Kijk dit maakt het al wat makkelijker om het niet te doen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:21 schreef Zeroku het volgende:
Naja, ik zal even serieus reageren. Als verdachte mag je liegen, als je opgeroepen wordt als getuige en ze komen erachter dat je hebt gelogen kun je worden opgepakt voor meineed. Wat er daarna gebeurt ligt aan de ernst van de zaak, maar varieert tussen een geldboete en een celstraf.
Als iemand die we leren om te moorden en om met wapens om te gaan aan de drugs zit, is het geen little white lie....quote:Op maandag 3 mei 2010 16:23 schreef dalaiblama het volgende:
Als alleen jij en hij de waarheid kunnen weten/bewijzen dan zou ik keihard liegen. Meineed schmeineed, als iemand om zoiets zijn baan verliest dan is het een little white lie.
Als de kans aanwezig is dat iemand anders kan bewijzen dat jullie liegen, dan zou ik het risico niet nemen.
Mariniers zitten niet bepaald voortdurend in de vuurliniequote:Op maandag 3 mei 2010 16:24 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Als iemand die we leren om te moorden en om met wapens om te gaan aan de drugs zit, is het geen little white lie....
Daar zit ook weer wat in.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:24 schreef Rewimo het volgende:
Wie heeft jou gevraagd te liegen? En waarom? Je zet wellicht je eigen baan ook op het spel als je liegt, hou je daar rekening mee?
Dat is alleen als je onder ede liegt of als je een valse aangifte doet.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:22 schreef GateWayX het volgende:
Je pleegt dan meineed. Als dit (later) uitkomt ben je zelf het bokje.
Hij heeft het niet over niet praten, maar over liegen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef capricia het volgende:
Je bent niet verplicht om te praten. En daar kunnen ze niets aan doen. Dat is je recht.
Dat is ook niet waar. Als je door de rechtbank wordt opgeroepen om te getuigen, zijn er maar erg weinig gronden om te zwijgen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef capricia het volgende:
Je bent niet verplicht om te praten. En daar kunnen ze niets aan doen. Dat is je recht.
Ja, ik lees het nu ook.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar. Als je door de rechtbank wordt opgeroepen om te getuigen, zijn er maar erg weinig gronden om te zwijgen.
quote:Moet ik als getuige in een civiele rechtszaak een getuigenverklaring afleggen?
Het kan gebeuren dat de rechter u als getuige wil horen. Bijvoorbeeld omdat de andere partij bewijs wil leveren en dat wil doen door middel van uw getuigenverklaring. U bent als getuige verplicht te verschijnen en een verklaring af te leggen. Als u zonder geldige reden wegblijft, kan de politie worden ingeschakeld om u te halen. Als u geen verklaring aflegt, kan de rechter u laten gijzelen. U wordt in hechtenis genomen en opgesloten in het huis van bewaring. U wordt opgeroepen via een dagvaarding of een aangetekende brief. Hierin staat waar en wanneer u moet verschijnen.
We weten niet eens over wat voor drugs het gaat. Misschien wel over wat wiet of een pilletje ofzo.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:39 schreef TheFrankey het volgende:
Moet hij maar geen drugs gebruiken. Ik zou niet eens willen dat hij ons land verdedigd.
Boete
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |