkoper is...
Zegt onze 'liberaal'quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helemaal gelijk. Kopen moet interessanter worden
Uiterst Liberaal gedachtegoed.quote:
Ik zal je even helpen, want jij snapt helemaal niet wat liberalisme inhoud. Best triest voor iemand die iedereen voor zwakzinnig of debiel uitmaaktquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Uiterst Liberaal gedachtegoed.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zal je even helpen, want jij snapt helemaal niet wat liberalisme inhoud. Best triest voor iemand die iedereen voor zwakzinnig of debiel uitmaakt
Ik ben blij dat je deze ernstige kwestie zo goed opneemt, je ondergaat zeker schoktherapie, ik zou zeggen: "voer het voltage verder op" dan gaat het helemaal goed met je komenquote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je deze ernstige kwestie zo goed opneemt, je ondergaat zeker schoktherapie, ik zou zeggen: "voer het voltage verder op" dan gaat het helemaal goed met je komen
quote:Op maandag 3 mei 2010 21:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind dat ieder huurhuis moet worden geliberaliseerd zodat iedereen de marktwaarde betaald. de kale huur zit dan ergens tussen de 5% en 8% op jaarbasis van de getaxeerde waarde. Dit zal in stappen moeten maar binnen 5 jaar lijkt me een redelijke termijn
Wat dacht je van werken?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:23 schreef Bruno25 het volgende:
En dan moeten we ook nog gaan sparen voor onze eigen zorg na 65 jaar
http://www.z24.nl/economi(...)na_pensionering.html
Ach hemel waar moeten we van gaan leven
Wat een wazig verhaalquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:46 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
AMSTERDAM - Al geruime tijd tikt er een Brusselse bom onder de
Nederlandse huurmarkt. Maar nu de ontstekingsdatum van 1 oktober
naderbij komt, beginnen steeds meer betrokkenen zich zorgen te maken
over de gevolgen voor de lagere middeninkomens.
De huurmarkt, het liberaliseren er van, is 1 van die 'geld zuig machines' der vvd/cda en natuurlijk de hen, hun stemmen overdragende leverancier pvda.
Er is geen 'bedrijf' dat zo veel geld grotendeels om niet op de rekening krijgt per maand dan een woning co-op of corp.
M.a.w. de rek TERUG EN OMLAAG moet eenvoudig weg kunnen, zelfs al halveren de huren is er niets aan de hand.
Ja misschien moet het personeel dan op 1 van de vele DURE 'bedrijfs' uitjes in 4 ipv 5 sterren hotel en gaat het daggeldje terug van 80 naar 40 euro, en mag men niet meer balkon zitten in het theater maar
1e rij... Ook de personeelsfeestjes a 6 uur op een 1 avond moeten terug van 14.000 naar 7.000 euro per zeg 30 man/vrouw.
BronNEN: 4 kennissen in 'dat wereldje' en heeeeel soms pagina 23 rechtsonder op linkerpagina een artikeltje hier of daar in de media.
Ik maak het simpel voor je, de politiek verkocht NL uit, en dat loopt nog dat proces.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |