De KLM weet hoe dat kan.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:39 schreef Ropero het volgende:
Weet iemand hoe dit kan..?
Je gaat er dus vanuit dat de KLM je afwijst op basis je VGB, maar zou het niet kunnen dat ze je niet willen aannemen omdat ze je incompetent vinden?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:47 schreef Ropero het volgende:
Die heeft mij doorverwezen naar JUSTID, persoonlijke informatieverschaffing van justitie.
Ik heb geen justitieel verleden..
Het uitzendbureau, vertelde mij vandaag dat ik in beroep kan geen tegen de afwijzing.
Gaat zo een beroep dan via de rechtbank?
Al met al, vind ik het raar dat instanties zoals de Kmar en AIVD notabene een verklaring van geen bezwaar afgeven, maar de KLM mij wel afwijst..
Wat lul jij nou man?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je gaat er dus vanuit dat de KLM je afwijst op basis je VGB, maar zou het niet kunnen dat ze je niet willen aannemen omdat ze je incompetent vinden?
Al gedaan.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Vraag eens een verklaring van onbesproken gedrag aan (VOG).
Stress bestendig ben je iig niet.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:58 schreef Ropero het volgende:
[..]
Wat lul jij nou man?
Hoe kan men dat vinden, n.a.v. een formulier?
Als je niet geschikt bent, gaat het uitzenbureau je nieteens voor de functie laten solliciteren?
Kortom: Bek dicht.
De tering zeg, anders reageer je even normaal, jij denkt dat je afgewezen wordt vanwege je VGB, ik zie dat alleen nergens terugkomen dat het ook zo is. Er zijn wel meerdere redenen om afgewezen te worden zonder dat je überhaupt op gesprek bent geweest.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:58 schreef Ropero het volgende:
[..]
Wat lul jij nou man?
Hoe kan men dat vinden, n.a.v. een formulier?
Als je niet geschikt bent, gaat het uitzenbureau je nieteens voor de functie laten solliciteren?
Kortom: Bek dicht.
Ik reageer alleen normaal, als dat jegens mij ook is gedaan.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De tering zeg, anders reageer je even normaal, jij denkt dat je afgewezen wordt vanwege je VGB, ik zie dat alleen nergens terugkomen dat het ook zo is. Er zijn wel meerdere redenen om afgewezen te worden zonder dat je überhaupt op gesprek bent geweest.
None of bothquote:Op maandag 3 mei 2010 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Misschien heb je een dikke schuld (chantabel!) en familie die in de misdaad zit?
Ben je geagiteerd omdat ik 'incompetent' gebruik? Als dat zo is, zou ik eens de betekenis van het woord opzoeken.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:06 schreef Ropero het volgende:
[..]
Ik reageer alleen normaal, als dat jegens mij ook is gedaan.
Lees je eigen reacties een terug
Het gaat hier niet alleen om jouw woordkeuze, je eerste reactie is ook eentje, die je zomaar plaatst.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ben je geagiteerd omdat ik 'incompetent' gebruik? Als dat zo is, zou ik eens de betekenis van het woord opzoeken.
Nee, nogmaals, want nergens uit de OP blijkt dat de reden dat jij niet wordt aangenomen de VGB is, vandaar mijn vraag waar jij amper normaal op kan reageren.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:10 schreef Ropero het volgende:
[..]
Het gaat hier niet alleen om jouw woordkeuze, je eerste reactie is ook eentje, die je zomaar plaatst.
Beschaving begint wel bij jezelf hoor. Je moet de zaken niet omdraaien. Maar een VGB zegt in feite helemaal niets. Het enige dat het zegt is dat ze op formele gronden deze verklaring niet kunnen weigeren om af te geven. Maar dat zegt nog niets over de zo her en der van jou opgeslagen info. Die is dan wel niet officieel maar gegarandeerd dat ook KLM wel de analen heeft om die te achterhalen. En daarnaast zou het zo maar kunnen dat je sociale vaardigheden niet geheel in overeenstemming zijn met het gewenste nivo.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:06 schreef Ropero het volgende:
[..]
