Nee, goud is nog ernstig ondergewaardeerd. Zeker als je nagaat dat het papieren geld eigenlijk nergens meer fatsoenlijke fundamentele waarde heeft. Een beetje zoals olie. Dat is ook debiel goedkoop voor wat je er mee kan. Goud is het enige echt waardevolle op deze wereld. Al tienduizenden jaren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:53 schreef aarsschimmel het volgende:
Ik heb het idee dat dat ook een bubbel is straks. Het is de meest voor de hand liggende en snelle uitvlucht. De prijs van goud is nu echt belachelijk hoog.
Daar is niets negatiefs aan, het is heel realistisch allemaal.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:35 schreef aarsschimmel het volgende:
Overigens hoe denken jullie over de columns van René Tissen op RTLZ.nl? Ik krijg elke keer zo'n vrolijk warm gevoel van binnen bij het lezen. Bijvoorbeeld: http://www.rtl.nl/%28/fin(...)land_griekenland.xml Hij is wel het meest negatief van iedereen.
Koop een boerderij en een gigantische hoeveelheid zaden, graan, honing en waterquote:
Zit daar ook goud in dan??quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:05 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Oh en spaar al je metalen flessendopjes maar alvast, je weet maar nooit.
stel, dat dat waar is...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:06 schreef SeLang het volgende:
Hel en verdoemenis!
De reddingsactie lijkt aardig mislukt.
Griekse 2yr yield op 14%
Waar is het plan B?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:06 schreef SeLang het volgende:
Hel en verdoemenis!
Griekse 2yr yield op 14%
[ afbeelding ]
Ik ben al wel weer extra lang-houdbaar blikvoer in gaan slaan.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:05 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Koop een boerderij en een gigantische hoeveelheid zaden, graan, honing en water
Oh en spaar al je metalen flessendopjes maar alvast, je weet maar nooit.
Ohnee dat was het plan voor een apocalypse
Risico's afdekken kan sowieso door het verkopen van assets die indirect gelinkt zijn aan Griekenland & andere probleem landen te verkopen en posities af te bouwen om daarna tijdens een eventuele crisis weer uit te bouwen. Je kunt het doen door aanschaf van commodities zoals palladium, platinum etc. Of long op CDS en short op short term bonds te gaan.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor exposure die banken hebben, dus ik ga maar af op de (grote) getallen die in de pers werden gemeld. Als die risico's zijn afgedekt, dan vraag ik me af: hoe dan? Met CDS? En wie heeft die CDS dan geschreven? Zeker weer een paar van die too big to fail banken die dan door de overheid moeten worden gered?![]()
Dat verlies wordt geabsorbeerd door de belasting betalers. Nu rente nog steeds laag is het aantrekkelijk om geld te lenen. Wat de volgende stap is is natuurlijk niet moeilijk te radenquote:Met hedgen verdwijnt het verlies niet, het verschuift alleen naar iemand anders. Het verdwijnt niet op een magische manier uit het systeem. Uiteindelijk moet iemand toch dat verlies absorberen!
http://fallout.wikia.com/wiki/Bottle_Capquote:
Heb er wel eens over nagedacht maar vond 't uiteindelijk niet waard.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben al wel weer extra lang-houdbaar blikvoer in gaan slaan.. Deed ik eind 2008 ook al.
Mijn ouders wonen op het platteland en hebben veel land, mijn noodscenario ligt al klaar.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:24 schreef -0mega- het volgende:
[..]
http://fallout.wikia.com/wiki/Bottle_Cap
[..]
Heb er wel eens over nagedacht maar vond 't uiteindelijk niet waard.![]()
Zal je er net achterkomen dat het misgaat en je moet gaan bedelen bij de boeren op het weiland.
Waar ligt dat land? Ik heb een pistoolquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen op het platteland en hebben veel land, mijn noodscenario ligt al klaar.
Waar baseer je dat op? Hij is volgens mij nog nooit zo hoog geweest. Nouja ik geef toe, goud is natuurlijk altijd meer waard dan hyperinflatie geldquote:Nee, goud is nog ernstig ondergewaardeerd.
Maar maakt dat nog veel uit? Voorlopig gaan de Grieken toch niet op de markt lenen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:06 schreef SeLang het volgende:
Hel en verdoemenis!
Griekse 2yr yield op 14%
[ afbeelding ]
Dat geld uit europa is conditioneel. Als de Grieken zich niet houden aan de overeengekomen bezuinigingen dan gaat de stekker er alsnog uit. Aan de yieldcurve te zien denkt de markt dat Griekenland de komende maanden even uit de brand is maar over 1-2 jaar er alsnog een grote kans is op default. Zelf denk ik trouwens ook dat het in (een vorm van) default gaat eindigen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar maakt dat nog veel uit? Voorlopig gaan de Grieken toch niet op de markt lenen.
quote:German economy minister Rainer Brüderle added to the uncertainty by telling Reuters that the ¤110bn package was not intended to cover Greece's entire financial requirements for the next three years. Instead, Brüderle suggested, Greece will need to return to the financial markets in perhaps 18 months to satisfy its borrowing needs.
...
Finance minister Wolfgang Schäuble said that Greece would be plunged into insolvency if it failed to meet its promises to raise taxes across the economy, increase the retirement age to 65, and cut the size of its public sector.
"If there are any violations, payments will be stopped. Then Athens will once again be threatened with bankruptcy," Schäuble told the Rheinische Post newspaper.
Ja, ok, maar ook dan maakt deze koers niet veel meer uit want dan kunnen ze gewoon niet meer lenen of tegen nog veel hogere rentes dan nu. Voorlopig kunnen ze nog wel die bezuinigingen doorvoeren en dan is er eigenlijk niks aan de hand. Maar ik geef toe, het risico dat ze het niet doen bestaat. De gevolgen daarvan zullen ze dan zelf wel merken. Het is het verschil tussen minder en helemaal niks. Aan hun de keuze.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat geld uit europa is conditioneel. Als de Grieken zich niet houden aan de overeengekomen bezuinigingen dan gaat de stekker er alsnog uit. Aan de yieldcurve te zien denkt de markt dat Griekenland de komende maanden even uit de brand is maar over 1-2 jaar er alsnog een grote kans is op default. Zelf denk ik trouwens ook dat het in (een vorm van) default gaat eindigen.
[..]
Ja, 2 volle centen omlaag in een dag. Da's veel.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:42 schreef Schuifpui het volgende:
EUR/USD door de 1.30![]()
Bijna lineaire lijn naar beneden.
Andere valuta dalen evengoed mee. Heeft naar mijn mening buiten de paniek over de PIGS (vlucht naar 'veiligheid') dan ook met het afbouwen van posities te maken, waarbij liquiditeiten naar het land van herkomst wederkeren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:42 schreef Schuifpui het volgende:
EUR/USD door de 1.30![]()
Bijna lineaire lijn naar beneden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |