abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:54:01 #101
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81031649
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, 2 volle centen omlaag in een dag. Da's veel.
Dan toch maar met vakantie naar Griekenland??
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:56:34 #102
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81031773
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:54 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Ik hoorde van mensen de net terug zijn vanuit griekenland dat het daar belachelijk duur is geworden.. dus veel succes
pi_81032042
quote:

[..]

het wordt daar dus net wel veel duurder
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:03:56 #104
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_81032185
quote:

[..]

Urenlang zitten op vliegvelden door stakingen, leuk!
pi_81032882
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:03 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Urenlang zitten op vliegvelden door stakingen, leuk!
maar als je wilt (mee) rellen... moet je er wat voor overhebben
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:35:11 #106
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81033950
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

maar als je wilt (mee) rellen... moet je er wat voor overhebben
Net of die rellen ook maar enig invloed uitoefenen. Ik heb ook een poosje meegelopen met de rellen destijds in Londen tijdens de G8 over de 'greedy bankers'. Nou, tussen dat soort hippies en ander volk voel je je echt niet thuis hoor!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:44:13 #107
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81034350
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Net of die rellen ook maar enig invloed uitoefenen. Ik heb ook een poosje meegelopen met de rellen destijds in Londen tijdens de G8 over de 'greedy bankers'. Nou, tussen dat soort hippies en ander volk voel je je echt niet thuis hoor!
Hippie.
Bedankt Hans.
pi_81034535
Ik denk als het volk de crisis echt gaat voelen, de gewone arbeider ook de straten op gaat net als nu bij Griekenland het geval is. Vooral als de kennis die wij hier delen algemeen besef word voor de leek.
pi_81034626
@selang:

Ten eerste, zeer veel respect voor je posts. Ik ga er zelfs speciaal naar op zoek. Mijns inziens geen grotere financiële knobbel te vinden op Fok!

Maar een ding volg ik niet zo goed. Je zegt steeds dat er op dit moment erg veel overwaardering in de beurzen zit. Het klopt dat alles sinds maart 2009 flink de hoogte is gegaan, maar als ik de basics bekijk lijken de noteringen me (ik spreek vooral over BEL20, Euronext) nog altijd historisch laag. Ik weet wel dat parameters en verhoudingen als k/w niet alles zeggen maar ze geven wel een indicatie. Gros van de bedrijven maken nog (of opnieuw) stevige winsten, blijven groeien en noteren doorgaans aan een k/w van onder de 10. Waar zit dan precies die overwaardering? Of gaat je uit van een zeer pessimistische toekomstvisie op de (middel-)lange termijn en denk je dat die winsten niet houdbaar zijn?

De overheidsfinanciën zitten dan wel op pep, de beurzen volgens mij niet.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:53:28 #110
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81034806
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:44 schreef bascross het volgende:

[..]

Hippie.
Ach. Die hebben we ook op het werk

Maar destijds was die mars wel echt triest. Het heeft ook geen donder geholpen. Als je borden ziet met Make Love Not War in bloemetjes kleuren weet je al voldoende

Ik heb er destijds ook met een grote glimlach tussen gestaan. Ook al was het intimiderend. Je wilt niet plotseling 25.000 van die mensen achter je aan hebben
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:55:23 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81034895
Zo dramatisch is het ook allemaal weer niet. Zeker de laatste paar dagen zie je wel meer currencies dalen tov de USD.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:13:37 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81035794
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:49 schreef tettenman het volgende:
@selang:

Ten eerste, zeer veel respect voor je posts. Ik ga er zelfs speciaal naar op zoek. Mijns inziens geen grotere financiële knobbel te vinden op Fok!

Maar een ding volg ik niet zo goed. Je zegt steeds dat er op dit moment erg veel overwaardering in de beurzen zit. Het klopt dat alles sinds maart 2009 flink de hoogte is gegaan, maar als ik de basics bekijk lijken de noteringen me (ik spreek vooral over BEL20, Euronext) nog altijd historisch laag. Ik weet wel dat parameters en verhoudingen als k/w niet alles zeggen maar ze geven wel een indicatie. Gros van de bedrijven maken nog (of opnieuw) stevige winsten, blijven groeien en noteren doorgaans aan een k/w van onder de 10. Waar zit dan precies die overwaardering? Of gaat je uit van een zeer pessimistische toekomstvisie op de (middel-)lange termijn en denk je dat die winsten niet houdbaar zijn?