Ik reageer alleen normaal, als dat jegens mij ook is gedaan.
Lees je eigen reacties een terug
Ongeschiktheid heeft niet alleen te maken met je opleidingsniveau, ik ben bijvoorbeeld niet competent genoeg om chirurg te worden.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:18 schreef Ropero het volgende:
Je eerste post in dit topic, vind ik niet van relevante aard met betrekking tot het onderwerp van dit topic.
Vervolgens, kom je nog met de post waarin volgens jou sprake is van incompetentie.
Ik heb trouwens voor JOUW zekerheid de betekenis opgezocht:
incompetent
in - com - pe` tent («Frans«Latijn) bijvoeglijk naamwoord onbevoegd; onbekwaam; ongeschikt
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/incompetent.
Hier mag ik boos om worden, ik neem aan dat een HBO student niet incompetent is voor een functie waarbij de eisen, MBO denk/werkwijze en flexibele inzetbaarheid zijn.
quote:Op maandag 3 mei 2010 20:18 schreef Ropero het volgende:
-knip; blablabla-
Hier mag ik boos om worden,
Misschien is dat wel het probleemquote:ik neem aan dat een HBO student niet incompetent is voor een functie waarbij de eisen, MBO denk/werkwijze en flexibele inzetbaarheid zijn.
Omdat ik ervan uit ga dat de KMAR en AIVD dieper graven dat de KLM kan en mag.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ongeschiktheid heeft niet alleen te maken met je opleidingsniveau, ik ben bijvoorbeeld niet competent genoeg om chirurg te worden.
Dus nogmaals mijn vraag, die Sanger zich ondertussen ook al heeft afgevraagd, waarom ga je er vanuit dat het met je VGB te maken heeft, geef daar nou gewoon eens antwoord op.
Misschien is er geen probleem, maar willen ze je gewoon niet (bv. om de reden die ik hierboven al ergens noem). Dat gebeurt in de huidige economie nu eenmaal. Er is meer aanbod van arbeid dan dat er banen zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:27 schreef Ropero het volgende:
[..]
Omdat ik ervan uit ga dat de KMAR en AIVD dieper graven dat de KLM kan en mag.
Als deze 2 instanties je toestemming geven om te werken op de luchthaven, wat is het probleem van de KLM dan?
Dan zou dat volgens mij niet via een antecedentenonderzoek besloten moeten worden denk ik?quote:Op maandag 3 mei 2010 20:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien is er geen probleem, maar willen ze je gewoon niet (bv. om de reden die ik hierboven al ergens noem). Dat gebeurt in de huidige economie nu eenmaal. Er is meer aanbod van arbeid dan dat er banen zijn.
Dat is mijn punt.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vreemd verhaal. In principe zijn de eisen van het onderzoek van de KMar in opdracht van de AIVD zwaarder en hebben die meer/ alle mogelijkheden om in jou geschiedenis te duiken. Ik zou maar eens naar de 'rede' gaan vragen van je afwijzing bij de KLM, volgens mij heeft dat niets met je justitiële verleden te maken. Bel anders gewoon de KMar en dan het bureau wat de veiligheidsonderzoeken doet eens op/ of ga langs.
Maar het antecedentenonderzoek besliste toch ook niet dat je niet bij KLM mag werken? Dat deed de KLM toch?quote:Op maandag 3 mei 2010 20:33 schreef Ropero het volgende:
[..]
Dan zou dat volgens mij niet via een antecedentenonderzoek besloten moeten worden denk ik?
Dan zullen het wel de terroristische, hoe-maak-ik-een-bom, creditcardfraude, hacking en porno sites zijn die je bezoektquote:
Dan moet je bij Justid wezen, en ook nog eens betalen voor je eigen gegevens, wat ook nog een mand kan duren!quote:Op maandag 3 mei 2010 20:35 schreef sanger het volgende:
Kun je trouwens zelf geen inzage in de onderzoeksresultaten krijgen?