De overheidsfinanciën zitten dan wel op pep, de beurzen volgens mij niet.
Ik kijk naar waardering op basis van sustainable (cyclisch adjusted) winsten mbv een Shiller P/E. Die gebruikt het 10 jarig gemiddelde van de gerapporteerde winsten. (staat o.a. hier uitgelegd: S&P500 bedrijfswinsten en waardering ).

Recenter plaatje:

Maar ook op basis van de 1 yr trailing P/E is er op de S&P500 sprake van een historische overwaardering, al is een dergelijk getal niet zo bruikbaar omdat het veel te volatiel is.

Pas trouwens op met de peptalk van de financiele industrie. Vaak berekenen zij een P/E door de verwachte winst te nemen (die helemaal niet voorspelbaar is) en dat dan te vergelijken met een trailing historsiche P/E. Dat is appels en peren vergelijken. Wees dus kritisch als er iemand beweert dat iets goedkoop is en check hoe ze aan die getallen komen!

Je ziet verschillen in waardering tussen bijvoorbeeld de AEX en S&P500 die grotendeels komen door verschillen in samenstelling van de index. In AEX zitten meer cyclische en hoge beta dingen zoals materials en financials die volatieler zijn en daardoor (terecht) een lagere waardering hebben. Maar als je vergelijkbare bedrijven naast elkaar zet dan zijn de verschillen niet zo groot. Verder is de correlatie tussen de S&P500 en de Europese beursen dermate hoog dat je eigenlijk alleen maar de S&P500 hoeft te volgen imo (totdat ze misschien ooit eens van elkaar ontkoppelen, maar volgens mij wordt de koppeling alleen maar sterker).
Mijn reisverslagen
pi_81039298
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:42 schreef Schuifpui het volgende:
EUR/USD door de 1.30

Bijna lineaire lijn naar beneden.
Hehe, en laat ik nou net $1000 dollar gekregen hebben
  woensdag 5 mei 2010 @ 03:54:48 #114
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_81040061
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:00 schreef SeLang het volgende:
Griekse 10yr yield gestegen naar 9.54%
Portugese 10yr yield gestegen naar 5.77%
Nederlandse 10yr yield gedaald naar 3.17%

Iedereen vlucht in veilige Nederlandse schuld
Ik had niet verwacht dat het zou dalen, dalen de duitse rentes ook?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:29:48 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81042251
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:48 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Andere valuta dalen evengoed mee. Heeft naar mijn mening buiten de paniek over de PIGS (vlucht naar 'veiligheid') dan ook met het afbouwen van posities te maken, waarbij liquiditeiten naar het land van herkomst wederkeren.
De euro is anders ten opzichte van vele valuta in waarde gedaald. Niet allen t.o.v. de dollar, maar ook de pond, de AUS en NZ dollar, de Noorse en Zweedse kroon, de Mexicaanse peso en zelfs t.o.v. allerlei obscure valuta.

Alleen de Zwitserse franc lijkt een beetje met de euro mee te lopen.
pi_81043240
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:29 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De euro is anders ten opzichte van vele valuta in waarde gedaald. Niet allen t.o.v. de dollar, maar ook de pond, de AUS en NZ dollar, de Noorse en Zweedse kroon, de Mexicaanse peso en zelfs t.o.v. allerlei obscure valuta.

Alleen de Zwitserse franc lijkt een beetje met de euro mee te lopen.
De afgelopen dagen dalen de grote valuta anders evengoed mee ten opzichte van de dollar, vooral gisteren. Dergelijke dagen zeggen iets over de wereldwijde liquiditeit en niet alleen over de angst ten aanzien van de pigs en de vlucht naar 'veiligheid'. Opvallend is dat ook de pond op deze dagen redelijk blijft liggen, wat de visie van het sluiten van posities en het wederkeren van liquiditeiten versterkt (UK heeft ook een redelijke financiele sector). Zelfs de Canadese/Australische dollar verloor zo'n 2% af, dat je in dergelijke tijden dus in deze (commodity)valuta moet zitten is in mijn ogen dan ook een misinterpetatie.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:12:54 #117
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_81043307
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, 2 volle centen omlaag in een dag. Da's veel.
2 cent is niks. Wat kun je tegenwoordig met 2 cent kopen?
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:24:27 #118
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81043651
quote:
EU warns credit rating agencies
Page last updated at 16:43 GMT, Tuesday, 4 May 2010 17:43 UK

A European Commissioner has warned it may be necessary to further regulate the role of credit rating agencies.