Als ik het goed begrijp heb je 2 verschillende formulieren moeten invullen?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:39 schreef Ropero het volgende:
Hallo iedereen,
Ik zit met een rare situatie:
Ik wil graag als platform medewerker op Schiphol werken.
Samen met het uitzendbureau, de staat van inlichtingen ( Kmar ) ingevuld en een formulier van de KLM security services.
Nu komt het: Ik krijg keer op keer een VGB (verklaring van geen bezwaar) van de Kmar, maar ik ben steeds bij de KLM afgewezen. Weet iemand hoe dit kan..?
Ik neem aan dat de Kmar/Aivd meer rechten en diepgang ontlenen aan een veiligheidsonderzoek?
Alvast bedankt,
Dat dus.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:36 schreef jitzzzze het volgende:
Als TS altijd zo reageert verbaast het me niets dat hij afgewezen is.
Precies. Heel vreemd verhaal, ik ga morgenochtend bellen, en dan kom ik erop terug.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heb je 2 verschillende formulieren moeten invullen?
Dat zou betekenen dat er 2 verschillende onderzoeken zijn geweest waarbij de een (van de KMAR) geen bezwaar heeft opgeleverd en de 2de (van de KLM (welke trouwens door de KMAR gedaan wordt![]()
) wel bezwaar heeft opgeleverd?
Misschien is dat de reden dat KLM je niet wil? kort lontje enzoquote:Op maandag 3 mei 2010 20:06 schreef Ropero het volgende:
[..]
Ik reageer alleen normaal, als dat jegens mij ook is gedaan.
Lees je eigen reacties een terug
Je leest het fout. Er is één onderzoek gedaan door de KMar (in opdracht van de AIVD) in verband met de toegang tot de luchthaven (Schipholpas). En blijkbaar één door de KLM zelf, maar misschien noemt TS dit gewoon fout en bellen ze misschien o.a. naar je vorige werkgevers e.d.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heb je 2 verschillende formulieren moeten invullen?
Dat zou betekenen dat er 2 verschillende onderzoeken zijn geweest waarbij de een (van de KMAR) geen bezwaar heeft opgeleverd en de 2de (van de KLM (welke trouwens door de KMAR gedaan wordt![]()
) wel bezwaar heeft opgeleverd?
Beveiligd gebied is dus KMar en dat antecedentenonderzoek door hunzelfquote:Sollicitatieprocedure KLM Recruitment Services
Na het versturen van je sollicitatie ontvang je een automatische ontvangstbevestiging.
KLM Recruitment Services neemt vervolgens je sollicitatie in behandeling. We kijken bijvoorbeeld of je profiel aansluit bij de betreffende functie. In de vacature staat een sluitingsdatum vermeld. Na deze sluitingsdatum ontvang je bericht of je voor een gesprek wordt uitgenodigd.
Is dat het geval, dan heb je een gesprek met een recruiter en met je mogelijk toekomstige manager. Afhankelijk van de functie vinden er vervolggesprekken plaats. Ook een assessment kan deel uitmaken van het selectieproces.
Na ontvangst van je sollicitatie bewaren we je persoonlijke gegevens maximaal 2 jaar.
Sollicitatiegesprekken vinden meestal plaats op Schiphol of in de omgeving van Schiphol. Reiskosten worden niet vergoed.
Veiligheidsprocedure
Veiligheid op alle fronten staat centraal in de moderne luchtvaart. Daarom voeren we voor alle functies een antecedentenonderzoek uit. Heb je een functie in een beveiligd gebied, dan wordt er een extra veiligheidsonderzoek ingesteld.
Zijn de resultaten van alle onderzoeken positief, dan sluit KLM een arbeidsovereenkomst met je af.
Nee TS, geeft aan 2 formulieren ingevuld te hebben.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Je leest het fout. Er is één onderzoek gedaan door de KMar (in opdracht van de AIVD) in verband met de toegang tot de luchthaven (Schipholpas). En blijkbaar één door de KLM zelf, maar misschien noemt TS dit gewoon fout en bellen ze misschien o.a. naar je vorige werkgevers e.d.