Rating agencies can influence fund managers about which bonds to hold

Michel Barnier, in charge of revamping financial services, told the European Parliament he had been surprised by the rapid deterioration of Greece's rating. A new regime for agencies, demanding they explain how downgrade decisions are made, will begin in December and Mr Barnier said this may be strengthened. He also said he was considering a new agency to rate governments' credit.

'Considerable' power.

"I think we need to go further to look at the impact of the ratings on the financial system or economic system as a whole," said Mr Barnier. "The power of these agencies is quite considerable not only for companies but also for states," he added. "That's why I asked for responsibility to be assumed in the work they are doing. "If you look at Greece, for example, I was quite surprised by the quite rapid deterioration in rating."

Ratings agency Standard & Poor's downgraded Greek debt to "junk", leaving it effectively cut off from the financial markets. The three big agencies - Standard & Poor's, Moody's and Fitch - occupy a position of power at the heart of global finance.

Sub-prime role

Critics of the rating agencies point out that they are so powerful that their judgements become self-fulfilling prophecies. A downgrade can push fund managers into selling government bonds they hold, or refusing to buy newly issued bonds. That pushes down the price of the bonds and raises borrowing costs in future, which puts further strain on the government's finances and could - theoretically - lead to further downgrades.

In recent months Greece has been fighting a desperate and unsuccessful battle to avoid this kind of vicious circle. This has irked many officials in Brussels and, as a commissioner, Mr Barnier has the power to decide how rating agencies are allowed to do business.

Last year the big three of Standard & Poor's, Fitch, and Moody's admitted that their assessment of securities backed by sub-prime mortgages had turned out to be incorrect. They had been accused of failing to spot the size and risk of the bad US housing debt that was resold around the world, causing multi-billion pound losses.
bron: BBC News

Eindelijk beginnen ze ook bij de EC te snappen dat er een vies machtsspelletje wordt gespeeld vanuit Amerika.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:29:33 #119
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81043782
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:24 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

bron: BBC News

Eindelijk beginnen ze ook bij de EC te snappen dat er een vies machtsspelletje wordt gespeeld vanuit Amerika.
Heeft GS een rating agency gekocht??
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:33:57 #120
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81047722
Het komt dan wel van RussiaToday, maar het zet je toch aan het denken

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:55:02 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81048410
Portugese bonds gaan door het putje: 6.17% nu voor de 10yr
En Griekse 10yr weer op 10.21%

Er zal wel weer snel een crisismeeting moeten komen
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:57:14 #122
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81048483
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:55 schreef SeLang het volgende:
Portugese bonds gaan door het putje: 6.17% nu voor de 10yr
En Griekse 10yr weer op 10.21%

Er zal wel weer snel een crisismeeting moeten komen
Dit is een regelrechte gecoördineerde aanval op de Euro
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:25:06 #123
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81049328
Verslaggeving over demonstratie in Griekenland vandaag: RTL-Z versus BBC News:

Nederlandse journalist (RTL-Z, 12:00hr vandaag): 'Opkomst demonstratie valt tegen is redelijk rustig'
http://www.rtl.nl/compone(...)merijn.avi_plain.xml

versus

Engelse journalist (BBC News, rond 12:00hr): 'Biggest protest I ever haver seen in Greek turns violent'

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8661385.stm
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:28:36 #124
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81049442
Biggest protest I ever haver seen in Greek

Hij ziet ze ongetwijfeld wekelijks van dichtbij. Media.
Bedankt Hans.
pi_81049933
Doden door brand door relschoppers bank athene.

Ik stond er eind 2008 van te kijken dat er geen echte onregelmatigheden uitbraken. Zal er wel mee te maken hebben gehad dat we nog steeds ontzettend rijk/verwend zijn en de echte problemen nog niet voelbaar zijn (plus het besef van hoe de vork in elkaar steekt nog ontbreekt). Maar zodra het volk de crisis pas echt gaat voelen denk ik toch echt dat die onregelmatigheden er gaan komen onder het motto: 'when you have nothing left to lose, you lose it'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')