Ja dat zeg ik toch ook. Om te mogen werken op beveiligd gebied op Nederlands luchthavens zul je gescreend moeten worden door de KMar.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee TS, geeft aan 2 formulieren ingevuld te hebben.
Een voor de KMAR en een voor de KLM.
Dat je niet voldoet aan de eisen die gesteld wordenquote:Op maandag 3 mei 2010 20:27 schreef Ropero het volgende:
[..]
Omdat ik ervan uit ga dat de KMAR en AIVD dieper graven dat de KLM kan en mag.
Als deze 2 instanties je toestemming geven om te werken op de luchthaven, wat is het probleem van de KLM dan?
idd.. ook dat (familie die een strafblad heeft) kan een reden zijn om geen schipholpas en dus geen baan bij KLM te krijgen.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:36 schreef Sinofiel het volgende:
Zeker dat je geen huisgenoten, familieleden of andere contacten hebt die een minder schone lei hebben? Heb je veel in het buitenland gezeten?
Maar die toestemming heeft hij dus welquote:Op maandag 3 mei 2010 22:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
idd.. ook dat (familie die een strafblad heeft) kan een reden zijn om geen schipholpas en dus geen baan bij KLM te krijgen.
Schiphol, of de organisatie die daar de veiligheid regelt, kan dat dus wel. Een vriend van mij heeft ooit problemen gehad om een schipholpas te krijgen omdat een oom of neef van 'm een shady handeltje on the side had gehad.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:37 schreef Ropero het volgende:
Ik vraag me af, op welk punt de diepgang zich bevindt als de KLM een onderzoek verricht...
We hebben het hier over een commerciële organisatie, die niet zomaar bij justitiële gegevens kan komen. Neem ik aan.....?
Dan is ie gewoon niet geschikt voor de functie, naar het oordeel van de KLM.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Maar die toestemming heeft hij dus welDe KLM weigert, niet de KMar/ AIVD.
Schiphol kan/ mag helemaal niets. De enige die daar de veiligheid regelen zijn de ministers van justitie/ defensie/ binnenlandse zaken.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Schiphol, of de organisatie die daar de veiligheid regelt, kan dat dus wel. Een vriend van mij heeft ooit problemen gehad om een schipholpas te krijgen omdat een oom of neef van 'm een shady handeltje on the side had gehad.
quote:Veiligheidsprocedure
Veiligheid op alle fronten staat centraal in de moderne luchtvaart. Daarom voeren we voor alle functies een antecedentenonderzoek uit. Heb je een functie in een beveiligd gebied, dan wordt er een extra veiligheidsonderzoek ingesteld.
Zijn de resultaten van alle onderzoeken positief, dan sluit KLM een arbeidsovereenkomst met je af.
ik zei ook niet voor niets 'of de organisatie die daar de veiligheid regelt'quote:Op maandag 3 mei 2010 22:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Schiphol kan/ mag helemaal niets. De enige die daar de veiligheid regelen zijn de ministers van justitie/ defensie/ binnenlandse zaken.
TS ik zou morgen even hiernaar toe bellen:quote:Hoe verloopt een veiligheidsonderzoek?
De procedure
Wanneer u kandidaat bent voor een vertrouwensfunctie
en uw selectieprocedure is afgerond, vraagt
uw (toekomstige) werkgever een veiligheidsonderzoek
aan bij de AIVD.
quote:Wilt u meer weten over vertrouwensfuncties en veiligheidsonderzoeken, dan kunt u bellen naar Bureau Veiligheidsonderzoeken van de Koninklijke Marechaussee, telefoon 020–6038812. Bereikbaar op werkdagen van 10.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur.
Maar als je via een uitzendbureau bij de KLM terecht komt, is het uitzendbureau de werkgever en niet KLM, en dus zijn de regels van de KLM niet of minimaal in mindere mate toepasbaar.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:47 schreef Maanvis het volgende:
Ik was effe op zoek naar speciale sollicitatievoorwaarden (bijv. allochtonen of vrouwen krijgen voorrang)
Maar dit is welvreemd wat de website van KLM hier vermeldt:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |